ThekillingGoku's schermafbeelding
    iTrader
    41 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulan Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Waarom niet uw verlof inplannen achter elkaar, een week of 2-3 pakken om alles te regelen: offertes voor bestelwagens, materiaal, boekhouder, uw bank,... Zodat je het allemaal eens uit kan pluizen en laten bezinken zonder dat letterlijk tussen de boterham en thuis vanalles te doen, in uit te zoeken. Gewoon informeren, eventueel zelfs eens bij een conculega gaan luisteren of die tips heeft,...
    Het zijn idd geen beslissingen die je op 1-2-3 neemt maar je vindt het werk zelf wél leuk en je baas niet. Dan moet je eventjes een stapje terug kunnen zetten uit de hectiek van alles om te informeren en te beslissen zonder dat uwe baas dagelijks in uw nek staat te hijgen.
    Of gewoon het zelfstandige laten & nen deftigen baas zoeken. Het zal wel niet de enige mens zijn in omstreken die een job ter beschikking heeft in die branche?
    Stel dat er niets is in een straal van pakweg 10km kan je nog altijd uitbreiden naar 20km bv.
    Die 'range' zit uiteraard wel een limiet op want je wil niet elke dag 2 uur onder baan zijn gewoon om uw camionette op te halen bij wijze van spreken, maar enkele km in ruil voor contentement 'on the job' ... goeie ruil wss?

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    Job (inhoud + financials) zijn helemaal goed.

Het enige waarover ik twijfel zijn de shiften en dan niet zo zeer het uitvoeren ervan, maar de impact op sociaal leven.
    Hoe flexibel zijn de uren van uw vriendin? Als uw shiften en de glijdende uren van uw vriendin compatibel zijn, kan het zelfs makkelijker worden om de drukte van kinderen in uw leven in te plannen.
    3/5 dagen in de week vertrek ik te vroeg 's ochtends en kom ik te laat toe 's avonds om de voor- en naschoolse opvang te halen van mijn zoon.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    "Maar een teamleader" is een klein understatement hoor, verantwoordelijkheid over een hele shift van +/- 100 man noem ik geen teamleader.

En zoals je zegt is loon niet alles, ik win hier ook absoluut op reistijd, en nog een aantal meer persoonlijke/emotionele zaken als ook inhoudelijk is het wel de richting die ik uit wil. Dat gezegd zijnde vind ik niet dat ik inlever financieel, de balans ligt gewoon elders.

Ik weet van drie mensen die gesolliciteerd hebben voor deze job, en wat die personen angeboden kregen. Daarvan was er geen enkele die de 4K benaderde.

In se is het geen logische stap die ik wil maken, aangezien ik echt uit de projecten ladder spring naar de operationele ladder voor management niveau. Dus binnen mijn bedrijf zit ik op een mooi traject richting PM maar dat wil ik zeker niet doen, ik wil wel echter richting operations management en misschien zelfs ooit site manager worden.
    Ik denk ook kwa carrièrepad dat het zeer interessant is en het aantal mensen dat je aanstuurt is indrukwekkend. Reden te meer dat er ook iets tegenover mag staan.

Ik denk gewoon dat het type wagen en tankkaart (gok budget 600€ per maand) niet misplaatst was om bij uw bruto loon bij te onderhandelen en dat (het lijkt een relatief groot bedrijf waarin je werkt) niemand daar een boterham minder had voor moeten eten

Natuurlijk interne politiek ken ik niet en het belangrijkste is dat je iets gaat doen wat je graag doet!

Mijn excuses als ik onrespectvol overkwam, ben zelf ook geen goede onderhandelaar, maar ik heb aan beide kanten van de tafel gezeten en daar leer je van.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    En zoals je zegt is loon niet alles, ik win hier ook absoluut op reistijd, en nog een aantal meer persoonlijke/emotionele zaken als ook inhoudelijk is het wel de richting die ik uit wil. Dat gezegd zijnde vind ik niet dat ik inlever financieel, de balans ligt gewoon elders.
    Niet inleveren op loon is nu toch wel een brug te ver lijkt me. Je levert in feite je wagen in voor 400€ bruto, dat is een peulenschil. Je gaat een wagen moeten kopen om naar uw nieuwe job te gaan, en elke maand moet je gaan tanken. Financieel zet je dus heel duidelijk een stap achteruit.

Dan komt het feit van die shiften. Normaal wilt een shiftregime zeggen dat je dat je financieel gecompenseerd wordt, dat zie ik in dit verhaal toch niet echt voor u persoonlijk. Dan komt er nog eens het shiftregime op zich bij. Minder reistijd klinkt wel interessant, en dat is het ook. Maar dat ga je nu vervangen door een shiftrooster. Waar je soms niet gaan thuiszijn als uw vriendin en uw kind dat wel is. In de praktijk gaat het erop neerkomen dat uw vriendin met een late shift er volledig alleen voor zal staan. En bij een vroege shift zij ook gewekt zal worden.

Shiften leggen een hele grote druk op het gezin en op de relatie. Ook het feit dat vakantie lastiger is dat kan voor serieuze strubbelingen zorgen.

In dit verhaal zie ik toch echt wel voldoende zaken waarop je work related erop achteruitgaat. En financieel is dit niet gecompenseerd, sterker nog je boert daar ook achteruit. Je kan je dan afvragen waarom je die stap zou zetten. Is het een omdat je in uw hoofd zit dat je manager of site manager kan worden? Hoe groot is deze kans? En op welke termijn is dit? Het lijkt me duidelijk dat je jezelf hebt opgewerkt naar dit niveau, maar om te blijven stijgen toch zeker vanaf een bepaald niveau wordt het ineens een stuk lastiger. Veel managers zullen wel met die ambitie zitten om site manager te worden, maar voor 99% zal het bij dromen blijven. Ik zou vooral realistisch durven kijken.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Selten Bekijk bericht
    Hoe flexibel zijn de uren van uw vriendin? Als uw shiften en de glijdende uren van uw vriendin compatibel zijn, kan het zelfs makkelijker worden om de drukte van kinderen in uw leven in te plannen.
    3/5 dagen in de week vertrek ik te vroeg 's ochtends en kom ik te laat toe 's avonds om de voor- en naschoolse opvang te halen van mijn zoon.
    Zij heeft redelijk flexibele uren. 1 dag in de week moet ze in Brussel zijn, de rest is zij meestal op de baan of in andere kantoren. Dus dat speelt ook wel mee.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door javage Bekijk bericht
    Ik denk ook kwa carrièrepad dat het zeer interessant is en het aantal mensen dat je aanstuurt is indrukwekkend. Reden te meer dat er ook iets tegenover mag staan.

Ik denk gewoon dat het type wagen en tankkaart (gok budget 600€ per maand) niet misplaatst was om bij uw bruto loon bij te onderhandelen en dat (het lijkt een relatief groot bedrijf waarin je werkt) niemand daar een boterham minder had voor moeten eten

Natuurlijk interne politiek ken ik niet en het belangrijkste is dat je iets gaat doen wat je graag doet!

Mijn excuses als ik onrespectvol overkwam, ben zelf ook geen goede onderhandelaar, maar ik heb aan beide kanten van de tafel gezeten en daar leer je van.
    De enige reden dat ik als engineer nu een wagen heb is omdat ik in de BeNeLux cluster werk. Wij hebben dus drie lagen, 1) Site, 2) Regio 3) BeNeLux. Van alle drie bestaan er engineers met verschillende verantwoordelijkheden en types van projecten (die twee anderen zullen bijvoorbeeld nooit klant implementaties leiden), en het pad is dat je die alle drie doorloopt, en dat heb ik in sneltempo gedaan en eigenlijk stap 2) overgeslagen. Dus ik heb wel een wagen omdat ik in se inzetbaar ben in heel BeNeLux, maar binnen het bedrijf is het vrij logisch dat redelijk "hoge" functies dat nog niet hebben. Normaliter heb je pas een salariswagen vanaf Operations/Contract Manager, of functies die meerdere sites aandoen, die hebben dan een bedrijfswagen.

Momenteel ben ik geneigd het niet te doen, maar ik wil nog eens spreken met iemand van de site wiens mening steeds "no bullshit" is, en die ook gewoon niet mee doet aan politiek. Ik voel me inderdaad niet 100% bij shiften zonder termijn, en kennis van de volgende stap. Ik ga dit wel uitspreken naar HR en regio directeur want ik bespeur voldoende enthusiasme om me terug op die site te krijgen, dus er kan allicht nog wel iets. In se is er gewoon nog niet onderhandeld over niets, dit is hun eerste voorstel.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (97%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    Ik zou het ook geen stap vooruit durven noemen. Je krijgt er een PAK verantwoordelijkheid en daardoor ook werkdruk bij, in ruil moet ge dan eigenlijk gewoon loon inleveren.
    Want het is niet "maar" nen auto he. Een A4 Avant + tankkaart + onderhoud + taksen + verzekering zelf financieren kost u zeker 1000 EUR per maand. Daarnaast moet ge ook nog eens in shiften werken wat extra belastend is én normaal wordt gecompenseerd door premies of hogere verloning.
    Als het corporate policy is dat die functie geen wagen kan verkrijgen, allemaal goed, maar dan zou ik persoonlijk pas beginnen spreken als het brutoloon 5k+ is.
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Snap ik.

Shiftenpremie zit er wel in verrekend trouwens, bruto stijg ik €400 ongeveer, maar netto praktisch ook.

Maar ik volg de argumentatie.

Ik ben uiteindelijk de enige die het belang van de inhoud kan inschatten maar daarnaast toch aantal zeer rake opmerkingen hier. Bedankt.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Het zijn gewoon objectieve punten die je aanhalen, want ondanks dat het geen salariswagen is, vertegenwoordigt het wel een bepaalde waarde en die zou je graag gecompenseerd zien.
    Ook shiftenpremie (wat de werkgever zal aanhalen als een compensatie) moet je zien als een vergoeding voor het maken van onregelmatige uren en gegeven dat je het als een nadeel ziet, kan je er nog bij vermelden.

Ik zit bij mijn huidige werkgever in mijne 4e job (dus drie interne sollicitaties, waarvan 2x verticaal) en als ik bij mijn jobwissels geen loonsverhogingen kreeg (zonder de index mee te rekenen, want dat is ook een verhoging, alleen is ze voor iedereen), dan werkte ik nu nog steeds voor mijn geïndexeerd startsalaris

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (97%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    Snap ik.

Shiftenpremie zit er wel in verrekend trouwens, bruto stijg ik €400 ongeveer, maar netto praktisch ook.

Maar ik volg de argumentatie.

Ik ben uiteindelijk de enige die het belang van de inhoud kan inschatten maar daarnaast toch aantal zeer rake opmerkingen hier. Bedankt.
    Als dat er in verrekend zit dan ga je er eigenlijk niet op vooruit. Je krijgt een shiftenpremie maar dat is gewoon compensatie voor het werken in shiften. Ploegenpremie in 2 ploegen is pakweg een 20%, in 3 ploegen zelfs 25%+. Zelfs dat percentage haalt ge niet met die 400 EUR.
    Combineer dat met het feit dat ge uw wagen verliest, en ge wordt toch écht in uw zakken gezeten in mijn ogen.

Het argument dat het een "opstap naar een hogere functie is" speelt daar voor mij ook in mee. Ze zien potentieel in u en willen u dus laten doorgroeien zodat ge meer bijdraagt aan de firma, meer verantwoordelijkheid neemt en voor een hoger rendement zorgt. Maar in ruil willen ze u minder betalen. Klopt niet he.

Als uw ploegenpremie daar bij in zit: 4300 a 4500 EUR én de wagen behouden is zeker op zijn plaats.
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulan Bekijk bericht
    Waarom niet uw verlof inplannen achter elkaar, een week of 2-3 pakken om alles te regelen: offertes voor bestelwagens, materiaal, boekhouder, uw bank,... Zodat je het allemaal eens uit kan pluizen en laten bezinken zonder dat letterlijk tussen de boterham en thuis vanalles te doen, in uit te zoeken. Gewoon informeren, eventueel zelfs eens bij een conculega gaan luisteren of die tips heeft,...
    Het zijn idd geen beslissingen die je op 1-2-3 neemt maar je vindt het werk zelf wél leuk en je baas niet. Dan moet je eventjes een stapje terug kunnen zetten uit de hectiek van alles om te informeren en te beslissen zonder dat uwe baas dagelijks in uw nek staat te hijgen.
    Afgelopen weekend eens met collega's gepraat, ik vroeg waarom hebben jullie geen btw-nr, antwoord ja we weten dat het beter zou zijn maar xxxxxx gaat dat niet willen, wtf omdat de baas dat niet graag zou hebben doen ze het niet.

Hoofdreden voor mij om zelfstandig te worden is om niet meer het gevoel te hebben om grotendeels van het jaar bezit te zijn van de werkgever. Ik ben iemand die graag vrij is, dat gevoel heb ik allesbehalve

De hoofdreden om niet zelfstandig te worden is de financiële onzekerheid, angst voor wanbetalers en gebrek aan zekerheid. Ook misschien beetje ingegeven door horrorverhalen, die misschien niet waar zijn.

Het bouwverlof is pas in juli, dus nog even tanden bijten en dan heb ik tijd om alles rustig te bekijken.

Ik zit dan ook nog met het praktijklectorverhaal, waar ik wacht op nieuws van de school. Ik heb gesolliciteerd voor het geven van vakken in mijn sector (installatietechniek, verwarming, hvac,) op graduaatsniveau, gedurende 1 jaar. Ik zou stilaan moeten vernemen of ik in aanmerking kom of niet, dit zou ik eventueel nog aanvullen met een bijberoep.

In die zin weeg ik het nu af of ik gewoon hier blijf werken en alsnog probeer om gewn mn 8u te werken en in bijberoep s avonds en op zaterdag of anderzijds een job zoek met meer vrijheid die het bijberoep makkelijker maakt of gewoon de stap zetten en even door de zure financiële appel heen bijten.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    1. PERSONALIA
    Leeftijd: 27
    Opleiding: ing. elektronica-ICT, optie ICT (vierjarig traject academische bachelor en master gevolgd)
    Werkervaring (wat/hoelang) : 1,5 jaar
    Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: alleenstaand
    Aantal kinderen ten laste: 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
    Arbeider/bediende/ambtenaar: bediende
    Werkgever/Industrie waar je in werkt (+ paritair comité?): elektronicafabricage
    Huidige functie: assistent technicus
    Functiebeschrijving: programmeren, herstellingen elektronica
    Anciënniteit: 1.5 jaar
    Werkweek (parttime/fulltime/hoeveel uren/week effectief): full time, 38 uur
    Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: dagwerk
    Plaats waar je werkzaam bent: West-Vlaanderen
    Verantwoordelijkheid over personeel: nee

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
    Maand salaris (bruto): 2470 euro
    Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 1770 euro
    13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig
    Woon-werkverkeer vergoed?: Ja
    Laptop (eigen bijdrage?): Laptop van werk
    Maaltijdcheques (eigen bijdrage?): t.w.v. 150 euro

4. WERKOMSTANDIGHEDEN
    Afstand woon/werk in km's: 3 km
    Afstand woon/werk in tijd: 10 minuten met de fiets
    Aantal wettelijke vakantiedagen: 18
    Vrijheid om verlof te nemen: ja
    Aantal uur/week voor werk bezig/onderweg?: ongeveer 45 uur
    Glijdende werkuren: nee
    Stress? Soms, vooral frustratie wanneer zaken niet lukken
    Hoe vaak overuren te presteren? Bepaal ik zelf i.f.v. de noodzaak.
    Auto nodig voor het werk? Nee
    Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: ja
    Telewerk: vlot mogelijk

StruikGewas's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door belloc Bekijk bericht
    ...
    Het loon op zich lijkt me wat een de lage kant voor een ingenieursopleiding.
    Wel een groot voordeel dat je zo dichtbij kan werken.
    Ikzelf ben ook ingenieur en na mijn studies begonnen aan 2500€ bruto, maar dat is toch al 10jaar geleden.
    Maar loon is niet alles, hopelijk doe je je werk ook graag en is er een goede sfeer.

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door StruikGewas Bekijk bericht
    Het loon op zich lijkt me wat een de lage kant voor een ingenieursopleiding.
    Wel een groot voordeel dat je zo dichtbij kan werken.
    Ikzelf ben ook ingenieur en na mijn studies begonnen aan 2500€ bruto, maar dat is toch al 10jaar geleden.
    Maar loon is niet alles, hopelijk doe je je werk ook graag en is er een goede sfeer.
    Mja hij werkt niet in Brussel. Lonen zijn lager in zijn regio, net zoals in Limburg. https://www.elekti.be/blogs/1/91dd0o...er-verwachten?

iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door belloc Bekijk bericht
    Leeftijd: 27
    Opleiding: ing. elektronica-ICT, optie ICT (vierjarig traject academische bachelor en master gevolgd)
    Werkervaring (wat/hoelang) : 1,5 jaar
    Arbeider/bediende/ambtenaar: bediende
    Functiebeschrijving: programmeren, herstellingen elektronica
    Werkweek (parttime/fulltime/hoeveel uren/week effectief): full time, 38 uur
    Plaats waar je werkzaam bent: West-Vlaanderen
    Maand salaris (bruto): 2470 euro
    Afstand woon/werk in km's: 3 km
    Glijdende werkuren: nee
    Ik ken niet uw capaciteiten, misschien pas van school geraakt op uw 25 na 3 bisjaren, en het is ook in West-Vlaanderen, maar dan nog is 2470 euro bruto wel bij de <95% denk ik voor starters met dat diploma. Nu wel heel goed dat het maar 3km van thuis is, dat is ook veel waard.
    Laatst gewijzigd door Five-seveN; 25 mei 2020 om 21:02

Matador's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    1. PERSONALIA
    Leeftijd: 26j
    Opleiding: industrieel ingenieur landbouw
    Werkervaring (wat/hoelang) : 2
    Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Alleenstaand
    Aantal kinderen ten laste: 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
    Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediend
    Werkgever/Industrie waar je in werkt (+ paritair comité?): ERP consultancy (PC 200)
    Huidige functie: ERP consultant

Anciënniteit: 2
    Werkweek : 38
    Ploegarbeid : Neen
    Plaats waar je werkzaam bent: (Stad/Provincie): Het Gentse
    Verantwoordelijkheid over personeel: Neen

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
    Maand salaris (bruto): 2550 €
    Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 1830 (incl 100€ nettovergoeding)
    Nettovergoedingen: soms extra vergoedingen afh van verplaatsingen naar het buitenland (65€/dag). gemiddeld 150-250€ per maand, Momenteel dus niets
    13e maand (volledig/gedeeltelijk): Volledig
    14e maand of winstuitkering: Neen
    GSM (eigen bijdrage)?: Ja (geen eigen bijdrage)
    Auto (VAA & Budget?): type citroen C4/ Skoda rapid/Scala (VAA: 130€)
    Woon-werkverkeer vergoed?: Neen
    Tankkaart: Ja
    Laptop (eigen bijdrage?): Ja
    Maaltijdcheques (eigen bijdrage?): Neen
    Ecocheques: 250€
    Groepsverzekering:: Ja
    [B][U]Hospitalisatieverzekering: Ja

4. WERKOMSTANDIGHEDEN
    Afstand woon/werk in km's: 40 km
    Afstand woon/werk in tijd: 30min
    Aantal wettelijke vakantiedagen: 22
    Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 4
    Vrijheid om verlof te nemen: Ja, behalve rond go-live (1 maand per jaar)
    Aantal uur/week voor werk bezig/onderweg?: 2,5-3u, soms naar klanten tijdens de werkuren (vliegtuig)
    Glijdende werkuren: Ja
    Oproepbaar door werkgever?: Neen
    Stress?: Beperkt, afh van deadlines
    Hoe vaak overuren te presteren?: eerder drukke weken en kalme weken, overuren worden ontmoedigd
    Auto nodig voor het werk? afh van de bezoeken naar de klant. afh van het project
    Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Ja
    Telewerk: Ja 1-2d in de week mogelijk, maak er niet veel gebruik van.

Ik vind eigenlijk dat ik nogal weinig verdien. als ik het goed inschat zou er toch 300-400€ bruto mogen bijkomen. Wat vinden jullie?
    I am a leaf on the wind. watch how I soar.
    ♪Troy and Abed in the Morning!♪

Regels voor berichten