Pagina 4 van 5 Eerste 12345 Laatste

iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lospiratos Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Worden de beslissingen die genomen werden door de ruling commissie eigenlijk ergens openbaar gemaakt?

Volgens https://www.ruling.be/nl/downloaden/kennisgeving op https://gcloudbelgium.sharepoint.com...isconet_public, maar ik heb daar helaas geen toegang toe .
    Gewoon toegang aanvragen. Heb je enkel een MS-account voor nodig.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

iTrader
    0
    Oke bedankt, is gelukt. Er zit blijkbaar wel heel wat vertraging op het publiceren van rapporten daarop.
    Wou eens kjiken als ik de aankomende ruling terugvond van ons bedrijf. We weten dat het goedgekeurd is, maar het percentage is nog even geheim :P.

iTrader
    32 (94%)
    Ter info, ook op de belastingbrief is er een positief voordeel van deze ruling. Het deel van je loon, dat uitbetaald wordt als IP, dien je op een apart vakje bij auteursrechten in te vullen, waarop (volgens mij als ik het goed lees) slechts 15% belastingen gehoffen worden. Waardoor je 'normaal' inkomen, dat zwaarder belast is, zakt -> minder belastingen. Dus niet enkel elke maand meer netto, maar ook minder jaarlijkse belastingen

iTrader
    0
    Wat is de logica daarvan? Auteursrechten is al onbelast, waarom zou het dan nog eens mogen ingegeven worden in de persoonsbelastingen?

iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    Wat is de logica daarvan? Auteursrechten is al onbelast, waarom zou het dan nog eens mogen ingegeven worden in de persoonsbelastingen?
    Het is niet onbelast, het is belast aan 15% Roerende voorheffing. En die 15% worden in de personenbelasting ingebracht. Waardoor je in praktijk zo'n 7.5% belastingen betaalt.

beryl's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door koenpje Bekijk bericht
    Ter info, ook op de belastingbrief is er een positief voordeel van deze ruling. Het deel van je loon, dat uitbetaald wordt als IP, dien je op een apart vakje bij auteursrechten in te vullen, waarop (volgens mij als ik het goed lees) slechts 15% belastingen gehoffen worden. Waardoor je 'normaal' inkomen, dat zwaarder belast is, zakt -> minder belastingen. Dus niet enkel elke maand meer netto, maar ook minder jaarlijkse belastingen
    Zo werkt het niet, op die auteursrechten heb je ook geen bedrijfsvoorheffing betaalt, enkel roerende voorheffing. Je krijgt dus niet nog eens meer terug met aanslag personenbelasting want je hebt er niets op betaald.

iTrader
    32 (94%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beryl Bekijk bericht
    Zo werkt het niet, op die auteursrechten heb je ook geen bedrijfsvoorheffing betaalt, enkel roerende voorheffing. Je krijgt dus niet nog eens meer terug met aanslag personenbelasting want je hebt er niets op betaald.
    Dan werkt het zo toch wel? Geen bedrijfsvoorheffing op het IP gedeelte dus elke maand meer netto en dan op je belastingbrief wordt dat gedeelte dan nog eens aan slechts 15% belast, dus ook minder personenbelastingen. Het vakje waar bij iedereen het inkomen staat, is bij mij een pak lager, gezien het IP gedeelte ergens anders staat (en minder belast is), waardoor mijn totale personenbelasting gezakt is.

beryl's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door koenpje Bekijk bericht
    Dan werkt het zo toch wel? Geen bedrijfsvoorheffing op het IP gedeelte dus elke maand meer netto en dan op je belastingbrief wordt dat gedeelte dan nog eens aan slechts 15% belast, dus ook minder personenbelastingen. Het vakje waar bij iedereen het inkomen staat, is bij mij een pak lager, gezien het IP gedeelte ergens anders staat (en minder belast is), waardoor mijn totale personenbelasting gezakt is.
    Je krijgt op je aangifte enkel terug omdat je teveel bedrijfsvoorheffing betaalt hebt. Als je geen bedrijfsvoorheffing op iets betaalt kan je er ook geen belastingen voor terugkrijgen. Het kan zijn dat de nieuwe situatie er bij jou toe geleid heeft dat je ook nog eens meer belastingen terug krijgt op het einde van het jaar, maar dat is niet inherent gelinkt aan het feit dat auteursrechten apart en lager belast worden. Het effect kon afhankelijk van de omstandigheden ook anders geweest zijn.

iTrader
    0
    Itenium en Cheops hebben momenteel ook een case bij de IP commissie liggen. Cheops zou zijn voor september.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door I Rex I Bekijk bericht
    Elke medewerker van Real Dolmen krijgt dat.

Ik vind dat Real Dolmen hiermee een voordeel krijgt t.o.v. andere werkgevers/concurrenten.
    Neen niet correct.
    System Engineer Programmeur en Architects.
    % verschilt van 5-20%
    Vb helpdesk Sysadmuin teamleader enz niets.

iTrader
    32 (94%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beryl Bekijk bericht
    Je krijgt op je aangifte enkel terug omdat je teveel bedrijfsvoorheffing betaalt hebt. Als je geen bedrijfsvoorheffing op iets betaalt kan je er ook geen belastingen voor terugkrijgen. Het kan zijn dat de nieuwe situatie er bij jou toe geleid heeft dat je ook nog eens meer belastingen terug krijgt op het einde van het jaar, maar dat is niet inherent gelinkt aan het feit dat auteursrechten apart en lager belast worden. Het effect kon afhankelijk van de omstandigheden ook anders geweest zijn.
    Oké is al duidelijker voor mij nu Had de link misschien wat te snel gelegd tussen IP sinds vorig jaar en dit jaar minder personenbelasting.

iTrader
    0
    Zijn er eigenlijk extra kosten voor het bedrijf zelf, wanneer ze een IP ruling implementeren voor hun werknemers?

iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lospiratos Bekijk bericht
    Zijn er eigenlijk extra kosten voor het bedrijf zelf, wanneer ze een IP ruling implementeren voor hun werknemers?
    Ja, IP moet bovenop het bestaande loon komen. Kort samengevat moet je al uw personeel dus opslag geven.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

iTrader
    0
    Voor zover ik weet blijft bruto loon hetzelfde. Dus het bedrag dat netto meer overgehouden wordt, komt van de werkgever, en niet (als korting) van de staat?

iTrader
    0
    Sander bedoelt dat je niet het huidig bestaande loon mag gebruiken om daar een deel onder IP te laten vallen.
    Je moet het brutoloon verhogen met het aandeel van de IP.

Je mag dus dit systeem niet gebruiken als zuivere loonsverhoging, zoals je bijvoorbeeld wel kan doen met nettovergoedingen.

Bij nieuwe werknemers kan dit wel, omdat zij nog geen "huidig" loon hebben.

Pagina 4 van 5 Eerste 12345 Laatste

Regels voor berichten