iTrader
    0

A-attest of C-attest

Hallo
    Ik zit in het 5e jaar ASO humane wetenschappen talen (Spaans), ik heb momenteel 2 jaartekorten (natuurwetenschappen 42% & cultuurwetenschappen 48,4%)
    Cultuurwetenschappen is mijn poolvak , mijn andere poolvak is gedragswetenschappen (jaartotaal van 62,7%)
    Voor al mijn taalvakken heb ik boven de 60 buiten Frans (50% jaartotaal)
    Mijn punten voor andere basisvakken zijn(jaartotaal)
    -levensbeschouwing 75,1%
    -wiskunde 57,7% (3 uur wiskunde geen hoofdvak)
    -aardrijkskunde 51,9%
    -geschiedenis 53,5%
    -esthetica 70,4%
    -lichaamlijke opvoeding 76%
    Mijn examens beginnen binnen 2 weken
    Natuurwetenschappen is zeker op te halen met een 55% op mijn examen en cultuurwetenschappen met 52% op mijn examen, maar stel dat ik dit niet kan en mijn munten zo blijven, krijg ik dan een A-attest of een C-attest
    Alvast bedankt

Bv202's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Gefeliciteerd, je bent de eerste dit jaar!
    ...
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Tefal's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Om 2u30...

Ik gok op een A

iTrader
    32 (94%)
    Ik gok op een C. Buis op hoofdvak + nog een ander vak lijkt me altijd C, zo was het bij mij toch. Misschien een poll organiseren?

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    67 (100%)
    Je hebt waarschijnlijk in totaal een tiental vakken gok ik? Dat wil zeggen dat je op 20% van al uw vakken een buis hebt, waarvan 1 waar je amper boven de 40% haalt. En dan ook nog eens een hoop belangrijke vakken waar je amper op door bent en dus amper beheerst zoals Frans en Wiskunde. Hoe je ook maar kan denken dat een A-attest mogelijk is is voor mij een raadsel.
    Piss off the easily pissed off.

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Als de threadstarter er op cultuurwetenschappen -,dat is immers één van de belangrijkste vakken in de richting humane wetenschappen - door kan geraken en op geen andere vakken geen nieuwe buis krijgt, mag je er gif op innemen dat hij/zij in de meeste scholen tegenwoordig (jammer genoeg) een A-attest zal krijgen, worst case scenario voor hem/haar met een waarschuwing en vakantietaak voor natuurwetenschappen. Helaas zijn die waarschuwingen juridisch ook zo goed als waardeloos, maar soit... het niveau in ons onderwijs zakt omwille van meerdere redenen, het vlotjes uitdelen van A-attesten is daar één van.

Een buis voor natuurwetenschappen weegt in de richting HW niet zo zwaar door. Het verbaast mij eerder dat sommigen het presteren om voor dat vak - een excuusvakje waarin een minimale kennis van biologie/chemie/fysica in één vakje wordt gepropt - te buizen, want uiteindelijk kan je daarvoor slagen met zuiver van buiten te blokken, wat je in aso uiteindelijk zeker zou moeten kunnen. Ook het rekenwerk is uiterst minimaal, niveau 3 à 4 aso van een stevigere wiskundige/wetenschappelijke richting. Wat mij betreft zou je in het algemeen secundair onderwijs op elk kennisvak (behalve Godsdienst en L.O. dus) minstens 50% moeten halen om je diploma te krijgen, quod non helaas in de praktijk.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

NEOMATRIX's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Hangt ervan af. Ik ben destijds altijd er door geraakt met een A attest met 2 jaarbuizen.
    Nu is het wel 1 van je hoofdvakken dus zou ik zeker proberen je cultuurwetenschappen boven de 60% te halen.
    Enkel nawe gaat je geen jaarbuis geven.

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    -wiskunde 57,7% (3 uur wiskunde geen hoofdvak)
    Puuuuuut, verkeerd! Wiskunde is altijd een hoofdvak!
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Ik gok op een Z-attest....

Of misschien een Y-attest.

Maar sowieso één van die twee.

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk

HUSKE's schermafbeelding
    iTrader
    30 (100%)
    Dat zijn punten waar ik vroeger geeneens mee thuis durfde komen en al helemaal geen punten om een A attest te krijgen .
    Als je heel je leven zo gaat rekenen op net voldoende gade toch eens bedrogen uitkomen...

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HUSKE Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Dat zijn punten waar ik vroeger geeneens mee thuis durfde komen en al helemaal geen punten om een A attest te krijgen .
    Als je heel je leven zo gaat rekenen op net voldoende gade toch eens bedrogen uitkomen...
    Och, in het middelbaar zeggen punten helemaal niet zo veel. Er is genoeg volk dat in het middelbaar "gemiddeld" is en in het hoger excellent, en vice versa. Wat dat betreft zouden ze van mij de "hoeveelheid" kennis serieus mogen terugschroeven, en meer focussen op "hoe" je leert. Dat zal ervoor zorgen dat je dan later doelgerichter datgene dat van belang is kan leren.

Heb genoeg bijlessen (fysica, chemie, wiskunde, TO) gegeven aan leerlingen die zogezegd "Té dom" waren en na een deftige uitleg ineens 90% haalde..., en dan heb ik het incluis over leerlingen in 5 wetenschappen wiskunde 8 uur voor het vak wiskunde...

Nahrtent's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Wat dat betreft zouden ze van mij de "hoeveelheid" kennis serieus mogen terugschroeven.

Mooncat's schermafbeelding
    iTrader
    0
    A-attest. En als je dat toch niet krijgt gewoon in beroep gaan!

Regels voor berichten