Pagina 2 van 2 Eerste 12

iTrader
    0
    Er is een groot verschil tussen het nu niet meer zien zitten en er efkes een break van willen nemen en de rest van uw leven fabrieksarbeider blijven he...

Voor hetzelfde geld is de geldkraan al toegedraaid en is een nieuwe studie (en Ts weet zelf niet wat dat dan zou zijn....) zelfs geen optie meer.

Ik zou zeggen: zoek je weg, puzzel uit wat je graag doet, waar je talenten liggen en ga daar dan mee verder. Genoeg mensen die in Avondonderwijs (cvo, syntra,...) of in afstandsonderwijs (vives, hogent,...) nog getuigschriften, diploma's, bachelors,... Behalen.

NEOMATRIX's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulan Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Er is een groot verschil tussen het nu niet meer zien zitten en er efkes een break van willen nemen en de rest van uw leven fabrieksarbeider blijven he...

Voor hetzelfde geld is de geldkraan al toegedraaid en is een nieuwe studie (en Ts weet zelf niet wat dat dan zou zijn....) zelfs geen optie meer.

Ik zou zeggen: zoek je weg, puzzel uit wat je graag doet, waar je talenten liggen en ga daar dan mee verder. Genoeg mensen die in Avondonderwijs (cvo, syntra,...) of in afstandsonderwijs (vives, hogent,...) nog getuigschriften, diploma's, bachelors,... Behalen.
    Klopt maar toch raad ik aan niet naar een fabriek te gaan. Tenzij het je droom is. Ik zou zeggen neem een sabbatjaar en werk aan je hobbies, ga vrijwilligerswerk doen in een job die je echt graag wilt doen en ga dan voor de paar centjes die je nodig hebt iets zoeken (of schrijf in op VDAB dan behoudt ge 1jaar uw kindergeld en studentenvoordelen).

-Neem tijd voor te reizen
    -Vrijwilligerswerk in je droomsector
    -Buitenlands vrijwilligerswerk voor 1 jaar via AFS (kan je doen ik zit bij AFS en kan je hierin beetje wegwijs maken)
    -Begin een nieuwe hobby die veel tijd vraagt (denk aan instrument, sport, schrijven, lezen enzovoort)
    -Ga een avondschool opleiding volgen (dat is 1x of meerdere keren per week) je hebt daar keuze in van alles dat leuk is. Eventueel een nieuwe taal
    -Studeer een vak op je eigen, bijvoorbeeld hou je van Chemie. Zet je doel om dit jaar enkel Chemie te leren van de basis af en lees veel boeken over dit onderwerp. Misschien dat je door dit te doen je echte droomjob vindt (zo heb ik het gevonden)
    -Je geeft aan geen sociaal leven te hebben, ik zeg sluit je aan bij verschillende verenigingen (sport, jeugdkamp, animator en dergelijke) je leert er nieuwe mensen kennen en mss krijg je zo wel terug wat motivatie!

Er zijn veel opties, dit lijstje kan ik blijven aanvullen. Het belangrijkste in dit sabbatjaar is dat je doet wat je graag wilt doen, en als je dit niet weet ga je er tijdens je jaar naar opzoek!
    Het zou zonden zijn als je de capaciteiten die je hebt gaat verkwisten met een jaar in een fabriek te werken. Geloof mij je wordt daar sneller depressief dan achter de schoolbanken.
    Beter halftijds centjes verdienen en halftijds je eigen passie achterna gaan. Wat je ook doet, zorg niet dat dit sabbatjaar een jaar wordt dat je vergooit. Doe iets met je tijd, ik ken namelijk mensen die een sabbatjaar hebben gehouden met goede bedoelingen maar voor de winter al helemaal gedemotiveerd waren in alles en gewoon niets deden.
    Denk goed na, schrijf alles op, laat het je bezinken en het komt wel goed! Hou ook nog in je achterhoofd dat je in september gewoon een andere richting kan doen indien gewenst. 3 zomermaanden zijn al lang om goed na te denken

Pagina 2 van 2 Eerste 12

Regels voor berichten