Pagina 1 van 2 12 Laatste

Discussie: KUL residentie

iTrader
    0

KUL residentie

Ik ga volgend jaar beginnen aan het hoger onderwijs en heb daarvoor bij de KUL aangevraagd of ik naar een gesubsidieerde residentie kan gaan. 275 euro in de maand is zeker te doen en ze hebben me twee opties gegeven: Camilo Torres en studentenwijk Arenberg. Aangezien ik geschiedenis ga studeren en dus in de faculteit letteren zit, vroeg ik me af welke van de twee het best zou zijn. Of moet ik eerder gewoon een kot in de buurt zoeken?
    Alvast bedankt!

iTrader
    1 (100%)
    Ben je zelf al eens op bezoek geweest?

Qua afstand zijn beide locaties perfect te doen met de fiets. Arenberg vond ikzelf wel tof. Ook iets minder donkere gangen en kamers dan op Camili Torres.

iTrader
    0
    In Arenberg zijn de overgrote meerderheid van de studenten wetenschapsstudenten. De residentie ligt wel in een bos met veel groen wat aangenaam is. Ik vind de kamers wel wat gedateerd, maar ik heb geen ervaring met Camilo Torres. Ik zou gaan voor residentie Camilo Torres omdat dat toch nog altijd in Leuven zelf is, denk dat je weinig in Arenberg te zoeken hebt als je daar niet studeert.

NEOMATRIX's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik heb nog geen ervaringen. Maar heb zelf al geïnformeerd voor in de toekomst als ik op de KUL ga zitten... Arenberg lijkt me toch wat afgelegen van Leuven om daarop residentie te gaan.
    Ik zou persoonlijk dan kiezen voor Camilo Torres. Ben je al bij beide residenties langsgeweest?

Kennaah's schermafbeelding
    iTrader
    166 (100%)
    Hangt ervan af wat ge wilt.

Persoonlijk zou ik voor Arenberg gaan (zelf ook gezeten) : de afstand is verwaarloosbaar. Leuven is een groot dorp. Met de fiets doe je er 2 min langer over volgens google maps naar de campus. Torres ligt binnen de ring dat klopt, maar ligt ook nog wel "afgelegen". Arenberg ligt zeker niet meer afgelegen dan torres.