Pagina 64 van 66 Eerste ... 145460616263646566 Laatste
    chronos's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik ben op zoek naar een interessant keuzevak op de KUL of op de VUB. Het vak mag zowel 3 of 6 sp zijn en moet in het 2e semester vallen. Best een vak rond geschiedenis/filosofie/talen want het moet wel nog in lijn liggen met mijn studie. Liefst ook geen buisvak of een vak met te veel tralala rond, dus geen lelijke groepswerken of presentaties.
    Laatst gewijzigd door chronos; 25 januari 2019 om 12:37

:unsure:'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chronos Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik ben op zoek naar een interessant keuzevak op de KUL of op de VUB. Het vak mag zowel 3 of 6 sp zijn en moet in het 2e semester vallen. Best een vak rond geschiedenis/filosofie/talen want het moet wel nog in lijn liggen met mijn studie. Liefst ook geen buisvak of een vak met te veel tralala rond, dus geen lelijke groepswerken of presentaties.
    Hebt ge een lijst waaruit je kan kiezen?

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door :unsure: Bekijk bericht
    Hebt ge een lijst waaruit je kan kiezen?
    Nope, mag zelf twee vakken voorleggen zolang ze maar een toegevoegde waarde bieden aan mijn studies. Ze moeten dus gwn worden goedgekeur door de trajectbegeleider

iTrader
    0
    Internationale politiek na 1945 @kul. Heb dit vorig jaar zelf gevolgd en was zeer interessant. Van de 5ish mensen van mijn richting die dit vak ook hebben gevolgd had iedereen rond de 17/20

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AverageStudent Bekijk bericht
    Internationale politiek na 1945 @kul. Heb dit vorig jaar zelf gevolgd en was zeer interessant. Van de 5ish mensen van mijn richting die dit vak ook hebben gevolgd had iedereen rond de 17/20
    Het vak lijkt zeer interessant maar eveneens heel belastend. Hoeveel dagen heb je er voor geblokt? Ik weet niet of het in mijn tweede semester kan passen aangezien al mijn aankomende vakken al zeer zwaar zijn.

iTrader
    0
    Niemand? Kzou mijn ISP graag de maandag indienen 😢

iTrader
    0
    Op 10 april heb ik mijn eerstvolgende examen: natuurwetenschappen. Op 15 april gedragswetenschappen (en daarvan moet een opdracht ingediend zijn). Daarachter nog: frans mondeling, frans schriftelijk (vermoedelijk opnieuw), nederlands schriftelijk, nederlands mondeling en wiskunde. Maar dus eerst deze twee examens, en daarna kijken we verder.

Voor de voorbije vakken heb ik niet zo veel gedaan eerlijk gezegd, ook omdat het niet echt nodig was, en ook omdat het wat uitgesteld was. Bij sommige vakken had ik misschien wel iets meer kunnen doen, maar anderzijds is het resultaat erg goed.

Gedragswetenschappen is erg interessant, dus daarvan verwerk ik het nu al zodat ik op 11,12, 13 en 14 april eigenlijk moet herhalen. Deel 1 (de eerste 25% is al bijna verwerkt). Met natuurwetenschappen ga ik ook beginnen, maar dat ziet er echt behoorlijk zwaar uit. Ik heb eens vergeleken met de inhoudstafel van de cursussen van Wi-We, en eigenlijk verschilt dat niet eens zo hard qua wat je ziet (misschien net iets minder uitgebreid, en maar een paar aantal dingen die wegvallen). En omdat het zoveel is (ik leer een cursus van 500 pagina's!), heb ik echt het idee dat ik te veel doe. Ik ben veel vergeten van fysica en chemie, dus veel zal ik moeten heropfrissen (er staan veel oefeningen met oplossingen op ook). Ik denk dat dit een goede oefening voor mezelf is om te zien of ik een academische bachelor aan kan. (Bij biologie keert het meeste wat ik zie trouwens terug in de vakken erfelijkheidsleer en fysiologie indien ik psychologie ga doen). Chemie vind ik interessant. Maar vooral fysica ziet er echt chinees uit, en heb ik nog maar nul voorkennis van. Het ziet er ook niet interessant uit. Ik begrijp niet waarom mensen dat leuk vinden, maar ik ga de uitdaging toch aannemen.

Volgens mij eerste keer dat ik quasi 3 weken op voorhand al begin met leren voor iets (voelt raar aan). Daarom dus een test of het iets voor mij is (en of ik het aan kan, mentaal en fysiek om grote pakken te verwerken + of ik goede studiemethodes enz. heb).

cdp1193's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Morgen zal de rest van m'n leven bepaald worden.
    All men dream: but not equally. Those who dream by night in the dusty recesses of their minds wake in the day to find that it was vanity: but the dreamers of the day are dangerous men, for they may act their dreams with open eyes, to make it possible.
    Last.fm | RYM

Lexx's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cdp1193 Bekijk bericht
    Tuurlijk niet, op elk moment in uw leven kunt ge nog altijd een andere richting uitgaan
    "You don't stop riding because you get old, you get old because you stop riding."

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cdp1193 Bekijk bericht
    Spannend, in Antwerpen is het vandaag.
    Bellen ze in Gent ook?

iTrader
    0
    Hangt af van dienst tot dienst.
    All men dream: but not equally. Those who dream by night in the dusty recesses of their minds wake in the day to find that it was vanity: but the dreamers of the day are dangerous men, for they may act their dreams with open eyes, to make it possible.
    Last.fm | RYM

iTrader
    0
    Waarvoor ga jij misschien? Mogen jullie 1 of 2 keuzes doorgeven ? Ik herinner de spanning nog goed !

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chento Bekijk bericht
    Waarvoor ga jij misschien? Mogen jullie 1 of 2 keuzes doorgeven ? Ik herinner de spanning nog goed !
    pm
    Last.fm | RYM

iTrader
    0
    amai ik heb het echt gehad met al die vakskes van 3 SP die denken dat ze 8 SP zijn hier komt maar geen einde aan

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chronos Bekijk bericht
    amai ik heb het echt gehad met al die vakskes van 3 SP die denken dat ze 8 SP zijn hier komt maar geen einde aan
    Same, dit semester allemaal vakken van 4 SP, wat een hel. Volgend jaar mag ik 30 SP aan keuzevakken opnemen, ik weet nog niet welke maar het zullen er in ieder geval 5 van 6 SP worden ofzo.

Pagina 64 van 66 Eerste ... 145460616263646566 Laatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten