iTrader
    0

Overstap privé -> overheid: niet opgenomen vakantie

Dag mensen,

Ik zit met een vraag inzake het niet opgenomen vakantie in de privé sector bij overstap naar de publieke sector.
    Ik heb onlangs de overstap gemaakt van de privé sector naar de publieke sector en ik had nog "recht" op een 17-tal dagen wettelijke vakantiedagen.

Is het zo dat ik mijn vakantiedagen kwijt ben en ze best al opgenomen had of worden die nog uitbetaald? Ik weet dat ik sowieso recht heb op mijn op mijn vakantiegeld van vorig jaar en het stuk van 2019 dat ik gewerkt heb. (als ik mij niet vergis natuurlijk )

dus mijn vraag concreet: Ben ik bij de overstap van de privé naar de overheid mijn niet opgenomen vakantie kwijtgespeeld of moet mijn vorige werkgever deze uitbetalen?

Alvast bedankt!

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Trizzy Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    dus mijn vraag concreet: Ben ik bij de overstap van de privé naar de overheid mijn niet opgenomen vakantie kwijtgespeeld of moet mijn vorige werkgever deze uitbetalen?

Alvast bedankt!
    zijn 2 verschillende vragen:
    - nee, je bent geen vakantie kwijt, je hebt er zeker nog recht op, soms zelfs op de volle 20 dagen wettelijk verlof (naast eventueel ander verlof)
    - ja, je vorige werkgever moet deze uitbetalen.
    “Denk niet wit, denk niet zwart,
    Denk niet zwart-wit
    Maar in de kleur van je hart ”
    Frank Boeijen

Regels voor berichten