Pagina 1 van 2 12 Laatste

Discussie: [deleted]

[deleted]
    Guest

[deleted]

[deleted]
    Laatst gewijzigd door [deleted]; 12 mei 2019 om 10:39

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    49 (100%)
    Misschien eerst eens bekijken wat werken voor de overheid inhoudt.
    En hoe werken voor de overheid en politiek niet met elkaar samen gaan.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

[deleted]
    Guest

[deleted]

[deleted]

iTrader
    32 (94%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pluimpje Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Zelf heb ik een grote interesse om te werken aan (quasi) overheidsbedrijven. Gezien ik vrij ambitieus ben .....
    "Overheidsbedrijven" & "ambitieus", 2 woorden die ik nog nooit in één zin gezien heb

[deleted]
    Guest

[deleted]

[deleted]

Nerath's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Het ligt vrij simpel, in de 'gewone' Vlaamse ambtenarij kun je volop doorgroeien (hoewel dat maximum 1/2 keer boven standaard A-niveau zal zijn, omdat er simpelweg niet meer laagjes zijn) tot je leidend ambtenaar wil worden. De posities van leidend ambtenaar worden doorgaans politiek ingevuld.

Dit wil zeggen dat je dus het niveau onder de top- man of vrouw kunt bereiken zonder politieke kleur te bekennen. Hoe het zit in de semi-overheidsbedrijven kan ik je niet vertellen.

[deleted]
    Guest

[deleted]

[deleted]

Nerath's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Full day assessments uiteraard en daarop volgend interviews. Dit wil zeggen dat mensen die op een bepaalde dienst hebben een klein streepje voor hebben omdat ze interne processen of inhoud reeds kennen, maar een andere sterke kandidaat kan gerust met de plaats gaan lopen.

Wat betreft het politieke is het een pak lastiger. Deze posities worden vaak voorgeschoteld aan mensen die op een kabinet hebben gezeten. Je kunt je dus heel moeilijk voor een welbepaalde entiteit voorbereiden gezien ook verkiezingen dit hele proces beïnvloeden. In principe politiek actief worden en jezelf daarin bewijzen, op een kabinet binnen geraken en competent/nuttig zijn voor de partij. Dat is de kortste weg.

Feignasse's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    In de eerste plaats door te tonen dat je inhoud hebt en bereid bent tot werken - zoals in elk bedrijf. Verder moet je wat geluk hebben dat je met de juiste mensen in contact komt die je inzet "zien" en bereid zijn je te lanceren door u interessante projecten toe te wijzen etc. Voor de echte promoties zijn er uiteraard altijd examens waarop je zal moeten slagen. Voor een stuk zijn dat slechts formaliteiten (als insider van een dienst ken je het vereiste kennisdomein toch beter dan wie ook), maar het is ook niet zo dat je er compleet met je klak naar kan smijten (er zitten ook altijd externe evaluatoren bij).

Herhaal het bovenstaande maar twee of drie keer vooraleer politieke kleur überhaupt in the picture komt. En denk zeker niet dat het gaat gebeuren door ergens van 9 tot 5 op uw gat te zitten, die tijden zijn voorbij.

Ten slotte nog een pro-tip: de mensen aan de top hebben vermoedelijk niet eerst 500 threads op 9lives gestart om te vragen hoe ze zo snel mogelijk in goedbetaalde positie X terecht konden komen.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

beryl's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Het "gewoon" doorgroeien, hoe wordt dat geregeld? Op basis van stadaard examens en interview?

Het politiek invullen van posities als leidend ambtenaar. Hoe kan je daar je kansen vergroten of hoe pak je dat aan?
    Je hebt vergelijkende examens (met interviews), da's de standaard methode. Er wordt soms ook gewerkt met "tijdelijke" functies die heel lang kunnen duren, dan is het niet met examens maar gewoon door management beslist, zo hebben ze wat meer controle over wie waar belandt. Da's slecht voor de objectiviteit, maar als ze iemand willen plaatsen waarvan ze weten dat ie goed is hebben ze op die manier wel meer controle, want iemand die door zo'n examen geraakt is niet gegarandeerd iemand met de juiste skills. Een andere manier waarop ze meer controle behouden over selectie is door een functie uit te schrijven met een zeer specifiek functieprofiel, dan vereist de leidinggevende functie bijvoorbeeld dat je een master diploma hebt in X en dat je ervaring moet hebben in Y, waarbij die ervaring enkel kan bestaan bij mensen die op een specifieke dienst gewerkt hebben waar er misschien maar één iemand met dat diploma rondloopt, dan kan er maar één iemand deelnemen aan het examen.

Ik ben mijn carrière gestart bij de overheid en als ik kijk naar de mensen waarmee ik toen samen ben gestart en die nu al wat doorgegroeid zijn, dan zijn dat wel min of meer de mensen waarvan ik denk dat ze in de privé ook wel een mooie carrière gemaakt gingen hebben. Da's natuurlijk specifiek voor waar ik gewerkt heb, kan zijn dat het op andere plaatsen anders is.
    Laatst gewijzigd door beryl; 12 mei 2019 om 12:57

Tailball's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Feignasse Bekijk bericht
    Ten slotte nog een pro-tip: de mensen aan de top hebben vermoedelijk niet eerst 500 threads op 9lives gestart om te vragen hoe ze zo snel mogelijk in goedbetaalde positie X terecht konden komen.
    Dit valt me nu toch ook echt op hoor
    Ik vraag me af of Pluimpje eigenlijk al ooit een dag gewerkt heeft? Want vraag over sollicitatie hier; post over testen daar; thread over loononderhandelingen hier etc.

Ik, net als zovelen, heb niet heel mijn carriere zitten min-maxen en dat is ok, toch?
    Eens NIET aan promotie denken of een GEEN zorgen maken over net die 50 euro bruto extra op de loonfiche, daar wordt ge misschien in de long run nog gelukkiger van...

[deleted]
    Guest

[deleted]

[deleted]

iTrader
    10 (92%)

Promotie maken in overheidsbedrijven

Hangt naar het schijnt af van jouw diploma. Maat van mij heeft een graduaat, heeft vele examens meegedaan om te promoveren, wat hem altijd gelukt is. Maar nu heeft hij zijn plafond bereikt. Omdat zijn diploma graduaat is, en niet unief.

Ps: mensen die het maken in de politiek, zijn mensen die alle dagen, ook zondag, onder het volk zijn. Die zitten nooit op een forum

[deleted]
    Guest

[deleted]

[deleted]

iTrader
    10 (92%)

Promotie maken in overheidsbedrijven

Ik heb een master, dus dat zou op zich geen probleem mogen zijn. Het bedrijf zelf bied ook veel opleidingsmogelijkheden aan.
    Ik had het niet over mensen met een master.

Pagina 1 van 2 12 Laatste

Regels voor berichten