SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    16 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Trekhond Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    500 meter rijden en ik zit meteen op de dijk zonder verkeer. 3km via de binnenring van Gent waar ik rond 7uur redelijke snelheden kan houden.
    Tijd varieert tussen de 38min - 45min om exact te zijn afhankelijk van het aantal personen op de dijk

(PS ik rij enkel door als er geen mensen op de dijken zijn)
    Op een jaagpad mag je maar 30km/u

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (97%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    Goh, niet mee akkoord.

Een financiële stap naar beneden hoeft gewoon niet per definitie slecht te zijn. Er zijn ook gewoon een aantal zaken waar niemand kan veranderen, zoals bijvoorbeeld dat die functie in shiften is, of geen wagen heeft.

Laat ons niet vergeten, en excuses als ik daar niet duidelijk over was, dat ik wel degene ben die heeft gezegd tegen m'n werkgever dat ik meer operationeel werk wil, weg van projecten.
    Niet in een groeitraject. Die functie is net een met méér verantwoordelijkheid én een ploegensysteem. Alletwee factoren die u net méér loon moeten opleveren. Ze is ook voorbereidend op een managementfunctie dus dat wil zeggen dat ze uw als high potential zien. Allemaal factoren die ervoor moeten zorgen dat ge er op vooruitgaat.
    Maar in de realiteit geeft ge een wagen af die rap 7-800 EUR netto waard is én gaat uw nettoloon omlaag als ge de ploegenpremie er uit haalt.
    Dat die functie geen firmawagen omvat is nog te aanvaarden, maar dat het ook nog is in uw loon snijdt is gewoon belachelijk. Ze kunnen u op zen minst een loon uitbetalen dat het verlies van die wagen compenseert én u nog een kleine opslag geeft. Of u een netto km vergoeding bv.
    Maar als ge nu akkoord gaat met gewoon shitty voorwaarden en inleveren langs alle kanten, waarom zouden ze u dan binnen 2j dik gaan betalen voor een managementfunctie? Die gaan u gewoon terug op dezelfde manier proberen te rollen hoor.

Ik herhaal het nog eens: dit is voor u zowel carrierematig als privé een zeer slechte deal.
    Ge zijt echt veel te hard het aant goed praten maar op het einde van de rit levert ge netto enorm in.
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Op een jaagpad mag je maar 30km/u
    In plaats van de wiseass uit te hangen, op zijn traject zijn er stukken waar je zelfs 50km/u mag (Schellebelle Wetteren).

Wel een ideale baan om te doen met de speed Pedelec, zeker s ochtends als er geen ander verkeer is. Helaas heb ik wel al ervaring met dat stuk in de winter, het kan er plaatselijk zeer glad zijn (aanvriezende mist)
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    Of ik nu de nieuwe of deze rol blijf, ik verwacht van mijn werkgever dialoog over mijn toekomst binnen het bedrijf.
    Ik heb het verhaal niet helemaal van in het begin gevolgd, maar heb je eigenlijk al bij een ander bedrijf gesolliciteerd? Als je een ander aanbod in handen hebt, kan je dat tenminste als hefboom gebruiken om iets beter op papier te laten zetten. Dan gaat ook meteen duidelijk zijn hoe hard ze je daar "nodig" hebben.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
    Maar als ge nu akkoord gaat met gewoon shitty voorwaarden en inleveren langs alle kanten, waarom zouden ze u dan binnen 2j dik gaan betalen voor een managementfunctie? Die gaan u gewoon terug op dezelfde manier proberen te rollen hoor.
    QFT. Ik heb zo eens 1100 euro bruto ingeleverd/moeten inleveren toen ik van interim (tijdelijk project) naar vast ging. Ik dacht in mijn achterhoofd dat de werkdruk/-hoeveelheid dan ook wel minder ging zijn. In de praktijk was het net meer.

josilirios's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Moeten ze iemand van <30 jaar met een bacheloropleiding tegenwoordig al 5k brut betalen voordat het oke is voor iedereen op 9lives?
    Als niemand in die functie een wagen krijgt kunnen ze het gewoon niet maken om enkel flat een wagen te geven.
    Ik vind zijn huidig pakket gewoon al hoog voor zijn achtergrond, maar heb zero affiniteit met de sector.
    Uiteraard wordt het dan moeilijk als je 700 euro netto verwacht voor de wagen ja.
    Cheer up, the worst is yet to come.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door josilirios Bekijk bericht
    Moeten ze iemand van <30 jaar met een bacheloropleiding tegenwoordig al 5k brut betalen voordat het oke is voor iedereen op 9lives?
    Als niemand in die functie een wagen krijgt kunnen ze het gewoon niet maken om enkel flat een wagen te geven.
    Ik vind zijn huidig pakket gewoon al hoog voor zijn achtergrond, maar heb zero affiniteit met de sector.
    Uiteraard wordt het dan moeilijk als je 700 euro netto verwacht voor de wagen ja.
    Zoals een paar pagina’s geleden gezegd dat hij een zeer mooi pakket had en dit is natuurlijk gesterkt door een functiegerelateerde wagen, die ze onmogelijk 100% zullen compenseren, desondanks geloof ik sterk dat er meer uit te halen is dan het initiële aanbod. In het begin van je carrière moet je het meeste uit je carrière halen zoals deze persoon wil doen, maar je moet toch zorgen dat het verschil met je huidige levensstandaard niet te groot wordt!

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Niet in een groeitraject. Die functie is net een met méér verantwoordelijkheid én een ploegensysteem. Alletwee factoren die u net méér loon moeten opleveren. Ze is ook voorbereidend op een managementfunctie dus dat wil zeggen dat ze uw als high potential zien. Allemaal factoren die ervoor moeten zorgen dat ge er op vooruitgaat.
    Maar in de realiteit geeft ge een wagen af die rap 7-800 EUR netto waard is én gaat uw nettoloon omlaag als ge de ploegenpremie er uit haalt.
    Dat die functie geen firmawagen omvat is nog te aanvaarden, maar dat het ook nog is in uw loon snijdt is gewoon belachelijk. Ze kunnen u op zen minst een loon uitbetalen dat het verlies van die wagen compenseert én u nog een kleine opslag geeft. Of u een netto km vergoeding bv.

Ik herhaal het nog eens: dit is voor u zowel carrierematig als privé een zeer slechte deal.
    Ge zijt echt veel te hard het aant goed praten maar op het einde van de rit levert ge netto enorm in.
    Volledig mee akkoord.

MaximumOfBass's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)

Ik sluit mij hier ook wel bij aan. Op financieel vlak is het zeker een zware stap achteruit. Op sociaal vlak zal het ook een stap achteruit zijn, maar dat moet je voor uzelf uitmaken. Op werkvlak is het misschien een stap opzij omdat je zelf aangaf die richting uit te willen gaan. Maar het totaal pakket geeft totaal niet aan dat er naar toekomst een sterk managementpakket gaan aanbieden.
    Mountainbikes: Commencal Meta AM V4 2015 & YT Tues CF 2017
    PSN: UnderAVoidSky // PSNProfiles // TrueTrophies // 100%: 12 // Platinum: 63

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hoe schalen ze een ops lead tov. een project ingenieur in bij u bedrijf?

Als ik kijk naar mijn huidige klant, dan krijgen alle direct reports van de productiemanager geen firmawagen en een brutoloon tussen 3000 en 4000 bruto (afh. van functie en ervaring).
    Dit terwijl project ingenieurs en project managers het hele spectrum bestrijken tussen 3000 en 6000 bruto (afh. van functie en ervaring), mét firmawagen.
    Een project ingenieur die productie supervisor of iets dergelijks wil worden, zet vaak een stap achteruit/opzij in termen van salaris.

Kan je niet de track project ingenieur --> project manager (met enkele direct/indirect reports om ervaring op te doen als team leader) --> supply chain manager/productie manager volgen en ops lead overslaan?

iTrader
    28 (97%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door josilirios Bekijk bericht
    leeftijd en opleiding zijn irrelevant. ik ken masters van 40 jaar die nog geen 3k halen en gasten met een middelbaar diploma van onder de 30 die al in de 5 cijfers zitten.

Het punt is dat hij nu een sterk pakket heeft bekomen door er voor te knokken, nu een stap terug doen van bijna 1k netto voor een functie te krijgen met meer verantwoordelijkheid is gewoon absurd.
    Die wagen mag dan inderdaad niet 100% gecompenseerd kunnen worden, hij wordt gewoon niet gecompenseerd. Zijn "loonstijging" is geen loonstijging maar gewoon een verrekening van een (in feite lage) ploegenpremie. Bottom line is dat hij dus een pak inlevert en in ruil een veel hogere werkdruk krijgt. Daarmee akkoord gaan is uzelf int zak zetten.

4500 a 5000 bruto is ook zeker niet overdreven voor een leidinggevende functie, ge moet er al rekening mee houden dat hier een ploegenpremie van pakweg 20% in zit dus dat het eigenlijk maar 3750 EUR a 4166 EUR is zonder die premie. Dat zijn geen waanzinnige lonen.

Sterker nog: als dat al lonen zijn waar een groot bedrijf problemen mee heeft om ze budgettair waar te maken: weggaan. Ofwel zijn ze te gierig om u goed te betalen, ofwel zijn ze niet rendabel genoeg om u goed te betalen. Beide tekenen dat er geen toekomst zit.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    ploegen premie voor een 2 ploegen stelsel is geen 20% maar eerder 5 a 10%

iTrader
    28 (97%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    Hangt ervanaf, als dat sectoraal afgesloten is in een CAO zit dat eerder op

2 ploegen: 15 a 25%
    3 ploegen: 20 a 30%

althans dat zijn toch de ratios die ik overal terugvind

om voor 5% in ploegen te werken moet ge echt getikt zijn, dat is geen premie maar een aalmoes.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    leeftijd en opleiding zijn irrelevant. ik ken masters van 40 jaar die nog geen 3k halen en gasten met een middelbaar diploma van onder de 30 die al in de 5 cijfers zitten.

Het punt is dat hij nu een sterk pakket heeft bekomen door er voor te knokken, nu een stap terug doen van bijna 1k netto voor een functie te krijgen met meer verantwoordelijkheid is gewoon absurd.
    Die wagen mag dan inderdaad niet 100% gecompenseerd kunnen worden, hij wordt gewoon niet gecompenseerd. Zijn "loonstijging" is geen loonstijging maar gewoon een verrekening van een (in feite lage) ploegenpremie. Bottom line is dat hij dus een pak inlevert en in ruil een veel hogere werkdruk krijgt. Daarmee akkoord gaan is uzelf int zak zetten.

4500 a 5000 bruto is ook zeker niet overdreven voor een leidinggevende functie, ge moet er al rekening mee houden dat hier een ploegenpremie van pakweg 20% in zit dus dat het eigenlijk maar 3750 EUR a 4166 EUR is zonder die premie. Dat zijn geen waanzinnige lonen.

Sterker nog: als dat al lonen zijn waar een groot bedrijf problemen mee heeft om ze budgettair waar te maken: weggaan. Ofwel zijn ze te gierig om u goed te betalen, ofwel zijn ze niet rendabel genoeg om u goed te betalen. Beide tekenen dat er geen toekomst zit.
    Hoewel ik je gelijk geef dat FlatSix zichzelf tekort zou doen om deze functie aan te nemen aan deze voorwaarden, wil ik er toch enkele kanttekeningen bij plaatsen:
    -Binnen operations vind je meestal niet de vetpotten terug
    -4000 bruto is voor ops lead gewoon een correct loon (ze moeten dit niet omhoog gaan trekken en zo FlatSix een voorkeursbehandeling geven)
    -Het is dan wel leiding geven aan een 100tal man, maar dat zijn enkel arbeiders zeker?
    -Kan FlatSix niet beter wat doorgroeien in zijn huidige functie om dan meteen de stap te zetten naar een mgmt functie (profileer u door de grote projecten binnen tijd en budget af te leveren)?
    -Als Project engineer verdient hij vandaag gewoon al een zeer correct loon.

iTrader
    28 (97%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    - akoord dat daar niet de vetpotten te vinden zijn
    - 4k bruto zou een correct loon zijn indien dat zonder ploegenpremie was nu. nu is het gewoon zijn huidig loon + ploegenpremie, dus hij gaat er helemaal niet op vooruit
    - leiding geven aan 100 arbeiders moet ge niet over doen alsof dat een kado is. het zijn namelijk ook gewoon arbeiders en op de golden boys na is dat best vermoeiend
    - in mijn ogen wel maar hij geeft aan dat binnen zijn firma dit het groeitraject is om naar mgmt te gaan, probleem is wel dat als hij echt goed presteert in die functie dat ze hem graag daar gaan willen houden
    - niet slecht, maar ook niet uitzonderlijk. Mijn vriendin is 30, heeft een niet-gerelateerd bachelor diploma en zit nu op een hoger loon als dat ze hem voorstellen + voordelen (iphone 11pro, zeer goede verzekeringen, fiets lease, telenet bijdrage, woon-werk, allez the works) + een redelijk dikke halfjaarlijkse bonus op basis van prestaties van de heel boite en een deel persoonlijk. Wel geen firmawagen, dat is pas vanaf volgende loonschaal. Die doet een uitvoerende functie, niks management of leidinggevend. Wel een met best wat impact en verantwoordelijkheid, maar in haar team zit ze in het absolute begin van haar traject.
    We moeten hier niet gaan doen alsof 4000 EUR bruto top of the bill is qua loon. Tis niet slecht, maar ook niet mega absurd voor iemand met capaciteiten en een hoger diploma. Zeker gezien de workload die er bij hoort.

Regels voor berichten