Pagina 3 van 5 Eerste 12345 Laatste

iTrader
    32 (94%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door damocles Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Afgezien van m'n mening over dit vehikel, kunnen keukenbouwers, technisch tekenaars, ... dat dan ook zo regelen? Want zij maken ook ontwerpen en klanten.
    Als je het zo uitlegt zou iedereen het moeten aanmaken, want iedereen maakt wel eens een excelleke dat als documentatie kan aanzien worden.
    Tuurlijk, iedereen kan dat aanvragen bij de dienst financiën. Of het gaat lukken, dat is iets anders Ken er ook het fijne niet van.

GX6's schermafbeelding
    iTrader
    11 (92%)
    ... kunnen keukenbouwers, technisch tekenaars, ... dat dan ook zo regelen?
    Yup

Als je het zo uitlegt zou iedereen het moeten aanmaken, want iedereen maakt wel eens een excelleke dat als documentatie kan aanzien worden.
    Nope, niet in dit geval, je maakt hier gebruik van de tool Excel.
    Toen ik bezig was met mij IP case te onderbouwen heb ik een rulingsaanvraag gelezen van een boekhouder die voor zichzelf een tool had gemaakt in Excel (en fungeerde voor het bedrijf) en die vervolgens werd afgewezen.
    De reden hiervoor was dat hij niets uniek had gemaakt dat onafhankelijk was van een tool, dat op zijn beurt niet afhankelijk was aan auteursrecht/onderhevig was aan license fees. Excel is dat duidelijk wel.

iTrader
    0
    Maar de mannen die facturen maken op de boekhouding bij Dolmen krijgen het dan wel?

Ik weet dat wij (KMO) een bepaalde premie niet mogen variabel maken. Iedereen krijgt die, of niemand krijgt die, en het bedrag moet hetzelfde zijn. Bij mijn vrouw (grote international) hangt diezelfde premie af van hun level. Ongetwijfeld ook een ruling.

Rulings: twee maten en gewichten, en fiscale koterij.

beryl's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door parabellum Bekijk bericht
    Maar de mannen die facturen maken op de boekhouding bij Dolmen krijgen het dan wel?
    Het zou mij heel sterk verbazen.

GX6's schermafbeelding
    iTrader
    11 (92%)
    Maar de mannen die facturen maken op de boekhouding bij Dolmen krijgen het dan wel? .
    Doubt it. Kan nagenoeg niet verantwoord worden. Ze genereren met hun taken amper auteursrechtelijk gegenereerd werk...

Ik weet dat wij (KMO) een bepaalde premie niet mogen variabel maken. .
    Bijvoorbeeld CAO 90: Niet by default moet iedereen binnen het bedrijf dat krijgen hoor:
    "Niet-recurrente resultaatsgebonden voordelen zijn voordelen gebonden aan de collectieve resultaten van een onderneming, een groep van ondernemingen ofwel van een welomschreven groep van werknemers, op basis van objectieve criteria" BRON

Bij mijn vrouw (grote international) hangt diezelfde premie af van hun level.
    Bijvoorbeeld CAO 90: Afgeleid uit de uitleg hierboven, kunnen de verschillende groepen werknemers waarin de "groepen" gelijk worden getrokken met met de term "levels". Verschillende groepen/levels = verschillende omschrijving = verschillende premies.

My 2 cents, kan verkeerd zijn.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bubba Bekijk bericht
    Nogal logisch dat dat een (enorm) voordeel is, als je elders gaat solliciteren moet je al een serieuze loonsverhoging vragen (bruto) om gewoon op hetzelfde nettoloon te blijven. Maar uiteindelijk, als het bij RealDolmen (en anderen) kan, dan kan het bij andere bedrijven ook. Dus als die bedrijven dat niet doen dan is dat hun eigen keuze.
    Vaak spelen zo'n bedrijven dat toch anders uit. Als je dan solliciteert bij RealDolmen, dan zeggen ze dat je bruto minder zal verdienen dan je huidige werkgever, maar het nettoloon hoger gaat liggen dan je nu verdient. "En dat is wat telt", zeggen ze er dan met de glimlach bij. Uiteindelijk zie je dat de werknemer met die trukjes vaak niets mee wint, maar vooral de werkgever er profijt mee heeft. Het gevaar bestaat dan ook nog eens dat je achteraf bedrogen uitkomt.

Bubba's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bosic Bekijk bericht
    Vaak spelen zo'n bedrijven dat toch anders uit. Als je dan solliciteert bij RealDolmen, dan zeggen ze dat je bruto minder zal verdienen dan je huidige werkgever, maar het nettoloon hoger gaat liggen dan je nu verdient. "En dat is wat telt", zeggen ze er dan met de glimlach bij. Uiteindelijk zie je dat de werknemer met die trukjes vaak niets mee wint, maar vooral de werkgever er profijt mee heeft. Het gevaar bestaat dan ook nog eens dat je achteraf bedrogen uitkomt.
    Dat is in de andere richting maar resultaat blijft hetzelfde: RealDolmen kan een lager brutoloon aanbieden in ruil voor eenzelfde nettoloon. Of eenzelfde brutoloon voor een hoger nettoloon.

mrc's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Iemand hier eigenlijk een (voorbeeld)contract dat je best als IT'er kan opstellen tussen jezelf en bvba om sluitend in orde te zijn met auteursrecht en IP ?
    Control your life through insanity

iTrader
    0
    Kan dit eigenlijk wel voor mensen die aan interne projecten werken van een bedrijf? Want dan zijn alle auteursrechten toch in bezit van het bedrijf?
    En als je dan soms intern werkt en soms extern als consultant, hoe kan die verhouding dan werken?

SharkyXTS's schermafbeelding
    iTrader
    22 (100%)
    Jij als persoon maakt auteursrechtelijk werk (code, analyse, design documenten) en in een typisch arbeidscontract staat dat alle auteurs- en exploitatie rechten (exacte termen ken ik nu niet meteen uit mijn hoofd) op jouw werk afgestaan worden aan het bedrijf en dat de vergoeding daarvoor deel uitmaakt van het loon.

Intern of extern doet er eigenlijk niet zoveel toe, want tussen jouw bedrijf en een ander bedrijf geldt er dan weer een andere overeenkomst.

Li1quid's schermafbeelding
    iTrader
    99 (98%)
    Mijn werkgever start nu ook met het IP ruling verhaal.

Elke werknemer heeft zelf de keuze om mee te doen of niet. Zou er een reden zijn waarom ik dit beter niet teken? Zijn er nadelen aan verbonden?
    PSN: Li1quid

MisterX334's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Bij ons zijn ze er begin dit jaar ook mee begonnen. Wij kregen een infosessie over de details van de specifieke implementatie en het kwam erop neer dat het een nobrainer was om in te stappen. Ik zou een mail sturen naar HR om te vragen wat de impact zal zijn op zaken die berekend worden op het brutoloon zoals vakantiegeld en groepsverzekeringen. Bij ons wordt het IP stuk terug bijgeteld bij het basisloon om die zaken te berekenen wat erop neer komt dat er geen impact is.

iTrader
    39 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Li1quid Bekijk bericht
    Mijn werkgever start nu ook met het IP ruling verhaal.

Elke werknemer heeft zelf de keuze om mee te doen of niet. Zou er een reden zijn waarom ik dit beter niet teken? Zijn er nadelen aan verbonden?
    Pensioen opbouw?
    Ik weet ook niet hoe het ingevoerd wordt. Normaal mag men niet als je nu 1.000€ loon krijgt, je daarna 800€ loon geven met 200€ auteursrecht.
    Het mag er wel bovenop komen: dus 1.000€ loon + 200€ auteursrecht.

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MisterX334 Bekijk bericht
    Bij ons zijn ze er begin dit jaar ook mee begonnen. Wij kregen een infosessie over de details van de specifieke implementatie en het kwam erop neer dat het een nobrainer was om in te stappen. Ik zou een mail sturen naar HR om te vragen wat de impact zal zijn op zaken die berekend worden op het brutoloon zoals vakantiegeld en groepsverzekeringen. Bij ons wordt het IP stuk terug bijgeteld bij het basisloon om die zaken te berekenen wat erop neer komt dat er geen impact is.
    voor nieuwe mensen zal er een impact zijn (zoals chris_147 zegt), bij bestaande mensen kunnen ze dat niet doen, bij nieuwe mensen gaan ze zeer zeker zo'n verhaal brengen

iTrader
    0
    Worden de beslissingen die genomen werden door de ruling commissie eigenlijk ergens openbaar gemaakt?

Volgens https://www.ruling.be/nl/downloaden/kennisgeving op https://gcloudbelgium.sharepoint.com...isconet_public, maar ik heb daar helaas geen toegang toe .
    Laatst gewijzigd door lospiratos; 30 juni 2019 om 21:02

Pagina 3 van 5 Eerste 12345 Laatste

Regels voor berichten