Pagina 2 van 2 Eerste 12

Discussie: Mckinsey/Bain

Lexx's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LsV Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    McKinsey is extreem competitief. Ik ken mensen die als handelsingenieur cum laude afstudeerden, en dat wilden ze niet hebben. Heb ook geappliceerd (ik studeer af in de rechten, magna cum laude) en ook dat was academisch niet sterk genoeg... De mensen met 18 gemiddeld, die willen ze hebbe,.

Je kan wel proberen, maar ik zou er je niet op vastpinnen.
    Wat valt er nu te zeggen over iemand met een "18 gemiddeld"?

Toch een redelijk makkelijke keuzen tussen iemand die met 1 uur studeren een 15 haalt of iemand die 16 uur per dag studeert om een 18 te halen? Ik zou zelfs nooit iemand willen aannemen die zo lang/hard moeite moet doen om dergelijke resultaten te halen
    "You don't stop riding because you get old, you get old because you stop riding."

[deleted]
    Guest

[deleted]

[deleted]
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Lexx's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pluimpje Bekijk bericht
    Hard work beats talent every day.
    Niet als ge effectief zoveel uren nodig hebt om een resultaat te halen imo. Daar zit toch een serieuze limiet op in mijn ogen hoor
    Kwestie van recht in een burn-out te lopen als ge elke dag zo hard moet werken om de norm te halen
    "You don't stop riding because you get old, you get old because you stop riding."

Racing_Genk's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Al de rest gelijk houdend zijn goede punten > minder goede punten, zo simpel is het. Of iemand daar nu 1u of 15u voor moest studeren valt niet te observeren door McKinsey en doet er dus niet toe.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lexx Bekijk bericht
    Wat valt er nu te zeggen over iemand met een "18 gemiddeld"?

Toch een redelijk makkelijke keuzen tussen iemand die met 1 uur studeren een 15 haalt of iemand die 16 uur per dag studeert om een 18 te halen? Ik zou zelfs nooit iemand willen aannemen die zo lang/hard moeite moet doen om dergelijke resultaten te halen
    Je kan dat ook anders bekijken. Iemand die 1 uur studeert voor een 15 te halen, kan je bekijken als iemand die zich niet maximaal wil inzetten voor een maximaal resultaat te halen. Wil je iemand die alles op alles zet voor een maximaal resultaat voor de klant of wil je iemand die het minimaal aantal uren investeert voor een "goed" van de klant?

Verder denk ik ook dat als je gemiddeld 18 haalt in richtingen als handelsingenieur, burgerlijk, wiskunde... dat je dan én een harde werker bent én goede intelligentie moet hebben. Je kan geen gemiddelde van 18 halen door enkel slim te zijn of enkel hard te werken. Het is ook moeilijk te bewijzen dat je die 15 hebt gehaald met maar 1 uur te studeren. Ik ben het er absoluut niet mee eens dat een 18 gemiddeld alles zegt of dat enkel mensen met een 18 gemiddeld bij dat soort bedrijven kunnen werken, het is alleen wel een eenvoudig middel om zeker te zijn dat de mensen die je aanneemt extreem goede kwalificaties hebben.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Master HW en 1 jaar ervaring in een bank. Mag binnenkort op gesprek bij MBB voor een functie als research analyst / expert / knowledge analyst (research doen voor verschillende consultancy teams). Iemand enig idee wat het loon is en of het realistisch is om te switchen naar de consultancy track? Indien dit niet mogelijk is, alsnog een goede carrière zet door de mooie bedrijfsnaam op de CV of niet doen omdat je vast zit in back office?

Komen zij in deze functies ook tussen in het halen van een MBA, om zo dan de switch te maken naar consultancy?
    Laatst gewijzigd door 123hoedje; 13 juli 2020 om 00:53

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 123hoedje Bekijk bericht
    Master HW en 1 jaar ervaring in een bank. Mag binnenkort op gesprek bij MBB voor een functie als research analyst / expert / knowledge analyst (research doen voor verschillende consultancy teams). Iemand enig idee wat het loon is en of het realistisch is om te switchen naar de consultancy track? Indien dit niet mogelijk is, alsnog een goede carrière zet door de mooie bedrijfsnaam op de CV of niet doen omdat je vast zit in back office?

Komen zij in deze functies ook tussen in het halen van een MBA, om zo dan de switch te maken naar consultancy?
    Mss eerst de job krijgen voor je begint te dromen over hoge lonen en MBA's.

Starter consultants verdienen ong 65k startloon (alles meegeteld). Daar kan wel nog serieus verschil in zitten tussen de MBB zelf.

En of het al dan niet goed is voor je CV ookal is het backoffice hangt af van wat je erna wilt hé.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hallo,

Ik heb recent een aanbieding gekregen van een MBB om in 2021 te starten als Associate. Ik heb, net zoals jij, een Master in HW (Cum Laude) en werk momenteel ook bij een Big4.

Maar, en dit is een grote maar, ik heb 5 jaar ervaring opgedaan binnen consulting/advisory en promoveer nu van Senior naar Manager (zit op fast-track richting Partner). Ik wil je niet ontmoedigen, maar een rol als Auditor binnen een Big 4 en een Associate bij een MBB (client-facing) is dag en nacht verschil. Je gaat van 0 moeten beginnen om te kunnen slagen in dit vakgebied en MBB recruiters/partners zien dit als een enorme investering met hoog risico en potentiële lage return.

Nu, voor graduates is het recruteringsprocess inderdaad streng. Met een Master in HIR, Magna Cum Laude, maak je meestal kans om de 1ste schifting te doorstaan. Maar met enkel goede punten ga je geen offer krijgen. Zo was de Manager die me interviewde iemand met een diploma Liberal Arts (weliswaar Summa Cum Laude), maar had deze persoon een resem extra-curriculaire activiteiten op haar CV staan die duidelijk maakten dat ze leiderschap, ondernemerschap en persoonlijke impact kon voorleggen. En dát is hetgeen waar ze naar zoeken bij kandidaten. Als je een goed diploma hebt met uitmuntende punten kan je mogelijks een gesprek versieren, maar dan faal je wellicht tijdens de interviews als het enige wat je in je studies hebt gedaan studeren is geweest... .

Voor experienced hires zijn punten minder belangrijk, maar wel de focus en kennis van een bepaald vakgebied en de huidige marktvraag hiernaar. Uiteraard is ervaring binnen een client-facing rol een grote pluspunt, maar uw selling point is niet uw diploma of uw universiteit in dit geval, maar de ontwikkeling doorheen uw professionele carrière en het tonen van de impact die je hebt gehad op uw omgeving. Ook hier zie ik niet direct een goede match gezien audit en creativiteit, leiderschap & ondernemerschap nogal ver uit elkaar liggen bij meeste Audit teams waar ik ervaring mee heb gehad.

Ik zou dus heel voorzichtig zijn met uw ambities om bij een MBB te starten, want indien je bovenstaande nog niet hebt ontwikkeld in de 3 jaren dat je nu werkt krimpt de kans dat je bij een MBB terecht zal komen.
    Laatst gewijzigd door Cloudless; 14 juli 2020 om 12:24

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik stootte hier toevallig op deze discussie en heb enkele vragen uit pure curiositeit (dus niet omdat ik daar direct wil gaan solliciteren maar mss ooit in de (verre) toekomst).

Zou je kunnen stellen dat mensen met een meer technische opleiding (bv. informatica op unief natuurlijk) meer kans maken bij Mckinsey omdat daar toch wel wat meer schaarste zit dan in de economische diploma's (ik kijk bv naar de rol 'Associate - McKinsey Digital')? Of kijken ze minder naar het onderwerp van je studies en zoeken ze meer naar bepaalde kwaliteiten/resultaten. En in het verlengde daarvan, zou je met enkele jaren ervaring als software engineer een kans maken bij McKinsey of moet je echt wel client-facing gewerkt hebben.
    Laatst gewijzigd door DeAnoniemeMan; 17 oktober 2020 om 21:20

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Volgens wat ik begrepen heb ligt de lat wat lager als je met werkervaring bij mckinsey wilt werken.
    Als schoolverlater moet je echter wel de top van de top zijn.
    Al kan ik je geen concrete voorbeelden geven waarmee je zou weten of je kans maakt met master in informatica en werkervaring.
    Maar niet geschoten is altijd mis

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cloudless Bekijk bericht
    Hallo,

Ik heb recent een aanbieding gekregen van een MBB om in 2021 te starten als Associate. Ik heb, net zoals jij, een Master in HW (Cum Laude) en werk momenteel ook bij een Big4.

Maar, en dit is een grote maar, ik heb 5 jaar ervaring opgedaan binnen consulting/advisory en promoveer nu van Senior naar Manager (zit op fast-track richting Partner). Ik wil je niet ontmoedigen, maar een rol als Auditor binnen een Big 4 en een Associate bij een MBB (client-facing) is dag en nacht verschil. Je gaat van 0 moeten beginnen om te kunnen slagen in dit vakgebied en MBB recruiters/partners zien dit als een enorme investering met hoog risico en potentiële lage return.

Nu, voor graduates is het recruteringsprocess inderdaad streng. Met een Master in HIR, Magna Cum Laude, maak je meestal kans om de 1ste schifting te doorstaan. Maar met enkel goede punten ga je geen offer krijgen. Zo was de Manager die me interviewde iemand met een diploma Liberal Arts (weliswaar Summa Cum Laude), maar had deze persoon een resem extra-curriculaire activiteiten op haar CV staan die duidelijk maakten dat ze leiderschap, ondernemerschap en persoonlijke impact kon voorleggen. En dát is hetgeen waar ze naar zoeken bij kandidaten. Als je een goed diploma hebt met uitmuntende punten kan je mogelijks een gesprek versieren, maar dan faal je wellicht tijdens de interviews als het enige wat je in je studies hebt gedaan studeren is geweest... .

Voor experienced hires zijn punten minder belangrijk, maar wel de focus en kennis van een bepaald vakgebied en de huidige marktvraag hiernaar. Uiteraard is ervaring binnen een client-facing rol een grote pluspunt, maar uw selling point is niet uw diploma of uw universiteit in dit geval, maar de ontwikkeling doorheen uw professionele carrière en het tonen van de impact die je hebt gehad op uw omgeving. Ook hier zie ik niet direct een goede match gezien audit en creativiteit, leiderschap & ondernemerschap nogal ver uit elkaar liggen bij meeste Audit teams waar ik ervaring mee heb gehad.

Ik zou dus heel voorzichtig zijn met uw ambities om bij een MBB te starten, want indien je bovenstaande nog niet hebt ontwikkeld in de 3 jaren dat je nu werkt krimpt de kans dat je bij een MBB terecht zal komen.
    Goed verwoord!
    my 2 cents/ ervaring: Master HW, gestart in B4 Audit, vervolgens overstap gemaakt naar B4 business consulting. Voor 'de fun' ook al eens gesolliciteerd bij BCG na +3jr werkervaring (functie: consultant) en bij McKinsey na 1,5jr audit ervaring (functie: research analyst) en werd uitgenodigd bij beide boites voor de eerste case interviews (na HR phonecalls/online testjes).
    Uiteraard amper voorbereid, en dus niet weerhouden voor ronde 2, wat ik geen probleem vind aangezien ik geen positie binnen deze bedrijven ambieer.

Ik denk dat je wel goed moet weten wat deze bedrijven doen! Het is al lang niet meer zo dat MBB 100% gefocust is op strategische projecten. Het grote geld is te vinden bij de implementatie projecten, net zoals waar B4 zich op focust.. Hiermee bedoel ik dat niet altijd "sexy" werk is, maar wel challenging. (korte inwerk periode, de klant heeft hoge verwachtingen, moeilijke samenwerking met de klant, de klant heeft altijd gelijk, ..)
    Note: Heb in mijn rol als B4 consultant samengewerkt met consultants van MBB. Respect voor die personen, ik zou het niet willen doen!

Regels voor berichten