beryl's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vega Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Groot gelijk, persoonlijk ben ik van mening dat een kleine/grote onderscheiding inderdaad niets uitmaakt en die 20% extra dus tijdverlies is. Verschil is dat studeren je job niet is en je er dus niet voor betaald wordt. Met andere woorden, 20% extra studeren verandert niets aan het feit dat je "gratis" studeert en als nadeel enkel tijd verliest om andere dingen te doen zoals de student uithangen (plezier maken). Dat is een verschil met een job, waar je bij aanvang akkoord gaat met je WG dat je voor inspanning X als vergoeding Y krijgt, maar je zelf beslist om X + (X*0,2) te gaan werken en Y gewoon Y blijft.

Denk niet dat de reacties hier zo dramatisch zijn als jij probeert voor te stellen, niemand heeft die persoon afgeschoten of beweert dat hij niet voor zichzelf durft opkomen. Het is inderdaad zijn volste recht om te beslissen dat hij extra gaat werken in de hoop er op termijn iets voor terug te krijgen.

Maar mijn vraag was, hoe ben je zeker dat je iets terug krijgt in de plaats? En al de loonsverhogingen etc. die je krijgt, wie zegt dat je die niet zou krijgen zonder dat 20% gratis werken...
    Mensen doen doen allerlei inspanningen om carrière te maken, meer uren kloppen is er maar één van, hoe weet je welke inspanningen je precies iets opbrengen? Zelfs je werkgever zal daar waarschijnlijk niet op kunnen antwoorden. Meer uren kloppen lijkt me op het eerste zicht alleszins niet meteen slechter dan andere methoden: je toont aan dat je er niet mee inzit hard te werken en je hebt ook effectief meer ervaring als je meer uren doet. Bovendien ben je daardoor ook per uur goedkoper voor je werkgever, dus promotie of loonsverhoging geven kost hem minder.

Affinity's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lexx Bekijk bericht
    En als jobstudent (voor <475 uur) verdien ik €1550 netto om 30 uurkes te werken. Ge moet nogal veel goesting hebben om die week nog eens 20-30 uur extra te werken voor die paar honderd euro meer

1550 is dan ook peanuts he. Ik zou dus met plezier meer uren doen voor meer loon.

Als we uw redenering moeten volgen zou iedereen beter parttime of 4/5 gaan werken, want dan verlies je toch maar paar 100 euro..

Vega's schermafbeelding
    iTrader
    93 (99%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beryl Bekijk bericht
    Mensen doen doen allerlei inspanningen om carrière te maken, meer uren kloppen is er maar één van, hoe weet je welke inspanningen je precies iets opbrengen? Zelfs je werkgever zal daar waarschijnlijk niet op kunnen antwoorden. Meer uren kloppen lijkt me op het eerste zicht alleszins niet meteen slechter dan andere methoden: je toont aan dat je er niet mee inzit hard te werken en je hebt ook effectief meer ervaring als je meer uren doet. Bovendien ben je daardoor ook per uur goedkoper voor je werkgever, dus promotie of loonsverhoging geven kost hem minder.
    Akkoord op alles buiten het feit dat je meer ervaring op doet door meer uren te doen... Na 10j heb je gewoon 10j ervaring en geen 10j + 1 bonusjaar door overuren wat je netjes kan meenemen.

Als ik denk aan hoe je ervaring op doet zijn de leermomenten vaak de interacties met andere collega's. Tenzij iedereen dezelfde overuren doet als jij kan je op de uren dat je dus extra doet (zal dan allicht na 17u zijn of voor 8u wanneer de rest nog niet aan het werken is) wel netjes je bandwerk/repetitieve taken wegwerken en vaak zelfs sneller dan wanneer je dit tijdens kantooruren doet, net doordat je niet door collega's "gestoord" wordt. Maar meer ervaring opdoen door extra uren... Kan ik niet mee akkoord gaan. Tenzij dus zoals gezegd je collega's waar je van leert ook mee die overuren doen.
    \0/

Vega's schermafbeelding
    iTrader
    93 (99%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Affinity Bekijk bericht
    1550 is dan ook peanuts he. Ik zou dus met plezier meer uren doen voor meer loon.

Als we uw redenering moeten volgen zou iedereen beter parttime of 4/5 gaan werken, want dan verlies je toch maar paar 100 euro..
    En waarom niet? Veel mensen maken bewust de keuze om minder te werken omdat het verlies "maar" 300 of 400 EUR per maand is en hiervoor graag een dag per week minder presteren. Ik begrijp dat dit een raar principe is voor mensen die graag werken zonder betaald te worden om ervaring op te doen of beter/sneller carrière te maken maar mensen die hier geen interesse in hebben zullen sneller geneigd zijn om wat minder te werken en verloning te verliezen dan voltijds te werken.
    \0/

beryl's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vega Bekijk bericht
    Akkoord op alles buiten het feit dat je meer ervaring op doet door meer uren te doen... Na 10j heb je gewoon 10j ervaring en geen 10j + 1 bonusjaar door overuren wat je netjes kan meenemen.

Als ik denk aan hoe je ervaring op doet zijn de leermomenten vaak de interacties met andere collega's. Tenzij iedereen dezelfde overuren doet als jij kan je op de uren dat je dus extra doet (zal dan allicht na 17u zijn of voor 8u wanneer de rest nog niet aan het werken is) wel netjes je bandwerk/repetitieve taken wegwerken en vaak zelfs sneller dan wanneer je dit tijdens kantooruren doet, net doordat je niet door collega's "gestoord" wordt. Maar meer ervaring opdoen door extra uren... Kan ik niet mee akkoord gaan. Tenzij dus zoals gezegd je collega's waar je van leert ook mee die overuren doen.
    Hangt ervan af hoe je werk georganiseerd is uiteraard. Vaak kan je vragen of besprekingen ook op een ander moment houden. Ik ben bvb als fiscalist gestart en dan doe je in het begin vooral veel aangiften. Elke aangifte die je doet wordt besproken met je baas en /of collega's. Soms is dat twee minuten, soms is dat twee uur, afhankelijk van de complexiteit, de eventuele vragen en issues die er in een dossier zijn, en dat zijn inderdaad te momenten waarop je meest leert. Als je meer dossiers doet door langer te werken zal je hoe dan ook meer van dat soort besprekingen moeten hebben waar je veel mee bijleert. Als je normaal gezien 100 dossiers op een jaar doet, dan zal iemand die er 120 gedaan waarschijnlijk meer opgestoken hebben.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lexx Bekijk bericht
    Ik denk dat ge sneller groeit door 38u per week te werken en 12u per week bij te scholen om zo meer diploma's/competenties of whatever te hebben wat ge kunt voorleggen, maar soit

Als ik naar mijn omgeving kijk, pakken mensen tijdens een gesprek precies gewoon graag uit met "ik werk dus wel 50 uur per week hé, kijk eens wa ne zot ik ben". Als ge dan hun loon bekijkt, heb ik ook wel snel door wie er juist de zot is in het verhaal
    Zo kunnen er zijn, maar in mijn omgeving is het wel zo dat de bazen zien wie er overuren doet en die promoveren dan ook snel.
    Er is zelfs iemand die nu in het hoger management zit door een paar jaar zwaar over te werken. Zijn loon is dan ook telkens zeer hard gestegen en zijn functie ook.
    Dus als je echt een high performer bent die geen problemen hebt met overuren, zorg er dan tenminste voor dat je bij een werkgever zit die dit naar waarde schat door middel van loon, bonussen en promoties.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    Dus als je echt een high performer bent die geen problemen hebt met overuren, zorg er dan tenminste voor dat je bij een werkgever zit die dit naar waarde schat door middel van loon, bonussen en promoties.
    dat is het: bij sommige werkgevers werkt dit, bij andere niet.

Bij mij helpen overuren niet en zullen ze zelfs wat ergernis bij collega's opleveren. Maar ik doe ze ook, zolang ik ze doe wanneer ze mij passen (op de trein) en mijn baas ze waardeert (en dan ook niet moeilijk doet als ik eens een uurtje niet werk of indien ik een dagje extra thuiswerk wil)
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Zo kunnen er zijn, maar in mijn omgeving is het wel zo dat de bazen zien wie er overuren doet en die promoveren dan ook snel.
    Er is zelfs iemand die nu in het hoger management zit door een paar jaar zwaar over te werken. Zijn loon is dan ook telkens zeer hard gestegen en zijn functie ook.
    Het grote probleem daarmee is dat het veel uren doen niet wilt zeggen dat je daarom ook goed presteert. Dat wordt gedacht, maar dat is verkeerd.

Als je een taak hebt, en persoon X doet er 38u over en persoon Y doet er 45u over. Wie is dan de beste performer? Ik zie het vaak hoor van die yuppies die uren kloppen gelijk zot, maar als je dan ziet wat ze effectief gedaan hebben is het bedroevend.

Ik ken zo iemand die zich tijdens de kantooruren zmoeilijk kan concentreren. En werkt dus wekelijks een pak meer om te kunnen doen wat iemand anders op de helft van de uren doet.

Heel dat gedoe met die overuren is een grote bubbel. Als ik het verhaal van stoploss lees dan krijg ik al kriebels. Expliciet dwingen ze hem niet om meer te werken. Maar het feit dat als hij het niet doet er een partner moet bijspringen, die dat niet met een glimlach doet spreekt boekdelen.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Dat zijn dan ook geen high performers meer eh. In mijn voorbeeld zijn het high performers die efficient bezig waren.

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Mensen die veel overuren doen promoveren vaak sneller in een operationele ladder dan in een echte management ladder.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    In het management is promoveren ook niet meer zo evident natuurlijk.

KerberosX's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    In het management is promoveren ook niet meer zo evident natuurlijk.
    Dan primeert (naast wat je kán) vooral wie je kent en bij wie je op goede voet staat.
    aRe YoU nOt EnTeRtAiNeD?

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik kan enkel zeggen dat het ene werkuur het andere niet is, ik ken meteen een aantal bedrijven waar ik met moeite 8h per dag zou kunnen bolwerken, anderzijds ken ik een aantal bedrijven waar je het makkelijk 16h per dag kan volhouden.

Bijkomend is het ook niet zo dat het eerste bedrijf altijd beter betaald.

Een oud collega was schijnbaar altijd op vakantie op het werk, ogenschijnlijk traag maar efficiënt werkend, regelmatig pauze, gezien zijn staat van dienst en ervaring was het hem gegund. Nu zijn we 5 jaar na zijn pensioen en zijn er 2 personen die elk de helft van zijn job uitvoeren. Zijn functie was eerder coördinerend en beperkt uitvoerend.

Ik geloof niet in systematisch overuren doen, het kunnen presteren op belangrijke momenten gedurende kortere periodes dan weer wel. Als ik eerlijk ben kan ik amper 3-4 uur per dag geconcentreerd werken.

makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door contextbinder Bekijk bericht
    Ik geloof niet in systematisch overuren doen, het kunnen presteren op belangrijke momenten gedurende kortere periodes dan weer wel. Als ik eerlijk ben kan ik amper 3-4 uur per dag geconcentreerd werken.
    Dat hangt van de job af.

In het bedrijf waar ik werk, is het erg belangrijk dat je héél flexibel bent tijdens de piekmomenten / deadline periode (oa overuurtjes kloppen, weekendwerk, eventueel zelfs verlof annuleren indien mogelijk ..) MAAR net na een produktie weekend, heeft overuren geen enkele zin. Je kan je dan bezighouden met zelfstudie, want de volgende Release is dan nog niet eens gestart.

Waarom niet denk je dan? Omdat de deadlines meestal erg krap zijn (men wil zoveel mogelijk in de Release proppen) dat NIEMAND tijd heeft tot aan dat weekend om al iets voor te bereiden voor de volgende Release. Alles moet namelijk wijken voor de huidige release.

PS. Ja ik doe soms overuren, maar net na een produktieweekend werk ik dan gewoon een paar uur te weinig. Dat compenseert dan.
    Laatst gewijzigd door makila; 9 december 2019 om 21:43

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KerberosX Bekijk bericht
    Dan primeert (naast wat je kán) vooral wie je kent en bij wie je op goede voet staat.
    Veel meer: wie in hoger management zijn doelstellingen kan jij écht positief beïnvloeden, en dat zorgt meestal voor "op goede voet staan".
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Pagina 109 van 125 Eerste ... 95999105106107108109110111112113119 ... Laatste

Regels voor berichten