Bramstep's schermafbeelding
    iTrader
    47 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jackerath Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Jobhop. Tevreden met de nieuwe uitdaging.
    Vorige job: https://www.9lives.be/forum/werk-stu...l#post21776479
    Nieuwe job:

1. PERSONALIA
    Leeftijd: 30
    Opleiding: Professionele Bachelor Toegepaste Informatica
    Werkervaring (wat/hoelang): 8,5 jaar in totaal
    Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Alleenstaand
    Aantal kinderen ten laste: 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
    Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediende
    Werkgever/Industrie waar je in werkt (+ paritair comité?): Bank, PC310
    Huidige functie: System Engineer
    Functiebeschrijving: Core IT infrastructuur (netwerk, servers, ...) ontwerpen, implementeren, migreren, beheren.
    Anciënniteit: 0 jaar
    Werkweek (parttime/fulltime/hoeveel uren/week effectief): Fulltime, 37u
    Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: Dagwerk
    Plaats waar je werkzaam bent: (Stad/Provincie) Brussel
    Verantwoordelijkheid over personeel: Neen

3. LOONVOORWAARDEN
    Maand salaris (bruto): € 6700
    Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): € 3550
    Nettovergoedingen: € 45
    14e maand of winstuitkering: Jaarlijkse bonus van € 6700 bruto.
    GSM (eigen bijdrage)?: Abonnement van € 50 BTW incl. Geen eigen bijdrage. BYOD policy.
    Auto (VAA & Budget?): Neen. Via cafetariaplan heb ik wel het recht om steeds een wagen te bestellen, maar het leasebedrag wordt dan van mijn brutoloon ingehouden. Te spenderen leasebedrag is vrij te kiezen, met een maximum van € 1250/maand.
    Woon-werkverkeer vergoed?: Ja, trajectabonnement NMBS + netabonnement MIVB.
    Tankkaart: Neen. Ja, indien wagen via cafetariaplan besteld. Ongelimiteerde tankkaart.
    Laptop (eigen bijdrage?): Ja, geen eigen bijdrage.
    Maaltijdcheques (eigen bijdrage?): Ja, € 8 - wettelijke bijdrage.
    Ecocheques: Ja, € 250
    Groepsverzekering: Ja
    Hospitalisatieverzekering: Ja (inclusief terugbetaling ambulante kosten).
    Andere voordelen: Toegang tot een quasi volledig uitgeruste fitness in het kantoor (enkel voor werknemers). Jaarlijks: Sport- en cultuurcheques (€ 100) + geschenkcheques (€ 35). Toegang tot ekivita.com, een platform waarmee je bij verschillende handelaars kortingen krijgt (voorbeeld: 5% bij Ikea, 8% bij Zalando, ...).

4. WERKOMSTANDIGHEDEN
    Afstand woon/werk in km's: 50km
    Afstand woon/werk in tijd: 1u15min (te voet + openbaar vervoer).
    Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
    Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 12
    Vakantiedagen (andere extra): 4
    Vrijheid om verlof te nemen: Ja
    Aantal uur/week voor werk bezig/onderweg?: 47u (bij 1 dag thuiswerk per week).
    Glijdende werkuren: Ja
    Oproepbaar door werkgever?: Neen
    Stress? Neen
    Hoe vaak overuren te presteren? Nooit
    Auto nodig voor het werk? Neen
    Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Ja
    Telewerk: Ja, maximum 1 dag per week. Verder geen beperkingen.
    Zit zelf ook in de sector als junior (nog maar 5 maandjes aan het werk) en kan me niets anders voornemen dan heel blij te zijn mocht dit ooit een pakket zijn dat mij wordt aangeboden. Dat is wel een heel hoog loon. Kennis is HR consultant en heeft meerdere managementprofielen die in hun handen klappen als we dit voorgesteld krijgen.

Hoeveel mensen moet je aansturen?

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Iemand werkzaam of mensen kennende die werken te danone Rotselaar?

Meer bepaald over de functie van procesoperator Vroeg-laat...

Mss wat algemene info omtrent werkomstandigheden, loon, druk er in dat bedrijf heerst....

Thnx

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylverscythe Bekijk bericht
    Amai, 1000 euro zeg. En hoe zit het nog met je sociale woning, of toch onder een brug gaan wonen zoals de andere trollen?
    Zo’n smerige antwoorden mag je verwachten als de argumenten op zijn. dan is het gemakkelijker om op de man te spelen dan op de bal. Als België in allerlei lijsten staat waar men de hoogste belastingen betaalt dan mag je hiervan toch iets zeggen zeker? Of durf je deze discussie niet aangaan?

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    15 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door niemandsland Bekijk bericht
    Zo’n smerige antwoorden mag je verwachten als de argumenten op zijn. dan is het gemakkelijker om op de man te spelen dan op de bal. Als België in allerlei lijsten staat waar men de hoogste belastingen betaalt dan mag je hiervan toch iets zeggen zeker? Of durf je deze discussie niet aangaan?
    En wat vind je dan net te veel? Die 26% belastingen die op het loon ingehouden worden? Of is het puur 1000 euro waar de grens ligt?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door niemandsland Bekijk bericht
    Je krijgt natuurlijk ook een pak terug voor die belastingen die je betaalt. Je leeft nu eenmaal in een land waar het goed is om te leven. Je kunt deftig uw brood verdienen ongeacht wat je gestudeerd hebt. Er is een enorme backup aanwezig in het geval je tegenslag hebt (je valt zonder werk, je wordt ziek,...). Je hebt gratis of zo goed als gratis naar het school mogen gaan om uw diploma te halen om op die manier het beter te hebben in de toekomst en 1 van die toekomstige sterkere schouders te worden die dit allemaal mogelijk blijft maken.

Zijn er zaken die soms wat ver gaan, ja tuurlijk. Maar aan de andere kant uw loon zit nog niet bij de groep waar er moet over geklaagd worden over die exorbitante belastingen. En natuurlijk des te meer ontwijkend gedrag er is voor het betalen van belastingen des te meer al die bovenstaande cadeautjes/backup ten koste gaat van anderen en je dan ook uw belastingsbasis moet hervormen.

Wil je minder belastingen, begin dan zelf met minder cadeautjes te willen.
    Persoonlijk betaal ik graag veel belasting, want dat wil zeggen dat ik ook veel meer verdien...

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renegadexxripxx Bekijk bericht

Wil je minder belastingen, begin dan zelf met minder cadeautjes te willen.
    Persoonlijk betaal ik graag veel belasting, want dat wil zeggen dat ik ook veel meer verdien...
    Maar dat lijkt mij net het punt dat diegene die klagen over de belastingen net diegene zijn die geen cadeautjes ontvangen.

Dat het niet diegenen zijn niet ziek zijn, zonder werk vallen, van de woonbonus genieten en ga zo maar door. Het is en blijft een systeem waar je een overgrote meerderheid moet hebben die meer betalen dan ze er ooit zullen uithalen. Dus ik denk dat minder cadeautjes willen een verkeerd woordkeuze is van u.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    0
    Mentioned
    8 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Maar dat lijkt mij net het punt dat diegene die klagen over de belastingen net diegene zijn die geen cadeautjes ontvangen.

Dat het niet diegenen zijn niet ziek zijn, zonder werk vallen, van de woonbonus genieten en ga zo maar door. Het is en blijft een systeem waar je een overgrote meerderheid moet hebben die meer betalen dan ze er ooit zullen uithalen. Dus ik denk dat minder cadeautjes willen een verkeerd woordkeuze is van u.
    Het is niet omdat je NU niet kan "profiteren" ervan, dat dat nooit zal komen hé.
    Simpelweg 1kind krijgen bvb. Eerste 3 maanden kotsen?
    1 maand gewaarborgd loon, 2 maanden ziekenfonds + betaalbare zorgen in het ziekenhuis.
    Bevalling? In een ziekenhuis vlakbij, individuele kamer, 24u zorgpersoneel dat er binnen de 10 minuten staat.
    15 weken moederschapsverlof voor de mama, 10 dagen voor de papa, gratis controle / hulp door kind en gezin in huis, gratis vaccins, kindergeld, kraamgeld, inkomensgerelateerde crèche (zoek de prijzen in de UK of Nederland maar eens op voor de crèche!), gratis onderwijs, goedkoop openbaar vervoer, belastingsaftrek voor de opvang,...
    En laat ons wel wezen, het is een kleine minderheid die nooit kinderen wil. (en wie wel wil maar niet kan, kust zijn pollekes met de fertiliteitsbehandelingen die goedkoop zijn in dit land, dankzij onze belastingen) Dus het overgrote deel van de bevolking heeft met simpelweg 1 kind al een stevige "return". Maar dan moet je wél een idee hebben van de effectieve kosten van al die zorgen natuurlijk. Een Nederlander betaalt al snel het dubbele voor de crèche, krijgt 1/3de kindergeld en hoger onderwijs kost een drievoud, hun ziekenkas kost eerder een vijfvoud om 3 dagen te mogen wachten eer je huisarts je enkel tijdens de kantooruren wil zien, maar hoera, ze hebben betere wegen en betalen minder belastingen

Vega's schermafbeelding
    iTrader
    93 (99%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulan Bekijk bericht
    Het is niet omdat je NU niet kan "profiteren" ervan, dat dat nooit zal komen hé.
    Simpelweg 1kind krijgen bvb. Eerste 3 maanden kotsen?
    1 maand gewaarborgd loon, 2 maanden ziekenfonds + betaalbare zorgen in het ziekenhuis.
    Bevalling? In een ziekenhuis vlakbij, individuele kamer, 24u zorgpersoneel dat er binnen de 10 minuten staat.
    15 weken moederschapsverlof voor de mama, 10 dagen voor de papa, gratis controle / hulp door kind en gezin in huis, gratis vaccins, kindergeld, kraamgeld, inkomensgerelateerde crèche (zoek de prijzen in de UK of Nederland maar eens op voor de crèche!), gratis onderwijs, goedkoop openbaar vervoer, belastingsaftrek voor de opvang,...
    En laat ons wel wezen, het is een kleine minderheid die nooit kinderen wil. (en wie wel wil maar niet kan, kust zijn pollekes met de fertiliteitsbehandelingen die goedkoop zijn in dit land, dankzij onze belastingen) Dus het overgrote deel van de bevolking heeft met simpelweg 1 kind al een stevige "return". Maar dan moet je wél een idee hebben van de effectieve kosten van al die zorgen natuurlijk. Een Nederlander betaalt al snel het dubbele voor de crèche, krijgt 1/3de kindergeld en hoger onderwijs kost een drievoud, hun ziekenkas kost eerder een vijfvoud om 3 dagen te mogen wachten eer je huisarts je enkel tijdens de kantooruren wil zien, maar hoera, ze hebben betere wegen en betalen minder belastingen
    Ik denk dat hij oogt op mensen die:

- Nooit kinderen zullen krijgen
    - Nooit ziek zullen zijn
    - Geen eigen woning hebben gekocht met fiscaal gunstige regeling
    - Nooit ontslagen zullen worden
    - Zullen sterven op hun 66 vlak na pensionering.

Allicht doelt hij ook op die groep die trouwens enkel naar een niet gesubsidieerde privéschool is geweest en waarvan de ouders kindergeld hebben afgestaan en thuis zijn bevallen met een privé arts waarbij ze geen steun van de ziekenfonds gebruikt hebben...

Denk dat hij gewoon niet goed beseft in welke mate ons leven buiten onze kennis gesubsidieerd is. Als je onderwijs alleen al even uitrekent...
    \0/
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Zo betalen voor iets, en enkel in het geval dat het slecht gaat er profijt uit halen doet toch aan iets anders denken, niet? Ja dat noemt "verzekering". Zo kan je namelijk ook over verzekering klagen: ik betaal al 30 jaar elk jaar ***** euro aan brandverzekering en heb nog nooit brand gehad! Ik had beter geen verzekering gehad... Tot je de dag erna je huis ziet afbranden...

De dag dat je een zwaar auto ongeval krijgt, en op een uitkering terugvalt, terugbetalingen allerhande krijgt, enz. Zal je blij zijn dat je je zoveel belastingen betaalt.

iTrader
    64 (98%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Alleen al het studeren...

In hoeveel landen kan je de eerste jaren dat je werkt reeds beginnen met je studielening af te betalen?

In Nederland heb je wel studiebeurzen, maar velen moeten bijlenen (meestal via Duo), zelfs met studentenjob is het moeilijk toekomen tenzij je ouders er warmpjes in zitten.

Ook in Nederland, een studiebeurs is per definitie een gift, maar als je je diploma niet haalt wordt het een lening, en kan je je studiebeurs terug betalen!

Bv202's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik open dit topic eigenlijk om brutolonen te bekijken. Dat de belastingen in België veel te hoog zijn weten we inmiddels al wel
    ...
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Vega's schermafbeelding
    iTrader
    93 (99%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door berenod Bekijk bericht
    Alleen al het studeren...

In hoeveel landen kan je de eerste jaren dat je werkt reeds beginnen met je studielening af te betalen?

In Nederland heb je wel studiebeurzen, maar velen moeten bijlenen (meestal via Duo), zelfs met studentenjob is het moeilijk toekomen tenzij je ouders er warmpjes in zitten.

Ook in Nederland, een studiebeurs is per definitie een gift, maar als je je diploma niet haalt wordt het een lening, en kan je je studiebeurs terug betalen!
    Denk zelfs dat in Nederland een studiebeurs inmiddels ten allen tijde moet terugbetaald worden, mijn vriendin studeerde in België in 2007 en had de chance dat het bij haar idd nog een gift was, haar broer zit echter sinds 2017 in een (Nederlandse) hogeschool en krijgt enkel studiebeurs die hij sowieso moet terugbetalen...
    \0/

Bramstep's schermafbeelding
    iTrader
    47 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)

Als je de cadeautjes niet ontvangt ben je ofwel een heel goede verdiener en heb je niets te klagen, ofwel gewoon te lui om jezelf te verdiepen in wat je kan krijgen en dit dan ook aanvragen.
    En als je denkt geen cadeautjes te krijgen nog eens nadenken en beseffen dat je wel veel krijgt. Veel afgeven, maar ook veel krijgen..

Beste land/systeem? Zeker niet. Weinig te klagen? Zeker wel
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bv202 Bekijk bericht
    Ik open dit topic eigenlijk om brutolonen te bekijken. Dat de belastingen in België veel te hoog zijn weten we inmiddels al wel
    Maar dat is het juist, de belastingen zijn niet TE hoog. De belastingen zijn hoog, maar je krijgt er ook redelijk wat voor terug. Op voorwaarde dat je in 1 van die cadeautjes terecht komt. Dus eens ziek bent, ooit een gratis tot quasi gratis opleiding gevolgd hebt, wegen die goed onderhouden zijn (neen niet perfect), etc.
    Maar ik geef toe dat dit subject in deze thread redelijk off topic is :d. Misschien dat een mod dat stuk ervan kan afsplitsen..

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Back to basics met brutolonen??!! Open een nieuw topic om jullie gal te spugen op belastingen.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Regels voor berichten