iTrader
    0

Masteropleiding + werken

Dit jaar studeer ik af als bachelor in de psychologie (arbeids- en organisatiepsychologie als afstudeerrichting).
    Nu wil ik hier nog mijn master in halen, echter kan ik niet meer voltijds gaan studeren waardoor ik deze studie wil combineren met deeltijds werken.

Ze hebben de masteropleiding aan VUB en KUL. Nu heb ik reeds vernomen van vrienden dat het schakeljaar via de VUB makkelijker is en dat je met mijn diploma vrijstellingen krijgt voor statistiek. Dit is niet het geval bij KUL.
    Maar voor de afstudeerrichting arbeids- en organisatiepsychologie is enkel een dagopleiding bij VUB met lessen met verplichte aanwezigheid (wat dus niet zomaar kan als ik zou gaan werken..).

Nu vraag ik me af, zou het mogelijk zijn om het schakeljaar te doen via VUB en de twee jaar masteropleiding via KUL?

Bedankt!
    no votes  

Flawless's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Astrid1 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Dit jaar studeer ik af als bachelor in de psychologie (arbeids- en organisatiepsychologie als afstudeerrichting).
    Nu wil ik hier nog mijn master in halen, echter kan ik niet meer voltijds gaan studeren waardoor ik deze studie wil combineren met deeltijds werken.

Ze hebben de masteropleiding aan VUB en KUL. Nu heb ik reeds vernomen van vrienden dat het schakeljaar via de VUB makkelijker is en dat je met mijn diploma vrijstellingen krijgt voor statistiek. Dit is niet het geval bij KUL.
    Maar voor de afstudeerrichting arbeids- en organisatiepsychologie is enkel een dagopleiding bij VUB met lessen met verplichte aanwezigheid (wat dus niet zomaar kan als ik zou gaan werken..).

Nu vraag ik me af, zou het mogelijk zijn om het schakeljaar te doen via VUB en de twee jaar masteropleiding via KUL?

Bedankt!
    Lijkt mij nogal een opportunistische post, heb de indruk dat je een KUL diploma wilt, maar niet bereid bent om er 'harder' voor te werken. Correct me if I'm wrong.
    Een schakelprogramma is unief specifiek en kan nogal variëren. Je kan je dus enkel inschrijven in de Master van de universiteit waar je uw attest behaalt (want een schakelprogramma is geen diploma). Uw geniaal plan zal dus helaas niet doorgaan.

Hoe dan ook...KUL of VUB, een schakeljaar is altijd vrij zwaar. Werken en een schakeljaar doen, dan kan ik er nu al op wedden dat je een slaagkans hebt die gelijk is aan 0.
    Ik ben. Jij bent. Hij is. Wij zijn. Jullie zijn. Zij zijn.
    no votes  

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Flawless Bekijk bericht
    Lijkt mij nogal een opportunistische post, heb de indruk dat je een KUL diploma wilt, maar niet bereid bent om er 'harder' voor te werken. Correct me if I'm wrong.
    Een schakelprogramma is unief specifiek en kan nogal variëren. Je kan je dus enkel inschrijven in de Master van de universiteit waar je uw attest behaalt (want een schakelprogramma is geen diploma). Uw geniaal plan zal dus helaas niet doorgaan.

Hoe dan ook...KUL of VUB, een schakeljaar is altijd vrij zwaar. Werken en een schakeljaar doen, dan kan ik er nu al op wedden dat je een slaagkans hebt die gelijk is aan 0.
    Ik betwijfel ten zeerste dat de slaagkans van een schakeljaar en werken gelijk is aan 0. Er zijn namelijk nog mensen die dat doen en wel degelijk slagen.
    Dit is overigens de reden dat ik deeltijds wil werken en niet voltijds.

Verder ben ik zeker wel bereid er harder voor te werken, ik ben gewoon realistisch over wat ik kan en wat niet.
    Ook merk ik dat je tussen de lijnen door 'probeert' te lezen en uit mijn tekst probeert te besluiten dat ik een bepaald diploma wil maar hier niet voor wil werken. Hierbij kan ik je alvast meedelen dat je de bal compleet misslaat. Liefst van al wil ik studeren aan de VUB maar omdat de afstudeerrichting A&O niet mogelijk is voor werkstudenten is deze optie uitgesloten. Ik ben bij deze op zoek naar een oplossing die bij mijn noden en wensen aansluit.

Als ik niet na ga of mijn 'geniaal plan' mogelijk is of niet, zal ik het nooit weten, toch?
    no votes  

iTrader
    0
    En in de meeste gevallen maakt het geen hol uit waar je je diploma gehaald hebt. Dat gaat eerder een rol spelen als je magna cum laude wilt behalen en daar effectief iets mee wilt bereiken (een bedrijf waar je nauwelijks binnen geraakt zonder een top student te zijn bijvoorbeeld).
    no votes  

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    En in de meeste gevallen maakt het geen hol uit waar je je diploma gehaald hebt. Dat gaat eerder een rol spelen als je magna cum laude wilt behalen en daar effectief iets mee wilt bereiken (een bedrijf waar je nauwelijks binnen geraakt zonder een top student te zijn bijvoorbeeld).
    Het maakt mij ook helemaal niet uit waar ik mijn diploma haal. Bij VUB gaat combinatie werken en A&O afstudeerrichting gewoon niet omdat dit niet wordt aangeboden.
    no votes  

iTrader
    0
    Hoi Astrid,

De enige die daar antwoord op kan geven is de KUL, je kan altijd eens bellen en zeggen dat je de schakeljaren al gedaan hebt. Mij maakt het niet uit hoor waar je jouw diploma haalt. Ik heb mijn diploma onlangs voor de eerste keer moeten tonen en dat was na een sollicitatie via Selor, waar ik overigens nog altijd op antwoord wacht. Ik heb zelf ook ooit een schakeljaar gedaan, maar in een andere richting (ing.). Het is niet noodzakelijk zwaarder, maar wel aanpassen als je uit de luie bacheloropleiding komt. Ik kon wel nog in het weekend werken, maar that's it. Nuja, ik wens je alvast veel succes en hopelijk lukt het om het te combineren met een job.
    no votes  

iTrader
    0
    Je kan ook voor een verkorte bachelor gaan. Dan heb je dat probleem niet.
    no votes  

Tags for this Thread

Regels voor berichten