Pieterjan94's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Google bestaat ook

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan94 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Google bestaat ook
    Heb het al gevonden en reactie gewist. Elektrische fietsen staan gelijk met gewone fietsen qua fietsvergoeding zo blijkt, overal.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door I Rex I Bekijk bericht
    Beter met een vennootschap werken voor dergelijke lonen. Uiteraard moet de werkgever daar ook akkoord mee gaan.
    Is idd één van de volgende stappen; het kan hier, maar ze verkiezen het niet zeg maar.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vega Bekijk bericht
    Groepsverzekering wel niet vergeten, als je 4% eigen bijdrage hebt zit je al aan -400 EUR per maand die naar je groepsverzekering gaat, voeg daar wat VAA voor auto/laptop/... aan toe en dan is het ergens "logisch" dat je minder dan de helft netto krijgt.
    Groepsverzkering zit hier volledig aan WG kant. Zaken zoals maaltijdcheques, VAA en stuff moet er idd nog af maar dat compenseert de netto vergoeding normaal meer dan ruimschoots. Op die bedragen wordt de 50% component (waar je ook eerst nog RSZ op betaald hebt) gewoon groot genoeg om je full impact boven de 50% te brengen (abstractie makend van gemeentebelastingen en zo). Vandaar dat die vennootschap een reëel iets moet gaan worden.

KaZhAn's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SlashDotDash Bekijk bericht
    Nee, die zitten in Machelen. Is een kleinere multinational met wereldwijd 12000 werknemers. Maakt uiteindelijk niet zo veel uit hoor, is binnen de sector wel vrij competitief qua verloning.
    Die 'vrij' is toch eerder 'zeer' competitief, zelfs voor de sector. Ik zit met dezelfde sector, dezelfde pay grade (R&D functie weliswaar) en iets minder ancienniteit er toch een 15 tot 20% onder.
    Nu, voor medical affairs is er maar 1 farma bedrijf in België met een dergelijk aggressief loonsbeleid .

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gines Bekijk bericht
    Klopt, hier ook. Sinds vandaag de policy doorgekregen dat we 0,24€ krijgen per km gelimiteerd tot 40km heen en terug. Maar dat de vergoeding niet geldt voor mensen die al een bedrijfswagen hebben... Tjah, dan zal ik maar blijven met de wagen rijden. Ik ging mij anders een elektrische fiets aanschaffen.
    Het kan wel in combinatie met een bedrijf wagen, maar dat is een keuze van het bedrijf (je moet dan een rittenadministratie bijhouden en dat zien de meeste bedrijven dat niet zitten)

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door damocles Bekijk bericht
    Het kan wel in combinatie met een bedrijf wagen, maar dat is een keuze van het bedrijf (je moet dan een rittenadministratie bijhouden en dat zien de meeste bedrijven dat niet zitten)
    Ik kan wel elke dag een ticketje van de trein inbrengen @ kost die hoger is dan de fietsvergoeding dus die administratie hebben ze dan ook...

(Al neem ik nu wel maandabonnement omdat dat voor mezelf eenvoudiger is maar anders moeten ze parking betalen die ook duurder is dan fiets/trein)

En ik heb leasefiets via het werk dus wettelijk gezien moet ik 'regelmatig' met de fiets gaan

Maat is toch imo een eenvoudige maatregel om wat auto's van de baan te halen

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Dat zou verklaren waarom mijn WG het niet wil doen. Want inderdaad het kan samen met een bedrijfswagen, al van andere bedrijven gehoord dat ze het zo doen.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KaZhAn Bekijk bericht
    Die 'vrij' is toch eerder 'zeer' competitief, zelfs voor de sector. Ik zit met dezelfde sector, dezelfde pay grade (R&D functie weliswaar) en iets minder ancienniteit er toch een 15 tot 20% onder.
    Nu, voor medical affairs is er maar 1 farma bedrijf in België met een dergelijk aggressief loonsbeleid .
    Mja ik weet dat niet, heb toch al een (NL) collega zien vertrekken naar uw werkgever en die was er zeker niet op achteruit gegaan
    Anderzijds ben ik er zelf ooit in gesprek geweest voor een positie maar dat was voor een ander departement. Daar was er wel duidelijk minder marge voor progressie.

Nu zijn de klassieke farmabedrijven ook wel guller met de headcounts. Ik doe alles op m'n eentje terwijl een klassiek medical team al gauw uit 4 man bestaat (lead, medical advisor, MSL noord en zuid). Als je het zo bekijkt ben ik ongetwijfeld kosten-effectief

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Ik kan wel elke dag een ticketje van de trein inbrengen @ kost die hoger is dan de fietsvergoeding dus die administratie hebben ze dan ook...

(Al neem ik nu wel maandabonnement omdat dat voor mezelf eenvoudiger is maar anders moeten ze parking betalen die ook duurder is dan fiets/trein)

En ik heb leasefiets via het werk dus wettelijk gezien moet ik 'regelmatig' met de fiets gaan

Maat is toch imo een eenvoudige maatregel om wat auto's van de baan te halen
    I know, bij ons doen ze het ook niet om de reden van "teveel administratie". Super ergerlijk omdat ze wel quasi alle loop/fiets events sponsoren (kost dus veel meer dan die dagdagelijkse fietsritten). Nu zijn ze wel aan het kijken in de bredere zin dus ik heb nog hoop.

Het is inderdaad de meest simpele regel om auto's uit het verkeer te halen, iedereen in een straal van 10km zou op een (niet-regen) dag met de fiets moeten gaan.

josilirios's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    I know, bij ons doen ze het ook niet om de reden van "teveel administratie". Super ergerlijk omdat ze wel quasi alle loop/fiets events sponsoren (kost dus veel meer dan die dagdagelijkse fietsritten). Nu zijn ze wel aan het kijken in de bredere zin dus ik heb nog hoop.

Het is inderdaad de meest simpele regel om auto's uit het verkeer te halen, iedereen in een straal van 10km zou op een (niet-regen) dag met de fiets moeten gaan.
    Zijn jullie niet beschaamd? Waarom zou de werkgever persé nog een financiële stimmulans moeten geven om jullie eens op de fiets te krijgen? Ik heb een bedrijfswagen en fiets wekelijks eens naar het werk. Ik heb zelfs nog niet gevraagd of ik daar een fietsvergoeding voor kan krijgen.
    Cheer up, the worst is yet to come.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door josilirios Bekijk bericht
    Zijn jullie niet beschaamd? Waarom zou de werkgever persé nog een financiële stimmulans moeten geven om jullie eens op de fiets te krijgen? Ik heb een bedrijfswagen en fiets wekelijks eens naar het werk. Ik heb zelfs nog niet gevraagd of ik daar een fietsvergoeding voor kan krijgen.
    Omdat een fietsvergoeding eigenlijk een win-win is voor de werkgever, en ook voor de overheid

voor de werkgever:
    - onbelaste vergoeding tot een bepaald plafond
    - de leaswagen staat stil => geen verbruikskosten
    - gezondere/gelukkigere werknemer op het werk => productiviteitsboost

voor de overheid
    - minder gezondheidsklachten
    - minder files

zoals ik al erboven vertelde, mijn werkgever regelt quasi alles om aan sport te doen. Douche op het werk, via het werk inschrijven voor 10mile en andere events, minstens 1x per jaar naar de alpen op fietsreis alles betaald. Voor de echte sportmens is er al voldoende dus.

Als ze nu de mensen uit de auto willen halen die in een straal vn 10km wonen, gaan ze met fietsvergoeding moeten komen. Zelfs met bedrijfswagens is dat voordelig.

PS. mijn woon-werk verkeer met de fiets is een 100km, dus als ik fietsvergoeding zou krijgen zou ik 20e per keer krijgen, een mooi extraatje (en ja, je moet het wel fietsen natuurlijk, meer dan 2x per week lukt me dit niet omdat het een teveel aan planning thuis meegeeft), en het zou op z'n minst m'n kosten aan racefiets vergoeden die ik heb door woon-werk te doen

XA4's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Het gaat er volgens mij ook om dat je dit vaak niet kan controleren of die werknemer wel degelijk met de fiets komt of alsnog zijn bedrijfswagen gebruikt (en de fietsvergoeding extra incasseert)
    Dit zal waarschijnlijk wel een minderheid zijn, maar ik vermoed wel dat dit meespeelt.

Ar3s's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Bij ons zit het systeem een beetje raar in elkaar.
    Je kan de fietsvergoeding pas krijgen als je je inzet om minimaal 80% van de tijd met de fiets te gaan.

Voor mezelf is dat bijvoorbeeld niet mogelijk. Afstand is te groot en 80% per maand is niet haalbaar...

Ik volg josilirios wel. Als ik de kans heb om met de fiets te gaan dan doe ik het ook, los van de vergoeding.
    "War does not determine who is right - only who is left."

josilirios's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Omdat een fietsvergoeding fietsen eigenlijk een win-win is voor de werkgever, en ook voor de overheid, en de werknemer

voor de werkgever:
    - de leaswagen staat stil => geen verbruikskosten
    - gezondere/gelukkigere werknemer op het werk => productiviteitsboost

voor de overheid
    - minder gezondheidsklachten
    - minder files

voor de werknemer
    - Staat zichzelf niet op te fucken in de file en zijn hoofd is volledig vrij tegen dat hij thuis komt.
    - Gezonder / gelukkiger
    Lijkt me zo ook correct? Los van jouw afstand zie ik gewoon niet in waarom de werkgever je daarvoor nog eens financieel moet belonen.
    Iedereen wint er nu al zoveel mee???

Punt van wagen die stilstaat is vaak ook zever omdat de partner er dan evengoed gebruik van kan maken,...
    Los daarvan is het stilstaan van die wagen voor die werkgever geen kostenbesparing. De leasing loopt door en die 2 euro aan diesel zal het verschil wel niet maken?
    Want ja, het is alleen voor mensen die 10km moeten doen.
    Cheer up, the worst is yet to come.

moehaa!'s schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb ook een bedrijfswagen en ga zoveel mogelijk met de fiets (24km enkel), zonder extra vergoeding. Het goede gevoel en betere conditie is beloning genoeg.
    Toegegeven ik ben wel in de winter wat stilgevallen door een blessure en de vele regendagen. Met een fietsvergoeding zou ik meer incentive hebben gehad om al terug begonnen te zijn.
    "Verbrennt die Hexe,-
    Auf den Scheiterhaufen mit ihr!!!"

Regels voor berichten