Pagina 2 van 2 Eerste 12

iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door opengrid Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    fixed that for you
    Klopt.

Voor een burgie is wellicht een master talen/vertaler-tolk dan een aartsmoeilijke richting. Als farmaceut vond ik de cursussen van mijn broer, industrieel ing informatica, dan weer moeilijk.

'Moeilijk' is geen objectief gegeven hé.

Exorikos's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thin Liz Bekijk bericht
    Klopt.

Voor een burgie is wellicht een master talen/vertaler-tolk dan een aartsmoeilijke richting. Als farmaceut vond ik de cursussen van mijn broer, industrieel ing informatica, dan weer moeilijk.

'Moeilijk' is geen objectief gegeven hé.
    Dat is een slechte manier om te vergelijken. Een cursus van een vak uit je eigen richting bekijk je helemaal anders, dan een cursus uit een ander vakgebied waar je helemaal nog geen voeling mee hebt. Die kennis wordt allemaal ook opgebouwd en zonder die opbouw is het helemaal logisch dat je daar veel minder in mee bent..

Als je dan toch per se zou willen vergelijken moet je het niveau van dezelfde leerstof vergelijken. Leg bijvoorbeeld de wiskundevakken van burgie, fysica en wiskunde naast elkaar. Dan vind ik het logisch dat je wiskunde als moeilijker inschat, gevolgd door fysica en dan burgie.
    Physics is like sex: Sure, it may have practical results, but that is not the reason we do it. ~ R. Feynman
    All science is either physics or stamp collecting. ~ E. Rutherford
    S'il est vrai qu'on construit des cathédrales aujourd'hui dans la Science, il est bien dommage que les gens n'y puissent entrer, ne puissent pas toucher les pierres elles-mêmes.

opengrid's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Exorikos Bekijk bericht
    Als je dan toch per se zou willen vergelijken moet je het niveau van dezelfde leerstof vergelijken. Leg bijvoorbeeld de wiskundevakken van burgie, fysica en wiskunde naast elkaar. Dan vind ik het logisch dat je wiskunde als moeilijker inschat, gevolgd door fysica en dan burgie.
    Op die manier kan enkel de specifieke leerstof vergeleken worden en niet de hele richting. De wiskunde uit de richting wiskunde zal uiteraard moeilijker zijn dan de wiskunde in de richting fysica, maar de fysica zal dan weer moeilijker zijn in de richting fysica. Als we wiskunde als maatstaf nemen zal er een volledig andere 'rangschikking' zijn dan wanneer we pakweg frans of filosofie als maatstaf nemen.

Richtingen gaan vergelijken qua moeilijkheidsgraad is gewoon niet mogelijk tenzij er op voorhand bepaald wordt welke vakken / vaardigheden als maatstaf dienen genomen te worden.
    “We’re all stories, in the end. Just make it a good one, eh?”
    -The Doctor

iTrader
    0
    Op die manier kan enkel de specifieke leerstof vergeleken worden en niet de hele richting. De wiskunde uit de richting wiskunde zal uiteraard moeilijker zijn dan de wiskunde in de richting fysica, maar de fysica zal dan weer moeilijker zijn in de richting fysica. Als we wiskunde als maatstaf nemen zal er een volledig andere 'rangschikking' zijn dan wanneer we pakweg frans of filosofie als maatstaf nemen.

Richtingen gaan vergelijken qua moeilijkheidsgraad is gewoon niet mogelijk tenzij er op voorhand bepaald wordt welke vakken / vaardigheden als maatstaf dienen genomen te worden.
    Ik neem wiskunde als voorbeeld omdat dit een goede maatstaf is voor abstract denken. Een van de meest belangrijke wetenschappelijke vaardigheden. Anderzijds ben ik het wel met je eens dat het eigenlijk zinloos is, zeker voor zeer verschillende vakgebieden. Rechten met wiskunde vergelijken is zinloos.
    Physics is like sex: Sure, it may have practical results, but that is not the reason we do it. ~ R. Feynman
    S'il est vrai qu'on construit des cathédrales aujourd'hui dans la Science, il est bien dommage que les gens n'y puissent entrer, ne puissent pas toucher les pierres elles-mêmes.

iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Exorikos Bekijk bericht
    Dat is een slechte manier om te vergelijken. Een cursus van een vak uit je eigen richting bekijk je helemaal anders, dan een cursus uit een ander vakgebied waar je helemaal nog geen voeling mee hebt. Die kennis wordt allemaal ook opgebouwd en zonder die opbouw is het helemaal logisch dat je daar veel minder in mee bent..

Dat is slechts één aspect, daarom dat ik voorgaande vergelijking maak. Het is perfect mogelijk dat een wiskundig getalenteerd persoon zonder veel problemen een dokter in de fysica wordt, terwijl hij helemaal geen talenknobbel is en hoogstwaarschijnlijk nooit een tolk kan worden omdat het...ja...te moeilijk is voor hem. Laat ik het nu net hebben over iemand die ik ken

Een andere vriend van me is heel slim, enorm sterk in redenerend denken, maar een oert in het vanbuiten leren. Die gaf zelf toe dat richtingen met gigantische hoeveelheden puur vanbuiten-blok-stof niets voor hem waren.

iTrader
    0
    eg bijvoorbeeld de wiskundevakken van burgie, fysica en wiskunde naast elkaar. Dan vind ik het logisch dat je wiskunde als moeilijker inschat, gevolgd door fysica en dan burgie.
    Hier is geen niveau-verschil tussen in de bachelor-jaren, en in de master wordt hetzelfde vak gegeven aan de 3 samen.
    Ik heb als burgie bv al mijn astrofysica-vakken gehad samen met de licentiaten natuurkunde, en de wiskunde-vakken samen met de licentiaten wiskunde.
    Dat zijn in totaal geen grote aantallen studenten.

Tevens heb ik verschillende mede-studenten gekend die er als burgie een master wiskunde bijnamen als hobby, omgekeerd heb ik dat nooit geweten.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RadicalAtheist Bekijk bericht
    Hier is geen niveau-verschil tussen in de bachelor-jaren, en in de master wordt hetzelfde vak gegeven aan de 3 samen.
    Ik heb als burgie bv al mijn astrofysica-vakken gehad samen met de licentiaten natuurkunde, en de wiskunde-vakken samen met de licentiaten wiskunde.

Tevens heb ik verschillende mede-studenten gekend die er als burgie een master wiskunde bijnamen als hobby, omgekeerd heb ik dat nooit geweten.
    Dat verschilt dan per universiteit. In Leuven is er een niveauverschil. Ik zou het hier allemaal kunnen uitschrijven maar dat lijkt me redelijk zinloos aangezien de discussie zelf zinloos is.

De wiskundigen zullen eerder fysica en wiskunde combineren. Zo ken ik er een hele hoop en dat is in Leuven ook heel goed geregeld in de bachelor (TWIN-traject).

iTrader
    0

Burgie natuurkunde dan van den oude tijd. Alle astrofysica vakken zijn geschrapt uit het huidige curriculum van de burgie natuurkunde. Tegenwoordig zijn de opleidingen wiskunde en fysica 5-jarige opleidingen en de wiskunde is toch wel een stuk geavanceerder dan bij de burgerlijk ingenieurs (tenzij burgie natuurkunde). En ik spreek uit ervaring. Ik kan hier gerust slides opladen van burgie bouwkunde, elektrotechniek, werktuigkunde, scheikunde, ... en dan zal je ook het verschil wel merken.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    48 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blackblade Bekijk bericht
    Burgie natuurkunde dan van den oude tijd. Alle astrofysica vakken zijn geschrapt uit het huidige curriculum van de burgie natuurkunde. Tegenwoordig zijn de opleidingen wiskunde en fysica 5-jarige opleidingen en de wiskunde is toch wel een stuk geavanceerder dan bij de burgerlijk ingenieurs (tenzij burgie natuurkunde). En ik spreek uit ervaring. Ik kan hier gerust slides opladen van burgie bouwkunde, elektrotechniek, werktuigkunde, scheikunde, ... en dan zal je ook het verschil wel merken.
    Langs de andere kant is het ook logisch dat een master wiskunde meer meester is in de wiskunde dan een burgerlijk ingenieur.
    Want deze laatste moet naast zuivere abstracte wiskunde ook nog eens meester zijn van pakweg bouwkunde of werktuigkunde.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    0

Als je nu als burgie een master wiskunde wilt, moet je trouwens eerst een voorbereidingsprogramma doen van 45 tot 60 studiepunten.

VN.'s schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blackblade
    TOP 3 meest wiskundige universitaire richtingen:
    1) Wiskunde
    2) Fysica
    3) Burgerlijk Ingenieur

fixed that for you

De tweejaarlijkse ing. VS ir. discussie is weer gestart!
    2x Stanton C.314 | 1x JB-System T2 | Synq SMX-2

Odin's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Er is ook mechanische ingenieur, hoe zit het met de moeilijkheidsgraad van deze richting ?

Tristan's schermafbeelding
    iTrader
    29 (97%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Odin Bekijk bericht
    Er is ook mechanische ingenieur, hoe zit het met de moeilijkheidsgraad van deze richting ?
    Heb je het dan over een (industrieel) ingenieur mechanica of een (burgerlijk) ingenieur werktuigkunde?
    Sit mens sana in corpore sano

iTrader
    0
    Hangt af van persoon tot persoon. Ik persoonlijk vind de werklast bij industriëel ingenieur hoger dan bij fysica. Bij veel mensen zal dit misschien omgekeerd zijn. Kies gewoon wat u interesseert.

Odin's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tristan Bekijk bericht
    Heb je het dan over een (industrieel) ingenieur mechanica of een (burgerlijk) ingenieur werktuigkunde?
    Geen idee dewelke het is, maar ik zie vaak op vacatures dat ze zoeken naar mechanische ingenieurs (voor finance gerelateerde jobs).

Pagina 2 van 2 Eerste 12

Regels voor berichten