iTrader
    0

Richting 3de graag Aso

Hallo allemaal,

Ik zit nu in mijn 4de jaar secundair onderwijs en ik moet een keuze maken voor mijn 3de graad SO.

Ik doe nu economie (4 uur wiskunde) & mijn punten zijn hier toch vrij tot redelijk goed, volgend jaar moet ik dus kiezen tussen economie-Moderne talen 3 of 4 uur wiskunde.

Ik wou dus normaal 4 uur gaan doen maar omdat ik na kerst dit jaar van 5 uur naar 4 uur wiskunde ben gegaan raad mijn leekracht mij aan om toch 3 uur te doen volgend jaar.

Mijn vraag is nu zou ik volgend jaar toch voor de 4 uur wiskunde gaan en het toch proberen (omdat dit jaar mijn punten van wiskunde WEL goed zijn) of toch op save spelen en maar de 3 uur wiskunde doen als je weet dat ik later liefst de richting van Rechten/Rechtspraktijk/criminologie wil doen.

Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen!

Alvast bedankt

NEOMATRIX's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Je kan natuurlijk dat 1ne uur wiskunde erbij nemen. Dit gaat geen wereld van verschil zijn, het zal een beetje extra werken worden. Aangezien je aangeeft dat je wiskunde punten vrij goed zijn, kan je het toch proberen? Extra kennis die je nu opdoet kan je alleen maar ten voordelen brengen in de toekomst. Voor rechten/criminologie ga je ook met 3u wiskunde genoeg hebben. Het is wat je zelf wilt! Als je tegen dat je afgestudeerd bent misschien een andere richting wilt gaan doen op het hoger onderwijs, en mss iets wiskundig, dan kan het wel interessant zijn als je 1u extra hebt gevolgd.

Ik zou het proberen.
    Heb je de optie om naar de 3uurs te gaan als de 4uurs toch te zwaar lijkt te zijn?

[deleted]
    Guest

[deleted]

[deleted]

Tha_nOn's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Lol pluimpje :')

Guazala's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ge gaat sowieso statistiek hebben. Hoe beter uw wiskundige basis, hoe makkelijker je daar door gaat geraken. Dat extra uurtje is dus zeker niet nutteloos.
    I don't have an attitude problem. You have a perception problem.

_ns_'s schermafbeelding
    iTrader
    102 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Guazala Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ge gaat sowieso statistiek hebben. Hoe beter uw wiskundige basis, hoe makkelijker je daar door gaat geraken. Dat extra uurtje is dus zeker niet nutteloos.
    In die richten die zij later wenst te doen, is dat niet het geval (KUL althans).

Guazala's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _ns_ Bekijk bericht
    In die richten die zij later wenst te doen, is dat niet het geval (KUL althans).
    Ik heb destijds (ondertussen wel meer dan 10 jaar geleden) criminologie aan Ugent gedaan en zowel statistiek als logica zaten toen in het pakket.
    I don't have an attitude problem. You have a perception problem.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NEOMATRIX Bekijk bericht
    Je kan natuurlijk dat 1ne uur wiskunde erbij nemen. Dit gaat geen wereld van verschil zijn, het zal een beetje extra werken worden. Aangezien je aangeeft dat je wiskunde punten vrij goed zijn, kan je het toch proberen? Extra kennis die je nu opdoet kan je alleen maar ten voordelen brengen in de toekomst. Voor rechten/criminologie ga je ook met 3u wiskunde genoeg hebben. Het is wat je zelf wilt! Als je tegen dat je afgestudeerd bent misschien een andere richting wilt gaan doen op het hoger onderwijs, en mss iets wiskundig, dan kan het wel interessant zijn als je 1u extra hebt gevolgd.

Ik zou het proberen.
    Heb je de optie om naar de 3uurs te gaan als de 4uurs toch te zwaar lijkt te zijn?

Ik heb de optie om van 4uur naar 3uur te gaan maar dan wel na het eerste trimester dus na kerst zoals ik dit jaar gedaan heb.
    Ik kan inderdaad wel gewoon de 4 uur proberen maar als dat echt het niveau is van de 5uur in het vierde jaar is het een beetje "dom" dat ik dit toch ga proberen omdat de 5uur mij dit jaar ook niet gelukt is.

iTrader
    0
    Ik denk dat je het dan best zelf bepaald.
    Twee opties heb je:
    A) Je probeert de 4uurs en zal dan een tandje moeten bijsteken, lukt dit niet tegen kerstmis dan schakel je over naar de 3uurs.
    B) Je speelt gewoon op safe, maakt het uzelf gemakkelijker en doet gewoon de 3 uurs.

Maar als je een universitaire richting gaat volgen, lijkt me de gemakkelijkste weg nemen in het secundair niet altijd zo slim.

iTrader
    0
    Bedankt! Ik zal dr nog is grondig over nadenken. Het is maar dat ik zoveel mogelijk dingen wil openhouden voor later maar aan de andere kant wil ik ook niet nog 2 jaar iets doen waar ik later "nikss mee ben ))

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marietorfs Bekijk bericht
    Bedankt! Ik zal dr nog is grondig over nadenken. Het is maar dat ik zoveel mogelijk dingen wil openhouden voor later maar aan de andere kant wil ik ook niet nog 2 jaar iets doen waar ik later "nikss mee ben ))
    Dat is een goeie ingesteldheid! Dit uurtje wiskunde gaat natuurlijk geen wonder verrichten of een ramp hé.
    Ik denk dat je moet doen waar je uw het beste bij voelt.

Met wiskunde leren ben je altijd iets. Misschien in je carrière niet? Maar secundaire scholen hebben deels zo'n algemene leerplannen omdat wiskunde leren uw een ander inzicht geeft, een andere manier van redenering. Die manier van redeneren zou je gerust kunnen toepassen op alledaagse dingen die niet iets wiskundig zijn zoals je het op school leert. Dus het zal zeker geen nutteloos uur worden, wat je leert, ken je. Je kan alleen maar spijt hebben dat je het niet hebt gedaan.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NEOMATRIX Bekijk bericht
    Dat is een goeie ingesteldheid! Dit uurtje wiskunde gaat natuurlijk geen wonder verrichten of een ramp hé.
    Ik denk dat je moet doen waar je uw het beste bij voelt.

Met wiskunde leren ben je altijd iets. Misschien in je carrière niet? Maar secundaire scholen hebben deels zo'n algemene leerplannen omdat wiskunde leren uw een ander inzicht geeft, een andere manier van redenering. Die manier van redeneren zou je gerust kunnen toepassen op alledaagse dingen die niet iets wiskundig zijn zoals je het op school leert. Dus het zal zeker geen nutteloos uur worden, wat je leert, ken je. Je kan alleen maar spijt hebben dat je het niet hebt gedaan.

Dat kan inderdaad kloppen!
    In iedergeval super bedankt voor uw hulp en ik denk er nog even over na maar nu weet ik toch al meer!

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marietorfs Bekijk bericht
    Dat kan inderdaad kloppen!
    In iedergeval super bedankt voor uw hulp en ik denk er nog even over na maar nu weet ik toch al meer!
    Geen probleem, veel succes!

Tags for this Thread

Regels voor berichten