Pagina 2 van 2 Eerste 12

iTrader
    46 (100%)
    Goh, ik vind wel dat je gewoon heel expliciet moet zijn. Gewoon naar hem toe gaan en zeggen dat je die grapjes niet grappig vind en dat hij moet stoppen.

Als hij niet stopt gewoon naar je baas gaan en zeggen dat je zo niet meer kunt werken, dat je je afgeleid voelt en dat je er genoeg van hebt.

Belangrijk is dat je dit allemaal heel professioneel aanpakt en gewoon heel direct uitlegt hoe het voor jou is. Wees AUB niet dramatisch, en ga zeker jezelf niet de schuld geven, want dan gaat dat zich tegen jou keren!!

Tibokio's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Zoals andere mensen hier aankaarten, gewoon duidelijk communiceren naar uw collega toe. Er zijn altijd mensen die de ruimte niet kunnen aanvoelen en ongevoelige mopjes maken die niet gepast zijn voor de situatie. Die persoon ziet jou wrs als iemand die tegen dergelijk soort mopjes kan, omdat hij geen tegenbericht krijgt. De eerste stap is om die collega even apart te nemen en duidelijk en kalm te communiceren wat jij niet oké vindt. Als het daarna niet stopt, heb je hem een kans gegeven en is het tijd om het hogerop aan te kaarten.

Laat zoiets niet liggen want dan evolueert het naar pesten, zeker als je er in je vrije tijd aan moet denken. Maar zeg eerst en vooral duidelijk en privé tegen die persoon dat jij de mopjes niet leuk vindt.
    ...

iTrader
    0
    Je kan het eens proberen op een lacherige manier te zeggen dat hij wel een grote mond heeft.
    "Zeg gast, je begint wel beetje een grote mond te krijgen eh" , in die aard een beetje .
    Dan gaat hij zich misschien een beetje geviseerd voelen en er eens over nadenken.

Lukt het dan niet, probeer het dan op een serieuzere manier te vermelden zoals in voorgaande posts gezegd is.

AlexisS's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Don’t feed the troll. Ban+1

Odin's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AlexisS Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Don’t feed the troll. Ban+1
    Ik heb u ook gerapporteerd samen met uw vriend. Misschien is dit wel uw alt account. Gelieve te stoppen met mij te viseren op elke thread met off-topic spam. Heb wat respect.

yaris's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Gewoon is aankaarten. Kan zijn dat die kerel niks tegen u heeft maar gewoon grappig wil zijn ... ten koste van u natuurlijk.
    Daarna kan het stoppen of giftig worden. Indien giftig keihard reageren.
    De reden dat je het hier komt posten is omdat je voelt dat je uit je comfort zone moet komen en niemand doet dit graag.

stagepotato's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Ik werk als arbeider in een groot bedrijf (Volvo Cars Gent) en wordt lastig gevallen en "gepest" door collegas al sinds enkele weken dat ik hier begon te werken.

Commentaar en belachelijke grapjes maken over alles wat ik zeg, zelfs hoe ik het zeg en hoe ik werk,...
    Over mijn vriendin, privéleven en ga zo maar door.

Heb het meestal weggelachen hoewel er een paar momenten waren dat ik het echt kotsbeu was. Een collega van 30+ dat steeds men schoen probeert uit te trekken, mij achterna doet met een stom stemmeke/accent, zo van die dingen. Heb zelfs al bijna op hun gezicht willen slaan, niet dat ik dat ooit zou doen maar de gedachte was er wel.

Ben ook niet de meest assertieve persoon en wil me ook niet verlagen tot het niveau van een aantal collegas dus laat me ook meestal doen en lach het wat weg...

Met momenten al gedacht om ander werk te zoeken puur omwille van een aantal (rot)collegas.
    Last.FM
    PS4 ID: lodevangou

XA4's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Binnenkort een programma op de Nederlandse TV omtrent (de bemiddeling bij) pesten op het werk
    https://portal.eo.nl/gepestvan9tot5/

gewoon ter info

Ketelbuik's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stagepotato Bekijk bericht
    Ik werk als arbeider in een groot bedrijf (Volvo Cars Gent) en wordt lastig gevallen en "gepest" door collegas al sinds enkele weken dat ik hier begon te werken.

Commentaar en belachelijke grapjes maken over alles wat ik zeg, zelfs hoe ik het zeg en hoe ik werk,...
    Over mijn vriendin, privéleven en ga zo maar door.

Heb het meestal weggelachen hoewel er een paar momenten waren dat ik het echt kotsbeu was. Een collega van 30+ dat steeds men schoen probeert uit te trekken, mij achterna doet met een stom stemmeke/accent, zo van die dingen. Heb zelfs al bijna op hun gezicht willen slaan, niet dat ik dat ooit zou doen maar de gedachte was er wel.

Ben ook niet de meest assertieve persoon en wil me ook niet verlagen tot het niveau van een aantal collegas dus laat me ook meestal doen en lach het wat weg...

Met momenten al gedacht om ander werk te zoeken puur omwille van een aantal (rot)collegas.
    Ben je al naar HR geweest of meegedeeld aan je overste?

stagepotato's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ketelbuik Bekijk bericht
    Ben je al naar HR geweest of meegedeeld aan je overste?
    Nee, ik heb een ploegleider die alles weg lacht en zichzelf laat doen door al zijn collegas. Misschien eens naar de hoofdafgevaardigde van de vakbond gaan aangezien zijn dochter mijn vriendin haar beste vriendin is
    Last.FM
    PS4 ID: lodevangou

Prodigy's schermafbeelding
    iTrader
    25 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Odin Bekijk bericht
    - Opmerking over mijn haarverlies
    - Opmerking dat ik single ben
    - Opmerking over mijn gewicht
    - Opmerking dat ik vroeg start met werken en iets later eindig dan de rest.
    - Opmerking over mijn geloof (joods)
    - Opmerking over wat ik eet tijdens de middagpauze
    Op mijn vorig werk zat er ook zo'n rotte tomaat godganse dagen op mijne kop te schijten. Die vent heeft een autistische zoon waarvoor hij moet zorgen tot aan zijn dood en volgens mij is hij daardoor gefrustreerd.

Dat is maar gestopt door een vakbondsafgevaardigde de HR hiervan op de hoogte te laten brengen, die hem daarna een waarschuwing heeft gegeven. Het aantal scheve opmerkingen nam vanaf toe drastisch af en diegene die hij nog gaf werden straal genegeerd. Hoe meer ge u kwaad maakt(en die gast genoot daar duidelijk van) hoe meer dat soort collega's hun doel bereiken van hun gedrag...

Ander werk zoeken is imo echt een "'last resort", klootzakken zitten overal
    Laatst gewijzigd door Prodigy; 15 januari 2019 om 12:21

iTrader
    0
    Khad vroeger ook zo een vakantiejob waar er ene constant opmerking zat te maken tegen mij (stond aan een lopende band samen met nog wa andere mensen).
    Kheb die dan eens apart aangesproken en zeggen dat ik zijn opmerkingen niet waardeerde. Als die volwassen genoeg is verstaat die dat wel want sommige mensen verstaan niet dat ze daar anderen mee irriteren (was toch in mijn geval zo).

Naar een chef/overste gaan zodat die u apart alletwee eens kan aanspreken is ook een oplossing, maar dan bestaat de kans dat het nog erger wordt achteraf. Dusja
    Als ge wat haar op uw tanden hebt kunt ge altijd in de aanval gaan, zo doe ik het toch. Als ze een scheve opmerking maken over uw haar, dan zegt gij iets terug over hun uiterlijk (bv ze hebben een scheve neus of ge als ge iets persoonlijks van hen weet, bv. het is homo of een weeskind gebruikt ge dat... Tis mss een "low blow" maar tis de enigste taal dat zulk soort mensen verstaat)
    Als de mensen weten da ge haar op uw tanden hebt laten ze u de volgende keer wel met rust.

Coole anecdote van mijn vader: vroeger toen hij nog een bureaujob deed als vertegenwoordiger ofzo (hij is nu gepensioneerd commissaris van de politie), zat er constant een van zijn chefs hem "op te fokken" om sneller te werken en ook hem constant te beledigen. Opeens was die da beu en sprong hij over de bureau en pakte hem bij de nek vast om dan vervolgens hem duidelijk te maken dat hij dat niet waarde
    Kheb zo een idee dat zulke dingen vandaag niet meer mogelijk zijn zonder in de bak te vliegen o_O
    Laatst gewijzigd door whirlpool123; 15 januari 2019 om 12:28

Ohm's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik heb er hier ook ene gehad dat mij continu viseerde.
    Zelfs elkaar wat slaag gegeven op een gegeven moment.

Daarna was het stille oorlog tussen ons. Paar keer getracht om met hem te spreken en het bij te leggen, maar het interesseerde hem allemaal niet.

Was in het algemeen een volwassen kind met het IQ van een vis.
    Enige reden waarom ze hem in het bedrijf graag hadden, was omdat het een "goede werker met 2 poten aan zijn lijf" was.

Nooit geweten wat zijn probleem was met mij. Het begon al vanaf de eerste minuut toen ik daar binnenstapte.

Uiteindelijk is ie verplaatst geweest en kort erna ben ik ook van werk verandend.

Op mijn huidig werk lopen er ook een paar rond die van tijd tot tijd de opmerking geven "ja, gij hebt gestudeerd he!" met een negatieve ondertoon erbij. Ik negeer zoiets gewoon...dat ze hun frustraties en onkunde eens op een ander gaan uitwerken denk ik dan. Ik steek daar mijn tijd niet in.

Sommige mensen zijn gewoon niet redelijk en ermee praten heeft vaak geen zin.
    ...Ω...

AlexisS's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Bij mij op het werk ook zo ene die sinds mijn promotie het nodig vindt om mij te negeren en te beweren dat ik veranderd ben. Is een persoon die jaloers is op iedereen die ambitieus is en of hoger op de ladder staat. Zelfs zijn eigen baas noemt hem een gefrustreerd persoon, hilarische momenten al beleefd met die klet.

Pagina 2 van 2 Eerste 12

Regels voor berichten