beryl's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ThekillingGoku Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Snel even eentje opgezocht ...
    https://www.moneycrashers.com/matter-where-go-college/

Er zullen altijd wel correlaties zijn tussen waar je studeerde, wss eerder in het begin. Ik heb al lijsten gezien met de 'gemiddelde start lonen' per uni.
    Maar ook al meermaals zien passeren dat de werkgevers bij het aanwerven veel minder interesse hebben in WAAR je uw 'degree' haalde dan DAT je uw 'degree' haalde.

En natuurlijk ... met studies & statistieken bewijs je whatever je wil, er zullen ook wel studies zijn die het tegenovergestelde beweren wss. Maar dit statement kom ik toch wel regelmatig tegen als je een van die artikels ziet passeren.

Ook ... er zit nog vrij veel tussen de top van de top a la Harvard & Stanford VS een community college natuurlijk (idem prijsgewijs natuurlijk).
    Ik kan mij wel voorstellen dat het mooi op de CV staat dat je afstudeerde aan Harvard, maar of het dan 10x zoveel centen waard was om die kleine voorsprong te hebben in een sollicitatie t.o.v. iemand die niet naar Harvard ging ... hoogstwaarschijnlijk niet!

https://www.washingtonpost.com/news/...eague-schools/
    In dit artikel tonen ze statistieken die aantonen dat Ivy League graduates na 10 jaar ongeveer het dubbele verdienen dan als ze van andere scholen komen. Het lijkt dus wel te lonen, de moeilijkere vraag is natuurlijk hoeveel er aan het diploma zelf ligt en hoeveel aan het feit dat er meer slimmere leerlingen naar Ivy League scholen gaan, die ook zonder dat diploma succesvol gingen zijn.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vega Bekijk bericht
    Ik heb medelijden met je kinderen als zij ooit aan een studie zullen beginnen en na 3 maanden zien dat het helemaal niets voor hun is. "Zie maar dat je de studie afmaakt, je had maar beter moeten nadenken voor je eraan begon." Kind kan dan 3 jaar ongelukkig verder studeren (en afstuderen, kwestie dat ze er niet met hun klak naar smijten) om dan op de arbeidsmarkt terecht te komen in een vakgebied dat hen niet interesseert.
    Niemand die dan toch zegt dat je nog 3 jaar moet voortdoen? Breek je studie af, betaal je schuld, en begin opnieuw als je wil (misschien nu wat beter nadenken?). Je kan er van vinden wat je wilt, maar financiële incentive heeft altijd effect. En het zou een beetje eerlijkers zijn tov de maatschappij die voor je studies betaalt.

Vega's schermafbeelding
    iTrader
    93 (99%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eddy Kannibaal Bekijk bericht
    Niemand die dan toch zegt dat je nog 3 jaar moet voortdoen? Breek je studie af, betaal je schuld, en begin opnieuw als je wil (misschien nu wat beter nadenken?). Je kan er van vinden wat je wilt, maar financiële incentive heeft altijd effect. En het zou een beetje eerlijkers zijn tov de maatschappij die voor je studies betaalt.
    Betaal je schuld, wat bedoel je precies? Wat de overheid je gesubsidieerd heeft?
    \0/

iTrader
    0
    Mentioned
    16 Post(s)
    Mijn ouders verdienden letterlijk enkele honderden bef te veel voor een studiebeurs. 2 studerende kinderen, trein- en busabonnement nodig dus er ging in september een volledig maandloon op aan inschrijvingsgeld, openbaar vervoer en cursussen (pre-digitaal tijdperk).
    Mijn zus kon het niveau van de richting die ze had gekozen niet aan dus die was haar eerste jaar niet geslaagd ondanks veel inspanningen.
    Ik was moeiteloos geslaagd voor het secundair onderwijs, maar had nog nooit moeten studeren. Ik was dus niet geslaagd omdat ik simpelweg geen studiemethode had. Er waren toen ook nog geen examens in januari dus ik was effectief een volledig jaar kwijt. De resultaten waren beduidend beter in 2de zit (ik werd ei zo na vastgeketend aan mijn bureau gedurende 2 maanden ) en zowel mijn zus als ik kregen dezelfde boodschap : ja, je krijgt een tweede kans. Maar denk er verdomd goed over na. Want dit kost ons VEEL geld. Als je volgend jaar niet slaagt, ga je ons voor 2j studeren alle gemaakte kosten moeten terugbetalen.
    Is dat drastisch? Absoluut!
    Is dat terecht? Ja. Vanuit hun standpunt, hardwerkende fabrieksarbeiders die hun dochters alle kansen wilden geven om hun potentieel te ontwikkelen, zeker een terechte "eis".
    Mocht ik vinden dat onze dochter er later met haar klak naar gooit, zal ik misschien net hetzelfde zeggen. Mocht ze net iets te hoog gegrepen hebben en zich goed hebben ingezet zou ik dat nooit zeggen.

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (97%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    Beetje dezelfde discussie als "is Vlerick/Antwerp Management/London School of Business/etc..." het geld waard?
    Ja en nee.

De opleiding die ge krijgt als ge bv EHSAL gaat doen is ook gewoon goed. Maar waar die Ivy League schoolen en bovenstaande in excelleren is alles wat er rond hangt. Ge krijgt les van topmanagers die u een hele boel use cases uit het vak geven. Ge hebt toegang tot een netwerk alumni dat verweven zit in de hogere regionen van de bedrijfswereld.
    Ge moet dus goed aftasten WAT ge wilt doen met uw diploma. Is uw bedoeling van gewoon een goede advocaat te zijn, dan is Harvard geen must. Maar wilt ge uw poot kunnen neerzetten in het hooggerechtshof en federale zaken pleiten, dan kan het net dat pootje voor zijn in uw carriere.
    Hetzelfde in consulting bv: zijt ge blij met een gewone consulting job dan zal een fatsoenlijk diploma in uw vak u zeer ver brengen. Is uw ambitie om door te groeien tot partner bij McKinsey of Boston Consulting Group, dan zal uw bagage navenhand moeten zijn.

Dat wilt niet zeggen dat iemand met een "normale" opleiding daar niet kan geraken, maar het zal wel een van de uitzonderingen zijn die de regel bevestigd.
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Soms kom je er pas later achter dat de studie niet past bij wat je eigenlijk wilt doen, of niet leidt tot het werk dat je verwacht had. Ik heb altijd graag met mijn handen bezig geweest en als kind wou ik al een soort technieker worden, iemand die op de baan ging om dingen te herstellen, maar anderzijds was ik te slim voor TSO. Na het middelbaar dan maar naar een technische hogeschool. Ik deed de studies graag, zowel bachelor autotechnologie als Industrieel Ingenieur Em. Ik was een topstudent op school, niet super extravert, maar wel graag gezien, goede resultaten, brede interesses, goede stages en eindwerken. Elke periode van inspanning werd beloond met 3 maanden zomervakantie.

Helaas heb ik na mijn studies niet echt een mooie carrière kunnen uitbouwen. Ik heb vanalles geprobeerd, maar nooit echt mijn draai gevonden. Op school kwam er altijd wel iets nieuw op mijn pad en had ik voortdurend die prikkeling. In het werkleven was ik vooral alles snel beu en was elk uur aan een bureau een marteling.Op school had je nog docenten die slim waren en waar je naar kon opkijken, in het werkleven heb ik eerlijk gezegd weinig slimme mensen tegen gekomen en zelden naar iemand kunnen opkijken.
    De leidinggevenden waren vaak mensen die als een paling naar boven waren geglipt en niet de warme en sympathieke mensen die je meestal op de hogeschool had. Ik heb verschillende plaatsen gewerkt, op de werkvloer tussen arbeiders en op de bureau tussen bedienden, vaak zonder mijn studies te vermelden, maar van zodra ze zagen dat ik snel denk was ik een bedreiging en kwamen er al snel giftige reacties. Ik heb vanalles meegemaakt zoals : het achterhouden/niet delen van informatie, de opmerking van " dat is een burgelijk ingenieur, niet zo een flut industrieel als jij", opmerkingen over mijn mentale toestand etc.

Ik kon hier niet met omgaan, dus veranderde dan gewoon snel van job. Ik heb toch wel op 3 plaatsen lichte pesterijen ondergaan, waardoor ik veel introverter ben geworden en mijn motivatie een serieuze knak heeft gekregen. Ik had ooit een droom van een soort ingenieur-technieker te worden die bij garages langsging om technisch advies te geven, maar die droom heb ik al lang opgeborgen.

Ik heb nu in 9 jaar tijd 10 jobs gedaan bij 8 verschillende werkgevers. Ik moet eerlijk zeggen dat de job als verwarmingstechnieker/chauffagist/loodgieter (los van de ouderwetse werkgever) mij wel ligt, doordat ik alleen ben en gewoon bij de mensen langs ga voor herstellingen. Ik zie mijn collega's niet veel en dat is misschien juist goed. De mensen die beroep doen willen gewoon dat het hersteld is, zij vragen, ik voer uit en achteraf een tevreden klant.

Soms voel ik mij wel schuldig t.o.v. mijn ouders omdat ik niet echt mijn studies benut heb, maar buiten les geven zie ik niet echt mogelijkheden meer met zo een kwakkel CV. Ik heb de automobiel zo'n 7 jaar terug al vaarwel gezegd, waardoor ik niet meer moet rekenen om hierin aangenomen te worden in een technische buitendienst bij een importeur.

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    8 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Goh, in totale budgetten zal dat zeker niet over gigantische bedragen gaan. Wij hebben zelf ook een vriendin die ondertussen aan haar 4e "Master in de kunsten" bezig is. Gelukkig werkt ze wel zelf (in een totaal niet gerelateerde sector), maar eigenlijk is dat compleet absurd. Ze is nu 9 jaar aan het studeren, met meerdere opleidingen tegelijk (soms met verkorte trajecten etc) dus ik kan niet volgen hoeveel het de overheid al gekost heeft, maar het zal in elk geval wel richting een klein huis gaan...
    mss, en hoeveel ik die 'idiote richtingen' ook idioot vind maar als dat wil zeggen dat defensie 1 nutteloze tank minder heeft dan is dat niet echt een probleem imo

Om maar te zeggen dat er veel meer geld aan veel nuttlelozere dingen wordt uitgegeven
    *** Also sprach Zarathustra ***

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chauffagist Bekijk bericht

Ik moet eerlijk zeggen dat de job als verwarmingstechnieker/chauffagist/loodgieter (los van de ouderwetse werkgever) mij wel ligt, doordat ik alleen ben en gewoon bij de mensen langs ga voor herstellingen. Ik zie mijn collega's niet veel en dat is misschien juist goed. De mensen die beroep doen willen gewoon dat het hersteld is, zij vragen, ik voer uit en achteraf een tevreden klant.
    Ik zag dat je overweegt om als zelfstandige te starten, dan moet je toch gewoon de stap wagen, je zegt zelf dat je nu aan +/- 3K netto per maand gaat werken, als zelfstandig verwarmingstechnieker zal je een veelvoud verdienen, je werkt graag alleen, klantgericht en ervaren - dat is zowat het ideale profiel zou ik zeggen.

Als je dan een mix hebt van bedrijven en particulieren kan je leven als god in Frankrijk, oftewel echt heel veel verdienen of gewoon minder werken en toch nog het dubbele verdienen van wat je nu hebt.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chauffagist Bekijk bericht
    Soms kom je er pas later achter dat de studie niet past bij wat je eigenlijk wilt doen, of niet leidt tot het werk dat je verwacht had. Ik heb altijd graag met mijn handen bezig geweest en als kind wou ik al een soort technieker worden, iemand die op de baan ging om dingen te herstellen, maar anderzijds was ik te slim voor TSO. Na het middelbaar dan maar naar een technische hogeschool. Ik deed de studies graag, zowel bachelor autotechnologie als Industrieel Ingenieur Em. Ik was een topstudent op school, niet super extravert, maar wel graag gezien, goede resultaten, brede interesses, goede stages en eindwerken. Elke periode van inspanning werd beloond met 3 maanden zomervakantie.

Helaas heb ik na mijn studies niet echt een mooie carrière kunnen uitbouwen. Ik heb vanalles geprobeerd, maar nooit echt mijn draai gevonden. Op school kwam er altijd wel iets nieuw op mijn pad en had ik voortdurend die prikkeling. In het werkleven was ik vooral alles snel beu en was elk uur aan een bureau een marteling.Op school had je nog docenten die slim waren en waar je naar kon opkijken, in het werkleven heb ik eerlijk gezegd weinig slimme mensen tegen gekomen en zelden naar iemand kunnen opkijken.
    De leidinggevenden waren vaak mensen die als een paling naar boven waren geglipt en niet de warme en sympathieke mensen die je meestal op de hogeschool had. Ik heb verschillende plaatsen gewerkt, op de werkvloer tussen arbeiders en op de bureau tussen bedienden, vaak zonder mijn studies te vermelden, maar van zodra ze zagen dat ik snel denk was ik een bedreiging en kwamen er al snel giftige reacties. Ik heb vanalles meegemaakt zoals : het achterhouden/niet delen van informatie, de opmerking van " dat is een burgelijk ingenieur, niet zo een flut industrieel als jij", opmerkingen over mijn mentale toestand etc.

Ik kon hier niet met omgaan, dus veranderde dan gewoon snel van job. Ik heb toch wel op 3 plaatsen lichte pesterijen ondergaan, waardoor ik veel introverter ben geworden en mijn motivatie een serieuze knak heeft gekregen. Ik had ooit een droom van een soort ingenieur-technieker te worden die bij garages langsging om technisch advies te geven, maar die droom heb ik al lang opgeborgen.

Ik heb nu in 9 jaar tijd 10 jobs gedaan bij 8 verschillende werkgevers. Ik moet eerlijk zeggen dat de job als verwarmingstechnieker/chauffagist/loodgieter (los van de ouderwetse werkgever) mij wel ligt, doordat ik alleen ben en gewoon bij de mensen langs ga voor herstellingen. Ik zie mijn collega's niet veel en dat is misschien juist goed. De mensen die beroep doen willen gewoon dat het hersteld is, zij vragen, ik voer uit en achteraf een tevreden klant.

Soms voel ik mij wel schuldig t.o.v. mijn ouders omdat ik niet echt mijn studies benut heb, maar buiten les geven zie ik niet echt mogelijkheden meer met zo een kwakkel CV. Ik heb de automobiel zo'n 7 jaar terug al vaarwel gezegd, waardoor ik niet meer moet rekenen om hierin aangenomen te worden in een technische buitendienst bij een importeur.
    Als ik dit zo lees krijg ik het gevoel dat je bij de verkeerde werkgevers bent terecht gekomen.
    Ik ben als consultant al bij verschillende klanten geweest voor korte en lange termijn projecten in telkens productie omgevingen van life science bedrijven (Bv. Pfizer, J&J, Terumo, Sanofi, etc.).
    Dat zijn stuk voor stuk omgevingen met intelligente mensen die het sterk kunnen appreciëren dat je kritisch bent en elkaar challenged.
    Zowel bedienden, techniekers als arbeiders. Ook de managers hebben vaak een sterke technische achtergrond, aangezien ze vaak zelf zijn doorgegroeid vanuit technische posities.
    Een rotte appel zit er sporadisch eens tussen, maar wordt in dit soort bedrijven vaak snel eruit gefilterd (toxische mentaliteiten en zwakke profielen worden vaak niet toegelaten).

Anekdote: Ik moet voor mijn huidig project samenwerken met een leverancier uit West-Vlaanderen. Nu niet om die discussie weer op te wakkeren over het verschil tussen provincies..
    Maar dit is de eerste keer in mijn professionele carrière dat ik af en toe ook zo een opmerking naar mijn hoofd geslingerd krijg(en ik ben nota bene de klant!).
    Opmerkingen van: "woar heb jij dat geleerd?", "Ma how seg, waar kom jij nu mee af" en soms giftige reacties op mails.. zeker in het begin van het project.. Het grappige is dat achteraf gezien, zij mis zaten en ik het bij het rechte eind had. Nadat ze dat door hadden en door het feit dat ik nog steeds de klant was, zijn ze een stuk vriendelijker geworden.
    Ach ja
    Ik wil niet weten hoe die intern met elkaar omgaan, maar moest jij daar werkzaam zijn denk ik niet dat je daar lang gebleven was
    Laatst gewijzigd door Topgear; 5 mei 2020 om 09:31

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra Bekijk bericht
    mss, en hoeveel ik die 'idiote richtingen' ook idioot vind maar als dat wil zeggen dat defensie 1 nutteloze tank minder heeft dan is dat niet echt een probleem imo

Om maar te zeggen dat er veel meer geld aan veel nuttlelozere dingen wordt uitgegeven
    Het is niet omdat x nutteloos uitgegeven wordt dat y dan oké is eh? Zowel die tank als mevrouw haar 4de diploma lijken me een "probleem".

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Wegens promotie heb ik recht op een hogere categorie wagen maar het leasecontract van de huidige wagen loopt nog een jaar door. Hierdoor komt er nog eens 100 euro bruto bij (incl. vakantiegeld).
    Na afloop huidig leasecontract de keuze om te blijven in de huidige categorie (= 100 bruto extra blijft behouden) of te stijgen van categorie (100 bruto verdwijnt weer). Correcte regeling van de werkgever imo. Ik kon ook kiezen voor extra verlof dagen ipv. bruto verhoging.

Dus template nog eens aangepast:

1. PERSONALIA
    Leeftijd: 28
    Opleiding: Bio-Ir
    Werkervaring (wat/hoelang) : 4j
    Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: alleenstaand
    Aantal kinderen ten laste: 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
    Arbeider/bediende/ambtenaar: bediende
    Werkgever/Industrie waar je in werkt (+ paritair comité?): consulting
    Huidige functie: Consultant II (interne benaming, naar klanten wordt dat genre medior consultant)
    Functiebeschrijving: Projecten leiden
    Anciënniteit: 4j
    Werkweek (parttime/fulltime/hoeveel uren/week effectief): 38h officieel, 40h bij de klant
    Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: dag
    Land waar je werkzaam bent: Enkel invullen indien je in het buitenland werkt.
    Plaats waar je werkzaam bent: (Stad/Provincie) Brussel/Vlaams Brabant(klant)
    Verantwoordelijkheid over personeel: niet rechtstreeks

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
    Maand salaris (bruto): 3250
    Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): TBD, maar zal iets boven 2000 liggen (laatste 3 loonbrieven waren uitzonderlijk hoog door uitbetaling onbepaalde premies en retroactieve verhogingen).
    Nettovergoedingen: 130
    13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig
    14e maand of winstuitkering: variabele bonus van €3000, gelinkt aan bedrijfsresultaten en persoonlijke objectieven.
    GSM (eigen bijdrage)?: Geen GSM maar wel onbeperkt abonnement
    Auto (VAA & Budget?): 150 euro netto bijdrage. Genre BMW 1, audi A3, volvo V40 (nu dus recht op hogere categorie, genre: audi A4, mercedes cla, BMW 3,... maar 100 bruto compensatie)
    Woon-werkverkeer vergoed?:nee
    Tankkaart: ja, belgië
    Laptop (eigen bijdrage?): ja zowel van klant als van werkgever.
    Maaltijdcheques (eigen bijdrage?): Ja 7 euro
    Ecocheques: ja
    Groepsverzekering: ja, 2% WG, 1% WN
    Hospitalisatieverzekering: ja, DKV
    Andere voordelen: Voordelen bij klanten (fruit, drank enz.). Flexibele werkuren. Trainingen.

4. WERKOMSTANDIGHEDEN
    Afstand woon/werk in km's: 80 enkel
    Afstand woon/werk in tijd: Ong. 1h enkel
    Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
    Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 12
    Vakantiedagen (andere extra): dus 32 in totaal (wettelijk+ADV)
    Vrijheid om verlof te nemen: ja, geen probleem
    Aantal uur/week voor werk bezig/onderweg?: Ong. 50
    Glijdende werkuren: ja
    Oproepbaar door werkgever?: nee
    Stress? Nee, maar positie kan zeker als stressvol ervaren worden door anderen.
    Hoe vaak overuren te presteren? Ik ben van het principe: "geven en nemen", maar niemand dwingt mij.
    Auto nodig voor het werk? Ja (verschillende klanten, vaak voor projecten verschillende zaken in mijn koffer, regelmatig voor klanten naar hun leveranciers)
    Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: ja
    Telewerk: Heel af en toe (nu voor een tijdje verplicht dagelijks)

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Topgear Bekijk bericht

1. PERSONALIA
    Leeftijd: 28
    Opleiding: Bio-Ir
    Werkervaring (wat/hoelang) : 4j

Anciënniteit: 4j

Maand salaris (bruto): 3250

Afstand woon/werk in km's: 80 enkel

Vraagje - ik veronderstel dat je in Antwerpen woonachtig bent - is het dan niet wat vreemd om 80km verder te gaan werken, lijkt mij dat je dichterbij makkelijk 50% meer kan krijgen of zie ik dat verkeerd?

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door contextbinder Bekijk bericht
    Vraagje - ik veronderstel dat je in Antwerpen woonachtig bent - is het dan niet wat vreemd om 80km verder te gaan werken, lijkt mij dat je dichterbij makkelijk 50% meer kan krijgen of zie ik dat verkeerd?
    Klopt. Ik zit nog in een fase van mijn leven waar afstand voor mij niet echt uitmaakt. De verbinding Antwerpen - Leuven is nu ook niet onoverkomelijk 's morgens. Het project loopt binnen een 3tal maanden op zijn einde en dan zal ik weer in de regio puurs, mechelen, beerse of geel terechtkomen, wat iets beter is qua pendeltijd.
    Als consultant word je vaak ook geacht flexibel te zijn, al ben ik zeker niet gepushed geweest, het is gewoon inhoudelijk een zeer interessant project.

50% meer komt neer op een 4875 euro bruto (incl. idem of verbeterd extralegaal pakket). Hoewel ik zelf van mening ben dat ik nu wat "onderbetaald" wordt, denk ik niet dat ik zomaar 50% kan stijgen bij een jobwissel.
    Wat ik wel weet is dat ik in mijn huidige functie kan rekenen op jaarlijks ± 8% bruto opslag. Indien ik intern doorgroei naar een manager positie komt er nog veel meer bij maar doorgroeien van consultant --> manager gebeurt bij ons niet snel.

Volgend jaar is een goed moment om weer eens een evaluatie te maken (5j zelfde werkgever, tegen dan ± 3500 bruto, certificaat gehaald, extra project op de cv, corona hopelijk achter de rug, enz.).

Ps. Ter info: als ik vergelijk met vergelijkbare profielen bij onze klanten zitten die vaak tussen 3200-4500 met een vergelijkbaar of iets beter pakket. Diegene zonder bedrijfswagen worden gecompenseerd met een hoger bruto of een beter extralegaal pakket.
    Het is soms heel moeilijk te vergelijken als je alle punten van een salarispakket in rekening wil brengen. :-)
    Laatst gewijzigd door Topgear; 6 mei 2020 om 13:39

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    1. PERSONALIA
    Leeftijd: 26
    Opleiding: Bachelor elektromechanica
    Werkervaring (wat/hoelang) : 3
    Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Alleenstaand
    Aantal kinderen ten laste: 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
    Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediende
    Werkgever/Industrie waar je in werkt (+ paritair comité?): Industriële automatisatie (PC200)
    Huidige functie: Automation Engineer
    Functiebeschrijving: Uitwerkingen van oplossingen voor automatisatieproblemen in de industrie, PLC programmeren, problemen oplossen op bestaande systemen, ...
    Anciënniteit: 2 jaar
    Werkweek (parttime/fulltime/hoeveel uren/week effectief): 40u weken
    Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: dagwerk
    Land waar je werkzaam bent: Enkel invullen indien je in het buitenland werkt.
    Plaats waar je werkzaam bent: België
    Verantwoordelijkheid over personeel: nee

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
    Maand salaris (bruto): 3000
    Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 1850
    Nettovergoedingen: (Internet en telefoon terugbetaald)
    13e maand (volledig/gedeeltelijk): Volledig
    14e maand of winstuitkering: /
    GSM (eigen bijdrage)?: Ja (5 euro VAA)
    Auto (VAA & Budget?): BMW 3 break, €220 VAA
    Woon-werkverkeer vergoed?: /
    Tankkaart: ja, onbeperkt
    Laptop (eigen bijdrage?): Ja (5 euro ofzo VAA)
    Maaltijdcheques (eigen bijdrage?): €8 (geen eigen bijdrage)
    Ecocheques: €250
    Groepsverzekering: Ja
    Hospitalisatieverzekering: Ja
    Andere voordelen: Ambulante kosten, medicijnen en bril vergoed

4. WERKOMSTANDIGHEDEN
    Afstand woon/werk in km's: Varieert want hangt af waar het bedrijf zich bevindt
    Afstand woon/werk in tijd: Varieert want hangt af waar het bedrijf zich bevindt
    Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
    Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 12
    Vrijheid om verlof te nemen: ja
    Aantal uur/week voor werk bezig/onderweg?: 40
    Glijdende werkuren: ja
    Oproepbaar door werkgever?: ja
    Stress?: soms
    Hoe vaak overuren te presteren?: Ieder maand wel wat, maar uitbetaald en recup
    Auto nodig voor het werk?: ja
    Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: ja
    Telewerk: af en toe als het kan

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bramstep Bekijk bericht
    No offense, maar dat vind ik best hoog als ongeschoold profiel na 5,5 jaar. Goed bezig!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door javage Bekijk bericht
    Er is gelukkig nog een groot verschil tussen ongeschoold en studies niet afgemaakt. Wat mij altijd opvalt is dat capabele mensen altijd hun weg wel vinden, los van hun studie.

Ik vind het vooral knap dat je een relatief hoog brutoloon hebt kunnen onderhandelen. Ken het bedrijf niet, maar zit in gelijkaardige industrie en is idd niet laag!
    Gestart als arbeider binnen de onderneming, na een 1,5j verantwoordelijk van ploeg (11 personen) en dan 3j daarna nu verantwoordelijk voor performantie van afdeling met een 70 tal werknemers. Als arbeider had ik een hoog start loon en dit is bij iedere promotie blijven stijgen vandaar het hoge loon. Ik heb het geluk dat de onderneming waar ik werk iedereen een kans wil geven en op mijn assessment vorig jaar voor mijn huidige job heb ik goed gescoord waardoor ik nu opnieuw op het punt sta om na 1j opnieuw een stapje omhoog te gaan (verantwoordelijk voor performantie van volledige plant (200+ werknemers)). Natuurlijk moet je ook wat geluk hebben met welke vacatures er vrijkomen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vega Bekijk bericht
    Hoe kom je trouwens op 500 EUR ecocheques, maximum dat er gegeven mag worden is toch 250 EUR?
    Is het eerste jaar dat ik ze krijg maar dit was na 6 maand 250 EUR en op het eind van het jaar opnieuw 250 EUR.

Regels voor berichten