iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Dat moet dan toch de onderlaag van de bakkers zijn die beter hun deuren dicht doen. Als ge goede producten maakt en hard wilt werken is dat een goudmijn.
    Natuurlijk als ge een "broodhandel" zijt en geen warme bakker, ja dan gaat het niet lukken. Camionneke Délifrance 's ochtends binnen, afbakken en doen alsof ge verse producten levert, zo marcheert het niet.
    In mijn familie zitten nu bakkers van de vierde generatie en die harken het geld met de kruiwagens binnen elke dag. Hebben naast hun winkel waar ze veel specialiteiten en pattiserie verkopen ook nog 5 broodautomaten die ze meermaals bijvullen (hebben iemand die enkel dat full-time doet), die draaien op broden alleen meer dan 2000 stuks per dag. Maar het is staalhard uw kloten afdraaien want 6 dagen op 7 open, gemiddeld 2 a 3u slaap per dag en op de sluitingsdag moeten de automaten nog altijd gevuld worden.

Het grote goud ligt daar natuurlijk pas van zodra uw gebouw en uw materiaal is afbetaald. Ik herinner mij nog goed dat in de jaren 90 mijn grootvader zaliger een nieuwe oven + rijskast liet plaatsen om de oude mazoutgestookte te vervangen. Dat kostte toen al iets van een 20 miljoen belgische frank (met afbraak en afvoer van de oude oven + aanpassingen gebouw bij weliswaar).
    Ge hebt natuurlijk doorlopende kosten in kleiner materiaal, maar de bottomline is wel dat ge als bakker echt dik kunt verdienen als ge het ziet op een carriere van pakt 25-30 jaar.
    Frituur net hetzelfde, de opstartkosten zijn daar veel lager en als ge dat slim speelt (goede producten, snel bedienen, paar huisgemaakte bereidingen die top zijn) dan schept ge de euros aan de lopende band binnen.
    Voor een goudmijn te hebben als bakker moet je idd zwaar werken en een heel grote bakker zijn.
    Ik kom uit een grote bakkersfamilie en ze zijn intussen bijna allemaal gestopt omdat de gouden jaren gewoon voorbij zijn.
    Ook vrienden en kennissen die bakker zijn, overwegen bijna allemaal om te stoppen.

Trouwens een bakker die 's nachts werkt, gaat ook gewoon vroeger slapen eh. Dus die hebben wel een stuk meer dan 2/3u slaap per dag zoiets zou ook gewoon fysiek onmogelijk zijn.

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    De grote flappen komen toch van de grotere werken, van een keukenkraantje ga je het niet hebben. Als je pech hebt is het zo een nest, mag je nog het gat vergroten, sluiten de schell kranen niet af of beginnen ze nog te lekken als je ze weer open zet of de afstand is te groot en je mag nog schell buis gaan uithalen om uit te lengen. Dan nog wat gezaag over de kraan die op sanitino 50 euro goedkoper is. Van dépannages aan ketels ga je het ook niet hebben, platenwisselaars, 3-weg,weinig marge op.

Cv ketels, boilers, hele appartementsgebouwen van nieuwe cv ketels voorzien, badkamers, daar is het grotere geld te rapen. Vorig jaar deden we een stookplaats, oude ketel er uit, 2 condensatieketels in cascade. 40K heeft dat werk gekost, weekje werk, ik gok 10 K - 15K winst.

Of je moet kunnen profiteren van de dringendheid en het exclusieve, spoedherstellingen in grote appartementsgebouwen.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Voorbeeldje zwart geld machine:

Projectontwikkelaar: bouwen 20 woningen, deels in eigen beheer, deels met veelal vaste onderaannemers.

Geen zwart geld - alles officieel

Vervolgens verkoop ik deze woningen in eigen beheer, en met keuzemogelijkheden voor afwerkingsgraad, voor elke woning wens ik 25K zwart geld alvorens er wordt getekend. Door op deze wijze te werken is de ontbrekende 25K nooit een probleem voor de fiscus, de bruto winst zal dalen maar het geheel blijft wel winstgevend - das belangrijk voor de fiscus.

Na verkoop rest er dus 500 000 € zwart geld,

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (97%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    Als ge met 3u slaap niet toekwam zou mijn grootvader u gewoon ne luierik genoemd hebben
    Die kroop er om 12 in en stond om 2 terug op. Voor zijn middageten ging hij dan nog een half uur tot een uur zijn ogen dicht doen. 6 dagen op 7. Donderdag was pure luxe want kan kon hij van 12 tot 4-5 slapen.
    Dat ritme heeft hij aangehouden van zijn 16 jaar tot zijn 45, de laatste 5j was het de riem al iets losser omdat in die periode zijn zoon voltijds meer in de zaak zat.
    Die was het zo gewoon dat toen hij op 52 gestopt is het nog tot zijn 54 geduurd heeft voor hij elke dag een nachtrust van 6-7u had.

Als ge met de gouden jaren bedoelt dat er meer zwart dan wit binnenkwam, dat is inderdaad passé. Die verhoudingen waren ook gewoon buitenproportioneel, de maalderijen deden ook niet liever om 1/3 tot 1/2 int zwart te leveren. En als ge dan proportioneel op uw aankoop wordt belast...
    Maar ge kunt met hard werken echt nog altijd bergen geld scheppen van zodra uw grote investeringen afgelopen zijn.
    En daar knelt het schoentje, is ook de realiteit in de boerenstiel. Die zagen bij hun ouders dat er daar elke maand duizenden euros zwart geld binnen kwam, meer dan wat er wit binnen kwam. Nu komt er wel meer wit binnen maar dat zwart is serieus verminderd en ineens ist spreken van stoppen of overlaten want "er valt niks meer te verdienen".
    Maar dat is zo relatief dat het zever is.
    Vroeger kwam daar in de privé inderdaad 10k zwart de maand binnen en mss 5k wit. Nu zal dat 10-12k wit zijn en quasi geen zwart. Dat is nog altijd gewoon vort veel geld verdienen, maar tis inderdaad veel minder. (fictieve bedragen, maar ratios waarvan ik van meerdere voorbeelden weet dat ze vrij goed kloppen)

Diegene die ik in mijn 33 jaar geweten heb die slecht boeren zijn diegene die producten hebben die gewoon niet lekker zijn, of koude bakkers. Maar in beide gevallen is dat gewoon eigen schuld, dikke bult.
    Ge ziet dat al aan hoe de winkel is ingericht: nen bakker die ook charcuterie en ijskreem en wat nog verkoopt, daar wandel ik al niet binnen. 9/10 koude bakker die niet genoeg omzet draait om enkel daar van te leven.
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

iTrader
    28 (97%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door contextbinder Bekijk bericht
    Voorbeeldje zwart geld machine:

Projectontwikkelaar bouwt 20 woningen, deels in eigen beheer, deels met veelal vaste onderaannemers.

Geen zwart geld - alles officieel

Vervolgens verkoop ik deze woningen in eigen beheer, en met keuzemogelijkheden voor afwerkingsgraad, voor elke woning wens ik 25K zwart geld alvorens er wordt getekend. Door op deze wijze te werken is de ontbrekende 25K nooit een probleem voor de fiscus, de bruto winst zal dalen maar het geheel blijft wel winstgevend - das belangrijk voor de fiscus.

Na verkoop rest er dus 500 000 € zwart geld,
    Lijkt me weinig realistisch. Die 25k zwart kunt ge nooit in een hypotheek steken, niet verzekeren, bij wederverkoop niet aantonen dus de herverkoopwaarde van uw vastgoed is in feite te laag.
    Ik acht de kans ook zeer groot dat op die 20 man er wel iemand u bij de BBI aangeeft.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
    Lijkt me weinig realistisch. Die 25k zwart kunt ge nooit in een hypotheek steken, niet verzekeren, bij wederverkoop niet aantonen dus de herverkoopwaarde van uw vastgoed is in feite te laag.
    Ik acht de kans ook zeer groot dat op die 20 man er wel iemand u bij de BBI aangeeft.
    Werkt al meer dan 30 jaar op deze wijze, 25K is niets op woningen tussen 400-600K, kopers altijd tevreden want minder notariskosten, geen bewijzen want is effectief cash op tafel, verzekeren gaat niet via bedrag maar meestal via beschirjving en aantal ruimtes, omdat er vrijheden zijn in afwerking en er op moment van aankoop nog geen 100% afgewerkte woning staat is controle haast onmogelijk.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Er zijn genoeg dingen dat je kunt doen om meer geld te verdienen via illegale praktijken maar dit is hier niet de plaats om dit te bespreken...

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bloembak Bekijk bericht
    Idd, wilde het gewoon even aankaarten

back on -topic

Guazala's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Als je fraudeert kan je veel geld verdienen. Tja.... afpersing, overvallen, inbraken,... ook allemaal heel lucratief naar het schijnt.
    I don't have an attitude problem. You have a perception problem.

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Guazala Bekijk bericht
    Als je fraudeert kan je veel geld verdienen. Tja.... afpersing, overvallen, inbraken,... ook allemaal heel lucratief naar het schijnt.
    Een professionele bankovervaller is ook een goede job. En de risicopremie is ook niet mis begreep ik?

-----

Betreft m'n eigen debacle, net gesproken met werkgever. Ze geven aan dat er nog wel een beetje ruimte is maar binnen de schaal van die functie niets dramatisch. Heb dan vriendelijk bedankt, en dat begrepen ze ook.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    28 (97%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    mooizo, volgens mij de juiste keuze.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Net gepromoveerd!

1. PERSONALIA
    Leeftijd: 27
    Opleiding: Studies niet afgewerkt
    Werkervaring (wat/hoelang) : 6j
    Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Alleenstaand
    Aantal kinderen ten laste: 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
    Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediende
    Werkgever/Industrie waar je in werkt (+ paritair comité?): Productie van voeding
    Huidige functie: Operational Excellence Manager
    Functiebeschrijving: Streven naar operational excellence
    Anciënniteit: 0j
    Werkweek (parttime/fulltime/hoeveel uren/week effectief): Fulltime
    Plaats waar je werkzaam bent: West-vlaanderen
    Verantwoordelijkheid over personeel: 4 direct reports

3. LOONVOORWAARDEN
    Maand salaris (bruto): €4050
    13e maand (volledig/gedeeltelijk): Ja
    14e maand of winstuitkering: +- €6000
    GSM (eigen bijdrage)?: Ja
    Auto (VAA & Budget?): Ja, nog geen idee
    Woon-werkverkeer vergoed?:
    Tankkaart: Ja
    Laptop (eigen bijdrage?): Ja
    Maaltijdcheques (eigen bijdrage?): €8 / ?
    Ecocheques: Nee
    Groepsverzekering: Ja
    Hospitalisatieverzekering: Ja
    Andere voordelen: Pensioensparen, ziekteverzekering

4. WERKOMSTANDIGHEDEN
    Afstand woon/werk in km's: 4km
    Afstand woon/werk in tijd: 12-15min met de fiets
    Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
    Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 6
    Vakantiedagen (andere extra): 6
    Vrijheid om verlof te nemen: Ja
    Aantal uur/week voor werk bezig/onderweg?: zal wel rond de 50u zijn
    Glijdende werkuren: Ja
    Oproepbaar door werkgever?: Nee
    Stress? Soms
    Hoe vaak overuren te presteren? [B]Gemiddelde 1keer per 4 weken aanwezig in het weekend (niet betaald/verrekend in maandloon)
    Auto nodig voor het werk? [B]Nee[/
    Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Ja
    Telewerk: 1 dag per week

Is een grote stap vooruit, na 6m en 1j wordt ik geëvalueerd en indien positief na 1j komt er nog eens €700/maand bij

Vega's schermafbeelding
    iTrader
    93 (99%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 2613114 Bekijk bericht
    Net gepromoveerd!

1. PERSONALIA
    Leeftijd: 27
    Opleiding: Studies niet afgewerkt
    Werkervaring (wat/hoelang) : 6j
    Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Alleenstaand
    Aantal kinderen ten laste: 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
    Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediende
    Werkgever/Industrie waar je in werkt (+ paritair comité?): Productie van voeding
    Huidige functie: Operational Excellence Manager
    Functiebeschrijving: Streven naar operational excellence
    Anciënniteit: 0j
    Werkweek (parttime/fulltime/hoeveel uren/week effectief): Fulltime
    Plaats waar je werkzaam bent: West-vlaanderen
    Verantwoordelijkheid over personeel: 4 direct reports

3. LOONVOORWAARDEN
    Maand salaris (bruto): €4050
    13e maand (volledig/gedeeltelijk): Ja
    14e maand of winstuitkering: +- €6000
    GSM (eigen bijdrage)?: Ja
    Auto (VAA & Budget?): Ja, nog geen idee
    Woon-werkverkeer vergoed?:
    Tankkaart: Ja
    Laptop (eigen bijdrage?): Ja
    Maaltijdcheques (eigen bijdrage?): €8 / ?
    Ecocheques: Nee
    Groepsverzekering: Ja
    Hospitalisatieverzekering: Ja
    Andere voordelen: Pensioensparen, ziekteverzekering

4. WERKOMSTANDIGHEDEN
    Afstand woon/werk in km's: 4km
    Afstand woon/werk in tijd: 12-15min met de fiets
    Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
    Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 6
    Vakantiedagen (andere extra): 6
    Vrijheid om verlof te nemen: Ja
    Aantal uur/week voor werk bezig/onderweg?: zal wel rond de 50u zijn
    Glijdende werkuren: Ja
    Oproepbaar door werkgever?: Nee
    Stress? Soms
    Hoe vaak overuren te presteren? [B]Gemiddelde 1keer per 4 weken aanwezig in het weekend (niet betaald/verrekend in maandloon)
    Auto nodig voor het werk? [B]Nee[/
    Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Ja
    Telewerk: 1 dag per week

Is een grote stap vooruit, na 6m en 1j wordt ik geëvalueerd en indien positief na 1j komt er nog eens €700/maand bij
    1x om de 4 weken overuren, op een kwartier fietsen van de job maar dan wel 50u/week bezig? Iets klopt hier niet...
    \0/

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vega Bekijk bericht
    1x om de 4 weken overuren, op een kwartier fietsen van de job maar dan wel 50u/week bezig? Iets klopt hier niet...
    Blijkbaar heb ik het niet goed gelezen, dacht dat er stond hoeveel tijd je in totaal spendeert aan uw werk

Regels voor berichten