iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door makila Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Een hint: Ik word net héél véél aangenomen bij klanten. Maar dus niet / nooit voor technische profielen.
    En het issue is dus inderdaad een combinatie van pech en niet de juiste technische skills bezitten. En laat dit nu net mijn frustratie zijn hé.

Eens je in een hokje gedrumd wordt is het ook lastig eruit te geraken. Ik word aanzien als functioneel tester/testcoordinator/testmanager en dan kijkt men gewoon verbaasd op dat ik eigenlijk iets anders wil doen binnen het testvak. That is part of the problem.

Ach ja ik had de nood dit eens goed neer te pennen
    Een werkgever (wss ook consultancy maar das een begin) zoeken en met het duidelijke verhaal afkomen wat je wilt. Dan ook zorgen dat het op papier staat zodanig dat je niet na 6 maand toch terug in zo'n job gedwongen wordt.

Ik snap ook wel, eens getekend kijken ze waar ze je billable kunnen krijgen, maar daarom moet je die voorwaarden op papier zetten voor je begint, dan sta je sterker

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Marrokaanse collega (ingenieur) die op eerste dag op nieuwe job facebook openzet om te kunnen chatten via messenger. Gevraagde werk ondermaatse kwaliteit. Finaal dan toch ontslaan.
    Maar dat hij nieuwe buitenlandse collegas opzet (nog voor het ontslag) tegen autochtone collegas was voor mij een slag in het gezicht. Heeft letterlijk tegen nieuwe collega gezegd dat we blijkbaar allemaal racisten zijn.
    awtch.

SAR.'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zwarten Bekijk bericht
    Marrokaanse collega (ingenieur) die op eerste dag op nieuwe job facebook openzet om te kunnen chatten via messenger. Gevraagde werk ondermaatse kwaliteit. Finaal dan toch ontslaan.
    Maar dat hij nieuwe buitenlandse collegas opzet (nog voor het ontslag) tegen autochtone collegas was voor mij een slag in het gezicht. Heeft letterlijk tegen nieuwe collega gezegd dat we blijkbaar allemaal racisten zijn.
    awtch.
    What the actual fuck
    Die heeft zijn ontslag precies heel slecht verteerd.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Een ergernis misschien niet echt, maar er zit toch meer ander dan men zegt

Toen iedereen op kantoor werkte werd er aangeraden/verplicht de laptop te vergrendelen bij het verlaten van je bureau
    Nu werkt de overgrote meerderheid van thuis uit en heeft het directiecomité beslist dat je pc na 10 minuten inactiviteit automatisch vergrendeld zal worden (en skype op afwezigheid gaat). Goeie regel, maar waarom doen we dit niet als iedereen op kantoor zit ?

Wie gaat er thuis in mijn pc als ik die even laat aanstaan om naar het toilet te gaan? Mijn vriendin ? Voor de rest loopt hier niemand hé
    Zeg gewoon dat het is om te controleren of iedereen ook wel effectief werkt ipv gewoon zijn pc te laten aanstaan, dit nu verkopen als informaticabeveiliging is nogal simpel
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Tomski's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    corporate die beslist (en blijft beslissen) dat de standaard schijf in ons HP laptops 256gb ssd is en blijft.

Elke maand opnieuw worden we overspoeld met tickets van volle schijven (haja, iederereen zit met VM's op zijn lokale schijf, IT HQ reserveert 30gb om updates en Win10 releases via sccm door te sturen en met dat thuiswerk zit ook veel volk folders te syncen van hun clouddrives.

iTrader
    0
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk bericht
    corporate die beslist (en blijft beslissen) dat de standaard schijf in ons HP laptops 256gb ssd is en blijft.

Elke maand opnieuw worden we overspoeld met tickets van volle schijven (haja, iederereen zit met VM's op zijn lokale schijf, IT HQ reserveert 30gb om updates en Win10 releases via sccm door te sturen en met dat thuiswerk zit ook veel volk folders te syncen van hun clouddrives.
    Waarom zit iedereen met VMs op zijn lokale schijf? Is dat ook een corporate policy?
    Is dat niet lastig ombdat ook allemaal geupdate en gelicensieerd te houden?
    Vanaf mensen VMs naar elkaar gaan beginnen kopieren is het hek helemaal van de dam.

Zo'n policy is vaak ook om te zeggen "uw laptop dient helemaal niet om VMs op te zetten, dus we gaan dat eens forceren door de schijven klein te houden".
    Want zo is het he geef ze 1TB en volgend jaar staat dat ook vol, allemaal VMs en backups van VMs en vorige versies etc.

Tomski's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ja, ons techniekers hebben die nodig als ze onsite gaan naar de klant.

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    14 Post(s)
    Welcome to my world.

Mag een nutanix cluster gaan installeren maar de foundation VM kan geen nodes detecteren wegens de firewall. En uiteraard kan ik de firewall niet uit schakelen want GPO.
    *** Also sprach Zarathustra ***

Vega's schermafbeelding
    iTrader
    93 (99%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    Vandaag frustratie wederom de DIV................. Wat een KUTinstelling is me dat. Doen de naam ambtenaar alleen maar kwaad.
    \0/

jeronimo's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vega Bekijk bericht
    Vandaag frustratie wederom de DIV................. Wat een KUTinstelling is me dat. Doen de naam ambtenaar alleen maar kwaad.
    geen idee wat de issue is maar afspraak in Gent gemaakt en alles liep vanzelf zonder issues
    -=PIMP=- www.pimp-clan.be
    owning all bitches since 2005.

Vega's schermafbeelding
    iTrader
    93 (99%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jeronimo Bekijk bericht
    geen idee wat de issue is maar afspraak in Gent gemaakt en alles liep vanzelf zonder issues
    Lang verhaal kort gemaakt, firma's/instanties die zelf voertuigen kunnen preregistreren geraken vlotjes door een preregistratie, echter kan het soms zijn dat bij de preregistratie gegevens moeten ingevuld worden (afmetingen van het voertuig, kleurcode, ...) zonder dat dit tijdens de preregistratie wordt vermeld. Die voertuigen kunnen in principe perfect via WebDIV ingeschreven worden, behalve wanneer dus de klant de preregistratie voltooid zonder bepaalde (cruciale) gegevens te hebben ingevuld. Nogmaals, het preregistratie systeem meldt niet dat deze gegevens cruciaal zijn.

Dan kan je bij de foutcode via het WebDIV dus drie opties krijgen wanneer je belt met de DIV:

A Of je krijgt een capabele werknemer aan de lijn die meldt welke gegevens er tijdens de preregistratie ontbraken, deze vraagt die gegevens op, als je de gegevens dan bezorgt kan deze capabele werknemer de gegevens aanvullen en kan je weer verder met je WebDIV inschrijving;
    B Of je krijgt een cliché ambtenaar aan de lijn die zegt "goh ja... print de foutcode die je hebt af en bezorgt ons alle papieren per post;
    C Of je krijgt een cliché ambtenaar aan de lijn die zegt "goh ja... dit is het email adres van de preregistratie dienst, stuurt daar een mailtje naar en dan zie je wel wat er uit de bus komt".

Dinsdag dus deze laatste optie gekregen, alé... Mailtje gestuurd naar de dienst preregistratie (waarvan er geen telefoonnummer bekend is of mag gegeven worden, zij ontvangen ook geen telefoons). Het ergste is dus dat bij deze nieuwe dienst EXACT dezelfde antwoorden mogelijk zijn als hierboven, A of B... Vandaag dus antwoordje B gekregen. Enorm zuur als je soms gewoon meteen kan geholpen worden en na een werkweek soms het antwoord evengoed kan zijn "stuurt het op met de post en dan zien we wel".

Degoutant.
    \0/

Regels voor berichten