Discussie: Laudius cursus

iTrader
    0

Laudius cursus

Iemand ervaring met een cursus via Laudius? Ikzelf zou er graag een cursus willen volgen maar ik hoor nogal tegenstrijdige reacties.. Diploma zou in België niets waard zijn. Wat is jullie reactie hier op?
    Laatst gewijzigd door Janel; 10 februari 2019 om 22:46

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Spam
    “Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het kan.”
    Pippi L.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Spam???

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Spam lijkt het idd zoals je eerste bericht (nu aangepast) was.

éérste post, direct een eigen topic en dan indirect een claim leggen dat Laudius nuttige cursussen zou hebben.

Soit, even je het voordeel van de twijfel geven:
    - de inhoud van die cursussen stellen weinig voor en worden, net zoals die van hun collega's NHA en co weinig geüpdated.
    - die opleidingsinstellingen claimen allemaal een "getuigschrift" omdat mensen denken dat een getuigschrift iets waard is. Ja, het "officiële Laudius-diploma" is officieel omdat Laudius dat zegt. Verder heeft het nihil waarde.
    - die opleidingsinstellingen vermelden allemaal mooi dat hun opleidingen "erkend" zijn, maar die erkenning houdt niks in (ja, ze zijn erkend door de vlaamse overheid voor een KMO-portefeuille, so what).
    - "niet geslaagd, geld terug": altijd iets om mee op te passen. Wie bepaalt of je geslaagd bent? Yep, Laudius zelf.
    Pippi L.

iTrader
    0
    Dan versta ik niet dat er zulke instanties bestaan of nog bestaan! Ik heb ook gezien dat er zoiets bestaat als de ondernemersschool of centrum van afstandsonderwijs. Zou dit hetzelfde zijn want ook zij beweren dat het diploma waarde heeft

iTrader
    1 (100%)
    Die zijn inderdaad ook waardeloos. CVA, NTI , Laudius allemaal niks waard op de arbeidsmarkt

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Janel Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Dan versta ik niet dat er zulke instanties bestaan of nog bestaan! Ik heb ook gezien dat er zoiets bestaat als de ondernemersschool of centrum van afstandsonderwijs. Zou dit hetzelfde zijn want ook zij beweren dat het diploma waarde heeft
    één simpele regel: de waarde van een opleiding is, gemiddeld gezien, evenredig met de prijs (incl. eventuele subsidies) én de tijd/moeite die je in een opleiding moet steken.

Er bestaan uitzonderingen, maar die zijn zeldzaam. Een goedkope opleiding waar je gemakkelijk via afstand les kan volgen, heeft weinig waarde. Meer zelfs, dat trots op je CV vermelden kan zelfs negatief overkomen.
    Pippi L.

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Niet geslaagd, geld terug... dat alleen al zou een énorm alarmsignaal moeten zijn.

Regels voor berichten