iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vega Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik ken natuurlijk niet de situatie van hoe alle bedrijven het doen, echter is de onkostenvergoeding die wordt terugbetaald dan voor effectief aantoonbare kosten in het buitenland, openbaar vervoer of taxi of eten. Dat laatste zal je inderdaad in België dan privé moeten betalen maar echt een "loon" voor je werk is dat niet...
    Je kan ook forfaitaire onkostenvergoedingen krijgen en als jij minder spendeert dan de vergoeding, heb je netto geld over.
    Als ik naar het buitenland mocht, was het toch altijd dikke kassa voor mij

jody's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    De loonsverhoging is omdat je van account manager naar sales manager gaat. Mijn collega's in Nederland krijgen bijvoorbeeld wel een dagvergoeding in NL, maar in BE is dit er niet. Uiteraard is alles vergoed via de mastercard...

Kan ook goed zijn als ik had doorgevraagd dat ik een bijkomende vergoeding zou kunnen krijgen per overnachting in het buitenland, maar in mijn geval was ik tevreden met de loonsverhoging en de kans die ik weer krijg op mijn jonge leeftijd om Sales Manager te worden van een heel continent.
    huh?

Hiapoe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Is toch niet per definitie altijd zo? Stel dat die persoon een collega heeft die hetzelfde doet maar dan enkel voor binnenlandse klanten, verantwoordelijk is voor dezelfde jaarlijkse omzet, dan geloof ik graag dat het loon op dezelfde manier zal ingeschaald worden... Het is niet voor iedereen een "effort" om op en af naar het buitenland te moeten reizen, denk dus dat weinig werkgevers hier extra voor vergoeden, was althans bij mijn vorige werkgever niet zo (waar ikzelf slechts enkele keren per jaar naar het buitenland moest maar er collega's waren die wekelijks 3 dagen in het buitenland zaten).
    Bij veel (grote) bedrijven is er een dag-netto onkostenvergoeding voorzien afhankelijk van het land waar je naartoe gaat.
    Bij ons krijg je ongeveer 20 a 30 euro per dag netto bij per dag dat je in het buitenland zit.
    "At every crossroads on the path that leads to the future, tradition has placed 10,000 men to guard the past.”
    “That which can be asserted without evidence, can be dismissed without evidence.”

“The governor of Texas, who, when asked if the Bible should also be taught in Spanish, replied that 'if English was good enough for Jesus, then it's good enough for me.”

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Is toch niet per definitie altijd zo? Stel dat die persoon een collega heeft die hetzelfde doet maar dan enkel voor binnenlandse klanten, verantwoordelijk is voor dezelfde jaarlijkse omzet, dan geloof ik graag dat het loon op dezelfde manier zal ingeschaald worden... Het is niet voor iedereen een "effort" om op en af naar het buitenland te moeten reizen, denk dus dat weinig werkgevers hier extra voor vergoeden, was althans bij mijn vorige werkgever niet zo (waar ikzelf slechts enkele keren per jaar naar het buitenland moest maar er collega's waren die wekelijks 3 dagen in het buitenland zaten).
    Ik moet de eerste nog tegenkomen die "voor de Fun" en "no effort" continue reist. Dat is misschien leuk en zo het eerste jaar, als je geen familie hebt, geen hobbies hebt of een triestige plant bent.

Ik denk dat iedereen akkoord gaat dat er leukere dingen zijn dan in een vliegtuig dubbel geplooid te zitten voor 8h, een zoveelste vertraging te hebben, connectie gemist, in weekend reizen, s avonds laat reizen etc. Veel succes met iemand te vinden die dat doet voor hetzelfde loon van iemand die binnen op kantoor zit 9-5. Dat je onkosten vergoed worden is nogal evident als je reist voor het werk. En ik denk dat er niet veel zijn die dat er gewoon maar bijnemen.

Bij ons is zondag travel 1 d verlof extra, zaterdag travel 0.5. Outside functies hebben ook allemaal Company car met alle toeters en bellen (veel meer budget voor expenses zonder VAA zoals carwash, wifi in auto, telefoon toestanden etc) die 'salary car' niet hebben etc.

Wat consequent zijn. Als er 30min grotendeels moet worden is het ondraaglijk, maar continu reizen is 'part of the job'?
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Vega's schermafbeelding
    iTrader
    93 (99%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cege Bekijk bericht
    Ik moet de eerste nog tegenkomen die "voor de Fun" en "no effort" continue reist. Dat is misschien leuk en zo het eerste jaar, als je geen familie hebt, geen hobbies hebt of een triestige plant bent.

Ik denk dat iedereen akkoord gaat dat er leukere dingen zijn dan in een vliegtuig dubbel geplooid te zitten voor 8h, een zoveelste vertraging te hebben, connectie gemist, in weekend reizen, s avonds laat reizen etc. Veel succes met iemand te vinden die dat doet voor hetzelfde loon van iemand die binnen op kantoor zit 9-5. Dat je onkosten vergoed worden is nogal evident als je reist voor het werk. En ik denk dat er niet veel zijn die dat er gewoon maar bijnemen.

Bij ons is zondag travel 1 d verlof extra, zaterdag travel 0.5. Outside functies hebben ook allemaal Company car met alle toeters en bellen (veel meer budget voor expenses zonder VAA zoals carwash, wifi in auto, telefoon toestanden etc) die 'salary car' niet hebben etc.

Wat consequent zijn. Als er 30min grotendeels moet worden is het ondraaglijk, maar continu reizen is 'part of the job'?
    Ik heb mensen zien werken voor een loon waarvan ik dacht dat zelfs beginnende mensen meer verdienden (en dat met 20 jaar anciënniteit), hoe is het dan zo ondenkbaar dat niemand een job zal doen waarbij deze een halve week in het buitenland zit en dit zonder er een (aanzienlijke) loonopslag bij te krijgen?

Dat 90% van de mensen dat niet zouden doen, prima. Maar er zijn genoeg mensen in de wereld die wel degelijk graag zo'n job hebben, ja, merendeel mensen zonder een gezin, maar om te zeggen dat die mensen geen hobby's hebben of triestige planten zijn... Nogal triest op zich.
    \0/

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)

Toch wel heel kort door de bocht hoor cege .

Ik denk dat ik jaarlijks 50x in het vliegtuig stap, dus gemiddeld elke week. En eerlijk, dat is best wel aangenaam hoor.

- dubbel geplooid voor 8h? Ik lig lang uit in business/first class te slapen of te werken/film te zien. Onverantwoord lange vluchten in economy te geven aan uw personeel, zelfs ongezond.
    - Alle onkosten uiteraard vergoed, dus ook eten/drinken met collega's/andere expats ter plaatse, elke avond lekker eten op restaurant, daarna relaxen/massage in de spa/zwembad/sauna zoveel ge wilt gratis. Ik kan mij een slechter leven inbeelden.

Ik zit inderdaad niet in een "standaard 9-to-5 loon" maar het reizen op zich en die levensstijl is echt niet zo onaangenaam als ge dat hier doet lijken hoor .
    En de manier waarop ik het beschrijf is echt geen uitzondering hoor, ik ken héél wat bedrijven die hun personeel zo laten reizen.

Ik vind dat reizen echt een verrijking voor mijn leven, quality of life ligt voor mij veel hoger daardoor dan moest ik altijd hier blijven en alles zelf betalen. Ik zou net zoals met een bedrijfswagen, niet zo "fancy" eten/activiteiten doen/... moest ik het zelf betalen.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Arkaine's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Een neef van mij zit een kleine helft van het jaar in het buitenland en zou zich geen ander leven kunnen voorstellen. Hij heeft ook een vrouw en twee kinderen en hobby's.
    Ook een loon dat ernaar staat uiteraard, en da's ook meer dan terecht.

Geen idee hoe het zit bij de meeste bedrijven, maar bij ons is de policy om Business vliegen als de vlucht langer is dan 4 uur...
    Ik denk dat er heel weinig mensen die maandelijks moeten vliegen dit steeds economy doen, tenzij het altijd vluchten van 2 uur zijn

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arkaine Bekijk bericht
    Een neef van mij zit een kleine helft van het jaar in het buitenland en zou zich geen ander leven kunnen voorstellen. Hij heeft ook een vrouw en twee kinderen en hobby's.
    Ook een loon dat ernaar staat uiteraard, en da's ook meer dan terecht.

Geen idee hoe het zit bij de meeste bedrijven, maar bij ons is de policy om Business vliegen als de vlucht langer is dan 4 uur...
    Ik denk dat er heel weinig mensen die maandelijks moeten vliegen dit steeds economy doen, tenzij het altijd vluchten van 2 uur zijn
    Kom kom. Niet overdrijven. Jullie zijn allemaal goede verdieners. Travel hoort er voor jullie bij. Ga je nu beweren dat je veel volk gaat vinden dat voor 2000-3000 bruto per maand continu Travelt? Ik denk het niet

Btw, bij ons is de travel lichtjes anders. Food expense max 50 euro/dag (voor alles en iedereen). Vluchten altijd economy, zelfs als je 16h moet vliegen. Vluchten mogen ook niet te veel kosten, ook al wil dat zeggen dat je debiele layovers hebt. Hotels met corporate credit card moeten van de approved list komen. Rental Cars max budgetten vastgelegd etc. De C suite kan afwijken, maar de zelfs de division heads die 500mln revenue en 2000-3000 man onder zich hebben, vliegen economy... So glamorous...

Ik vlieg 5 x per jaar transatlantic, elke keer 16h horror.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Mja dat is gewoon een slecht beleid omtrent het reizen. Langer dan 6 uur vliegen in economy is letterlijk bij ons not-done, nooit, voor niemand, gewoon heel ongezond.
    Al mijn reizen zijn letterlijk business/first class, tenzij ik dringende vlucht moet halen en er geen business/first class beschikbaar is.
    En 50€/dag food expense? Dat is op veel plaatsen waar ik kom één maaltijd met drank.

Bij ons is de gedachte achter dat beleid gewoon dat uw personeel geen deftig werk kan leveren de dag zelf of dag na zo'n lange vlucht als dat economy is. En dan heb je ook niet veel aan die mensen als ze daar moe/jetlagged/... zitten.

Maar in uw geval zou ik ook niet willen reizen .

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Cege klinkt gewoon als de default amerikaanse multinational, was bij mijn vorige werkgever ook zo. Altijd economy, klein dagbudget, vast gelegde auto's,etc
    *** Also sprach Zarathustra ***

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik werk ook voor een Amerikaanse multinational hoor, daar ligt het imo niet aan. Heel het "werkbaar werk" verhaal en bezorgdheid om personeel komt net van die Amerikaanse tak, in Europa moeten ze er mee naar luisteren want anders zou men hier wel economy vliegen.

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Ken er genoeg die met buitenlandvergoeding 1000 euro/maand extra hadden (rekening houdend met minder kost). Als je dat 5 jaar doet heb je mooie opbrengst

Arkaine's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Kom kom. Niet overdrijven. Jullie zijn allemaal goede verdieners. Travel hoort er voor jullie bij. Ga je nu beweren dat je veel volk gaat vinden dat voor 2000-3000 bruto per maand continu Travelt? Ik denk het niet
    Neen, daar geef ik je helemaal gelijk (en spreek ik in mijn post ook niet tegen).
    Het was vooral een reactie op:

Die mensen bestaan wel, en zijn geen triestige planten
    Ze worden er meestal - terecht natuurlijk - ook naar vergoed.

Als er een direct flight is bij ons mag je die altijd nemen bij ons. Hotels zijn ook altijd van een vooraf goedgekeurd lijst, maar dat zijn gewoon ook altijd mooie zakelijke hotels.
    Geen idee hoe het zit met rental cars.
    Food expense geen idee wat de richtlijnen zijn. Persoonlijk zal ik makkelijk onder de 50€ per dag blijven op een week (gemiddeld). Van anderen weet ik dat ze er ruim boven zitten. Trek mijn ogen altijd open hoe rijkelijk de wijn en het bier aan tafel vaak vloeit.

Grote verschillen tussen bedrijven onderling zo te zien.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Nieuwe job:

1. PERSONALIA
    Leeftijd: 26, bijna 27
    Opleiding: Prof. Bach
    Werkervaring (wat/hoelang) : 3,5j waarvan 2 in IT
    Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Feitelijk samenwonend
    Aantal kinderen ten laste: Geen

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
    Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediende
    Werkgever/Industrie waar je in werkt (+ paritair comité?): PC 200
    Huidige functie: Project Engineer
    Functiebeschrijving: Implementatie software
    Anciënniteit: 0
    Werkweek (parttime/fulltime/hoeveel uren/week effectief): 40
    Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: Dagwerk
    Plaats waar je werkzaam bent: Oost-Vlaanderen
    Verantwoordelijkheid over personeel: Nee

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
    Maand salaris (bruto): 3125
    Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): ?
    Nettovergoedingen: Geen
    13e maand (volledig/gedeeltelijk): Ja
    14e maand of winstuitkering: Nee
    GSM (eigen bijdrage)?: Ja + abo
    Auto (VAA & Budget?): 610 EUR leasebudget inc. BTW
    Woon-werkverkeer vergoed?: /
    Tankkaart: Ja
    Laptop (eigen bijdrage?): Ja
    Maaltijdcheques (eigen bijdrage?): 8, 1,24 eigen bijdrage
    Ecocheques: Ja
    Groepsverzekering: Ja
    Hospitalisatieverzekering: Ja
    Andere voordelen:
    - 40 euro tussenkomst internet
    - middagmaaltijden mogen ingebracht worden als onkosten

4. WERKOMSTANDIGHEDEN
    Afstand woon/werk in km's: Hangt af van klant, HQ is 15 km
    Afstand woon/werk in tijd: 15 min
    Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
    Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 12
    Vakantiedagen (andere extra): /
    Vrijheid om verlof te nemen: Ja, samenspraak met team
    Aantal uur/week voor werk bezig/onderweg?: Geen idee
    Glijdende werkuren: Ja
    Oproepbaar door werkgever?: Nee
    Stress? Geen idee
    Hoe vaak overuren te presteren? Geen idee
    Auto nodig voor het werk? Ja
    Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Ja, budget per jaar beschikbaar voor externe opleidingen
    Telewerk: Ja, 2/5

Affinity's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Wat is uw brutoloon? - Deel 9

Mooi pakket, alleen jammer dat je geen nettovergoeding hebt, dat had de kers op de taart geweest om uw nettoloon echt deftig te maken.

Maar wel mooi gezien de beperkte ervaring.

Pagina 122 van 148 Eerste ... 2272112118119120121122123124125126132 ... Laatste

Regels voor berichten