Pagina 5 van 5 Eerste 12345
    Tailball's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Sorry he maar ne job die ge in 2 letters kunt omschrijven kunt ge niet serieus nemen.
    Toch nie als ge er 3+ jaar voor moet studeren en jaarlijks talloze nieuwe principes, frameworks en talen moet voor bijleren.

Bubba's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tailball Bekijk bericht
    Toch nie als ge er 3+ jaar voor moet studeren en jaarlijks talloze nieuwe principes, frameworks en talen moet voor bijleren.
    How how, al die moeilijke woorden... frameworks... Klinkt als gebakken lucht imo.
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tailball Bekijk bericht
    Dat valt eigenlijk heel goed mee. In de grote industrie, waar het grote geld zit, ga je niet zo snel mee met nieuwe technologieën. Daar gaat het er vooral om dat het werkt en blijft werken.

iTrader
    32 (94%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    Dat valt eigenlijk heel goed mee. In de grote industrie, waar het grote geld zit, ga je niet zo snel mee met nieuwe technologieën. Daar gaat het er vooral om dat het werkt en blijft werken.
    Wrong, foute mentaliteit die er dringend uit moet, gelukkig hebben een hoop bedrijven dit al door. Je moet continue innoveren en niet blijven stilstaan, nieuwe technologieën brengen nieuwe uitdagingen met zich mee, maar ook nieuwe kansen om jezelf als bedrijf weer een niveau hoger te krikken, zij het met customer experience of employee experience.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

TooChé's schermafbeelding
    iTrader
    69 (100%)
    Niemand kan zeggen wat een chirurg doet ... Allemaal gebakken lucht.
    Als ik mijn operatieverslag lees, is dat een ganse hoop terminologie, maar kon hij evengoed zitten naar de radio luisteren

mannekes toch, wat een klucht is me dit hier

iTrader
    6 (100%)
    Eén van de dingen waar ik vandaag mee bezig ben als IT'er in de zorgsector:

Wij hebben een interne applicatie waarin:
    • informatie over medicijnen kan worden opgevraagd (naam, hoeveelheid in de verpakking, voorschrift vereist, nog bestelbaar, categorie, generisch product, prijs, terugbetaling, nota, bereiding etc...)
    • medicatie besteld kan worden (gaat digitaal naar de apotheek)
    • onze 'stock' wordt bijgehouden
    • ...

De informatie van deze medicijnen halen wij momenteel uit het "Gecommentarieerd Geneesmiddelenrepertorium" van het BCFI.
    Wij downloaden de CSV-bestanden (vergelijkbaar met een grote Excel) en importeren deze in ons systeem.

Echter staat er momenteel dit op hun download-pagina:
    De EMD-databank wordt voorlopig nog geleverd en onderhouden om alle gebruikers de gelegenheid te geven over te schakelen op de authentieke bron geneesmiddelen (SAM). Het BCFI is, samen met het FAGG, het RIZIV, de FOD Volksgezondheid, de FOD Economie, het APB, eHealth en Smals, één van de partners die samenwerken aan SAM. Dit is de referentiedatabank over de geneesmiddelen die door de bevoegde instanties inzake geneesmiddelen ter beschikking gesteld wordt.
    Onze huidige gegevensbron zal binnenkort dus wegvallen. Ik ben momenteel wat aan het schrijven dat de XML-bestanden van SAM kan verwerken om de gegevens die we nodig hebben eruit te halen. Daarvoor moet ik eerst hun documentatie lezen om te begrijpen hoe de XML is gestructureerd. Om een voorbeeld te geven van hoe 'plezant' zulke documentatie kan zijn:
    http://www.samportal.be/sam/SAM%20v2%20CDD.pdf (Het datamodel. 71 pagina's aan droge materie)
    http://www.samportal.be/sam/SAM%20v2%20Export.docx (Nog 45 pagina's uitleg over de export)

Dan heb je nog de 'verborgen' problemen zoals gegevens die (nog?) niet te vinden zijn in de nieuwe gegevensbron, maar die we wel nodig hebben. Of bijvoorbeeld RIZIV-codes die in de nieuwe gegevensbron totaal anders zijn als in de oude, maar waarvan ik nog geen documentatie heb gevonden zodat ik een 'mapping' kan maken.

Wanneer dit af is en we de nieuwe gegevensbron gebruiken zal de eindgebruiker hier (hopelijk) niets van merken. Die weten zelfs niet dat we een andere gegevensbron gaan raadplegen. Echter is dit weer een werkje waar ik even zoet mee ben.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

paradijsappel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door koenpje Bekijk bericht
    Wrong, foute mentaliteit die er dringend uit moet, gelukkig hebben een hoop bedrijven dit al door. Je moet continue innoveren en niet blijven stilstaan, nieuwe technologieën brengen nieuwe uitdagingen met zich mee, maar ook nieuwe kansen om jezelf als bedrijf weer een niveau hoger te krikken, zij het met customer experience of employee experience.
    Hij zegt dat ze niet rap meegaan in nieuwe technologieën. Jij stelt dat gelijk aan niet innoveren, maar dat staat daar niet.

Tailball's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    Ik heb toch steeds wanneer ik op een nieuw project kwam (toen ik nog consultant was) een hoop nieuwe principes of frameworks moeten leren.
    Niet zo zeer omdat alles vernieuwend was (hoewel ik ook daar heel vaak wel cutting edge tech -sorry Bubby, moeilijk woord- heb gebruik), maar omdat er zoveel verschillende techstacks en 3rd party libraries zijn.
    Niet ieder bedrijf of project heeft dezelfde noden en gebruikt dezelfde techstack. Zelfs niet als ge u enkel en alleen op .NET focust, gelijk ik toen deed.

GemaneDude's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Ik ben een IT Salesforce developer-analyst in privé sector.

Salesforce.com is een internationaal bedrijf dat bedrijfssoftware aanbiedt op het gebied van klantrelatiebeheer. In ons bedrijf bouwen we het Salesforce platform uit specifiek voor ons bedrijf en onderhouden het voor onze business (Operations, Marketing, Sales).

Wat doe ik doorheen een dag:
    - Werken aan de uitrol van een nieuwe functionaliteit/proces of bestaande verbeteren (configuratie op Salesforce platform, programmeren, overzetten van development omgeving naar test omgeving...)
    - Analyse van nieuwe functionaliteiten, meetings met business...
    - Incidenten oplossen, vragen business beantwoorden
    - Enorm veel bijleren

Voor ik deze job had, werkte ik in de business binnen hetzelfde bedrijf. Toen dacht ik ook, wat doen die mannen daar, maar nu weet ik wel beter.

jack|herrer's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GemaneDude Bekijk bericht
    Ik ben een IT Salesforce developer-analyst in privé sector.
    Dan zijt ge 1 van onze leveranciers

zaj's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Als enige iter in mijn bedrijf is het mega paniek als ik langer als 3 dagen op verlof ben. Ik vermoed dat ik wel iets belangrijk doe. Als ik mijn werk niet goed doe kunnen 85 andere mensen niet werken bij mij.

Wie gaat jouw account ontgrendelen als je voor de zoveelste keer je wachtwoord 3 keer fout getypt hebt?

Wie gaat nieuwe gebruikersaccount aanmaken voor nieuw personeel , geeft rechten op mappen, zorgt er voor dat je geen rommel kan installeren op je laptops?

Wie zorgt er voor dat je elke dag zonder problemen kan printen.

Wie zorgt er voor dat er computers via switches in de vloer aangesloten zijn op de switches in de patch kast?

Wie splits het netwerk op in verschillende vlans zodat bezoekers niet kunnen kloten met uw documenten ?

Wie beheert de firewall zodat er geen cryptolockers heel uw bedrijf lam kunnen leggen en dagen, weken, maanden werk verloren doen gaan ?

Wie zorgt er voor dat als uw bedrijf morgen afbrand je op een andere locatie nog steeds aan je data kan ?

Wie zorgt er voor dat je bedrijf kan e-mailen ? Dat spam tegengehouden wordt,...

Wie beheert de 15 servers met high availability zodat er iets mag uitvallen zonder dat jullie het merken ?

Wie houd alles up to date ?

The IT Guy

Dat zijn zowat de basis taken. Maar er zijn er nog veel meer.
    Laatst gewijzigd door zaj; 17 april 2019 om 17:17

Pagina 5 van 5 Eerste 12345

Regels voor berichten