iTrader
    0

Jaar niet gewerkt: wat nu?

Geachte,

Excuses voor de misschien klagende ondertoon in deze thread, maar ik zit al heel lang met iets in m'n hoofd waarop ik allerlei gissingen en veronderstellingen als antwoord krijg ik. Ff een situatieschets.

September 2017-December: Googke zoekt werk als pas afgestudeerde
    December 2017-Februari 2018: 2,5 maand gewerk, zelf opgestapt
    Maart 2018: ongeval met meerdere (zware) letsels. Niet gewerkt en medisch onbekwaam verklaard sinds 18 maart.

Feit is dat ik niet volledig een jaar heb gewerkt. Hierdoor heb ik geen recht op een (beroepsinschakelings)uitkering van een ziekenfonds. Tja, shit happens en om rechten te hebben op uitkering moet ik nu alle tijd die ik niet heb gewerkt (dik 14 maanden) eerst inhalen voordat ik recht op uitkering heb. Als ik dit ff zonder emoties en puur rationeel bekijk is het te begrijpen. Helaas val ik nu volledig op kosten van mijn ouders. Oke, nu en dan krijgen we dikke voorschotten, maar die zijn vooral voor de hele therapie te betalen en alle kosten voor de gevolgen van m'n ongeval. Van die som krijg ik ook wat leefgeld.

Waar ik me het meest zorgen voor maak, is werkhervatting. Nuja, werk zoeken want ik had geen werk. Ondertussen volg ik nog wel therapie, maar de therapie is echt gewoon onzin ondertussen en ik vraag me serieus af waarom ik het doe. Ik moet vooral mindmaps maken als in het middelbaar en een computerprogramma gericht op ''verdelende aandacht''. Ik heb terug een praktische rijtest moeten doen voor m'n rijbewijs en behaald, dus als ik toch kan autorijden, dan heb ik een hoop complexe zaken in 1 keer tot een goed einde gebracht.
    Nu is het ook zo dat vooral m'n ouders denken dat ik de jackpot kan binnenhalen adhv de uitspraak van m'n rechtzaak. Als ik nu zelf stop met de therapie, zou ik volgens hun minder krijgen dan dat ik netjes naar die therapie blijf gaan. Volgens hun kan ik zo voor de rest van m'n leven een bepaald bedrag invaliditeit krijgen, .Allemaal mooi en wel, maar aan thuiszitten heb ik ook niets. Beïnvloedt dit een mogelijke uitspraak ivm schadevergoeding?

Wat me ook wel bezighoud zijn de verontrustende berichten over mensen die slecht terug werk vinden na een jaar te hebben uitgelegen door diverse redenen. Ik heb dan wel een bachelor (office management), echt happig lijken me mensen niet te zijn op diegenen die zolang uitlagen (wat ik wel snap). Hebben jullie enige verhalen gehoord van mensen die een lange periode hebben uitgelegen en terug gingen werken of werk zoeken?

Voor diegenen die alles hebben gelezen, bedankt voor de interesse en ik hoop dat het niet te klagerig was
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.

Muscleduck's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Ik heb een kameraad die 3 jaar op zijn gat heeft gezeten zonder echte reden, heeft ook werk gevonden. Als je uitlegt dat dat door een zwaar accident is zullen ze dat wel begrijpen.
    Twitch|Steam|PSN
    i7 4770k|16 GB Corsair Vengeance|RX580

NEOMATRIX's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Googke Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Geachte,

Excuses voor de misschien klagende ondertoon in deze thread, maar ik zit al heel lang met iets in m'n hoofd waarop ik allerlei gissingen en veronderstellingen als antwoord krijg ik. Ff een situatieschets.
    Eerst en vooral. Je zit op een forum voel uw vrij om zoveel te klagen als je wilt

September 2017-December: Googke zoekt werk als pas afgestudeerde
    December 2017-Februari 2018: 2,5 maand gewerk, zelf opgestapt
    Maart 2018: ongeval met meerdere (zware) letsels. Niet gewerkt en medisch onbekwaam verklaard sinds 18 maart.
    Feit is dat ik niet volledig een jaar heb gewerkt. Hierdoor heb ik geen recht op een (beroepsinschakelings)uitkering van een ziekenfonds. Tja, shit happens en om rechten te hebben op uitkering moet ik nu alle tijd die ik niet heb gewerkt (dik 14 maanden) eerst inhalen voordat ik recht op uitkering heb. Als ik dit ff zonder emoties en puur rationeel bekijk is het te begrijpen. Helaas val ik nu volledig op kosten van mijn ouders. Oke, nu en dan krijgen we dikke voorschotten, maar die zijn vooral voor de hele therapie te betalen en alle kosten voor de gevolgen van m'n ongeval. Van die som krijg ik ook wat leefgeld.Waar ik me het meest zorgen voor maak, is werkhervatting. Nuja, werk zoeken want ik had geen werk. Ondertussen volg ik nog wel therapie, maar de therapie is echt gewoon onzin ondertussen en ik vraag me serieus af waarom ik het doe. Ik moet vooral mindmaps maken als in het middelbaar en een computerprogramma gericht op ''verdelende aandacht''. Ik heb terug een praktische rijtest moeten doen voor m'n rijbewijs en behaald, dus als ik toch kan autorijden, dan heb ik een hoop complexe zaken in 1 keer tot een goed einde gebracht.
    Nu is het ook zo dat vooral m'n ouders denken dat ik de jackpot kan binnenhalen adhv de uitspraak van m'n rechtzaak. Als ik nu zelf stop met de therapie, zou ik volgens hun minder krijgen dan dat ik netjes naar die therapie blijf gaan. Volgens hun kan ik zo voor de rest van m'n leven een bepaald bedrag invaliditeit krijgen, .
    Oke dit is inderdaad een hele boterham. Het is goed dat je bezig bent met mindmaps maken en werken met programma's ook zeer goed dat je uw rijbewijs gaat doen is altijd maar een plus!
    Dus als ik het goed begrijp - en je situatie lijkt me redelijk complex als een buitenstaander om hierop te reageren - blijf je uw therapie volgen, wat inhoudt niet werken? En krijg je dan meer kans om uw rechtzaak te winnen en dan uw hele leven een bepaald bedrag invaliditeit krijgen (waarvan je echt kunt leven geloof me!). Ik zou dan toch als ik u was alle jokers op invaliditeit zetten.

Allemaal mooi en wel, maar aan thuiszitten heb ik ook niets. Beïnvloedt dit een mogelijke uitspraak ivm schadevergoeding?
    Ik denk dat je hier het positievere moet van inzien. Thuiszitten is zeker en vast niet ''leuk''.. Maar je hebt nu wel kansen om je leven te lijden dat je wilt. Als je op invaliditeit bent kun je gaan studeren waardoor je 2de diploma kan halen eventueel master en dan beginnen met een hoge baan en je invaliditeit uitkering verliezen. Ook kan je vrijwilligerswerk gaan doen (niet te veel uren want dat mag niet als invaliditeit) en eventueel ook wat zwart werk.

Wat me ook wel bezighoud zijn de verontrustende berichten over mensen die slecht terug werk vinden na een jaar te hebben uitgelegen door diverse redenen. Ik heb dan wel een bachelor (office management), echt happig lijken me mensen niet te zijn op diegenen die zolang uitlagen (wat ik wel snap). Hebben jullie enige verhalen gehoord van mensen die een lange periode hebben uitgelegen en terug gingen werken of werk zoeken
    Nope zeker en vast niet, het komt vaak voor dat mensen na hun studies een jaartje voor hunzelf nemen en gaan reizen of hobbies gaan doen. Je gaat nog lang genoeg moeten werken van dat jaartje gaat ge niet in het nadeel komen zeker niet als je het zo uitlegt zoals je hier doet. Een ongeval kan nu eenmaal gebeuren en soms is een jaar revalidatie hiervoor nodig, fysiek maar ook mentaal.

lammeken's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik ken het gevoel.Ik heb 2.5 jaar thuisgezeten na een zwaar verkeersongeval ( waarvan 1 jaar in het ziekenhuis), waardoor ik verlamd ben geraakt en in een rolstoel zit.

Ik had nu wel een uitkering doordat ik voldoende gewerkt had ervoor, maar na een half jaar was ik dat thuiszitten kotsbeu.Je hebt misschien veel vrije tijd zoals Neomatrix zegt maar ik voelde mij compleet nutteloos.

Na enkele sollicitaties zag ik al in dat onmogelijk ging worden ,ik heb in tegenstelling tot jou geen hoger diploma (enkel aso gedaan ) en geen enkele werkervaring in een bureau omgeving (was vrachtwagenchauffeur ).

Ik ben dan via de arbeidsgeneesheer van de cm aan een opleiding bij de vdab begonnen (wat jij al niet nodig hebt wrschnlk ). En heb zo na vele teleurstellingen dan toch werk gevonden als transportplanner en ben nu ondertussen toch een kleine 2 jaar voltijds aan het werk.

Ik weet dat mijn situatie heel verschillend is van de uwe,maar ik denk dat het misschien wat moed geeft. Ik ben er van overtuigd dat je wel werk kan vinden , maar je moet gemotiveerd zijn, sterk in je schoenen staan en weten wat je wil.
    Gang is alles,remmen is angst

PSN: yellow-intruder
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Bubba's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Wat me ook wel bezighoud zijn de verontrustende berichten over mensen die slecht terug werk vinden na een jaar te hebben uitgelegen door diverse redenen. Ik heb dan wel een bachelor (office management), echt happig lijken me mensen niet te zijn op diegenen die zolang uitlagen (wat ik wel snap). Hebben jullie enige verhalen gehoord van mensen die een lange periode hebben uitgelegen en terug gingen werken of werk zoeken?
    Er is een groot verschil tussen iemand die een onverklaarbaar gat heeft in zijn loopbaan omdat hij 2 jaar in de zetel heeft gelegen en iemand die omwille van een ongeval niet KON werken. Ik veronderstel dat werkgevers dat ook wel zullen inzien.

EvilTwin's schermafbeelding
    iTrader
    43 (100%)
    Ik zou eens met een advocaat met verstand van zaken gaan spreken en kijken wat je mogelijkheden zijn.

In elk geval ga je daar betere raad krijgen dan "alle jokers inzetten op invaliditeit en zwart werken". Wij kennen immers de exacte situatie niet.
    How fast light may ever travel, darkness is already waiting. TAK!

Regels voor berichten