Pagina 45 van 46 Eerste ... 35414243444546 Laatste
    StevieZonder's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Als consultant weet je normaal ook wat ze voor jou als rate vragen. Ik vind een goeie rule of thumb om daar 70% van te nemen om naar te mikken, dat is realistisch.

djoew's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Wat vinden jullie acceptabel qua marge voor de tussenpartij? Ik kan als freelancer by mijn huidige klant blijven zitten. Echter neemt mijn huidige werkgever wel rond de 11% als marge...

Verstuurd vanaf mijn Mi A2 met Tapatalk
    PSN: Denjoew

Tomski's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door djoew Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Wat vinden jullie acceptabel qua marge voor de tussenpartij? Ik kan als freelancer by mijn huidige klant blijven zitten. Echter neemt mijn huidige werkgever wel rond de 11% als marge...

Ik wou dat mijn tussenpartij maar 11 procent afroomde

iTrader
    0
    Voor welke diensten vragen ze eigenlijk geld?
    Puur voor klanten vinden voor jou? Of hebben ze ook een reputatie van enkel goeie freelancers aan te nemen, of andere diensten?

djoew's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    Voor welke diensten vragen ze eigenlijk geld?
    Puur voor klanten vinden voor jou? Of hebben ze ook een reputatie van enkel goeie freelancers aan te nemen, of andere diensten?
    Diensten leveren ze niet echt aangezien ik by mijn huidige klant blijf zitten. Puur voor het administratieve volgens mij. Ze hebben een rechtstreeks contract met die klant en volgens klant zelf kan ik daar niet echt omheen.

iTrader
    4 (100%)

Zit bij mij op 12% en in vergelijking met anderen is dat "redelijk". Als je dat optelt is dat natuurlijk veel geld, maar zeker als startende freelancer is zo'n tussenpartij wel handig.

Als uw klant dezelfde rate aanhoudt, is 11% ook echt niet veel.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

djoew's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Zit bij mij op 12% en in vergelijking met anderen is dat "redelijk". Als je dat optelt is dat natuurlijk veel geld, maar zeker als startende freelancer is zo'n tussenpartij wel handig.

Als uw klant dezelfde rate aanhoudt, is 11% ook echt niet veel.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
    Wel eigenlijk zit er eerst nog een tussenpartij tussen die 1% neemt maar een exclusiviteits contract heeft met de klant. Meerdere van mijn freelance collegas zitten rechtstreeks bij hun aan die marge van 1%. Dat vind ik een beetje het zure aan de marge van mijn werkgever. Zeker met nog een concurrentiebeding in de onderaannemer overeenkomst.

Tomski's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Wel eigenlijk zit er eerst nog een tussenpartij tussen die 1% neemt maar een exclusiviteits contract heeft met de klant. Meerdere van mijn freelance collegas zitten rechtstreeks bij hun aan die marge van 1%. Dat vind ik een beetje het zure aan de marge van mijn werkgever. Zeker met nog een concurrentiebeding in de onderaannemer overeenkomst.

Het staat je vrij om zelf een klant te zoeken waar je niet met een contractuele blokkage zit in de vorm van het niet concurrentiebeding met je oude werkgever.
    En ben je ook meteen van de schijnzelfstandigheid vanaf.

iTrader
    39 (100%)
    Lijkt me een normaal percentage.
    In mijn korte ervaring is het niet zo gemakkelijk om rechtstreeks bij een klant binnen te geraken. Lukt meestal alleen bij kleinere bedrijven en via personen waar je vroeger al mee gewerkt hebt.
    Bij grotere bedrijven heb je altijd preferred suppliers, dus zelfs al geraak je zelf binnen, moet je hen nog inschakelen. Bij kleinere bedrijven is er dan mogelijk weer minder budget, waardoor je uiteindelijk misschien op het zelfde bedrag uitkomt.

Als het bedrag dat jij krijgt op zich aanvaardbaar is, zou ik me er niet teveel van aantrekken.

Persoonlijk kan ik het wel aanraden om zelf iets te zoeken. Je gaat tenslotte toch om een reden weg bij je huidige werkgever? Ik snap niet goed dat je dan toch nog van hun afhankelijk wil zijn. Ja, het is wat scary, maar die schrik is snel weg.

djoew's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk bericht
    Lijkt me een normaal percentage.
    In mijn korte ervaring is het niet zo gemakkelijk om rechtstreeks bij een klant binnen te geraken. Lukt meestal alleen bij kleinere bedrijven en via personen waar je vroeger al mee gewerkt hebt.
    Bij grotere bedrijven heb je altijd preferred suppliers, dus zelfs al geraak je zelf binnen, moet je hen nog inschakelen. Bij kleinere bedrijven is er dan mogelijk weer minder budget, waardoor je uiteindelijk misschien op het zelfde bedrag uitkomt.

Als het bedrag dat jij krijgt op zich aanvaardbaar is, zou ik me er niet teveel van aantrekken.

Persoonlijk kan ik het wel aanraden om zelf iets te zoeken. Je gaat tenslotte toch om een reden weg bij je huidige werkgever? Ik snap niet goed dat je dan toch nog van hun afhankelijk wil zijn. Ja, het is wat scary, maar die schrik is snel weg.
    Afhankelijk niet, ik wil vooral by huidige klant blijven.

Bedrag dat ik zou ontvangen is 520 ex voor test analyst/coördinator rond de 8 jaar ervaring

Laatst gewijzigd door djoew; 14 augustus 2019 om 17:51

iTrader
    0
    Ik heb een vraag, ik denk om te starten als zelfstandige met eenmanszaak.

Ik dacht in Estland een tweede entiteit op te zetten om mijn belastingsdruk in Belgie te verlagen, winsten die ik ginder herinvesteer zouden aan 0% belast zijn.

Word ik dan nog steeds belast aan het individuele tarief in de personenbelasting op het bedrag dat ik naar Estland overzet?

Herman De Croo's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    dat werkt helemaal niet zo simpel. als gewone zelfstandige zijn dat soort constructies niet interessant, niet legaal, hoge boetes, en hoge fiscale/administratieve kosten.
    10% korting bij alle hotels op booking.com via deze link

iTrader
    0
    Zo'n dingen zijn maar interessant als er gigantisch veel geld tegenoverstaat.
    Minimaal meerdere miljoenen dat je uitspaart. Want de boetes die je krijgt als het uitkomt, zijn ook niet van de poes.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    Zo'n dingen zijn maar interessant als er gigantisch veel geld tegenoverstaat.
    Minimaal meerdere miljoenen dat je uitspaart. Want de boetes die je krijgt als het uitkomt, zijn ook niet van de poes.
    Is dat niet legaal als hij kan bewijzen dat hij ginder minstens x aantal maanden verblijft? Ik heb ooit iemand geweten die om die reden een appartement in Malta had en daar was niks illegaal aan.

beryl's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Als hij daar effectief een "vaste inrichting" heeft en het geld ook daar verdiend wordt, dan is dat idd niet illegaal. Maar gewoon een entiteit opzetten en doen alsof het geld daar verdiend wordt is dat wel.

Pagina 45 van 46 Eerste ... 35414243444546 Laatste

Regels voor berichten