iTrader
    0

Testen havenarbeider 2018

Hey, ik ben recent toegelaten om mijn proeven voor havenarbeider te mogen doen. (Haven van antwerpen)

Ik heb een brief ontvangen dat ik een 2daagse moet doen waaronder een psychologische test.

Iemand die recent nog is geslaagd voor deze testen en het schooltje?
    Ik wou graag wat ervaringen horen van mensen die dit nog recent hebben doorlopen, tips waar je op moet letten zijn ook altijd welkom!

Als je gebuisd bent hoor ik dit ook graag met welke reden je er niet door was! (Bv. Veiligheid, situaties verkeerd inschatten, gevaar niet opmerken)

Heb ook gehoord dat ze nu dringend opzoek zijn naar dokwerkers dus soepeler zijn?

Thanks!

Vega's schermafbeelding
    iTrader
    92 (99%)
    Proeven voor havenarbeiders, 10 pinten kunnen knallen tijdens de lunch? :P

Grapje natuurlijk. Zijn het toelatingsproeven waarop je moet slagen of zijn het persoonlijkheidstesten? Want een psychologische test klinkt wel als dit laatste. Indien dit het geval is, gene stress, je kan je hier niet op voorbereiden en het resultaat zal behoorlijk nauwkeurig zijn om jou als persoon samen te vatten. Ondergaan zou ik zeggen.
    \0/

mrpatton's schermafbeelding
    iTrader
    31 (97%)
    Het is waarschijnlijk wat laat, en je zal intussen wss al dan niet geslaagd zijn en hopelijk reeds je opleiding achter de rug hebben. Maar je hoeft je niet voor te bereiden op deze testen. Over het algemeen zijn ze redelijk standaard. Je hoeft niet de beste uit de klas te zijn om toegelaten te worden, wat wel belangrijk is is dat je eerlijk bent bij de gesprekken en zorg ervoor dat je een degelijke motivatie kan geven. Je weet wat zulke mensen willen horen, dus ga niet verkondigen dat je hebt gehoord dat havenarbeiders goed verdienen enz..

Zelf ben ik acht jaar havenarbeider en heb er nog geen moment spijt van gehad , deze week ga ik mijn testen afleggen voor dokautovoerder. DA zoals ze zeggen..

Houd er wel rekening mee dat je als nieuwe havenarbeider sowieso in de late shift valt (14u-22u) voor bepaalde tijd, na een jaar of iets langer kan je een andere shift aanvragen. Tenzij je een firma vind waar je met dag uren kan werken, daar ben je helemaal vrij in .

Waar zijn al die dokkies?!?
    Light up the Darkness

iTrader
    32 (94%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mrpatton Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Waar zijn al die dokkies?!?
    Aan het staken?

iTrader
    31 (97%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door koenpje Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Aan het staken?
    Very funny, nogthans van 2014 dat dokwerkers nog gestaakt hebben hoor..
    en met recht en rede..
    Light up the Darkness

iTrader
    0
    Ik mag ook binnenkort over aantal weken mijn 2 daagse gaan doen.. het medische en psychologische gedeelte.. enig idee wat ik kan verwachten en iemand die al geweest is ?

Gr

iTrader
    31 (97%)
    De medische testen zijn vrij standaard, deze mogen geen probleem zijn. Wat wel strenger geworden is zijn de drugs testen. Stel dat je recent iets van drugs gebruikt hebt, dat hoeft geen ramp te zijn maar blijf er de komende weken vanaf! Ze zullen het zien, en of het al dan niet recent is. Moesten ze het vragen, wees eerlijk. Zolang het sporadisch is zullen ze er niet te moeilijk over doen. Met alcohol hetzelfde.

Je gesprek is een verkennend gesprek, ze willen inschatten wat je motivatie is, hoe je op het idee gekomen bent in deze carrièreswitch te maken en wat je verwachtingen zijn. Niet spreken over “ tschijnt da het goed verdiend” ofzo.
    Je weet wat ze willen horen he! Zeg dat de haven je interesseert , de afwisseling enz ja mag het zeker wat aankleden. Zoals bv; dat een famillielid of kennis havenarbeider is of weet ik veel. Let wel! Moest je dat zeggen dan vragen ze je Wie? Dus wees in dat geval voorbereid. Verder niet teveel overdrijven, en denk Veiligheid! Veiligheid! Veiligheid.

Je psychotechnische testen zijn algemeen standaard. Op de computer, daar kan je je weinig op voorbereiden. Hier zal de veiligheid ook weer geregeld aan bod komen.

Verder, relax en wees jezelf.
    Light up the Darkness

Tags for this Thread

Regels voor berichten