iTrader
    0

BSO naar biomedische wetenschappen

Ik heb van het eerste tot het vierde middelbaar wetenschappen gedaan maar ben gestopt om persoonlijke redenen. In het vijfde heb ik TSO gedaan met 4u wiskunde en in het zesde BSO zonder wiskunde. Nu is mijn vraag of biomedische wetenschappen haalbaar zou zijn zonder al te veel voorkennis voor fysica, chemie, biologie en wiskunde.

iTrader
    0
    Als je vanuit BSO naar unief of hogeschool wilt gaan, moet je altijd eerst een 7de jaar gedaan hebben om toegang te krijgen (een diploma middelbaar onderwijs te hebben). Ik zou je dus aanraden om het zevende jaar bijzondere wetenschappelijke vorming te volgen, daarin zie je alles van wiskunde en wetenschappen en kan je dus voorbereiden op eventueel biomedische wetenschappen. Let wel op: het gaat nog altijd heel erg moeilijk zijn.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    1 probleempje met je post... Je MOET de derde graad in dezelfde richting volgen, je kan dus niet het 5de in tso en 6de in bso doen. Tenzij je ook voor je 5de tso gebuisd was en de volledige 3de graad bso hebt gedaan en dan stel ik me vooral de vraag of je zo een zware studierichting aan zal kunnen want er zullen altijd tegenslagen zijn... Je lief die je dumpt, je beste maat die een ongeval heeft gehad, je ouders die scheiden,... En dan trek ik je vermogen tot studeren nog niet eens in twijfel want een goede studiehouding zal je hoogst waarschijnlijk ook niet ontwikkeld hebben...

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WhiteCollar Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Als je vanuit BSO naar unief of hogeschool wilt gaan, moet je altijd eerst een 7de jaar gedaan hebben om toegang te krijgen (een diploma middelbaar onderwijs te hebben). Ik zou je dus aanraden om het zevende jaar bijzondere wetenschappelijke vorming te volgen, daarin zie je alles van wiskunde en wetenschappen en kan je dus voorbereiden op eventueel biomedische wetenschappen. Let wel op: het gaat nog altijd heel erg moeilijk zijn.
    Vind ik het best mogelijke advies eigenlijk als het een oprechte post is

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WhiteCollar Bekijk bericht
    1 probleem. BWV is een Se-n-Se opleiding. Dit wil zeggen dat je al een diploma secundair onderwijs nodig hebt. Dus eerst 7de jaar BSO volgen. Dan kan je pas deze Se-n-Se opleiding gaan volgen.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulan Bekijk bericht
    1 probleempje met je post... Je MOET de derde graad in dezelfde richting volgen, je kan dus niet het 5de in tso en 6de in bso doen. Tenzij je ook voor je 5de tso gebuisd was en de volledige 3de graad bso hebt gedaan en dan stel ik me vooral de vraag of je zo een zware studierichting aan zal kunnen want er zullen altijd tegenslagen zijn... Je lief die je dumpt, je beste maat die een ongeval heeft gehad, je ouders die scheiden,... En dan trek ik je vermogen tot studeren nog niet eens in twijfel want een goede studiehouding zal je hoogst waarschijnlijk ook niet ontwikkeld hebben...
    Je moet de derde graad in hetzelfde studiedomein volgen. Er zijn een beperkt aantal mogelijkheden om in het 5e middelbaar toch nog een B-attest te krijgen en van tso naar bso te gaan. In het aso bestaat die mogelijkheid in de praktijk niet want elke richting is daarin zogezegd zijn eigen domein. In het tso kan je in het 5e nog een B-attest om naar 6 bso te mogen gaan, maar omdat dan in hetzelfde studiedomein moet blijven kan je bijvoorbeeld alleen veranderen van 5 handel naar 6 kantoor of van 5 STW naar 6 verzorging.

Zowel handel als STW hebben echter slechts 3 uur Wiskunde per week, het is dus nog steeds mogelijk dat de threadstarter niet de waarheid vertelt.

vlekje5's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Realistisch is het niet.
    Mogelijk? Ja.

Het hangt er allemaal vanaf hoe graag je het wil en of je bereid bent eventueel extra jaren te doen om op het niveau van voorkennis te komen dat nodig is.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulan Bekijk bericht
    1 probleempje met je post... Je MOET de derde graad in dezelfde richting volgen, je kan dus niet het 5de in tso en 6de in bso doen. Tenzij je ook voor je 5de tso gebuisd was en de volledige 3de graad bso hebt gedaan
    Dat hoeft niet, de leerkrachtenraad kan hier uitzonderingen op maken. En komt toch af en toe voor.
    En bij hem is dat dus ook het geval zoals je kan lezen in zijn post.

OT:
    Zoals gezegd, 7e jaar is normaal verplicht. Pak daar de meest wiskundige/wetenschappelijke richting voor en zie hoe dat loopt.

Tags for this Thread

Regels voor berichten