iTrader
    0

Hoe ploegenwerk/nachtwerk bekomen aan 150% of 200%

Ik ben momenteel bezig aan mijn master, maar ik zou graag 1 dag per week in het weekend en op feestdagen aan de slag gaan in een fabriek of dergelijke om op deze manier gebruik te maken van die bonussen die worden gegeven aan nachtwerk, ploegenwerk of werk op feestdagen.

Nu vroeg ik me of hoe ik hier best aan kan geraken, verlopen de meeste van deze jobs via interne HR of via uitzendkantoren, en in welke sectoren de hoogste lonen liggen om specifiek te kunnen solliciteren (wrs chemie/petrochemie?)

iTrader
    0
    1 dag per week wordt niet gedaan. De weekendshift is een volwaardige shift waar ze op vast personeel moeten kunnen rekenen en geen studentenjobbers die hun productie en deadlines in de war kunnen sturen.

Verder vind je deze gewoon terug op de vdab website of op de bedrijfswebsites.
    Ik had trouwens een medestudent die in Volvo Gent de weekendploeg deed als zelfstandig student. Na zijn nacht op zondag naar huis, douchen, eten en om 8u naar de lessen met verplichte aanwezigheid, weinigen zullen het hem na doen, vooral tijdens de examenperiode.

Mijn vader heeft ruim 25j de weekendploeg gedaan, is toch telkens een dagje of 2 bekomen geweest van het verstoord slaapritme (ofwel om 5u beginnen, ofwel om 17u beginnen). Hij verdiende in de textielsector (staat erom gekend slecht te betalen) rond de 1300-1400 euro op een normale maand, maanden zoals november, december, mei brachten rond de 1800 euro op door feest- en brugdagen er nog eens bij.

_ns_'s schermafbeelding
    iTrader
    97 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulan Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    1 dag per week wordt niet gedaan. De weekendshift is een volwaardige shift waar ze op vast personeel moeten kunnen rekenen en geen studentenjobbers die hun productie en deadlines in de war kunnen sturen.

Verder vind je deze gewoon terug op de vdab website of op de bedrijfswebsites.
    Ik had trouwens een medestudent die in Volvo Gent de weekendploeg deed als zelfstandig student. Na zijn nacht op zondag naar huis, douchen, eten en om 8u naar de lessen met verplichte aanwezigheid, weinigen zullen het hem na doen, vooral tijdens de examenperiode.

Mijn vader heeft ruim 25j de weekendploeg gedaan, is toch telkens een dagje of 2 bekomen geweest van het verstoord slaapritme (ofwel om 5u beginnen, ofwel om 17u beginnen). Hij verdiende in de textielsector (staat erom gekend slecht te betalen) rond de 1300-1400 euro op een normale maand, maanden zoals november, december, mei brachten rond de 1800 euro op door feest- en brugdagen er nog eens bij.
    Dat klopt niet. Alleszins toch niet voor Volvo.

In mijn studententijd ook gewerkt in de Volvo. Dat was enkel vrijdagnacht en heel uitzonderlijk eens een zaterdag bij. Alleszins werkten er een hele hoop studenten één dag in het weekend (vrijdag eigenlijk). Misschien is dat inmiddels veranderd, geen idee.

Concreet verliep dit via het inhouse kantoor van Randstad.
    Laatst gewijzigd door _ns_; 11 januari 2019 om 15:18

Tonerider's schermafbeelding
    iTrader
    48 (100%)
    Volvo Cars heeft geen weekendploeg. Ofwel 2 ploegen ofwel vaste nacht, 5 dagen in de week.
    Volvo Trucks heeft enkel 2 ploegen tijdens weekdagen.

iTrader
    0
    Het gaat natuurlijk niet over Volvo specifiek he Wat zijn de uurlonen die hier te verkrijgen zijn in de fabrieken rond Gent, ervaringen?

_ns_'s schermafbeelding
    iTrader
    97 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ledebronks Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Het gaat natuurlijk niet over Volvo specifiek he Wat zijn de uurlonen die hier te verkrijgen zijn in de fabrieken rond Gent, ervaringen?
    Wel weer Volvo, maar dat lag rond de 16,5€ dacht ik. (2016)
    Laatst gewijzigd door _ns_; 11 januari 2019 om 15:48

Tonerider's schermafbeelding
    iTrader
    48 (100%)
    dat was een reactie op Mulan haar bewering.

Uurlonen hangen gewoon af van functie en ploegenpremie. Laagste lonen liggen bij toeleveranciers van andere bedrijven zoals bijv. DSV voor Volvo. Katoennatie is iets van 13€ incl. ploegenpremie (orderpicker)
    Chemie is inderdaad betere verloning. https://www.vdab.be/vindeenjob/vacat...rloning---gent

https://www.9lives.be/forum/werk-stu...or-mittal.html

solix's schermafbeelding
    iTrader
    61 (100%)
    1 dag per week in een chemie bedrijf (en dat op feestdagen of weekend) werken is zo goed als onbestaande.
    Je zal meer kans hebben bij toeleveranciers of orderpickers om zo eens sporadisch te gaan werken.

Regels voor berichten