moehaa!'s schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb ook een bedrijfswagen en ga zoveel mogelijk met de fiets (24km enkel), zonder extra vergoeding. Het goede gevoel en betere conditie is beloning genoeg.
    Toegegeven ik ben wel in de winter wat stilgevallen door een blessure en de vele regendagen. Met een fietsvergoeding zou ik meer incentive hebben gehad om al terug begonnen te zijn.
    "Verbrennt die Hexe,-
    Auf den Scheiterhaufen mit ihr!!!"

gilly's schermafbeelding
    iTrader
    18 (95%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door XA4 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Het gaat er volgens mij ook om dat je dit vaak niet kan controleren of die werknemer wel degelijk met de fiets komt of alsnog zijn bedrijfswagen gebruikt (en de fietsvergoeding extra incasseert)
    Dit zal waarschijnlijk wel een minderheid zijn, maar ik vermoed wel dat dit meespeelt.
    Bij mij weigert mijn werkgever het ook. Ik rijd met plezier 35km per rit naar mijn werk met de fiets en een incentive zou er zelfs voor zorgen dat ik zelfs bij slecht weer zou rijden.
    Nu pak ik gewoon mijn bedrijfswagen bij slecht weer en in de donkere wintermaanden.
    Al mijn ritten komen automatisch op strava dus kan heel makkelijk bewijzen wanneer ik kom of niet en kan er zelf via de api ergens in een db schrijven indien nodig

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door josilirios Bekijk bericht
    Zijn jullie niet beschaamd? Waarom zou de werkgever persé nog een financiële stimmulans moeten geven om jullie eens op de fiets te krijgen? Ik heb een bedrijfswagen en fiets wekelijks eens naar het werk. Ik heb zelfs nog niet gevraagd of ik daar een fietsvergoeding voor kan krijgen.
    Ik heb afgelopen maand 1 keer getankt, heb collega's die wekelijks meerdere keren tanken (omdat ze zover wonen). Waarom betaald hij dat wel want kost hem een pak meer dan mij vergoeden voor de fiets. Kan hij bovendien lagere lease nemen ook bv...

Neem ook wel 3 keer fiets / week normaal tss april en oktober daar niet van.

Ze moeten gewoon die fiscale vrijstelling afschaffen en OV/fiets fiscaal vrijstellen imo (en die verplicht laten betalen door WG)
    Laatst gewijzigd door SomeDude; 19 februari 2020 om 08:42

Mike's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Ik heb afgelopen maand 1 keer getankt, heb collega's die wekelijks meerdere keren tanken (omdat ze zover wonen). Waarom betaald hij dat wel want kost hem een pak meer dan mij vergoeden voor de fiets. Kan hij bovendien lagere lease nemen ook bv...

Neem ook wel 3 keer fiets / week normaal tss april en oktober daar niet van.

Ze moeten gewoon die fiscale vrijstelling afschaffen en OV/fiets fiscaal vrijstellen imo (en die verplicht laten betalen door WG)
    Wees blij je hebt firmawagen en dan wil je nog km vergoeding voor fiets. Ik heb geen firmawagen, geen km vergoeding voor auto en geen km vergoeding voor fiets. Met mij uren kan ik ook geen openbaar vervoer nemen.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mike Bekijk bericht
    Wees blij je hebt firmawagen en dan wil je nog km vergoeding voor fiets. Ik heb geen firmawagen, geen km vergoeding voor auto en geen km vergoeding voor fiets. Met mij uren kan ik ook geen openbaar vervoer nemen.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
    Dat vind ik toch altijd een rare reactie. Dat is in essentie hetzelfde als zeggen: "Je moet geen opslag krijgen want je verdient al 100€ meer dan iemand anders".
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

josilirios's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Dat vind ik toch altijd een rare reactie. Dat is in essentie hetzelfde als zeggen: "Je moet geen opslag krijgen want je verdient al 100€ meer dan iemand anders".
    Da's eerder zeggen: 'Wees nu toch eens blij met wat je hebt'. Als je dan toch maar 1 keer tankt per maand geef je firmawagen dan op hé, dan heb je wel recht op een fietsvergoeding en moet je zelfs geen VAA betalen!
    Probleem opgelost.
    Cheer up, the worst is yet to come.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door josilirios Bekijk bericht
    Da's eerder zeggen: 'Wees nu toch eens blij met wat je hebt'. Als je dan toch maar 1 keer tankt per maand geef je firmawagen dan op hé, dan heb je wel recht op een fietsvergoeding en moet je zelfs geen VAA betalen!
    Probleem opgelost.
    Dat is hetzelfde he. Je krijgt een loonpakket en je vindt dat oké of niet oké. Maar er is toch niks mis mee om dat niet oké te vinden?

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Dat is hetzelfde he. Je krijgt een loonpakket en je vindt dat oké of niet oké. Maar er is toch niks mis mee om dat niet oké te vinden?
    Dat is waar, maar je kan ook niet en x en y en z willen? Het stopt wel op een moment.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    Dat is waar, maar je kan ook niet en x en y en z willen? Het stopt wel op een moment.
    Klopt, maar zijn punt is eigenlijk dat er x€ aan "mobiliteit" wordt gespendeerd, en dat het niet echt fair is dat meer km met de auto vergoed wordt, maar met de fiets komen ipv met auto niet.
    Het kan wettelijk ook gewoon om te combineren (heb jarenlang zowal auto, parking, treinabo en fietsvergoeding kunnen krijgen).

josilirios's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Klopt, maar zijn punt is eigenlijk dat er x€ aan "mobiliteit" wordt gespendeerd, en dat het niet echt fair is dat meer km met de auto vergoed wordt, maar met de fiets komen ipv met auto niet.
    Het kan wettelijk ook gewoon om te combineren (heb jarenlang zowal auto, parking, treinabo en fietsvergoeding kunnen krijgen).
    Meer km met de wagen wordt in zijn geval niet vergoed, dat kost de werkgever gewoon een beetje meer.
    Cheer up, the worst is yet to come.

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Moest in 100%vast op deze lokatie zitten zou ik wagen kunnen inruilen maar dat is geen zekerheid

Pagina 148 van 148 Eerste ... 4898138144145146147148

Regels voor berichten