Pan's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    En verdienen die afdelingschefs evenveel als wanneer ze een bachelor of master diploma zouden hebben?
    Ja, als je de bevordering naar niveau A of B doet, wordt je verloond op niveau A. Je loon zal wel lager liggen dan iemand die gelijk met jou in niveau A of B gestart is, terwijl jij dan bijvoorbeeld in niveau C gestart bent enkele jaren geleden.
    Maar je loon is exact hetzelfde dan iemand die op het moment dat je in niveau A start, met een universitair diploma binnenkomt op niveau A.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan94 Bekijk bericht
    Is toch niet waar? Er bestaat ook niet iets als de overheid hé, over welke heb je het dan? Genoeg overheden waar er afdelingschefs zijn zonder hoger diploma.

Verder sluit ik me aan bij FlatSix. Op het begin kan het handig zijn, maar eens voorbij dat punt maakt enkel je ingesteldheid/ervaring/skills uit. En die skills zijn uiteraard niet altijd diplomagerelateerd.
    Echter wel waar. Ik heb onlangs nog gesolliciteerd voor een hogere functie bij de politie, werd droog geweigerd met een brief dat mijn bachelor diploma te laag is. Echter vragen ze een master. 6 jaar ervaring doet er dus niet toe.

Pan's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door radicalatheart Bekijk bericht
    Echter wel waar. Ik heb onlangs nog gesolliciteerd voor een hogere functie bij de politie, werd droog geweigerd met een brief dat mijn bachelor diploma te laag is. Echter vragen ze een master. 6 jaar ervaring doet er dus niet toe.
    Normaal moet je eerst bij de overheid werken, dan een bevorderingsexamen doen en daarna solliciteren op functies op het hoger diplomaniveau. Extern binnenkomen zonder het nodige diploma kan volgens mij niet.

iTrader
    16 (94%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pan Bekijk bericht
    Normaal moet je eerst bij de overheid werken, dan een bevorderingsexamen doen en daarna solliciteren op functies op het hoger diplomaniveau. Extern binnenkomen zonder het nodige diploma kan volgens mij niet.
    Ben niet volledig mee, maar zou moeten kloppen.
    Werd zo een keer uitgenodigd voor testen.
    Ter plaatse terug naar huis gestuurd omdat ze doorhadden dat ik geen Bachelor had (nochtans op voorhand al aangehaald bij de gesprekken).
    Het was ofwel nodig om een Bachelor diploma te hebben (ervaring deed er dan niet toe) OF 10jaar relevante werkervaring .... voor een it support functie bij een stad.
    Heb een keer gelachen xD

Vega's schermafbeelding
    iTrader
    93 (99%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maccie Bekijk bericht
    Ben niet volledig mee, maar zou moeten kloppen.
    Werd zo een keer uitgenodigd voor testen.
    Ter plaatse terug naar huis gestuurd omdat ze doorhadden dat ik geen Bachelor had (nochtans op voorhand al aangehaald bij de gesprekken).
    Het was ofwel nodig om een Bachelor diploma te hebben (ervaring deed er dan niet toe) OF 10jaar relevante werkervaring .... voor een it support functie bij een stad.
    Heb een keer gelachen xD
    Groen gelachen dan?
    \0/
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Arpeggiator's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hallo allemaal,

Ik werk als IT consultant. Mijn vorige evaluatie vorig jaar had ik een kleinere opslag gekregen op zicht van een grotere dit jaar. Nu krijg ik te horen dat er dit jaar wss geen opslagen gegeven gaan worden wegens corona. Ik ben voltijds 100% billable. Wat vinden jullie hier van? Heb ik niet te klagen?
    Laatst gewijzigd door Arpeggiator; 17 juni 2020 om 17:07

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Er gaan veel opslagen uitgesteld worden dit jaar, je bent zeker niet alleen.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    ja lijkt me wel normaal dat meer bedrijven dit gaan aanspreken om geen opslag te moeten geven dit jaar. Bij IT consultancies is opslag sowieso dikwijls al taboe.

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Bij ons niet anders.

Vandaag misschien gewoon blij zijn dat we allemaal werk en een loon hebben.

ThekillingGoku's schermafbeelding
    iTrader
    41 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Men heeft dit jaar gewoonweg het perfecte excuus om door ieder's strot te rammen weet je wel.

Normaal gezien voeren ze de opslagen door bij ons op 1 augustus, dus da's dan in principe in juni/juli dat men evaluatie rondes doet.
    Het is echter al half juni gepasseerd & er is van evaluaties nog geen sprake.

Dus ... het is bij ons nog niet officieel dat men Corona als excuus gaat bezigen ... maar ... we'll see.
    Of iedereen het zomaar zou aanvaarden zonder slag of stoot bij ons da's een ander paar mouwen, maar als men het Corona excuus boven blijft halen zal je er effectief weinig aan kunnen doen.

Uiteindelijk kan je ook zeggen dat veel IT bedrijven niet veel gevoeld hebben van Corona. Dit is een sector waar iedereen vrij vlot van thuis kon en kan werken.
    Men bespaard zo zelfs op werkingskosten (naft, verwarming, eletriek, water, koffie, ...).
    Nu ... er zullen zeker IT firma's zijn die ook afzien, zeker als je veel clienteel hebt dat gesloten is ... mor toch.

In die zin is het voor mensen van een bedrijf dat vrij normaal is kunnen blijven draaien onder Corona wel heel zuur als men met Corona als drogreden af komt.

Anyway ... ik ken enkele mensen die in dees branche recent van WG veranderd zijn, dus er is nog steeds aanwerving. Dus da's altijd een mogelijkheid.

Vega's schermafbeelding
    iTrader
    93 (99%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    1 jaartje "begrip" hebben voor de situatie, niet teveel nadenken of het wel klopt en het bedrijf er al dan niet veel miserie aan heeft overgehouden lijkt me behoorlijk gezond... Om dan volgend jaar wel volledig na te denken hoe het bedrijf die periode is doorgekomen en vanuit dat standpunt dan vertrekken. Als er dan nog de Corona kaart wordt getrokken mag je daar conclusies uit trekken als dat niet terecht is...

Maar een jaartje geen opslag is op zich het einde van de wereld niet.
    \0/

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kisho Bekijk bericht
    Bij IT consultancies is opslag sowieso dikwijls al taboe.
    Net niet. Opslag gaat vrij vlot doordat je in een zeer goede positie zit als IT consultant.

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vega Bekijk bericht
    1 jaartje "begrip" hebben voor de situatie, niet teveel nadenken of het wel klopt en het bedrijf er al dan niet veel miserie aan heeft overgehouden lijkt me behoorlijk gezond... Om dan volgend jaar wel volledig na te denken hoe het bedrijf die periode is doorgekomen en vanuit dat standpunt dan vertrekken. Als er dan nog de Corona kaart wordt getrokken mag je daar conclusies uit trekken als dat niet terecht is...

Volledig akkoord.

iTrader
    69 (99%)
    Mentioned
    2 Post(s)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    Volledig akkoord.
    Hier toch hetzelfde sentiment.

Ik ken de IT sector niet zo goed, maar bij ons zit de voorzichtigheid niet echt in wat er gebeurd is en hoe de corona situatie ons tot nu toe beïnvloed heeft, maar eerder naar wat er in de toekomst ligt.

Wij hebben tot nog toe ook maar een relatief kleine en kortstondige impact gehad, wij werken aan een aantal grote projecten, zowel overheid als privé, en dat zijn projecten die nog ettelijke maanden lopen en sommigen zelfs tot eind volgend jaar, die zijn goedgekeurd, gebudgetteerd en lopen gewoon verder.

Maar, en een héle grote maar, wat staat er ons te wachten wanneer al die huidige projecten eind dit jaar tot midden volgend jaar afgewerkt zijn? Hoe gaat ons orderboek er volgend jaar uitzien?

Wij verwachten al een grote impact in onze afdeling die actief is vooral in de hotelwereld (renovatie van Crowne Plaza/Hilton voor Pandox SA op de Place Rogier bijvoorbeeld), die sector is zwaar getroffen, en vooral, gaat er nog lang de gevolgen van dragen, hoe groot gaat het effect zijn op de toekomstige investeringen door die sector?

Ik weet alvast dat de relatief kleine impact (in verhouding met corona nu) van de terroristische aanslagen in Brussel bij ons vooral één tot twee jaar na de feiten plots een enorme duik in inkomende orders van die sector creëerde!

Dus ik kan er wel inkomen dat een aantal werkgevers op dit ogenblik opslagrondes en dergelijk wat achteruit willen duwen, alvast tot er een beter kijk op de toekomst is...

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Als het bedrijf effectief getroffen is volledig akkoord. Maar laat dit niet toe als excuus als je werkt voor een onderneming die niet getroffen is door Corona. Sommige bedrijven draaien records door deze pandemie.

Regels voor berichten