Pagina 1 van 2 12 Laatste

Discussie: KUL residentie

iTrader
    0

KUL residentie

Ik ga volgend jaar beginnen aan het hoger onderwijs en heb daarvoor bij de KUL aangevraagd of ik naar een gesubsidieerde residentie kan gaan. 275 euro in de maand is zeker te doen en ze hebben me twee opties gegeven: Camilo Torres en studentenwijk Arenberg. Aangezien ik geschiedenis ga studeren en dus in de faculteit letteren zit, vroeg ik me af welke van de twee het best zou zijn. Of moet ik eerder gewoon een kot in de buurt zoeken?
    Alvast bedankt!

iTrader
    1 (100%)
    Ben je zelf al eens op bezoek geweest?

Qua afstand zijn beide locaties perfect te doen met de fiets. Arenberg vond ikzelf wel tof. Ook iets minder donkere gangen en kamers dan op Camili Torres.

iTrader
    0
    In Arenberg zijn de overgrote meerderheid van de studenten wetenschapsstudenten. De residentie ligt wel in een bos met veel groen wat aangenaam is. Ik vind de kamers wel wat gedateerd, maar ik heb geen ervaring met Camilo Torres. Ik zou gaan voor residentie Camilo Torres omdat dat toch nog altijd in Leuven zelf is, denk dat je weinig in Arenberg te zoeken hebt als je daar niet studeert.

NEOMATRIX's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik heb nog geen ervaringen. Maar heb zelf al geïnformeerd voor in de toekomst als ik op de KUL ga zitten... Arenberg lijkt me toch wat afgelegen van Leuven om daarop residentie te gaan.
    Ik zou persoonlijk dan kiezen voor Camilo Torres. Ben je al bij beide residenties langsgeweest?

Kennaah's schermafbeelding
    iTrader
    166 (100%)
    Hangt ervan af wat ge wilt.

Persoonlijk zou ik voor Arenberg gaan (zelf ook gezeten) : de afstand is verwaarloosbaar. Leuven is een groot dorp. Met de fiets doe je er 2 min langer over volgens google maps naar de campus. Torres ligt binnen de ring dat klopt, maar ligt ook nog wel "afgelegen". Arenberg ligt zeker niet meer afgelegen dan torres.

- Arenberg: Er zijn twee type blokken, de oude (die allemaal gerenoveerd zijn) en 2 nieuwe. Geen idee hoe het met Torres zit en de keuken situatie daar is.

Oude: Kleine keuken voor 10 mensen.
    Nieuwe: Grotere keuken, iets groteren kamers, en een balkon aan de keuken.

- Het is in het groen, heel rustig. Camilo torres ligt aan de fakbar van Medica, daar kan het nog al eens heel luidruchtig worden.

- Dicht bij de sportvelden van de Kul, heel handig als je wilt sporten (of deel wilt nemen aan 1 van de sportlessen die kul aanbied 's avonds.) Fitnes van Kul ligt daar ook.

- Publiek is heel divers in Arenberg (mensen in het centrum les hebben, wetenschap studente, als sportkotters). Ik heb al een jaren gehad waar we met 10 op een gang zaten en 7 ervan in het centrum les hadden.

- Vlakbij een Alma studentenrestaurant) als je daar interesse in hebt. Iedere woensdagavond is het daar fakbar van Wina, wa ook wel lachten is soms.

- Dicht bij winkels : Carrefour op 1 min fietsen, colruyt op 2 a 3 min fietsen en delhaize ook op 3 min fietsen. Zowel Carrefour en Delhaize liggen op de weg naar en van de campus waar je lessen hebt. Bij camilo torres
    moet je al meer uit de richting gaan om geen stadsupermarkt te vinden (aka duurder)

Uiteindelijk is dat je best zelf eens gaat kijken naar beide koten, al zijn er geen opendeur dagen meer.
    3DS Friendscode: 0834-2425-2785
    PSN: gogeta-san

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kennaah Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven

Persoonlijk zou ik voor Arenberg gaan (zelf ook gezeten) : de afstand is verwaarloosbaar. Leuven is een groot dorp. Met de fiets doe je er 2 min langer over volgens google maps naar de campus. Torres ligt binnen de ring dat klopt, maar ligt ook nog wel "afgelegen". Arenberg ligt zeker niet meer afgelegen dan torres.

- Arenberg: Er zijn twee type blokken, de oude (die allemaal gerenoveerd zijn) en 2 nieuwe. Geen idee hoe het met Torres zit en de keuken situatie daar is.

- Het is in het groen, heel rustig. Camilo torres ligt aan de fakbar van Medica, daar kan het nog al eens heel luidruchtig worden.

- Dicht bij de sportvelden van de Kul, heel handig als je wilt sporten (of deel wilt nemen aan 1 van de sportlessen die kul aanbied 's avonds.) Fitnes van Kul ligt daar ook.

- Publiek is heel divers in Arenberg (mensen in het centrum les hebben, wetenschap studente, als sportkotters). Ik heb al een jaren gehad waar we met 10 op een gang zaten en 7 ervan in het centrum les hadden.

- Vlakbij een Alma studentenrestaurant) als je daar interesse in hebt. Iedere woensdagavond is het daar fakbar van Wina, wa ook wel lachten is soms.

- Dicht bij winkels : Carrefour op 1 min fietsen, colruyt op 2 a 3 min fietsen en delhaize ook op 3 min fietsen. Zowel Carrefour en Delhaize liggen op de weg naar en van de campus waar je lessen hebt. Bij camilo torres
    moet je al meer uit de richting gaan om geen stadsupermarkt te vinden (aka duurder)

Uiteindelijk is dat je best zelf eens gaat kijken naar beide koten, al zijn er geen opendeur dagen meer.
    Als geneeskunde student welke residentie is dan het idealste? Zelf dacht ik aan de la salle of camilo.
    Aangezien die allebei in het midden liggen van Leuven centrum en UZ Gasthuisberg (en de faculteit denk ik). Ook is het dicht bij de fakbar Medica wat volgens mij wel leuk is.

Hoe zit het met winkels rond die omgeving? Is het gemakkelijk om daar inkopen te doen of is het echt ver naar het centrum dat je moet gaan voor colruyt of aldi en dergelijke?

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kennaah Bekijk bericht

Het probleem is dat ik op 3 juni al moet ingeven welk van de twee ik kies en aangezien ik redelijk ver van Leuven (40 minuten, valt wel mee maar toch) woon kan ik moeilijk zomaar eens binnenspringen.
    Heb sowieso al weinig tijd, dus zal niet lukken.
    Wat ik van CT al gelezen heb is dat het redelijk donker, oud en "onveilig" is. Het ligt wel binnen de ring, dus dat is iets. Arenberg ziet er wel veel leuker uit, maar ben alles behalve sportief dus die sportvelden interesseren me nu niet echt ^^.
    Misschien zal de keuze afhangen van het uitgaan. Vraag me af welke daarvoor beter is. Het lijkt me makkelijker om uit te gaan als je in CT zit aangezien je de ring niet moet oversteken. Maar als Oost-Vlaming die nog maar 2 keer in Leuven is geweest heb geen enkel idee hoe het nachtleven daar is, dus ik zou het totaal niet weten.

_ns_'s schermafbeelding
    iTrader
    102 (100%)
    Het is allebei 'ver' van de uitgangsbuurten (rond oude markt voornamelijk). Je zou eens via google maps moeten checken hoe ver beide daarvan zijn. Daarbij maakt het imo niet zo veel uit of dat nu wel of niet binnen de ringe is, gaat ten slotte gewoon om een verkeerslicht oversteken.

Een gecheckt waar die Camilo torres gelegen is, en een bijzonder fijne buurt lijkt mij dat toch niet.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _ns_ Bekijk bericht
    Het is allebei 'ver' van de uitgangsbuurten (rond oude markt voornamelijk). Je zou eens via google maps moeten checken hoe ver beide daarvan zijn. Daarbij maakt het imo niet zo veel uit of dat nu wel of niet binnen de ringe is, gaat ten slotte gewoon om een verkeerslicht oversteken.

Een gecheckt waar die Camilo torres gelegen is, en een bijzonder fijne buurt lijkt mij dat toch niet.
    Mja, Camilo Torres ligt wel dichter bij het centrum, is letterlijk rechtdoor rijden en je bent er. Maar heb inderdaad ook niet zo veel goede dingen over de buurt gehoord, dus ben wat skeptisch.

Hellrabbit's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _ns_ Bekijk bericht

In plaats van 'ver' kon je natuurlijk ook gewoon vlakbij getypt hebben

_ns_'s schermafbeelding
    iTrader
    102 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hellrabbit Bekijk bericht
    In plaats van 'ver' kon je natuurlijk ook gewoon vlakbij getypt hebben
    Maar dan zou ik gelogen hebben. Ik heb op het Foch/Pieter de Somer plein en het pauscollege gezeten. Dat is vlakbij .

DogFacedGod's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Is nu wel een tiental jaar geleden.

Ik vind Arenberg wel een stuk schoner dan Camillo Torres.
    Arenberg zit ook wel een stuk dichter bij een Delhaize, een Carrefour en Alma 3. Camillo Torres heeft de Exotic World als dat er nog altijd is? Dure Carrefour eigenlijk met wat exotische producten.

Camillo Torres had ook wel een diefstal probleem indertijd. Met één deur open kon je in half het complex doorwandelen. Gebouw heeft ook nogal een soviet-stijl . Heeft wel dubbele deur als kot wat je meer geluidsdemping geeft tegenover de gang. Deftig grote keuken wel. + Dat stevig klimmetje met de fiets iedere keer op de Kaboutermansstraat/Brusselsestraat .

Arenberg zijn aparte gebouwen. Keuken is wel klein en douches leken me minder. Koten leken me groter daar maar hebben geen dubbele deur dus meer lawaai van de gang. Lijkt me wel iets netter daar.

Ik weet niet of je voor 275euro iets dichtbij Letteren kan vinden. Dat leek al niet zo vanzelfsprekend 10 jaar geleden.
    o/

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DogFacedGod Bekijk bericht
    Is nu wel een tiental jaar geleden.

Ik vind Arenberg wel een stuk schoner dan Camillo Torres.
    Arenberg zit ook wel een stuk dichter bij een Delhaize, een Carrefour en Alma 3. Camillo Torres heeft de Exotic World als dat er nog altijd is? Dure Carrefour eigenlijk met wat exotische producten.

Camillo Torres had ook wel een diefstal probleem indertijd. Met één deur open kon je in half het complex doorwandelen. Gebouw heeft ook nogal een soviet-stijl . Heeft wel dubbele deur als kot wat je meer geluidsdemping geeft tegenover de gang. Deftig grote keuken wel. + Dat stevig klimmetje met de fiets iedere keer op de Kaboutermansstraat/Brusselsestraat .

Arenberg zijn aparte gebouwen. Keuken is wel klein en douches leken me minder. Koten leken me groter daar maar hebben geen dubbele deur dus meer lawaai van de gang. Lijkt me wel iets netter daar.

Ik weet niet of je voor 275euro iets dichtbij Letteren kan vinden. Dat leek al niet zo vanzelfsprekend 10 jaar geleden.
    Wat voor prijs is er bij Camillo Torres dan te verwachten?

iTrader
    166 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stoofkarbonade Bekijk bericht
    Het probleem is dat ik op 3 juni al moet ingeven welk van de twee ik kies en aangezien ik redelijk ver van Leuven (40 minuten, valt wel mee maar toch) woon kan ik moeilijk zomaar eens binnenspringen.
    Heb sowieso al weinig tijd, dus zal niet lukken.
    Wat ik van CT al gelezen heb is dat het redelijk donker, oud en "onveilig" is. Het ligt wel binnen de ring, dus dat is iets. Arenberg ziet er wel veel leuker uit, maar ben alles behalve sportief dus die sportvelden interesseren me nu niet echt ^^.
    Misschien zal de keuze afhangen van het uitgaan. Vraag me af welke daarvoor beter is. Het lijkt me makkelijker om uit te gaan als je in CT zit aangezien je de ring niet moet oversteken. Maar als Oost-Vlaming die nog maar 2 keer in Leuven is geweest heb geen enkel idee hoe het nachtleven daar is, dus ik zou het totaal niet weten.
    Ze zijn quasi evenver.
    Camilo torres ligt flink berg op. DA kost wa tijd, zeker als ge die afstand 2 keer doet door te zig zagen als ge zat zijt.
    Er is een fietstunnel onder de ring als je het niet wilt oversteken. Snachts rijd daar geen kat op die ring.
    Ring moet je niet denken, brusselse of antwerpse ring. Da is gewoon een brede baan die rond leuven loopt, max snelheid 70.

Arenberg is quasi ook gewoon rechtdoor rijden en ge zijt er. 2 keer afdraaien nu ni het langste ter wereld.
    Leuven is echt klein. Ik stapte op 25 a 30 min van arenberg naar het station met een koffer. Is maar 2km.
    Als ge nen fiets hebt, dan is afstand in Leuven verwaarloosbaar. Dan doede bijna nooit langer dan 10 minuten over om van het buiten de ring naar het centrum te gaan.

https://imgur.com/a/kdD5LPw even kaartje van leuven met de grote supermarkten op.
    A = Arenberg
    T= Camilo torres
    C = Centrum
    X= een supermarkt.

Zo ziede dat er 4 aan Arenberg liggen. Carrefour, Delhaize en Aldi liggen quasi op een fietsroute naar het centrum. (Carrefour en delhaize liggen aan de ring, aldi net erover.) Links van Arenberg is een Colruyt.
    Als ge veel boodschappen gaat doen, is da al goedkoper.

Sporten nu nog niet maar kan komen. Ontmoet schoon grietje/ventje die zegt dat ze sport en bam vertrokken.
    Het sportaanbod is emt een sportkaart gratis en ik zou zeker aanraden alles ne keer te proberen. Heb zo 3 goei vrienden leren kennen.

Ik verdedig natuurlijk Arenberg omda ik dat ken, en zeker een aanrader vind. Torres kan ik mij niet over uitspreken.
    Afstand argument zeggen heel veel studenten, terwijl leuven klein is. Eens ge daar 2 jaar zit hebde wel door dat da een groot dorp is.

iTrader
    166 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NEOMATRIX Bekijk bericht
    Wat voor prijs is er bij Camillo Torres dan te verwachten?
    Hangt van het inkomen af.
    Gesubsideerde residenties berekenen hun prijs op basis van het gezinsinkomen. Of da nu Arenberg, of Torres is.

Zelfs als geneeskunde student zou ik Arenberg kunnen aanraden. Dan komde zeker voorbij de colruyt als ge naar gasthuisberg rijd.

Pagina 1 van 2 12 Laatste

Regels voor berichten