langun's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Opslag wat uitgesteld door Corona maar is er nu toch doorgekomen, meer dan ik verwacht had.

1. PERSONALIA
    Leeftijd: 29
    Opleiding: Bedrijfsmanagement: Logistiek Management
    Werkervaring (wat/hoelang) : 6 jaar in totaal, eerst 2 jaar logistiek bediende, iets meer dan een jaar proces optimalisatie, nu bijna 3 jaar in huidige job
    Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: alleenstaand
    Aantal kinderen ten laste: 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
    Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediende
    Werkgever/Industrie waar je in werkt (+ paritair comité?): Transport en logistiek (PC226)
    Huidige functie: Logistiek manager
    Functiebeschrijving: Verantwoordelijk voor de verschillende magazijnen in België van een logistieke dienstverlener (3 sites momenteel, totaal 25 FTE's)
    Anciënniteit: bijna 3 jaar
    Werkweek (parttime/fulltime/hoeveel uren/week effectief): Fulltime, 38 uren contract, in realiteit 40-45 werkuren
    Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: dag
    Land waar je werkzaam bent: Enkel invullen indien je in het buitenland werkt.
    Plaats waar je werkzaam bent: Oost-Vlaanderen en Limburg
    Verantwoordelijkheid over personeel: ja

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
    Maand salaris (bruto): €3.300 > €3.800
    Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): zal vermoedelijk ongeveer €2.450 zijn
    Nettovergoedingen: €200
    13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig
    14e maand of winstuitkering: /
    GSM (eigen bijdrage)?: VAA €3 (?)
    Auto (VAA & Budget?): Momenteel Volvo V60, eind dit jaar nieuwe wagen, budget nog te bepalen sinds de eigenaar graag zou overschakelen op elektrisch rijden.
    Woon-werkverkeer vergoed?:/
    Tankkaart: Ja
    Laptop (eigen bijdrage?): Ja, wettelijke VAA, €6 (?)
    Maaltijdcheques (eigen bijdrage?): €8/dag, €1,09 eigen bijdrage
    Ecocheques: €250/jaar
    Groepsverzekering: ja
    Hospitalisatieverzekering: ja
    Andere voordelen: /

4. WERKOMSTANDIGHEDEN
    Afstand woon/werk in km's: 35 km enkel, of 150km voor Limburg (1 x/week)
    Afstand woon/werk in tijd: 35 min enkel, of 1u20-1u40 enkel
    Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
    Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 6
    Vakantiedagen (andere extra): 4 (cao)
    Vrijheid om verlof te nemen: Ja, uiteraard in overleg
    Aantal uur/week voor werk bezig/onderweg?: 40 - 45 werken, +-8u rijden: 48 - 53 uren totaal
    Glijdende werkuren: Geen officiële regeling, maar uren zijn vrij te kiezen
    Oproepbaar door werkgever?: Ja, in realiteit 1 maal voorgevallen op 3 jaar dat ik eens een zaterdagvoormiddag moest gaan.
    Stress? Ja, al zal dat niet veel anders zijn dan andere jobs waar je mensen aanstuurt, persoonlijk niet veel last van
    Hoe vaak overuren te presteren? Tov contract: wekelijks, wordt niet gevraagd, maar is voor mij wel noodzakelijk om alles rond te krijgen
    Auto nodig voor het werk? Ja
    Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Ja, nog geen opleiding geweigerd
    Telewerk: Naar eigen goeddunken, in realiteit 2-3x op een jaar

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Waar is een logistiek manager dan zoal verantwoordelijk over?

Pieterjan94's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Waar is een logistiek manager dan zoal verantwoordelijk over?
    o.a. voor personeel als ik de template erop nalees

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Dat zal ZEER sterk afhankelijk zijn van firma tot firma.

Bij ons heb je voor Belgë een logistiek manager (ikzelf) en transport manager, beiden rapporteren aan de CEO, die ook mede-eigenaar is van het familiebedrijf.

Ik hou me dus bezig met zowat alles dat betrekking heeft op de magazijnen.

Dat gaat dan van bepalen hoeveel en wat voor soort mensen we nodig hebben op welke tijdstippen, welke machines we gebruiken, welke prijzen we hanteren, samen met sales tenders uitwerken, functioneringsgesprekken voeren, operationele meetings met klanten, klachten opvolgen, bepalen welke trainingen mijn teams nodig hebben, welke training ik zelf nodig heb, bepalen welke KPI's we gaan opvolgen, ... . Daarnaast rapporteert sinds kort de QESH-manager aan mij.

Sinds we de laatste 2 jaar sterk aan het groeien zijn is de focus nu wel meer aan het verschuiven naar uitbreiding, ik ben de teams op de verschillende sites nu sterker aan het maken zodat zij meer day to day sturing en bvb verlofplanning kunnen doen, zodat er bij mij tijd vrij komt om aan grotere projecten te werken zoals de uitbreiding van 1 van onze bestaande sites en het opzetten van een 4de.

Als organisatie zijn wij wel een pak kleiner dan waar jij werkt, en de focus ligt momenteel nog zeer sterk op transport. Ik ben verantwoordelijk voor 25 FTE's terwijl er in België ongeveer 250 zijn, uiteraard zitten daar ook ondersteunende diensten in zoals HR en Finance, maar het overgrote deel van onze medewerkers zijn wel chauffeurs.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door langun Bekijk bericht
    Dat zal ZEER sterk afhankelijk zijn van firma tot firma.

Bij ons heb je voor Belgë een logistiek manager (ikzelf) en transport manager, beiden rapporteren aan de CEO, die ook mede-eigenaar is van het familiebedrijf.

Ik hou me dus bezig met zowat alles dat betrekking heeft op de magazijnen.

Dat gaat dan van bepalen hoeveel en wat voor soort mensen we nodig hebben op welke tijdstippen, welke machines we gebruiken, welke prijzen we hanteren, samen met sales tenders uitwerken, functioneringsgesprekken voeren, operationele meetings met klanten, klachten opvolgen, bepalen welke trainingen mijn teams nodig hebben, welke training ik zelf nodig heb, bepalen welke KPI's we gaan opvolgen, ... . Daarnaast rapporteert sinds kort de QESH-manager aan mij.

Sinds we de laatste 2 jaar sterk aan het groeien zijn is de focus nu wel meer aan het verschuiven naar uitbreiding, ik ben de teams op de verschillende sites nu sterker aan het maken zodat zij meer day to day sturing en bvb verlofplanning kunnen doen, zodat er bij mij tijd vrij komt om aan grotere projecten te werken zoals de uitbreiding van 1 van onze bestaande sites en het opzetten van een 4de.

Als organisatie zijn wij wel een pak kleiner dan waar jij werkt, en de focus ligt momenteel nog zeer sterk op transport. Ik ben verantwoordelijk voor 25 FTE's terwijl er in België ongeveer 250 zijn, uiteraard zitten daar ook ondersteunende diensten in zoals HR en Finance, maar het overgrote deel van onze medewerkers zijn wel chauffeurs.
    Bij ons zitten die dingen allemaal veel meer gesplitst wegens grootte inderdaad. Maar zou zo'n job ook nog wel zien zitten omdat je dan heel breed werkt. Maar als ik het goed begrijp manage je de logistiek maar niet zo zeer de operatie in die magazijnen?

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    In het begin meer dan nu, de verschillende teams hebben nu al meer eigen verantwoordelijkheid, wat ook een proces is/was, zowel voor hen als voor mij

Soms vloek ik wel eens dat mijn verantwoordelijkheden zo breed zijn, maar anderzijds zorgt dat er voor dat ik veel verschillende zaken kan leren. Daarnaast krijg ik gigantisch veel vrijheid op zowat alle vlakken, zo lang de resultaten goed zijn.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door langun Bekijk bericht
    In het begin meer dan nu, de verschillende teams hebben nu al meer eigen verantwoordelijkheid, wat ook een proces is/was, zowel voor hen als voor mij

Soms vloek ik wel eens dat mijn verantwoordelijkheden zo breed zijn, maar anderzijds zorgt dat er voor dat ik veel verschillende zaken kan leren. Daarnaast krijg ik gigantisch veel vrijheid op zowat alle vlakken, zo lang de resultaten goed zijn.
    Inderdaad, ik denk dat dat wel de charme is van zo'n job.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Wettelijk pensioen is 1200€. Het antwoord op die vraag is trouwens "met de simulator", niet te veel verwachten van bankbedienden he. Nuja, los van het effectieve bedrag, komt het er gewoon op neer dat je met een laag wettelijk pensioen ergens een pot privé moet opzij zetten. En die op een gedeelde rekening zetten is vragen om miserie.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vega Bekijk bericht
    De simulator zal misschien wel rekening houden met zeer hoge kosten op elke storting, vandaar toch even de berekening opvragen, kwestie dat je bij elke storting al geen 6% of meer verliest :-)
    Vergeet ook niet dat er in dit type contracten een premietaks van 4,4% op elke premiebetaling te heffen is door de maatschappij. Daarbovenop zijn de kosten gemiddeld tussen de 2% en 6%, met de 2% dan voor de hogere premies, genre 50K+/jaar. Bij de uitbetaling van het kapitaal kan je nog eens rekenen op een voorheffing tussen de 10% en 20%, 3,55% RIZIV bijdrage, 2% solidariteitsbijdrage en een klein 0,% gemeentetaks. Dit allemaal tikt wel aan...Voor een zelfstandige/bedrijfsleider is het dan ook eerder de inbreng in de kosten en de verdere mogelijke constructies die het zo interessant maken. Dat terzijde.

OT: een normaal loonpakket.

1. PERSONALIA
    Leeftijd: 25
    Opleiding: Bachelor marketing, Master bedrijfskunde
    Werkervaring (wat/hoelang) : bijna 2 jaar relevante ervaring
    Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: alleenstaand
    Aantal kinderen ten laste: 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
    Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediende
    Werkgever/Industrie waar je in werkt (+ paritair comité?): PC 306
    Huidige functie: 'officer'
    Functiebeschrijving: insurance ops / techno commercial advice aan banken
    Anciënniteit: bijna 2 jaar
    Werkweek (parttime/fulltime/hoeveel uren/week effectief): Fulltime 36 uren (35 uren volgens PC)
    Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: dag
    Land waar je werkzaam bent: Enkel invullen indien je in het buitenland werkt.
    Plaats waar je werkzaam bent: Brussel
    Verantwoordelijkheid over personeel: Nee

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
    Maand salaris (bruto): €2.500
    Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): €1.710
    Nettovergoedingen: /
    13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig
    14e maand of winstuitkering: €3.700
    GSM (eigen bijdrage)?: /
    Auto (VAA & Budget?): Mercedes A-klasse business solution (via cafetariaplan)
    Woon-werkverkeer vergoed?: ja
    Tankkaart: Nee
    Laptop (eigen bijdrage?): enkel voor werk, geen eigen bijdrage
    Maaltijdcheques (eigen bijdrage?): €7/dag, €1,09 eigen bijdrage
    Ecocheques: €250/jaar
    Groepsverzekering: ja, €200/maand
    Hospitalisatieverzekering: ja
    Andere voordelen: internet betaald door WG

4. WERKOMSTANDIGHEDEN
    Afstand woon/werk in km's: 95 km
    Afstand woon/werk in tijd: 1h15 enkel
    Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
    Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 8
    Vakantiedagen (andere extra): 3 (+1 elk jaar), overuren te recupereren.
    Vrijheid om verlof te nemen: ja, in overleg
    Aantal uur/week voor werk bezig/onderweg?: bezig voor werk 38h/week, totaal 40h
    Glijdende werkuren: ja
    Oproepbaar door werkgever?: Nee
    Stress? Gemiddeld
    Hoe vaak overuren te presteren? Nooit een verplichting, steeds vrij te kiezen op weekdagen. Nooit weekendwerk.
    Auto nodig voor het werk? Nee
    Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Ja
    Telewerk: Standaard 2 dagen/week, momenteel 4 dagen/week

Niet helemaal tevreden op financieel vlak, zeker niet gezien mijn opleiding, skillset en groeiende verantwoordelijkheden.
    Wel tevreden over de cultuur binnen het bedrijf.
    Laatst gewijzigd door SpecialeK; Vandaag om 00:13

Regels voor berichten