iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik moet dringend iets anders gaan zoeken denk ik, maar anderzijds doe ik mijn job wel graag, dus zit in een spagaat. Ik betrap mijn eigen erop dat ik veel overuren klop zonder dat ik daar vergoed voor word. Ik werk op een van het grootste advocatenkantoren van België en bied ondersteuning aan ongeveer 25 advocaten. Dit is echt teveel vind ik? Hoe kan ik kerk in het midden houden? Ik wil vermijden dat ze zeggen: “je moet sneller doorwerken.”

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Een professionele bankovervaller is ook een goede job. En de risicopremie is ook niet mis begreep ik?

-----

Betreft m'n eigen debacle, net gesproken met werkgever. Ze geven aan dat er nog wel een beetje ruimte is maar binnen de schaal van die functie niets dramatisch. Heb dan vriendelijk bedankt, en dat begrepen ze ook.
    Spijtig, op basis van je ambities is al het altijd jammer dat je niet tot een akkoord komt, al zijn er meerdere wegen naar Rome.

Ik ben benieuwd hoe de arbeidsmarkt gaat evolueren nu met de crisis. Bonus zal dit jaar wel niets zijn

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    @FlatSix
    Goede keuze. Probeer over een jaar of 2/3 meteen voor Operations Manager te gaan. Profileer jezelf die richting uit en haal ondertussen resultaten.
    Wat netwerken kan daar bij helpen.

@contextbinder
    De lonen die hier gepost worden zijn zeker niet laag. Ze gaan van goed tot uitstekend met af en toe een lichte uitschieter.

Een echt groot loon heb ik hier nog niet zien passeren.
    Mijn vader bv. heeft ong. 20k bruto/maand met momenteel een 10% bonus. Budget auto van 1250.
    Daarnaast een riant extralegaal pensioen. Als ik me niet vergis heeft hij nog de voorwaarden van vroeger, inbreng WG van 16%.
    In de gouden tijden leidde hij een afdeling voor een 15tal jaar met gigantische bonussen (6digits).
    Klinkt mooi, maar dat is dag en nacht werken en ik heb hem die hele tijd weinig gezien..
    In zijn huidige functie heeft hij zijn base pay kunnen behouden, enkel teruggezakt tot 10% bonus.
    Mooie is dat je het niet echt aan hem ziet (behalve dan een mooie firmawagen).
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Topgear Bekijk bericht
    @FlatSix
    Goede keuze. Probeer over een jaar of 2/3 meteen voor Operations Manager te gaan.

@contextbinder
    De lonen die hier gepost worden zijn zeker niet laag. Ze gaan van goed tot uitstekend met af en toe een lichte uitschieter.

Een echt groot loon heb ik hier nog niet zien passeren.
    Mijn vader bv. heeft ong. 20k bruto/maand met momenteel een 10% bonus. Budget auto van 1250.
    Daarnaast een riant extralegaal pensioen. Als ik me niet vergis heeft hij nog de voorwaarden van vroeger, inbreng WG van 16%.
    In de gouden tijden leidde hij een afdeling voor een 15tal jaar met gigantische bonussen (6digits).
    Klinkt mooi, maar dat is dag en nacht werken en ik heb hem die hele tijd weinig gezien..
    In zijn huidige functie heeft hij zijn base pay kunnen behouden, enkel teruggezakt tot 10% bonus.
    Mooie is dat je het niet echt aan hem ziet (behalve dan een mooie firmawagen).

20K bruto/maand, dat is ruwweg 2500 eur rsz en 8500 bedrijfsvoorheffing dat er af gaat. Lijkt me zeer oninteressant?? Dit zal dan ook wel enkel weggelegd zijn voor de top leidinggevenden, niet voor tussenlevel managers.

Vega's schermafbeelding
    iTrader
    93 (99%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chauffagist Bekijk bericht
    20K bruto/maand, dat is ruwweg 2500 eur rsz en 8500 bedrijfsvoorheffing dat er af gaat. Lijkt me zeer oninteressant?? Dit zal dan ook wel enkel weggelegd zijn voor de top leidinggevenden, niet voor tussenlevel managers.
    Het is wel het 'eerlijkste'... Je verwijst allicht naar het wijzigen van zijn statuut naar zelfstandige maar waarom meteen willen denken aan schijnzelfstandigheid?

Zijn vader heeft een zeer riant loon en draagt daar zeer veel RSZ/belastingen voor af. De boodschap zou moeten zijn, Merci daarvoor! En niet 'amai da's oninteressant geregeld' :-)
    \0/

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ik vind het eigenlijk zotter dat een werkgever dat er voor over heeft. Bij mijn bedrijf raden ze al vanaf een vééél lager brutoloon aan om gewoon freelancer te worden bij hen.

Vega's schermafbeelding
    iTrader
    93 (99%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    Ik vind het eigenlijk zotter dat een werkgever dat er voor over heeft. Bij mijn bedrijf raden ze al vanaf een vééél lager brutoloon aan om gewoon freelancer te worden bij hen.
    Ik vermoed dat het gaat om een behoorlijk groot bedrijf waar dit de common practice is en waar ze niet meteen bezig zijn met "optimalisatie" in de zin van alle truuken van de foor te gebruiken.

Heb ook bij zo'n bedrijf gewerkt waarbij het moederbedrijf in DE/AT gesitueerd was en waar er in België heel sec gewerkt werd met brutoloon + maaltijdcheques + hospitalisatieverzekering + groepsverzekering + ecocheques en that's it. Geen netto onkostenvergoedingen, bedrijfswagens, geen fulltime "consultants", etc... Resultaat was dat de loonkost enorm hoog was en de loonsverhogingen vaak 300-400 EUR bruto per opslag waren omdat anders het netto opslag lachwekkend was.

Op zich niets mis mee. Heb het eigenlijk niet zo met al die interne consultants die zelfstandige zijn puur en alleen omdat het "interessanter" is. Op zich is het schijnzelfstandigheid, denk nu ook niet dat dit binnen 20j nog gaat bestaan. Niets tegen de consultants zelf, ik krijg momenteel ook een deel van mijn loon in de functie van salariswagen/netto onkostenvergoeding, gsm abonnement, terugbetaling internet, niet-recurrente bonus (vrijgesteld van bedrijfsvoorheffing), etc... Moest ik ervoor kunnen kiezen zou ik gewoon hetzelfde verdienen (of iets minder ifv beter pensioenopbouw) door een hoger bruto loon.
    \0/

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hij laat inderdaad soms al lachend eens vallen dat hij de staatskas al die jaren al rijkelijk gespijsd heeft, waarschijnlijk enkele miljoenen..
    De laatste tijd geeft hij hier en daar eens een hint over zijn loonpakket omdat ik daar nu ook mee bezig ben. Elk detail ken ik niet.
    Wat ik wel weet is dat in die 15 jaar hij idd een top leidinggevende functie uitoefende, wat zeker niet voor iedereen weggelegd is.
    Combinatie van intelligentie, keihard werken, integer zijn en wat geluk. Elk lid van zijn team daagde hem continu uit en aasde op zijn post..
    De opvolgers die zijn oude functie nu uitvoeren hebben een lager salaris met lagere bonussen.Hij heeft nu een bredere rol gekregen om zo rustig "uit te bollen" naar zijn pensioen en hij teert op zijn netwerk en zetelt in enkele raden van bestuur. Op zijn pensioen weet hij dat hij in enkele van die raden reeds bezoldigd kan gaan zetelen. Op dat niveau is het netwerken, netwerken en nog eens netwerken.
    Als de spelregels van de politiek hetzelfde blijven, kijkt hij enorm uit naar dat extralegaal pensioen. Indien niet, zal hij de staatskas nog eens extra spijzen.. :-)

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hij laat inderdaad soms al lachend eens vallen dat hij de staatskas al die jaren al rijkelijk gespijsd heeft, waarschijnlijk enkele miljoenen..
    De laatste tijd geeft hij hier en daar eens een hint over zijn loonpakket omdat ik daar nu ook mee bezig ben. Elk detail ken ik niet.
    Wat ik wel weet is dat in die 15 jaar hij idd een top leidinggevende functie uitoefende, wat zeker niet voor iedereen weggelegd is.
    Combinatie van intelligentie, keihard werken, integer zijn en wat geluk. Elk lid van zijn team daagde hem continu uit en aasde op zijn post..
    De opvolgers die zijn oude functie nu uitvoeren hebben een lager salaris met lagere bonussen.Hij heeft nu een bredere rol gekregen om zo rustig "uit te bollen" naar zijn pensioen en hij teert op zijn netwerk en zetelt in enkele raden van bestuur. Op zijn pensioen weet hij dat hij in enkele van die raden reeds bezoldigd kan gaan zetelen. Op dat niveau is het netwerken, netwerken en nog eens netwerken.
    Als de spelregels van de politiek hetzelfde blijven, kijkt hij enorm uit naar dat extralegaal pensioen. Indien niet, zal hij de staatskas nog eens extra spijzen.. :-)
    Mag ik vragen in welke sector je vader te werk is gesteld? Pharma?

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DogoArgentino Bekijk bericht
    Mag ik vragen in welke sector je vader te werk is gesteld? Pharma?
    Ik ga het bedrijf niet vernoemen, ook niet in PM. Het is de financiële sector.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Begrijp ik. Was dan ook enkel benieuwd naar de sector

Vega's schermafbeelding
    iTrader
    93 (99%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Ik ga een gokske doen, Baas van den Boerentoren :P
    \0/

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    ceo is hij niet. Altijd N-1 en nu N-2. En fout, Vega ;-)

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Om in die raden te gaan zetelen gaat hij toch sowieso zelfstandig moeten worden, waarom dan eigenlijk wachten daarmee?

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    19 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vega Bekijk bericht
    Moest ik ervoor kunnen kiezen zou ik gewoon hetzelfde verdienen (of iets minder ifv beter pensioenopbouw) door een hoger bruto loon.
    Pensioenopbouw, mja. Je zit helaas relatief snel aan de grens waarbij hoger bruto toch geen bal meer uitmaakt.

Regels voor berichten