Pagina 2 van 2 Eerste 12
    Accipso's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door |nfected Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Je kan niet eisen van een 9-5 te doen maar dan wel een mooie positie in uw schoot geworpen te koop krijgen. Als je enige ambitie hebt zal je in het begin met die 9-5 er niet geraken. En geen enkele consulting en al zeker M&A zal 9-5 zijn.

Je moet eens naar uw zelf kijken en eens nadenken wat je wilt doen en wat voor het belangrijkste is.

Is 9-5 het belangrijkste kijk dan naar "gemakkelijkere" jobs de loon condities gaan er dan ook wel ietsje zwakker voor staan.

Sent from my Pixel 2 XL using Tapatalk
    Klopt, daar ben ik me volledig van bewust.

Om die keuze goed te kunnen maken moet ik wel weten welke mogelijkheden er binnen 9-5 zijn. Dus als jij zo'n jobs kent, zet hier gerust wat functietitels neer

Ohm's schermafbeelding
    iTrader
    0
    9 to 5?

Ga dan bij de overheid werken bij Financiën.

Leerkracht en al de rest is dan niets voor u met zo'n mentaliteit. Niet dat ik ze afkeur, ik begrijp het wel dat mensen niet mee willen doen met de ratrace en dergelijke.
    ...Ω...

beryl's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Accipso Bekijk bericht
    Klopt ik heb zeker geen schrik van verantwoordelijkheid, zolang dit niet gepaard gaat met (vele) overuren. Helaas zal dat in de praktijk wel vaak het geval zijn vermoed ik.

De laatste tijd zie ik vaak de functie van financial controller voorbij komen. Dit lijkt me wel een interessante piste. Mensen die hier ervaring mee hebben? Is het mogelijk om hier meteen in te starten of doe ik best toch eerst nog een paar jaartjes Big 4 ervaring in audit of TAS op?
    Financial controller is er redelijk ruim begrip, een beetje zoals finance manager. In sommige bedrijven kan dat betekenen dat je de nummer 2 bent qua financiën na de CFO en in sommig bedrijven zit je met 10 financial controllers als junior functie.Voor dat eerste geval ga je ervaring moeten hebben, voor dat tweede niet. Je hoeft niet eerst een big4 te doen, maar het is wel één van de meer courante carriërepaden om uiteindelijk financial controller/CFO te worden.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ohm Bekijk bericht
    9 to 5?

Ga dan bij de overheid werken bij Financiën.

Leerkracht en al de rest is dan niets voor u met zo'n mentaliteit. Niet dat ik ze afkeur, ik begrijp het wel dat mensen niet mee willen doen met de ratrace en dergelijke.
    Dus mijn enige optie is de FOD financiën?

botchla's schermafbeelding
    iTrader
    38 (100%)
    FOD financiën is vrij 9 to 5 maar als je aan de slag wilt dan start je best zo snel mogelijk met de testen. Selectieprocedure is zeer log. Waar je nog voor kan kiezen zijn financiële en/of boekhoudkundige jobs aan gemeentes oid. Bepaalde jobs in de bankensector zijn ook 9 to 5 maar om daar een intellectueel uitdagende carrière uit te bouwen zal je dat ook moeten opgeven.

In de privé ga je altijd periodes hebben waar er zwaardere momenten liggen namelijk tussentijdse of jaarafsluitingen. Als leerkracht zit je met een ander patroon, heel veel vrije tijd maar is eerst een paar jaar materiaal opbouwen en je zal daar korte (heel) drukke periodes hebben afgewisseld met (lange) zeer rustige periodes.

Denk vooral goed na over wat je wil doen in bijberoep. Dat komt ook niet van zelf en je zal daarvoor ook ervaring moeten opdoen en daarom kan starten in een drukkere/uitdagendere job een meerwaarde zijn, terugschakelen is makkelijker dan opschakelen.
    Education costs money, but then so does ignorance.

iTrader
    0
    Is audit een 9 to 5 job?

beryl's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door alumniace Bekijk bericht
    Is audit een 9 to 5 job?
    nee

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Het hangt er ook vanaf hoe je 9 to 5 interpreteert, hé. Ik heb zelf ook geen 9 to 5 job, maar kan zelf kiezen wanneer en hoeveel ik nog werk na mijn uren. Dat is een groot verschil met een 8 to 7 job.

Een 9 to 5 met vrije overuren zoals bij mij (los van mijn verplaatsingstijd), is best goed te doen in combinatie met een gezin en vrije tijd.
    “Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het kan.”
    Pippi L.

Mooncat's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Al een traject als management trainee overwogen bij een commerciële bank (of andere instelling)? Daar ga je op twee jaar tijd in verscheidene afdelingen werken en dat geeft een redelijk goed beeld over het reilen en zeilen in een bank. Als je nog niet goed weet welke weg je uit wil, lijkt me dat een goede optie om je mogelijkheden te verkennen. Er zit wel wat verantwoordelijkheid bij, maar de werkdruk bij een commerciële bank sluit redelijk dicht aan bij een 9-to-5 job tenzij je bij de echt grote strategische projecten in het (core) projectteam zit.

Bij een zakenbank een 9-to-5 job ambiëren lijkt me niet realistisch. Consultancy is ook een optie, maar daar ga je volgens mij ook aan een bepaalde afdeling gekoppeld worden waardoor je (meer) in een vakje wordt geplaatst.

iTrader
    10 (100%)
    9 to 5? gewoon naar een groot bedrijf stappen met een typische werknemersmentaliteit....

iTrader
    0
    In een bank zijn nagenoeg alle jobs 9 to 5. De banksector is werkelijk de ambtenarij van de privé; ruime vakantieregeling (minimum 30 dagen + optie om loon voor dagen in te wisselen), korte dagen (velen zitten op een 35/36 urenweek), en een hoge mate van flexibiliteit in wanneer en waar je werkt.

Enkel een handvol front office rollen in de zakenbankafdeling (M&A, capital markets, PE, equity research, S&T) en upper management draaien systematisch lange uren. Buiten die paar "top" jobs zijn er echter nog veel andere functies op masterniveau die ook interessant/lucratief kunnen zijn en binnen een normale werkdag passen:
    Treasury, controlling/accounting binnen finance, risk, interne audit, vermogensbeheer, quant/data scientist, kredietanalyse... allemaal jobs die inhoudelijk interessant zijn en waarmee je het bankwezen van binnenuit leert kennen.
    Al die functies vind je trouwens ook bij (levens)verzekeraars.

Als je meer commercieel aangelegd bent kan je private banking/commercieel bankieren proberen, of underwriting in de verzekeringssector.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tetraploid Bekijk bericht
    In een bank zijn nagenoeg alle jobs 9 to 5. De banksector is werkelijk de ambtenarij van de privé; ruime vakantieregeling (minimum 30 dagen + optie om loon voor dagen in te wisselen), korte dagen (velen zitten op een 35/36 urenweek), en een hoge mate van flexibiliteit in wanneer en waar je werkt.

Enkel een handvol front office rollen in de zakenbankafdeling (M&A, capital markets, PE, equity research, S&T) en upper management draaien systematisch lange uren. Buiten die paar "top" jobs zijn er echter nog veel andere functies op masterniveau die ook interessant/lucratief kunnen zijn en binnen een normale werkdag passen:
    Treasury, controlling/accounting binnen finance, risk, interne audit, vermogensbeheer, quant/data scientist, kredietanalyse... allemaal jobs die inhoudelijk interessant zijn en waarmee je het bankwezen van binnenuit leert kennen.
    Al die functies vind je trouwens ook bij (levens)verzekeraars.

Als je meer commercieel aangelegd bent kan je private banking/commercieel bankieren proberen, of underwriting in de verzekeringssector.
    Dank je wel voor de nuttige bijdrage.

Op basis van welke factoren maak ik best de afweging tussen banken en verzekeringen?

Pagina 2 van 2 Eerste 12

Regels voor berichten