Pagina 7 van 7 Eerste ... 34567

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cege Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Elk wie uit middelbaar zou grotendeels door die cursus moeten fietsen.
    Check voor ASO-opleidingen met 6 of 8 uur wiskunde (en dubbel check dat statistiek geen rocket science is), maar dingen als STW bereiden je toch niet echt voor op Statistiek en psychometrie. Hier thuis loopt er ook eentje rond die ik door die vakken doorgesleurd heb en die had dat met haar begrip van wiskunde en haar voortraject nooit overleefd.

Grootste issue is vooral dat psychologie door veel mensen gekozen wordt, ook al zijn ze totaal niet geschikt voor die studies. Het eerste jaar is vergeven van mensen die op zoek zijn naar zichzelf, die op zoek zijn naar een richting zonder wetenschappen (die geen pol&soc, letteren of iets à la wijsbegeerte is) of die denken dat het wel interessant is wat meer te weten over mensen op basis van een vage cursus psychologie in het middelbaar. Daarvan overleeft geen één hun eerste twee jaar.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tailball Bekijk bericht
    Vertel ons liever wat je besluit nu geworden is?
    ik zal zien als mijn examen van wiskunde goed zal zijn of niet. En nee, het is niet zo iets wat jij zal denken over mij. Dat ik mij niet zal inzetten voor wiskunde, weinig hulp vraag of zelf moeite doe om het te begrijpen, want ik doe dat allemaal wel. En ja misschien was ik wel te snel naar hier gekomen en mijn verhaal te doen over dit gedoe, maar ok.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tetram Bekijk bericht
    Check voor ASO-opleidingen met 6 of 8 uur wiskunde (en dubbel check dat statistiek geen rocket science is), maar dingen als STW bereiden je toch niet echt voor op Statistiek en psychometrie. Hier thuis loopt er ook eentje rond die ik door die vakken doorgesleurd heb en die had dat met haar begrip van wiskunde en haar voortraject nooit overleefd.

Grootste issue is vooral dat psychologie door veel mensen gekozen wordt, ook al zijn ze totaal niet geschikt voor die studies. Het eerste jaar is vergeven van mensen die op zoek zijn naar zichzelf, die op zoek zijn naar een richting zonder wetenschappen (die geen pol&soc, letteren of iets à la wijsbegeerte is) of die denken dat het wel interessant is wat meer te weten over mensen op basis van een vage cursus psychologie in het middelbaar. Daarvan overleeft geen één hun eerste twee jaar.
    en terecht. Dus correcte selectie

Tailball's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Buel Bekijk bericht
    ik zal zien als mijn examen van wiskunde goed zal zijn of niet. En nee, het is niet zo iets wat jij zal denken over mij. Dat ik mij niet zal inzetten voor wiskunde, weinig hulp vraag of zelf moeite doe om het te begrijpen, want ik doe dat allemaal wel. En ja misschien was ik wel te snel naar hier gekomen en mijn verhaal te doen over dit gedoe, maar ok.
    Waar haal jij vandaan dat ik dat denk?
    More power to you als je nu wel goeie punten haalt hoor.

vlekje5's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Waar haal jij vandaan dat ik dat denk?
    More power to you als je nu wel goeie punten haalt hoor.
    Het hele wiskundige wereldje zit wel een beetje zo in elkaar.
    Ik heb toch al leerkrachten gehad die serieus up their ass waren en toch ook wel wat elitair deden.
    Dan wiskunde uitleggen aan je op een manier dat ze precies denken dat je achterlijk bent omdat je het niet meteen van de uitleg snapt.
    Snappen niet eens het feit dat dingen bijleren in wiskunde exponentieel verloopt. Hoe meer je snapt hoe makkelijker het is nieuwe dingen te leren.
    Als je je cosinus regel nog niet kent gaat kinematica ook niet lukken.
    Als je nog niet weet wat ontbinden in factoren is ga je geen integralen kunnen berekenen.

Als je het allemaal al kan vraag je geen bijles.

Voelde zo goed om na een heel jaar van te weten dat leerkrachten denken dat ik het niet kan,
    er met echt wel wat met marge door te zijn op de ijkingstest
    Terwijl de leerlingen die het volgens hun wel zouden kunnen er met moeite met een 10 door geraken.
    En ja achteraf zijn ze allemaal wel blij voor je maar mijn dank gaat dan toch eerder naar de leerkrachten die wel vertrouwen in mij hadden en wel in mij geloofd hebben.

Het kan zijn dat jij dat niet deed, ik heb het gesprek zelf niet gevolgd maar ik weet uit ervaring dat in zo een overgangsperiode een hele boel mensen je gaan behandelen alsof je het niet verdient daar te zitten. Ookal werk je 3x harder dan sommige anderen.

Als je door hard te werken tot exact hetzelfde resultaat komt als iemand die er niks voor gedaan heeft en ze geven die andere een positief adviesen jou een negatief advies besef je hoe de meeste mensen er over denken. Inzet en groei wordt niet geapprecieerd over al behaalde kennis.
    Ik moest toen wel 4 jaar van gemiste voorkennis inhalen om tot dat resultaat te komen .

Nu zit ik zelf in een situatie aan de unief waar een heleboel dingen herhaling zijn waar voor mij. Op deze manier is het echt niet zo moeilijk om het beter te doen als klasgenoten die zich kapotblokken voor een minder resultaat.
    Door in de les te zitten alleen begrijp ik al een hele boel omdat vepaalde verbanden al gelegd zijn.

Er is geen enkele achterstand niet in te halen.
    Leerkrachten zijn niet getraind en hebben vaak geen ervaring met werken met iemand die een serieuze achterstand heeft.

Sommige leerkrachten trekken dan ook heel erg snel conclusies omdat je niet vanaf dag 1 mee bent wat complete onzin is.

Zeker als ze dan de nood vinden om dat aan jou te laten weten om je zelfvertrouwen nog wat naar beneden te halen.

Gewoon recht vooruit doorzetten en je komt er wel.
    Laatst gewijzigd door vlekje5; 20 november 2018 om 13:03

Tailball's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vlekje5 Bekijk bericht
    Het kan zijn dat jij dat niet deed, ik heb het gesprek zelf niet gevolgd maar ik weet uit ervaring dat in zo een overgangsperiode een hele boel mensen je gaan behandelen alsof je het niet verdient daar te zitten. Ookal werk je 3x harder dan sommige anderen.
    Dat is net het hele punt:
    TS kreeg negatief advies om hoger te gaan wegens wiskunde.
    TS gaat toch hoger en stelt zich uitermate gemotiveerd op.
    Paar weken later komt TS klagen dat het te moeilijk is en spreekt van opgeven.

Hierop is gewoon veel reactie gekomen.
    Als TS nu toch blijk geeft van veel inzet en motivatie, zal er geen haan naar kraaien en zal hij ook het respect verdienen.

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Dat is net het hele punt:
    TS kreeg negatief advies om hoger te gaan wegens wiskunde.
    TS gaat toch hoger en stelt zich uitermate gemotiveerd op.
    Paar weken later komt TS klagen dat het te moeilijk is en spreekt van opgeven.

Hierop is gewoon veel reactie gekomen.
    Als TS nu toch blijk geeft van veel inzet en motivatie, zal er geen haan naar kraaien en zal hij ook het respect verdienen.
    Het verhaal werd ook in een vorige thread gedaan die de TS dan verwijderde. Daarin vertelde hij uitvoerig dat hij nu wel in BSO zat, en eigenlijk ook enkel deed wat hij wou, maar zeker later alles kon ophalen om verpleegkunde te studeren, want inzet is alles. Daar kwam natuurlijk redelijk wat reactie op, en de teneur was dat nu naar TSO overstappen een pak makkelijker is dan binnen enkele jaren een hele achterstand weg te werken. En zo kwam deze thread er, met dit resultaat. Van een hoop onbekenden op het internet krijg je nu eenmaal nogal snel de wind van voren, maar je krijgt ook wel een vrij neutrale gemiddelde mening.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

iTrader
    0
    Ik kan Buel alleen maar aanmoedigen om door te zetten nu. Het lijkt misschien alsof je een hele grote achterstand hebt in wiskunde nu, maar als je er (efficiënt) tijd in steekt en de moeite wil doen om alles te begrijpen, dan zal dit niet onoverkomelijk zijn. Zie het als een uitdaging.

Als de leerkracht te snel de antwoorden op het bord schrijft en jij ze moet overnemen, waardoor je niet meer toekomt aan het zelf maken van de opdrachten, dan zou je bijvoorbeeld aan de leerkracht kunnen vragen of je enkel het eindantwoord mag opschrijven. Als je zelf op dit antwoord uit komt, dan is het oké, kom je er niet zelf aan uit, dan kun je vragen aan een klasgenoot om hun notities te bekijken of de leerkracht vragen waar je denkfout zit. Of als je een concept uit de lessen niet begrijpt, kun je altijd op youtube meer/andere uitleg vinden.

Misschien ben je tegen de eerste examens nog niet volledig mee met de rest van de groep, maar als je door blijft zetten zal het vast wel lukken tegen het einde van het schooljaar. Blijf gemotiveerd.

Pagina 7 van 7 Eerste ... 34567

Regels voor berichten