iTrader
    0

Question Consulting jobs als startende industrieel ingenieur chemie

Hallo, binnenkort ben ik afgestudeerd als industrieel ingenieur in de chemie en ik wil als consultant aan het werk.
    Na wat opzoekwerk heb ik een hele resem aan consulting bureau's (in België) gevonden:
    Alten, TMC, Solid, Belgatech, Burotech, Almadius, McKinsey en Company, PNO,
    Dupont, Lab support, Fluor, Agidens, PWC, TEC, IES, Vigoris, Jacobs, Technip, Mercor, DD Engineering.

Mijn vraag is dus of er hier iemand ervaring/tips heeft bij/over deze bedrijven en/of eventueel andere soortgelijke bedrijven kan aanraden

Alvast bedankt, een gemotiveerde starter

dee's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Consulting in wat als wat?
    In uw lijst zitten bedrijven die totaal verschillende zaken doen.
    ( \_/ )
    (='.'=)
    (")_(")*

iTrader
    0
    Als consultant in de chemie/energie sector, de exacte invulling van de job zal van project tot project afhangen gok ik
    De opgelijste bedrijven zijn inderdaad in verschillende sectoren actief, maar hebben allen gemeen dat ze ook in de chemie/energie sector actief zijn

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    50 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arcos99 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Als consultant in de chemie/energie sector, de exacte invulling van de job zal van project tot project afhangen gok ik
    De opgelijste bedrijven zijn inderdaad in verschillende sectoren actief, maar hebben allen gemeen dat ze ook in de chemie/energie sector actief zijn
    Maar concreet wat voor projecten wil je doen?
    Processen opzetten? Processen opvolgen? Implementatie? Verwerken van data?

De mogelijkheden zijn ruim. Maar in uw voorbeeld agidens dat zullen meer projecten in het genre bouwen van nieuwe delen van plants en vernieuwen ervan zijn. Wil je dat doen?
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    0
    Ja, het is inderdaad zeer ruim. Ik heb zelf nog niet echt veel voeling met hetgeen mogelijke projecten zouden zijn.
    Maar als ik (met de beperkte kennis die ik nu heb over de chemische consulting sector) zou moeten zeggen wat ik graag zou willen doen is het idd wel processen opzetten of
    bestaande processen analyseren om nadien te optimaliseren. Het oplossen van problemen of verbeteren van processen spreekt mij vooral aan

ah ok, leuk om te weten over Agidens

Noctilucus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Sowieso is je lijst inderdaad een mix van heel uiteenlopende bedrijven (van engineering tot meer strategische consulting) en zeer incompleet.

Als je procesoptimalisatie wil doen, hoeft dat ook niet in consulting te zijn, dat kan ook als procesingenieur.
    "... who gnaws hungrily in inconceivable, unlighted chambers beyond time and space amidst the muffled, maddening beating of vile drums and the thin monotonous whine of accursed flutes"

dee's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arcos99 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ja, het is inderdaad zeer ruim. Ik heb zelf nog niet echt veel voeling met hetgeen mogelijke projecten zouden zijn.
    Maar als ik (met de beperkte kennis die ik nu heb over de chemische consulting sector) zou moeten zeggen wat ik graag zou willen doen is het idd wel processen opzetten of
    bestaande processen analyseren om nadien te optimaliseren. Het oplossen van problemen of verbeteren van processen spreekt mij vooral aan

ah ok, leuk om te weten over Agidens
    Alles is mogelijk maar uw diploma wordt op veel vlakken overklast door masters chemie en burgerlijke.
    Zeker in de typische analyserende consulting jobs waar veel papier wordt gemaakt, vanalles in SAP/framework wordt gestoken om dan achteraf alles terug weg te gooien.

Engineering = technisch
    Alta
    Fluor
    DD Engineering
    Jacobs
    Technip
    TMC
    Solid
    Belgatech
    Burotech
    Almadius
    Agidens