Pagina 5 van 337 Eerste 1234567891555105 ... Laatste
    moehaa!'s schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door virtualdude Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Opgelet, er is een adder onder het gras.
    Er is enkel sprake dat er een koopkrachtstijging van 1,1% per werknemer moet gebeuren.
    Werkgever kan gerust zeggen dat ze reeds in januari een niet index verhoging hebben gegeven en dan is de kous af.
    De CAO is op dit vlak niet netjes geschreven en liet best wel wat ruimte ter interpretatie (gedachte van de CAO vs op papier)

Nu waar ik werk hebben ze dus gekozen om ze voor iedereen te geven.
    Hoe zit het dan bijvoorbeeld als je na januari dit jaar begonnen bent bij een bedrijf onder PC200?
    "Verbrennt die Hexe,-
    Auf den Scheiterhaufen mit ihr!!!"
    no votes  

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Blijkbaar krijgen alle bedienden in PC200 er deze maand 1.1% brutoloon bij (of een equivalent daaraan in andere betaling).

Dat is niet gigantisch, maar samen met de taxshift van januari en een verwachte +-1.85% erbij in januari door de jaarlijkse indexering levert dat tussen september en januari toch al een redelijk deftige stijging van het nettoloon op zonder nog van echte opslagen te spreken.
    Bof, die taxshift is een maat voor niks. Van de volle 21€ extra en de volle 74€ extra tegen 2020, word ik niet warm.
    Type-voorbeeld van een beleid dat Sinterklaas blijft spelen op kosten van... Progressief belasten en degressief voordeel toekennen, 't zouden sossen kunnen zijn die het bedenken .

Hier krijgt iedereen er YOY zowat 5% bij door de verschillende indaxties (inclusief die van jan 2018) + die 1.1%.
    no votes  

iTrader
    22 (100%)
    Tja het is een beetje een druppel op een hete plaat maar al bij al, met de twee indexaties en het stuk tax shift komt er toch een redelijk netto bedrag bij maandelijks zonder iets voor te doen. Mooi meegenomen toch?
    no votes  

iTrader
    12 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door moehaa! Bekijk bericht
    Hoe zit het dan bijvoorbeeld als je na januari dit jaar begonnen bent bij een bedrijf onder PC200?
    Dan heb je normaal zoiezo geluk (denk ik) gezien ze een koopkrachtverhoging dienen toe te passen.
    Het is moeilijk om voor die case te zeggen dat ze dit reeds op dag 1 hebben doorgevoerd gezien er geen vergelijking is met voorgaande situatie
    Heb je een IT of economische achtergrond, beu om elke dag naar Brussel af te reizen.
    Kom een wereldspeler verstekken in Zwijnaarde
    https://www.sofico.global/en/jobs
    no votes  

Manu's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door virtualdude Bekijk bericht
    Dan heb je normaal zoiezo geluk (denk ik) gezien ze een koopkrachtverhoging dienen toe te passen.
    Het is moeilijk om voor die case te zeggen dat ze dit reeds op dag 1 hebben doorgevoerd gezien er geen vergelijking is met voorgaande situatie
    Beetje zelfde principe met opslag vermoed ik? Vorig jaar kreeg ik 150 EUR opslag met ingang vanaf 1 januari 2017. Voor PC200 was er ook indexatie vanaf januari. Mijn brutoloon is met exact 150 EUR gestegen, dus dan heb ik eigenlijk geen 150 EUR opslag gehad want indexatie zit hier ook al in?

Enfin, van zo'n zaken lig ik op vandaag niet wakker, maar lijkt mij in het algemeen mogelijks wel voer voor discussie?
    What you do today can improve all your tomorrows.
    no votes  

iTrader
    22 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Manu Bekijk bericht
    Beetje zelfde principe met opslag vermoed ik? Vorig jaar kreeg ik 150 EUR opslag met ingang vanaf 1 januari 2017. Voor PC200 was er ook indexatie vanaf januari. Mijn brutoloon is met exact 150 EUR gestegen, dus dan heb ik eigenlijk geen 150 EUR opslag gehad want indexatie zit hier ook al in?
    Dat lijkt me inderdaad handig geregeld van uw werkgever. Nu, indexering was 1.13% dus op zich heb je waarschijnlijk wel het merendeel effectief als opslag gekregen. Maar toch vind ik het niet helemaal eerlijk om dat niet gewoon zo te zeggen.
    no votes  

iTrader
    4 (100%)
    Dat lijkt me inderdaad handig geregeld van uw werkgever. Nu, indexering was 1.13% dus op zich heb je waarschijnlijk wel het merendeel effectief als opslag gekregen. Maar toch vind ik het niet helemaal eerlijk om dat niet gewoon zo te zeggen.
    Is wel iets dat bij de meeste grote werkgevers gebeurd. Opslag altijd laten ingaan vanaf 1 januari, losstaand van wanneer uw evaluatiemoment is. Ik heb dit ooit voorgehad dat ik in december van werkgever veranderde, en mijn eerste loon (door indexatie) al hoger was dan wat ik onderhandeld had. Dan heb je wel ff nodig om dat uit te zoeken .
    no votes  

iTrader
    22 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Is wel iets dat bij de meeste grote werkgevers gebeurd. Opslag altijd laten ingaan vanaf 1 januari, losstaand van wanneer uw evaluatiemoment is.
    Ja, maar sommigen zijn daar wat transparanter in... Bij mijn vorige WG gingen alle opslagen ook effectief in vanaf januari (evaluatie meestal in december/januari) en dat was waarschijnlijk ook wel omdat psychologisch het al wat uitmaakt dat er ook indexering bijkomt, maar toen zeiden ze het dus wel dat er X aantal indexering was en X aantal echte opslag.
    Maar als men nu op voorhand al gaat zeggen: "je krijgt €150 opslag" en dan is er 2.5% indexering op een loon van pakweg €3500 dan maken ze je toch blij met een dode mus, want schiet er nog een €60 opslag over...

Bij nieuwe WG zijn evaluatiegesprekken meestal eind januari/begin februari en geldt opslag vanaf februari. Dus volledig gescheiden van indexmoment (en indexering wordt ook niet aangehaald bij evaluatiegesprek in de context van opslag), best transparant zo.

Ik heb dit ooit voorgehad dat ik in december van werkgever veranderde, en mijn eerste loon (door indexatie) al hoger was dan wat ik onderhandeld had. Dan heb je wel ff nodig om dat uit te zoeken .
    Ja, ik heb bij mijn eerste WG ook nooit het exacte loon gekregen waarvoor ik getekend heb
    no votes  

Bimmer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Maar als men nu op voorhand al gaat zeggen: "je krijgt €150 opslag" en dan is er 2.5% indexering op een loon van pakweg €3500 dan maken ze je toch blij met een dode mus, want schiet er nog een €60 opslag over...
    Wist zelfs niet dat er bedrijven waren die het zo speelde.
    Mijn loon wordt maandelijks geïndexeerd, maw ik zit steeds in die situatie met een opslag. Maar het is bij ons vanzelfsprekend dat de opslag en index los van mekaar is, dus krijg opslag en als dan de index aangepast wordt krijg ik de index bovenop de opslag.

Anders zit je inderdaad u werknemers blij te maken met een dode mus. Dacht dan ook dat het overal zo zou zijn, lijkt me logischer. Anders zou onze werkgever zeggen van, jullie krijgen elke maand opslag, terwijl het indexatie is.
    Laatst gewijzigd door Bimmer; 25 oktober 2017 om 11:32
    no votes  

Tefal's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk bericht
    Wist zelfs niet dat er bedrijven waren die het zo speelde.
    Ik ken er meerdere waarbij de werkgever dit als 'opslag' beschouwd. "Je krijgt er 5% bij" (maar wel incl. index.) of "je hebt vorig jaar toch al opslag gekregen" (alleen index).
    Altijd KMO
    no votes  

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tefal Bekijk bericht
    Ik ken er meerdere waarbij de werkgever dit als 'opslag' beschouwd. "Je krijgt er 5% bij" (maar wel incl. index.) of "je hebt vorig jaar toch al opslag gekregen" (alleen index).
    Altijd KMO
    Oké, als ze er uitdrukkelijk bij vermelden dat de index erbij zit, zoal in u geval. Dan is dat niet zo erg, dan weet je dat. Dan kun je die er zelf uit halen en zien hoeveel opslag je gekregen hebt. Is iets anders als zeggen van we geven u zoveel % opslag, terwijl quasi alles index is.

Maar als ze dan zeggen zoals in u tweede voorbeeld zouden bij ons de wenkbrauwen wel fronsen.
    no votes  

iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk bericht
    Oké, als ze er uitdrukkelijk bij vermelden dat de index erbij zit, zoal in u geval. Dan is dat niet zo erg, dan weet je dat. Dan kun je die er zelf uit halen en zien hoeveel opslag je gekregen hebt. Is iets anders als zeggen van we geven u zoveel % opslag, terwijl quasi alles index is.

Maar als ze dan zeggen zoals in u tweede voorbeeld zouden bij ons de wenkbrauwen wel fronsen.
    Meestal wordt dit verdoezeld he. Na uw evaluatie krijg je bvb 50 euro opslag. Er komt dan bvb een indexaanpassing van 60 euro (dus eigenlijk helemaal geen opslag). Het jaar nadien zeggen ze gewoon dat in je vorige evaluatie stond dat je opslag gekregen hebt.
    Ik denk dat je ervan versteld zou staan hoeveel "goede evaluaties" er vallen in de jaren dat er een indexaanpassing zit aan te komen.
    no votes  

iTrader
    0
    Meestal wordt dit verdoezeld he. Na uw evaluatie krijg je bvb 50 euro opslag. Er komt dan bvb een indexaanpassing van 60 euro (dus eigenlijk helemaal geen opslag). Het jaar nadien zeggen ze gewoon dat in je vorige evaluatie stond dat je opslag gekregen hebt.
    Ik denk dat je ervan versteld zou staan hoeveel "goede evaluaties" er vallen in de jaren dat er een indexaanpassing zit aan te komen.
    Is blijkbaar het geval ja, als ik het zo hoor.
    Zeggen de meeste werknemers hier dan niets op? Bij ons zou de werkgever daar over worden aangesproken, door de werknemers.

Nuja langs de andere kant kunnen de meeste werknemers hun loonbrief nog niet lezen, laat dan staan hoe ze weten hoe de index werkt.
    no votes  

iTrader
    22 (100%)
    Voor PC200 is dat elk jaar he, alleen niet altijd even groot

1 keertje een negatieve indexering gezien ook in januari, maar toen niet moeten inleveren (was ook bijna niets)
    no votes  

iTrader
    4 (100%)
    Voor PC200 is dat elk jaar he, alleen niet altijd even groot

1 keertje een negatieve indexering gezien ook in januari, maar toen niet moeten inleveren (was ook bijna niets)
    Klopt, maar een opslag van 10 euro zou een beetje belachelijk zijn. Bij ons viel het in elk geval op dat wanneer de index groter wordt, er plots heel veel mensen opslag kregen.
    no votes  

Pagina 5 van 337 Eerste 1234567891555105 ... Laatste

Regels voor berichten