Pagina 1 van 2 12 Laatste

iTrader
    0

Een B attest halen alleen door Wiskunde?

Beste mensen,

Ik volg de richting Sociale Technische Wetenschappen met 3 uur Wiskunde en ik heb dus een probleem met dit vak.
    Mijn punten zijn voor de andere vakken goed, ik had op mijn vorig rapport een kleine buis voor Wetenschappen (45%) en dat was ook mijn enige buis voor Wetenschappen, maar ik heb geen jaartekort gehad voor Wetenschappen, (die buis kwam door Fysica) nu zijn mijn punten weer gestegen voor Wetenschappen. Wetenschappen is een hoofdvak dus daarom zeg ik even dat mijn punten gestegen zijn.

Maar oke, dus ik heb dyscalculie en de leerkracht van Wiskunde weet dat ook, maar hij zegt alleen als “advies” dat ik naar zijn bijles moet komen elke woensdag om de twee weken op school, maar dat helpt niet eens, hij blijft alleen maar zagen over dingen die echt totaal niet waar zijn. Terwijl ik al meerder keren vrienden van TSO moest bellen om mij te helpen met Wiskunde (en ja we waren echt aan het studeren ik probeer dit duidelijk te zeggen, omdat veel mensen graag oordelen als jongeren gaan studeren in de bib) voorbereidingen heb van toetsen en examens en ook hulp heb gevraagd aan klasgenoten en ik kom ook naar zijn bijlessen en dan is dit allemaal nog niet genoeg?
    Ik heb echt veel, heel veel geduld met die leerkracht, want soms wil ik echt gewoon alle dingen die in mijn hoofd opkomen over zijn lessen in zijn gezicht zeggen. Maar dat is ook niet de oplossing en het is toch al bijna het einde van het schooljaar.

Na zoveel hulp hebben gehad voor Wiskunde is dit toch wel al duidelijk geworden dat ik het nooit zal kunnen?
    Ik heb trouwens een zware jaartekort voor Wiskunde met 38%
    Mijn ouders (en ik ook) zoeken nu al iemand die mij Wiskunde beter kan uitleggen, want blijkbaar heb ik nog een kans als mijn examen van Wiskunde goed zal zijn, maar volgens mij zal dat niet zo zijn dus daarom stel ik deze vraag aan jullie.

Maar goed, dus nu jullie de situatie beter kennen... zal ik wel nog een A attest kunnen halen of zal het een B attest worden alleen door Wiskunde?
    Persoonlijk vind ik wel dat mijn punten goed zijn voor iemand die van BSO naar TSO is overgestapt.. (behalve Wiskunde dan....)

Dit waren al mijn buizen voor het hele jaar:
    - Voor mijn Dagelijks Werk 2 had ik geen buis voor Wiskunde (61%) dat kwam door een taak waarbij ik hulp had gevraagd aan een klasgenoot en hoog scoorde (en nee dat was niet zo maar overschrijven of zo, ik wou het ECHT begrijpen dus ik had daarom hulp gevraagd en ik kreeg goeie uilteg)
    - Examens van december: Frans (44%) Wiskunde (33%)
    - Dagelijks Werk 3: Wiskunde (30%) Wetenschappen (45%)
    - Jaartotaal nu op Wiskunde: 38% (dit kan nog waarschijnlijk gaan zakken omdat ik binnenkort rapport zal krijgen)

Ik wou ook nog even zeggen dat ik geen wonder of zo verwacht van dit, ik wou gewoon even de meningen horen van andere mensen en wat jullie allemaal denken van deze situatie en of jullie werkelijk denken of ik nog een kans zou hebben of niet en of ik wel een A attest of B attest krijg (en ik weet dat je dit niet zo maar kan zeggen, maar toch wil ik weten wat jullie denken)

Alvast bedankt voor de reacties.

iTrader
    0
    Doe gewoon je best zonder alles 4 keer te overdenken. Je probleem lijkt eerder te zijn zo weinig mogelijk werken om toch een A-attest te behalen. Probeer iedere dag aan wiskunde te werken en dan zullen je punten sowieso wel stijgen.

NEOMATRIX's schermafbeelding
    iTrader
    0
    K zou als ik van u was toch je best doen om geen buizen te halen op je examen.
    Zoals je waarschijnlijk al beseft beoordelen ze je niet enkel op jaartotaal maar ook of je vooruitgaat. Als je uw eerste dagelijkse werken en eerste exaam buizen had maar je laatste examen en laatste dagelijks werk goed doet dan ga je alsnog een A attest krijgen hoor.

In plaats van dat rekenen van uw jaartotaal kan je beter uw leerstof wat gaan leren.

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    67 (100%)
    Hoe zit het met uw punten van Frans want daar was je in December niet op geslaagd maar in uw jaartotaal / paasexamen (als je er had) wel? En hoe liggen uw andere punten?

Ik weet nog vanuit uw vorige thread dat jij de toestemming hebt gekregen om van BSO naar TSO te gaan ook al kreeg je het advies van de leerkrachten om dit niet te doen.

Als nu blijkt dat je op wiskunde niet geslaagd bent (of net 50) en voor uw andere vakken ook maar met de hakken over de sloot raakt, dan is de kans reëel dat ze u wel een A attest geven maar met uitsluiting voor TSO. Dus dat je wel naar uw volgend jaar mag maar wel terug naar BSO moet.

En bot gezegd als je naar uw punten van wiskunde kijkt schat ik de kans klein in dat je die tekorten kan ophalen, zeker omdat je zelf al aangeeft dat je het niet kan.

En pas op, da’s geen schande eh. Iedereen heeft wel iets wat hij of zij gewoon niet kan. Ik ben in het 5de of 6de middelbaar nooit geslaagd geweest op Frans (altijd tegen de 48%) maar ben gedelibireerd hiervoor omdat ze wel zagen dat ik veel moeite deed (heb veel extra taken gevraagd en vakantietaken gemaakt) maar dat ik het gewoon niet kon.
    Piss off the easily pissed off.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Als nu blijkt dat je op wiskunde niet geslaagd bent (of net 50) en voor uw andere vakken ook maar met de hakken over de sloot raakt, dan is de kans reëel dat ze u wel een A attest geven maar met uitsluiting voor TSO. Dus dat je wel naar uw volgend jaar mag maar wel terug naar BSO moet.
    ben ik nu zo mis, maar da's dan toch een B-attest?
    “Denk niet wit, denk niet zwart,
    Denk niet zwart-wit
    Maar in de kleur van je hart ”
    Frank Boeijen

Proto's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Wiskunde wordt hoe dan ook als één van de belangrijkste vakken aanzien, ongeacht de richting die je volgt. Met zo'n laag resultaat zie ik ze je dus geen A attest geven.
    Ik ben Silvio niet.

Tailball's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Q
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Buel Bekijk bericht
    Maar oke, dus ik heb dyscalculie en de leerkracht van Wiskunde weet dat ook, maar hij zegt alleen als “advies” dat ik naar zijn bijles moet komen elke woensdag om de twee weken op school, maar dat helpt niet eens, hij blijft alleen maar zagen over dingen die echt totaal niet waar zijn. Terwijl ik al meerder keren vrienden van TSO moest bellen om mij te helpen met Wiskunde (en ja we waren echt aan het studeren ik probeer dit duidelijk te zeggen, omdat veel mensen graag oordelen als jongeren gaan studeren in de bib) voorbereidingen heb van toetsen en examens en ook hulp heb gevraagd aan klasgenoten en ik kom ook naar zijn bijlessen en dan is dit allemaal nog niet genoeg?
    Ik heb echt veel, heel veel geduld met die leerkracht, want soms wil ik echt gewoon alle dingen die in mijn hoofd opkomen over zijn lessen in zijn gezicht zeggen. Maar dat is ook niet de oplossing en het is toch al bijna het einde van het schooljaar.
    Wat voor advies verwacht je dan? Die leerkracht geeft gewoon zijn vak.
    En als je alle extra stappen doet en adviezen ter harte neemt, maar je komt er niet: tja dan ben je een harde werker, maar is het inderdaad niet genoeg om voor dat niveau als ‘ geslaagd’ beschouwd te worden.
    Probeer vooral niet de schuld bij iemand anders te leggen: daarmee ga je nergens geraken.

iTrader
    10 (100%)
    Ik had een B attest gekregen en had enkel wiskunde als buis in STW.

Je kan altijd hopen op deliberatie, maar ik wist al dat ik daar niet op moest rekenen aangezien ik nogal een speelvogel was.

Overigens wel echt triestig. Heb dan via een omweg in het BSO toch na mijn 7de terug naar het technische kunnen gaan maar ik heb daar in het BSO echt 3 jaar mijn broek versleten.

Met 68 procent in het technische en enkel wiskunde als buis naar het BSO gaan is gewoon belachelijk. Je kan ook altijd een jaar dubbelen maar jah.. Gaat het dan beter gaan in het volgende jaar?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

iTrader
    67 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    ben ik nu zo mis, maar da's dan toch een B-attest?
    Het was laat eh

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Hoe zit het met uw punten van Frans want daar was je in December niet op geslaagd maar in uw jaartotaal / paasexamen (als je er had) wel? En hoe liggen uw andere punten?

Ik weet nog vanuit uw vorige thread dat jij de toestemming hebt gekregen om van BSO naar TSO te gaan ook al kreeg je het advies van de leerkrachten om dit niet te doen.

En bot gezegd als je naar uw punten van wiskunde kijkt schat ik de kans klein in dat je die tekorten kan ophalen, zeker omdat je zelf al aangeeft dat je het niet kan.

En pas op, da’s geen schande eh. Iedereen heeft wel iets wat hij of zij gewoon niet kan. Ik ben in het 5de of 6de middelbaar nooit geslaagd geweest op Frans (altijd tegen de 48%) maar ben gedelibireerd hiervoor omdat ze wel zagen dat ik veel moeite deed (heb veel extra taken gevraagd en vakantietaken gemaakt) maar dat ik het gewoon niet kon.
    Ik had alleen een buis voor die examen van december, ik heb 73 voor Frans

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door straight_six Bekijk bericht
    Ik had een B attest gekregen en had enkel wiskunde als buis in STW.

Je kan altijd hopen op deliberatie, maar ik wist al dat ik daar niet op moest rekenen aangezien ik nogal een speelvogel was.

Overigens wel echt triestig. Heb dan via een omweg in het BSO toch na mijn 7de terug naar het technische kunnen gaan maar ik heb daar in het BSO echt 3 jaar mijn broek versleten.

Met 68 procent in het technische en enkel wiskunde als buis naar het BSO gaan is gewoon belachelijk. Je kan ook altijd een jaar dubbelen maar jah.. Gaat het dan beter gaan in het volgende jaar?

Al mijn punten liggen nu allemaal boven de 70 en voor Engels en geschiedenis boven de 80, behalve wiskunde daarvoor heb ik nu 49 en ik weet ook niet vanwaar je die “68%” haalt? En ik ben trouwens rustig in de klas.

iTrader
    67 (100%)
    Examens maken en hopen op het beste. Meer kunt ge toch niet doen.

iTrader
    10 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Buel Bekijk bericht
    Al mijn punten liggen nu allemaal boven de 70 en voor Engels en geschiedenis boven de 80, behalve wiskunde daarvoor heb ik nu 49 en ik weet ook niet vanwaar je die “68%” haalt? En ik ben trouwens rustig in de klas.
    Ik had het over hoeveel ik had..

Wiskunde was ook 49% en heb toch een b attest gekregen.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door straight_six Bekijk bericht
    Ik had het over hoeveel ik had..

Wiskunde was ook 49% en heb toch een b attest gekregen.

ah ok, mijn excuses.

Nahrtent's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Ge hebt uw overstap vanuit het BSO nog relatief goed verteerd, moet ik zeggen. Als ge een goed examen wiskunde maakt (> 65%) en verder geen steken laat vallen zit ge denk ik wel goed.

Vraag bijles aan iemand anders dan uw leerkracht als het met die persoon niet lukt. Genoeg studenten die dit doen om een centje bij te verdienen. Veel oefeningen maken en vooral zorgen dat ge het snapt en niet zomaar uit het hoofd leert.

Pagina 1 van 2 12 Laatste

Regels voor berichten