Pagina 9 van 10 Eerste ... 5678910 Laatste

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rekt Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik zeg vervangen, niet ontslaan. Ik zou ze wel een ander postje geven aan een lager loon, lesje geleerd.
    Waar werkt u? Daar ga ik dan nooit solliciteren

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Badger Bekijk bericht
    Waar werkt u? Daar ga ik dan nooit solliciteren
    Bij een heel goede werkgever met een enorme tevredenheid bij het personeel.

Maar geen zorgen, als dit u al afschrikt zou ge nooit door sollicitatie geraken anyway.

Tefal's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vega Bekijk bericht
    DANK U! Precies onbegrijpelijk hier op dit forum dat dit bestaat en daarom het moeilijk ligt om in sommige bedrijven openlijk over loon te praten...

Onwetendheid is zalig en soms klopt dat ook gewoon.
    Bij ons liggen de nettolonen meer dan 1000 euro uit elkaar voor eenzelfde functie en er wordt openlijk over het loon gepraat...

Vega's schermafbeelding
    iTrader
    92 (99%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tefal Bekijk bericht
    Bij ons liggen de nettolonen meer dan 1000 euro uit elkaar voor eenzelfde functie en er wordt openlijk over het loon gepraat...
    Nogmaals, is dit van oudsher het geval altijd geweest of is er op 1 bepaald tijdstip gezegd "we gaan den boel open smijten"?
    \0/

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Ik zeg vervangen, niet ontslaan. Ik zou ze wel een ander postje geven aan een lager loon, lesje geleerd.
    Kan je maar in een beperkt aantal functies en zeker niet zomaar bij 'middle manangement'
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

paradijsappel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Vraag en aanbod noemen ze dat, maar de perceptie "op de vloer" zal inderdaad zijn wat jij zegt.
    De prijzen zijn niet gekend dus het klassieke vraag en aanbod principe wordt net buiten spel gezet. Het is wel zo dat meer transparantie voor een drukking van de lonen zorgt, aangezien de excessen minderen dus misschien toch de moeite om wat meer open te zijn als je jouw werkgever wat geld wilt besparen.

https://qz.com/work/1610737/why-pay-...good-idea/amp/ is wel een interessant artikel hierover.
    Laatst gewijzigd door paradijsappel; 3 oktober 2019 om 23:53

Ohm's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Persoonlijk moet ik niet weten wat de collega’s verdienen.
    Uiteindelijk zorgt het voor afgunst, achterklap en discussies in de groep.
    ...Ω...

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Maar geen zorgen, als dit u al afschrikt zou ge nooit door sollicitatie geraken anyway.
    Lijkt me een beetje naief om te denken dat wat mensen denken en wat ze op een sollicitatie zeggen aan elkaar gerelateerd is.
    *** Also sprach Zarathustra ***

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra Bekijk bericht
    Lijkt me een beetje naief om te denken dat wat mensen denken en wat ze op een sollicitatie zeggen aan elkaar gerelateerd is.
    Uiteraard.

Het gaat gewoon om een beetje respect voor uw werkgever tbh.

Wij betalen redelijk goed, zeker boven marktconform en hebben hier heel wat extra voordelen, een super werksfeer en heel open cultuur. Iedereen komt hier met alles gewoon binnengewandeld.

Maar wij vragen van onze mensen heel duidelijk een positieve mindset en respect voor de werkgever. Uw loon openbaar maken is dat gewoon overduidelijk niet, dat is gewoon geen respect tonen voor je werkgever en helpt alleen maar die cultuur omzeep. En tijdens een sollicitatie kijken wij wel vrij hard of de persoon die solliciteert hier wel past, en als je loon voor jezelf houden al teveel gevraagd is pas je duidelijk niet in ons verhaal.

Quasi iedereen hier weet dat ze hier goed betaald worden en niet veel plaatsen kunnen vinden waar ze meer zouden krijgen. Maar afkomen met 'die verdient 200€ meer dan mij voor dezelfde job dus ik wil dat ook' moeten ze niet proberen. Kom af met waarom je zelf vindt dat je meer verdient ipv dat soort nonsens, en dan kan er altijd over gepraat worden.

Ik ben ook bijvoorbeeld heel hard tegen de index, en ik geef bepaalde personen (de harde werkers en heel goede werknemers die ook de extra inzet voor het bedrijf tonen) extra loon buiten budget om. Ik zeg hier dan ook expliciet tegen die personen van dat niet rond te bazuinen, want dan komt elke 'redelijke' werknemer af met 'hey ik ben toch ook goed? Waarom krijg ik dat niet?' Dus neen, ik moet geen gezever krijgen omdat ik bijvoorbeeld enkelingen beloon. Dan stop ik er gewoon mee maar dat vind ik dan niet eerlijk voor diegene die extra inzet tonen.

Komt voor mij puur neer op respect voor je werkgever.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Als werkgever ben je er u van bewust dat mensen hun eigen kwaliteiten niet zo goed kunnen inschatten als jijzelf. En die oplossing van "iedereen weet precies wat hij moet kunnen voor een bepaalde loonschaal, aan de hand van competentieprofielen gekoppeld aan grafieken enz.", dat werkt ook alleen maar in specifieke branches. Er zijn geen 2 personen hetzelfde, ook niet als ze dezelfde functie doen met dezelfde verantwoordelijkheden en dezelfde resultaten. Want de ene kan misschien voor een heel moeilijke klant werken en de andere voor gemakkelijke klanten. Zonder ze die extra informatie van elkaar weten. Zonder de werkgever het risico durft te nemen die "goedkope" te sturen naar een moeilijke klant.

Als de werkgever van mening is dat hij dit het beste kan inschatten, dan is het logisch dat hij de lonen geheim wil houden. Want anders gaan er dus discussies ontstaan van waarom dit niet en waarom dat wel en bewijs dit en dat... dan wordt het een zottekot. Het is niet de werkgever zijn taak om dat allemaal te gaan in kaart brengen en uitleggen, dat zou een full time job zijn waar dan nog hopen discussie over komt.

Trouwens, los van al dat, als ik dringend iemand nodig heb, en ik vind alleen maar iemand dat 500 euro bruto meer vraagt dan zijn collega's, waarom zou ik die dan niet aannemen? Omdat ik dan verplicht wordt om al zijn collega's ook 500 euro opslag te geven? Moet ik omwille van dat projecten laten schieten? Nee dus, want dat blijft geheim. Want je gaat zien, als die collega's dat loonverschil kennen dan gaat plots die "duurdere" elk moment dat de collega's kunnen aangrijpen benadeeld worden. En dan gaan plots die collega's hun lat gelijk of lager leggen dan "die duurdere", want ze verdienen minder dan hem. Hij is niet zo flexibel? Ja dan ik ook niet, want ik verdien nog minder dan hem! Wat volledig menselijk gedrag is uiteraard.

P.S. het is waarschijnlijk aan deze reactie wel te zien dat ik werk in kleine/middelgrote KMO. In grote bedrijven is het heel moeiljik dat "de baas" alles maar inschat en daar kan men bijna niet anders dan met zulke loonschalen te werken om corruptie enzovoort te voorkomen.
    Laatst gewijzigd door Dieter85; 4 oktober 2019 om 15:01
    Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you’re still retarded.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Japser's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Morgen terug beginnen werken, al is het bureauwerk ik ben toch blij.

BlackOccult's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Meestal bij het binnenkomen en buitengaan geef ik mijn cliënten een hand. Sommige pakken mijn hand extra stevig vast en/of met hun twee handen en zeggen dan oprecht "bedankt voor de hulp/goede uitleg". Vandaag toevallig nog een doos Merci chocolade gekregen.
    Last.fm | Followmy.tv
    SW-5777-0196-5984
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

nixie's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Probleem met 1 van onze online services.
    Verschillende tickets die binnenkomen.
    Wij kunnen daar niet veel aan doen en moeten dus wachten op onze externe partner.
    Maar wel een mooie boost voor mijn statistieken
    PS: ik wissel regelmatig letters van plaats, mijn excuses hiervoor!

Pieterjan94's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Dikke promotie gemaakt vandaag
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

coldplayke's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    We hebben sinds ongeveer een jaar een nieuwe CEO van eind de 70 die erop staat dat we hem "coach" noemen. Ik lach tot tranenstoe als ik zijn blogs lees. Precies een opa die verhalen uit de tweede wereldoorleg vertelt en niet meer kan stoppen eens hij op dreef is. Vooral in combinatie met de comments van mensen die niet zo goed Engels spreken. "It is delightful to hear your heart beat".

Hij heeft recent een nieuwe sectie toegevoegd: quote of the week! Met toppers als:

Impossible is only an opinion. We can reach our goals by practicing the principle of the possible.

Of mijn favoriet:

Happiness is when what you think, what you say, and what you do are in harmony. - Gandhi
    Laatst gewijzigd door coldplayke; 29 oktober 2019 om 10:06
    We are each our own devil and we make this world our hell - Oscar Wilde <3

Pagina 9 van 10 Eerste ... 5678910 Laatste

Regels voor berichten