desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (97%)
    Mentioned
    20 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bv202 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Waarom zo'n hoge eigen bijdrage? Een hoop luxe-opties bijgekozen?
    Tis ook wel Audi natuurlijk, dus pakettenfestijn. Ik wil bv zeker adaptive cruise. Kan niet meer appart, zit enkel in assistentiepack Tour dat 1800 EUR kost ipv de 600 EUR dat de cruise apart was. Voor dat pack moet ge dan ook nog verplicht HLA nemen wat nog eens 280 EUR extra is.
    Zo een zaken duwen uw budget heel rap de hoogte in.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KaZhAn Bekijk bericht
    Geen tegenwind, dat klopt op zich . Extra-legaal pakket is ook wel uitgebreid + 38 verlofdagen, flexibele uren en ze kunnen elke minuut overwerk opnemen.
    Als ze meer willen verdienen, kan dat zeker. Blijven natuurlijk jonge mensen met nog niet zoveel werkervaring en veel doorgroeimogelijkheden. Hebben er eentje tussen die ervoor gekozen heeft een hele carriere in het lab te blijven. Als 50+ zit die nu op 7000/8000 euro per maand voor 4/5de.

Vaak ziet ge toch dat er ook een bepaalde passie voor het werk zelf is. En het is aan ons om dat te blijven stimuleren. We zorgen er voor dat ze mee betrokken worden in de bredere discussies, veel opties om vanalles uit te proberen, trainingen... Ge moet er bij blijven stilstaan dat de interne labo's het verschil maken tussen standaard en world class (zonder opgeklopt te willen klinken...).
    Welke sector & bedrijf is dit als ik vragen mag? Ik vind dit toch redelijk hoge bedragen of ben ik nu zo negatief over de lonen van mijzelf/sector?
    Laatst gewijzigd door JarJarBlnks; 6 oktober 2020 om 16:32

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Valt allemaal te zien wat je gewoon bent natuurlijk. Als je in de laboranten wereld zit, zullen die lonen mss normaal zijn. Ik zelf ken nu veel mensen die eerder in sales of management functies zitten (binnen de farma/medische sector) dus ik baseer me vooral op die salarissen. Als je dan natuurlijk als laborant je salaris gaat vergelijken met deze functies is er wel een enorm verschil. Toch vind ik 2450 bruto voor iemand van 26 met 3 jaar werkervaring wel weinig hoor.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JarJarBlnks Bekijk bericht
    Welke sector & bedrijf is dit als ik vragen mag? Ik vindt dit toch redelijk hoge bedragen of ben ik nu zo negatief over de lonen van mijzelf/sector?

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    20 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Budget van 460, hangt af van de specifieke parameters maar lijkt me niet enorm... Ik zou gokken Golf?

Voor een jobwissel vind ik €150 bruto stijging heel mager, zeker gezien je nog niet zo hoog zit qua bruto.
    Hij zakt 150 euro bruto

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Op het gevaar van hier tegenwind te krijgen, maar: zo fantastisch is dat toch ook niet? Proper, dat zeker, maar als je zelf aangeeft dat dat echte toppers zijn die er vol voor gaan vind ik dat niet overweldigend?
    Absoluut gelijk

KaZhAn's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JarJarBlnks Bekijk bericht
    Welke sector & bedrijf is dit als ik vragen mag? Ik vindt dit toch redelijk hoge bedragen of ben ik nu zo negatief over de lonen van mijzelf/sector?
    Farma. Er zitten er genoeg in uw regio . Lonen liggen allemaal in de buurt van elkaar.
    Maar nogmaals: er zijn grote verschillen tussen verschillende functies.

Heel cru gezegd zijn QC jobs en validatie ingenieurs niet de meest hoog aangeschreven functies. Ideaal voor een standaard dag door te komen zonder al teveel efforts. Zeker als externe krijgt ge vaak de jobkes die de internen doorschuiven. Hoge turnover maakt weinig uit. Als er mensen vertrekken, is het opleidingstraject voor nieuwe mensen beperkt. Verwacht dan ook geen hoge lonen.

ThekillingGoku's schermafbeelding
    iTrader
    41 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    Met TCO €800 had ik een A3 leuk uitgerust, geen wagen om over te klagen. Maar ik wilde een break, grotere koffer, iets meer rust, en ben zelf geen persoon die alle sensoren en camera's en rijhulpmiddelen nodig heeft op een wagen om te genieten van die wagen. Automatic was bijvoorbeeld belangrijker voor mij.

Heb dus met eigen opleg, TCO €879.29 een basis A4, automatic, geen wow-wagen uiteraard, maar meer dan voldoende van wat die voor mij moet doen. Ik rij daar graag mee, en naar komende vijf jaar waarin ik kinderen verwacht ook een pak handiger dan een A3.
    Goh ... zo extreem is dat nu ook weer niet. 80 EUR verrekend met wat je in de belasting zult besparen is mss wat ... een 45 EUR of zoiets?

Wat is 45 EUR maar als je er iets voor terug krijgt dat u 'buiten de functie om' vele (tien) duizenden euro zou kosten?

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    13 Post(s)
    We mogen max +10% doen.

SlyR's schermafbeelding
    iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    1. PERSONALIA
    Leeftijd: 35
    Opleiding: Multimediatechnieken (secundair onderwijs)
    Werkervaring (wat/hoelang) : 14 jaar
    Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Wettelijk samenwonend
    Aantal kinderen ten laste: 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
    Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediende
    Werkgever/Industrie waar je in werkt (+ paritair comité?): PC200, mobiliteitssector privé-sector
    Huidige functie: Projectmedewerker en IT support
    Anciënniteit: 13
    Werkweek (parttime/fulltime/hoeveel uren/week effectief): Fulltime (38u week)
    Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: Dagwerk
    Land waar je werkzaam bent: België
    Plaats waar je werkzaam bent: (Stad/Provincie): Gent
    Verantwoordelijkheid over personeel: Nee

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
    Maand salaris (bruto): €2498
    Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): €1765
    Nettovergoedingen: Neen
    13e maand (volledig/gedeeltelijk): Ja
    14e maand of winstuitkering: Nee
    GSM (eigen bijdrage)?: Abonnement
    Auto (VAA & Budget?): Neen
    Woon-werkverkeer vergoed?: Ja: gratis treinabonnement
    Tankkaart: Neen
    Laptop (eigen bijdrage?): Ja, maar geen eigen bijdragen (want geen privé gebruik)
    Maaltijdcheques (eigen bijdrage?): Ja, €8 per dag
    Ecocheques: Neen
    Groepsverzekering: Neen
    Hospitalisatieverzekering Ja
    Andere voordelen: Korting op eigen diensten

4. WERKOMSTANDIGHEDEN
    Afstand woon/werk in km's: 43km enkel
    Afstand woon/werk in tijd: Ongeveer 50 minuten enkel
    Aantal wettelijke vakantiedagen: 24 (22 dagen standaard + 1 dag verlof extra per 5 jaar anciënniteit)
    Vrijheid om verlof te nemen: Ja
    Glijdende werkuren: Er kan wel geschoven worden maar in overleg
    Oproepbaar door werkgever?: Ja, ben officieel gezien niet van wacht (en krijg er geen vergoeding voor) maar kan wel in geval van zeer dringende problemen opgeroepen worden
    Stress?: Ja, constante werkdruk
    Hoe vaak overuren te presteren? Niet vaak: het brengt niet op om overuren te draaien, workload blijft toch hoog. Enkel wanneer echt nodig presteer ik overuren.
    Auto nodig voor het werk?: Nee
    Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Nee
    Telewerk: Nu wel in coronatijd maar anders werd dit liever niet gedaan

Om toch eens wat contrast te tonen post ik ook maar eens mijn inkomen.
    Eigenlijk is het beschamend maar als vergelijkingspunt kan het ook wel tellen.
    Ik ken veel volk die 10 jaar jonger is dan mij, met een minder stresserende functie in een andere sector, die al meer verdienen dan dat ik doe.
    Ik vind het wel straf eigenlijk: als ik dan ergens anders solliciteer probeer ik die achterstand wat weg te werken (bv. 3000 euro bruto vragen) maar dan krijg je de melding dat dat teveel is.. Ik heb geen idee hoe ik een beter inkomen moet vinden. Eerder in de thread stond er iemand met een middelbaar diploma die IT support doet bij de politie. Ik heb daar ook al voor gesolliciteerd maar krijg dan direct de deur tegen m'n neus omdat ik geen hoger diploma heb, ondanks mijn ervaring. In de tijd dat ik hier werk heb ik 4 keer opslag gekregen.

Soit, ik kom rond en dat is het belangrijkste zeker? Ik zal wel arm eindigen ergens in de toekomst.
    XBL: Nejona - PSN: Nejona
    Nejona - Sylvanas-EU
    Caluwen - Sylvanas-EU

[deleted]
    Guest

[deleted]

[deleted]
    Laatst gewijzigd door [deleted]; 9 oktober 2020 om 17:52

Vega's schermafbeelding
    iTrader
    93 (99%)
    Mentioned
    16 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SlyR Bekijk bericht
    Om toch eens wat contrast te tonen post ik ook maar eens mijn inkomen.
    Eigenlijk is het beschamend maar als vergelijkingspunt kan het ook wel tellen.
    Ik ken veel volk die 10 jaar jonger is dan mij, met een minder stresserende functie in een andere sector, die al meer verdienen dan dat ik doe.
    Ik vind het wel straf eigenlijk: als ik dan ergens anders solliciteer probeer ik die achterstand wat weg te werken (bv. 3000 euro bruto vragen) maar dan krijg je de melding dat dat teveel is.. Ik heb geen idee hoe ik een beter inkomen moet vinden. Eerder in de thread stond er iemand met een middelbaar diploma die IT support doet bij de politie. Ik heb daar ook al voor gesolliciteerd maar krijg dan direct de deur tegen m'n neus omdat ik geen hoger diploma heb, ondanks mijn ervaring. In de tijd dat ik hier werk heb ik 4 keer opslag gekregen.

Soit, ik kom rond en dat is het belangrijkste zeker? Ik zal wel arm eindigen ergens in de toekomst.
    Soms ook gewoon blijven proberen met sollicitaties, je zal heus wel een aanbod krijgen als je maar blijft proberen... Maar inderdaad, je wordt imho onderbetaald.
    \0/

SlyR's schermafbeelding
    iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vega Bekijk bericht
    Soms ook gewoon blijven proberen met sollicitaties, je zal heus wel een aanbod krijgen als je maar blijft proberen... Maar inderdaad, je wordt imho onderbetaald.
    Ik kijk af en toe eens op de VDAB website om te zien wat voor jobs er beschikbaar zijn. Af en toe solliciteer ik wel eens.
    Een tijd geleden heb ik me es ingeschreven bij een soort headhuntersbureau maar die belden mij echt op voor de belachelijkste jobs (alsof ik uit W-Vl in Antwerpen in een support call center wil gaan werken bv.)
    De laatste sollicitatie die ik deed was als IT-er in een school. Klonk als een schone job tot ik op het sollicitatiegesprek kwam: je moest altijd bereikbaar zijn, alle IT (en nog bijkomende zaken zoals bv. telefonie, beveiligingscamera's, ...) beheren (dus zowel workstations als de servers maar ook het netwerk) en dat helemaal op je eentje voor 3 scholen (waaronder een lagere school, middelbare school en avondschool). Bovendien moest je dus ook nog de support doen dus elke leerkracht die zijn beamer niet aan kan zetten belt je op. En dat is een situatie die ik al vaker ben tegengekomen: je moet echt voor alles instaan en echt alles kennen. Ik heb er vriendelijk voor bedankt, klonk als een vreselijke workload (het gesprek begon overigens ook met de melding: "Je gaat altijd meer werk hebben dan dat je kan doen, dus je moet goed kunnen plannen. De toon was meteen gezet).

Binnen een kwartiertje heb ik een sollicitatie bij een lokaal IT-bedrijf als medior system engineer. Mogelijks hoor ik hun ook eens uit over een support positie.
    Lijkt een goed bedrijf te zijn: ze doen extra inspanningen voor hun personeel zoals bv. een fitness abo. Tegelijkertijd staat er wel een heel slechte review op glassdoor (maar dat kan natuurlijk gewoon een werknemer zijn die het echt uitgehangen heeft). Ik stel mijn verwachtingen laag en zie wel hoe het loopt :-)
    Nejona - Sylvanas-EU
    Caluwen - Sylvanas-EU

Vega's schermafbeelding
    iTrader
    93 (99%)
    Mentioned
    16 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SlyR Bekijk bericht
    Ik kijk af en toe eens op de VDAB website om te zien wat voor jobs er beschikbaar zijn. Af en toe solliciteer ik wel eens.
    Een tijd geleden heb ik me es ingeschreven bij een soort headhuntersbureau maar die belden mij echt op voor de belachelijkste jobs (alsof ik uit W-Vl in Antwerpen in een support call center wil gaan werken bv.)
    De laatste sollicitatie die ik deed was als IT-er in een school. Klonk als een schone job tot ik op het sollicitatiegesprek kwam: je moest altijd bereikbaar zijn, alle IT (en nog bijkomende zaken zoals bv. telefonie, beveiligingscamera's, ...) beheren (dus zowel workstations als de servers maar ook het netwerk) en dat helemaal op je eentje voor 3 scholen (waaronder een lagere school, middelbare school en avondschool). Bovendien moest je dus ook nog de support doen dus elke leerkracht die zijn beamer niet aan kan zetten belt je op. En dat is een situatie die ik al vaker ben tegengekomen: je moet echt voor alles instaan en echt alles kennen. Ik heb er vriendelijk voor bedankt, klonk als een vreselijke workload (het gesprek begon overigens ook met de melding: "Je gaat altijd meer werk hebben dan dat je kan doen, dus je moet goed kunnen plannen. De toon was meteen gezet).

Binnen een kwartiertje heb ik een sollicitatie bij een lokaal IT-bedrijf als medior system engineer. Mogelijks hoor ik hun ook eens uit over een support positie.
    Lijkt een goed bedrijf te zijn: ze doen extra inspanningen voor hun personeel zoals bv. een fitness abo. Tegelijkertijd staat er wel een heel slechte review op glassdoor (maar dat kan natuurlijk gewoon een werknemer zijn die het echt uitgehangen heeft). Ik stel mijn verwachtingen laag en zie wel hoe het loopt :-)
    Als IT-verantwoordelijke vind ik het ergens wel logisch dat je verantwoordelijk bent voor alles van.... IT.

Succes in ieder geval!
    \0/

utred?'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    https://javafin.be/
    https://analistfin.be/

Mocht je betaald willen opgeleid worden tot ontwikkelaar of analist.

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (97%)
    Mentioned
    20 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vega Bekijk bericht
    Als IT-verantwoordelijke vind ik het ergens wel logisch dat je verantwoordelijk bent voor alles van.... IT.
    Succes in ieder geval!
    Ik zou dat toch wat nuanceren
    - als de schooluren stoppen hoort het werk ook te stoppen, niemand in het onderwijs is 24/24 on call
    - verantwoordelijk zijn voor de IT wilt niet zeggen dat ge het handje moet vast houden van een bende digitale analfabeten
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

SlyR's schermafbeelding
    iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door utred? Bekijk bericht
    https://javafin.be/
    https://analistfin.be/

Mocht je betaald willen opgeleid worden tot ontwikkelaar of analist.
    Ik heb die zaken inderdaad ook al eens gezien. Ik twijfel er wel over.
    Allereerst vind ik het pendelen naar Gent al hatelijk, laat staan naar Brussel.. Maar een mooi aanbod is het anders wel, ja.
    Begin te denken dat ik zoiets wel zal moeten doen, al ligt mijn interesse niet in het programmeren.

Opvolging van het sollicitiegesprek: ik heb een half uur zitten wachten in de Teams meeting en er dan de brui aangegeven. Gezien het bedrijf zo'n fancy sollicitatiepagina heeft had ik niet eens de contactgegevens van de persoon die het sollicitatiegesprek zou uitvoeren. Ik heb daar dus echt een half uur zitten wachten voor niets..
    Nejona - Sylvanas-EU
    Caluwen - Sylvanas-EU

Regels voor berichten