iTrader
    0

Wiskunde richting zonder techniek

Hallo allemaal! In september ben ik met veel motivatie begonnen aan de bachelor wiskunde. Hoewel ik erg hard heb gewerkt, heb ik heel veel herexamens en ligt de lat toch iets te hoog. Nu zou ik graag een andere richting volgen, die toch nog een stevig pakket wiskunde heeft (liefst niet zo theoretisch als de pure wiskunde, dus eerder iets toegepaster). Het probleem is dat ik niet zo geïnteresseerd ben in techniek, en de ingenieursrichtingen dus wel kan uitsluiten. Een leerkrachtenopleiding zie ik ook niet meteen zitten, dus ik vroeg me af of er nog andere opleidingen waren die aan mijn eisen voldoen. Liefst een opleiding in België Alvast heel erg bedankt voor jullie advies!

scriptkiddie's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Handelsingenieur?

iTrader
    0
    Zowat alles met een economische/boekhoudkundige inslag? Natuurkunde?

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door scriptkiddie Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Handelsingenieur?
    Hey! Hier heb ik ook een tijdje aan gedacht, maar ik heb in het middelbaar Grieks gevolgd met wiskunde en ben bang dat de vakken over economie,... me niet gaan lukken

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulan Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Zowat alles met een economische/boekhoudkundige inslag? Natuurkunde?

Hier zal ik me zeker eens goed over informeren! Bedankt!

scriptkiddie's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik ben zelf enkele jaren geleden afgestudeerd als handelsingenieur. In mijn jaar had een minderheid in het middelbaar economie gehad, en de mensen uit economie-wiskunde presteerden zeker niet beter dan de studenten uit Latijn-wiskunde, Grieks-wiskunde of wetenschappen-wiskunde.

iTrader
    0
    Doordat je geen voorkennis van economie hebt, hoef je niet onzeker te zijn. Ik had die voorkennis wel, maar aan de unief is na de eerste 2 weken die voorkennis helemaal 'opgebruikt' en benen ze je volledig bij.

iTrader
    0
    Misschien kun je eventueel eens nadenken welke job je later zou willen doen. Je wilt iets studeren met veel wiskunde, maar een master wiskunde leidt niet tot de job van "wiskundige" maar tot veel verschillende jobs. Was je van plan om na je opleiding wiskunde in de financiële sector te belanden, dan is een master handelsingenieur het beste alternatief. Maar als je in een andere sector aan de slag wou gaan bv. Data scientist in IT dan kan bijvoorbeeld informatica een betere keuze zijn. Sowieso heb je in je bachelor wel wat ruimte voor keuzevakken en kan je na je bachelor nog kiezen voor eventueel een andere master

edit: probeer misschien ook al eens naar interessante masters te zien en te kijken welke diploma's hier toegang tot geven.

iTrader
    0
    Ik herinner mij nog van je vorige topic waar je twijfelde tussen wiskunde, burgerlijk wisk en wiskunde op tu delft.
    Stel jezelf de vraag wat je graag later wilt doen op je werk ? Handelsingenieur is een goede optie, check even de curriculum en of je interesse hebt in de ‘economische’ vakken. Tu delft is nog altijd interessant voor jou, maar je zegt dat je in BE wilt blijven. En ook dat je geen interesse hebt in techniek, wat bedoel je hiermee ?
    Als je richting hir gaat dan kan je na je bachelor de master actuariële en financiële wetenschappen volgen. Dit is toegepaste wiskunde voor in de financiële wereld.

Tags for this Thread

Regels voor berichten