Pagina 3 van 3 Eerste 123

iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    57 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gumball4000 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    SInds ik een bedrijfswagen heb lach ik mensen die +30k € aan een eigen wagen uitgeven gewoon uit. Dat is echt zot..
    En waarom zou je dat doen? Sommige mensen hebben nu eenmaal graag mooie dingen, en als ze het zonder problemen kunnen betalen, waarom dan niet?
    Mijn vrouw rijdt nu al 16 jaar rond met een karretje dat 12K gekost heeft. Dat ding heeft belachelijk lage running costs gehad, dus krijgt die na de coronacrisis (wanneer hier weer iets meer gereden zal worden) ook een mooie wagen als vervanging daarvan. En waarom ook niet?
    Wagen van 30K, na 10 jaar verkopen voor 10K, heeft 2K/jaar gekost. Ja, het kan goedkoper. Einde van de wereld? Begot nee.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gumball4000 Bekijk bericht
    Maarja, onze cultuur is insane car-minded. Mijn schoonbroer heeft ook een bedrijfswagen, zegt die letterlijk "Hah, de mijne is groter dan den uwe".. denk ik echt van "ja en? het is maar om van punt A naar B te rijden eh"
    'Huh? Gij hebt toch een bedrijfswagen?'
    Meerdere malen gehoord toen ik vertelde dat ik met de fiets naar het werk ging. Ja, ik had een bedrijfswagen, maar ik deed er even lang of langer over dan met de fiets.
    Veel mensen menen nog dat je enkel de fiets pakt als je geen auto kan permitteren. Behalve in het weekend, want dan moet je op een carbon exemplaar gezien worden.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Nuja, met de kilometers dat ik doe zou ik misschien wel voor luxe kiezen, maar zou ik het "terug pakken" door hem pas te wisselen als er echt grote problemen/hoge kilometerstand is.
    Dat is net de essentie van het verhaal. De meeste mensen met een bedrijfswagen rijden tot 40 à 50 000 km per jaar. De essentie is dat je kunt telefoneren in je auto aan 120km/uur zonder deze te veel lawaai maakt, dat je na een paar honderd kilometer rijden uit de auto kunt stappen zonder pijn in de rug, een GPS die ook werkt in Brussel in de tunnels en die op zijn minst betrouwbaar is. Het zijn net dat soort dingen die een premium auto verantwoorden, dit kun je geen luxe noemen maar gewoon noodzakelijk comfort. Net zoals een tekenaar een snelle laptop nodig heeft en een groot scherm.

Privé heb ik dat allemaal niet nodig om wat rond de kerktoren te rijden. Dat is net de essentie.

En met grote kilometerstand bedoel ik richting 500-600.000 km. Iets of wat deftige wagen die goed onderhouden wordt, kan deze kilometerstanden halen. Wij belgen doen onze wagen ook veel te snel weg
    Mijn (4) privé auto's zijn tussen de twintig en de veertig jaar oud. Ik zie nog altijd geen reden om ze te vervangen.
    Als je een nieuwe wagen koopt, dan kan je dat gemakkelijk 3 à 4000 euro per jaar kosten. Indien er 1000 € kosten aan zijn, dan vinden ze dat te veel en gaan ze voor een nieuwe. Ben je wel meer geld kwijt, zeker als je nog je omnium in rekening brengt.
    Het gras groeit niet sneller door er aan te trekken

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PeterVercruysse Bekijk bericht
    De meeste mensen met een bedrijfswagen rijden tot 40 à 50 000 km per jaar.
    Het gemiddelde is rond 30k km per jaar.

Vrallie's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Algemeen gezien is de aanschaf van een nieuwe wagen nooit geen slimme investering. Of je nu meer of minder dan 30K privé spendeert, de afschrijving in de eerste jaren is gigantisch. Er zijn genoeg welvarende mensen in ons land die zonder nadenken 50K kunnen leggen om zichzelf of gezin te verwennen. Beetje kort door de bocht om die mensen 'uit te lachen'. Iedereen doet met zijn geld wat hij/zij wil.

[QUOTE=PeterVercruysse;22732797]Dat is net de essentie van het verhaal. De meeste mensen met een bedrijfswagen rijden tot 40 à 50 000 km per jaar. De essentie is dat je kunt telefoneren in je auto aan 120km/uur zonder deze te veel lawaai maakt, dat je na een paar honderd kilometer rijden uit de auto kunt stappen zonder pijn in de rug, een GPS die ook werkt in Brussel in de tunnels en die op zijn minst betrouwbaar is. Het zijn net dat soort dingen die een premium auto verantwoorden, dit kun je geen luxe noemen maar gewoon noodzakelijk comfort. Net zoals een tekenaar een snelle laptop nodig heeft en een groot scherm.

Privé heb ik dat allemaal niet nodig om wat rond de kerktoren te rijden. Dat is net de essentie.
    /QUOTE]

Ik denk dat de meeste mensen met een bedrijfswagen eerder rond de 30K zullen zitten (en dit jaar nog minder), maar voor het overige ben ik geheel akkoord. Zelf heb ik al met verschillende (bedrijfs)wagens gereden & het comfort voor mij is heel belangrijk. Ik rij in een normaal jaar rond de 35K per jaar (puur professioneel) en dan is het zeer vervelend om als sportieve dertiger met lage rugpijn op het werk aan te komen of mensen moeilijk te begrijpen tijdens een telefonisch gesprek. Ik heb het geluk (of ongeluk, elk zijn smaak) om nu met Mercedes te rijden en mensen geloven tijdens mijn telefonische gesprekken bijna niet dat ik in de wagen zit. Dat is voor mij geen luxe maar noodzakelijk comfort.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik denk dat de meeste mensen met een bedrijfswagen eerder rond de 30K zullen zitten
    Tja, als je het puur in deze zin bekijkt dan heeft een auto van 70K weinig zin omdat het niet echt méér comfort biedt. Om het met BMW uit te drukken: het telefoongesprek in een BMW 5 zal echt niet zoveel beter zijn dan in een BMW 3, rugpijn zal in geen van beide hebben, maar de prijs is wel dubbel. Voor de helft van de prijs heb je een Peugeot 208 en het verschil met een BMW 3 is wel navanant.

wiseguy444's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulan Bekijk bericht
    Hangt vooral af van hoe intensief je je eigen wagen zou moeten gebruiken. 800 bruto maar bvb naar het werk kunnen fietsen is niet bepaald er op achteruit gaan he
    Ga je echter 50km verderop gaan werken en spreken we over 300 euro diesel elke maand als vaste kost al... Dan ga je er wél weer op achteruit.
    50km x2 (x20 dagen)=2000km
    6L/100km = 120L (x 1,3190 euro/l) = 158,28€
    Das waar dat de prijzen zullen fluctueren maar 300€ is direct wel heel pessimistisch.

ThekillingGoku's schermafbeelding
    iTrader
    41 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PeterVercruysse Bekijk bericht
    Tja, als je het puur in deze zin bekijkt dan heeft een auto van 70K weinig zin omdat het niet echt méér comfort biedt. Om het met BMW uit te drukken: het telefoongesprek in een BMW 5 zal echt niet zoveel beter zijn dan in een BMW 3, rugpijn zal in geen van beide hebben, maar de prijs is wel dubbel. Voor de helft van de prijs heb je een Peugeot 208 en het verschil met een BMW 3 is wel navanant.
    Da's nu ook wel zeer aan 't haar getrokken natuurlijk. Reken op 20-25% voor een gelijkaardige config. Geen 100% duurder.
    NOTE: De sprong van een 5 naar een 7 da's wel een serieuze sprong natuurlijk (maar die is eerder bedoeld om in vervoerd te worden e)

Je kan uiteraard wel verder gaan in de opties op een 5 dan in pakweg een 3, da's waar.
    Comfortzetels kan je niet krijgen op een 3, idem met het top range Bowers & Wilkins surround system.

Maar uiteraard ga je ook met een 3 niet moeten klagen over een onconfortabele rit. Al kan ik wel zeggen dat de comfortzetels in m'n huidige 5 toch een streepje voor hebben op de sportzetels in m'n vorige 3 reeks hoor.

Verder ... je spreekt over 70K ... als je wil zit een 3 reeks ook snel op 70K tegenwoordig ze. Een 330e begint nl. al tegen de 51K (530e == 61250).
    Nu ... je maakt het zo duur als je zelf wilt natuurlijk. Echter als het vergelijken is om te kiezen tussen een 3 en een 5 denk ik niet dat je met 100% prijsverschil zult zitten op uwe config.

De vergelijking maken met een Peugeot of een Kia of een Ford ... dan weet je sowieso dat je meer betaald voor de Duitser e. Denk dat dit nooit ter discussie gestaan heeft.
    Maar je merkt meestal wel een duidelijk verschil in kwaliteit. Of die redelijk grote meerkost het u waard is (of tout cours het waard is voor de sprong in kwaliteit) ... da's ter interpretatie vatbaar. Moet iedereen wat voor zichzelf uitmaken zeker.

Ik dan ... ik zat vorig jaar tegen de 40K km aan te leunen. Dit jaar ... nog geen 1K sinds half feb!
    Laatst gewijzigd door ThekillingGoku; 27 november 2020 om 14:29

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    De vergelijking maken met een Peugeot of een Kia of een Ford ... dan weet je sowieso dat je meer betaald voor de Duitser e
    Uiteraard. Wat ik bedoel is als je overgaat van de Peugeot naar de BMW 3, kost je dat 15k, maar het is een gigantisch verschil want het confort is enorm veel beter ( veel betere zetels, veel stiller, betere wegligging, veiliger, ... ). Met de 15k die je dan nog eens extra gaat uitgeven, stijgt het comfort wel, maar het verschil is niet meer zo gigantisch.

Ik heb nog enkele malen gereden met een BMW 7, deze is uiteraard een aantal klasses hoger, maar om daar, ik zeg maar wat, 100 k meer voor te betalen, dat is iets anders.

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Law of diminishing returns hé .
    De fabrikanten verdienen ook meer geld op de duurdere modellen. De marges zijn daar meestal groter.

ThekillingGoku's schermafbeelding
    iTrader
    41 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    Law of diminishing returns hé .
    De fabrikanten verdienen ook meer geld op de duurdere modellen. De marges zijn daar meestal groter.
    Dat is het dus altijd e. Of het nu een wagen is of iets zo simpel als een praline. Op een bepaald moment krijg je minder return op uw investering.

Een praline uit den Aldi VS die van Leonidas ... dat zal een goe verschil zijn in zowel prijs als kwaliteit.
    Als je dan van Leonidas naar Neuhous gaat betaal je nog eens het dubbele (of meer), maar het is zeker niet meer dubbel zo goed.
    En als je dan nog eens extra veel betaald om die praline bij een fameuze 3-sterren chocolatier te gaan halen betaal je u blauw, maar die praline ga je zeker geen 3/4 keer zoveel plezier van hebben.

Ik ga ook geen 500 tot 1000 EUR de man geven voor een avondmaal in 't hof van Cleve. Dit omdat dit voor mij veel geld is en ik er niet evenredig veel geniet van heb dan moest ik ergens voor 100 EUR de man gaan dineren. Pakweg 3 VS 1 ster.
    Voor iemand waar 1000 EUR drinkgeld is ... zal die al sneller eens bij de Goossens gaan eten e.

In die analogie is 't Hof van Cleve dus de 7 reeks & 't ander resto de 5.

Regels voor berichten