iTrader
    0

EHB Toegepaste informatica

Hallo,

Zit met een aantal vragen betreffende deze richting, specifiek aan de Erasmushogeschool Brussel. De meeste forum posts hier rond zijn nogal vaag, oud of niet specifiek genoeg, vandaar...

- Moeilijkheidsgraad? Heb eens gekeken bij de ECTS fiches maar kom er niet zo goed aan uit. Sommige cursussen lijken enorm dik voor wat het vak maar in houdt... Is het een zware blok richting?
    - Hoe gedetailleerd leren ze talen? Blijkbaar wordt in het eerste jaar C++ onderwezen. Vermoedelijk beginnen ze met deze (subjectief "moeilijkere") taal om de processen te leren die andere talen
    (vb. Java, C#) automatiseren? Is het vrij basis of wordt er echt diep op in gehamerd?
    - Welke vakken zijn de buisvakken?

- Mochten er nog dingen zijn die relevant zijn of mogelijks interessant laat het gerust weten! (Betreffende proffen, lessen, examens, noem maar op!)

Zou graag langs gaan op de opendeurdagen, maar zit momenteel nog in de examens (Farmacie, unief. Einde bachelor en tot conclusie gekomen dat ik dit niet heel m'n leven wil doen), dus is niet direct een optie

Alvast bedankt!

iTrader
    0
    Als je een bachelor farmacie hebt gehaald, gaat een prof. Bachelor TI gemakkelijk zijn voor u. Ik kan natuurlijk wel begrijpen dat je na 3 jaar studeren geen zin meer hebt om nog iets nieuws op unief te doen en dan is een "makkelijke" bachelor TI wel handig. Maar zijn er geen andere masters die je eventueel kan volgen? Ik wil je niet per se op andere gedachten zetten, want TI is een goede opleiding voor de toekomst, maar ik wil je juist waarschuwen dat de opleiding veel gemakkelijker is dan wat je nu doet en dat je u waarschijnlijk gaat vervelen. Maar als je het studeren beu bent, is dit natuurlijk wel een ideale keuze.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WhiteCollar Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Als je een bachelor farmacie hebt gehaald, gaat een prof. Bachelor TI gemakkelijk zijn voor u. Ik kan natuurlijk wel begrijpen dat je na 3 jaar studeren geen zin meer hebt om nog iets nieuws op unief te doen en dan is een "makkelijke" bachelor TI wel handig. Maar zijn er geen andere masters die je eventueel kan volgen? Ik wil je niet per se op andere gedachten zetten, want TI is een goede opleiding voor de toekomst, maar ik wil je juist waarschuwen dat de opleiding veel gemakkelijker is dan wat je nu doet en dat je u waarschijnlijk gaat vervelen. Maar als je het studeren beu bent, is dit natuurlijk wel een ideale keuze.

Is niet zozeer het beu zijn van studeren, eerder het beu zijn van de richting. Heb al wat stage gedaan en bedrijfsbezoeken en zie mezelf echt niet in die stiel staan. De lessen en cursussen boeien me ook niet en voel ook geen passie ervoor. Dus, programmeren! Had ik vroeger moeten voor kiezen, maar ach... En is er zo'n enorm niveauverschil dan?

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door angiocarp Bekijk bericht
    Is niet zozeer het beu zijn van studeren, eerder het beu zijn van de richting. Heb al wat stage gedaan en bedrijfsbezoeken en zie mezelf echt niet in die stiel staan. De lessen en cursussen boeien me ook niet en voel ook geen passie ervoor. Dus, programmeren! Had ik vroeger moeten voor kiezen, maar ach... En is er zo'n enorm niveauverschil dan?
    Ja, het niveauverschil is echt gigantisch. Het toeval wil dat mijn vriendin 2 jaar farmacie heeft gedaan en daarna veranderd is naar een hogeschool opleiding en voor haar is dat niveau eigenlijk veel te laag, waar farmacie iets te hoog gegrepen was. Ikzelf heb ervaring met TI en unief en ik kan u zeggen dat dat verschil echt heel groot is. TI is wel een diploma die je de beste kansen geeft en waarmee je zeker heel ver kunt geraken in de toekomst.

Als je echt wilt programmeren dan moet je TI kiezen, een master informatica aan de unief is niet toegankelijk met een bachelor farmacie. Ofwel moet je industrieel ingenieur informatica aan de ugent doen, maar dat is dan 4 jaar ipv 3. Wat je ook kan doen, is een andere master. Een master biowetenschappen of biotechnologie kan je bijvoorbeeld mits een voorbereidingsprogramma aanvatten met een bachelor farmacie. Maar dat is natuurlijk ongeveer dezelfde sector als farmacie. Je kan ook met een voorbereidingsprogramma een master handelswetenschappen of iets anders economisch aanvatten. Je kan eens kijken op https://studiekiezer.ugent.be/nl/zoek

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WhiteCollar Bekijk bericht
    Ja, het niveauverschil is echt gigantisch. Het toeval wil dat mijn vriendin 2 jaar farmacie heeft gedaan en daarna veranderd is naar een hogeschool opleiding en voor haar is dat niveau eigenlijk veel te laag, waar farmacie iets te hoog gegrepen was. Ikzelf heb ervaring met TI en unief en ik kan u zeggen dat dat verschil echt heel groot is. TI is wel een diploma die je de beste kansen geeft en waarmee je zeker heel ver kunt geraken in de toekomst.

Als je echt wilt programmeren dan moet je TI kiezen, een master informatica aan de unief is niet toegankelijk met een bachelor farmacie. Ofwel moet je industrieel ingenieur informatica aan de ugent doen, maar dat is dan 4 jaar ipv 3. Wat je ook kan doen, is een andere master. Een master biowetenschappen of biotechnologie kan je bijvoorbeeld mits een voorbereidingsprogramma aanvatten met een bachelor farmacie. Maar dat is natuurlijk ongeveer dezelfde sector als farmacie. Je kan ook met een voorbereidingsprogramma een master handelswetenschappen of iets anders economisch aanvatten. ]
    Aaaah, mooi! Zal me wel bezig houden met extra bijleren online. ICT is toch veel zelfstudie hoorde ik! Eneb al fameus m'n gedachten op TI gezet, dus vandaar! Bedankt voor de uitgebreide antwoorden!
    Dus mochten er nog mensen zijn die kunnen antwoorden of algemene tips hebben, nog steeds welkom!

iTrader
    0
    Vanwaar de interesse in IT?

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mboopi Bekijk bericht
    Vanwaar de interesse in IT?
    Geen idee, omdat ik het leuk vind en er werk gelegenheid in zit vermoed ik. Heb mezelf al de basis van C++ geleerd en kwam tot de conclusie dat ik steeds wou bijleren, dusja...

Leauleau's schermafbeelding
    iTrader
    0
    @Angiocarp: Louter uit interesse. Maar heb je dan uiteindelijk gekozen voor de wissel naar TI? De interesse is er omdat ik mij ook zou willen bijscholen in IT en ook een farma achtergrond heb.

NEOMATRIX's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ook even uit interesse want ik hou van chemie en als ik niet slaag met mijn geneeskunde toelatingsproef had ik in gedachten om Farmaceutische wetenschappen te gaan doen (omdat er veel chemie is and I love chemistry)
    Wat is de reden dat jullie willen stoppen hiermee? Houden jullie ook van Chemie of eigenlijk niet echt? Hoe zit het met de jobmogelijkheden, kom je echt in interessante chemie sectoren terecht? vertel meer aub

Tags for this Thread

Regels voor berichten