drolf's schermafbeelding
    iTrader
    47 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gromker Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Gisteren gaan solliciteren, ik voldeed aan hun verwachtingen/profiel, het bedrijf/Werk spreekt mij aan, het "klikte" ook maaaar....toen kwam het loon ter sprake. Ik lag blijkbaar ver buiten hun budget (nochtans "marktconform", letterlijk wat ik had/heb/aangeboden krijg). Nu zelfs met de vermelding dat ik open sta voor een wat lager aanbod omdat het een beetje een zijdelingse verplaatsing is en ergens ook een klein stapje terug (maar met meer potentieel) was hij zichtbaar wat van zijn melk. Hij wou nu geen bedrag zeggen omdat hij toch eerst iets wou uitwerken en nadenken maar we lagen "toch wel ettelijke euro's per uur" uiteen.

Ja,kijk, sorry, ik ken de lonen,barema's,prijzen,kwalificaties... in de sector goed genoeg en ge moet op dit moment, met de krapte op de arbeidsmarkt voor mijn profiel, echt niet meer met een schoolverlatersloontje afkomen als ge ervaren,geschoolde,zelfstandige techniekers zoekt.

Ergens toch wel benieuwd waar hij mee gaat afkomen
    Het feit dat je technieker bent, maakt al dat je overal mag beginnen. Weliswaar aan hun voorwaarden en daar knelt de schoen vaak :-)

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door drolf Bekijk bericht
    Het feit dat je technieker bent, maakt al dat je overal mag beginnen. Weliswaar aan hun voorwaarden en daar knelt de schoen vaak :-)
    Inderdaad maar als hun voorwaarden blijkbaar toch wel onder al de anderen (concurrenten) hun voorwaarden liggen moeten ze natuurlijk ook niet verbaasd zijn dat ze moeilijk volk vinden.
    Nu, ze zijn op korte tijd sterk gegroeid qua opdrachten en moeten nu ook meegroeien met personeel en ik snap gerust dat dan meteen een "dure" werkkracht aannemen een enorm risico is want als deze opdrachten afgelopen zijn is er natuurlijk geen garantie dat ze niet terug naar hun oud niveau zakken en dan zitten ze daar met die grote kost die eigenlijk niet meer rendeert maar tja, dat is de oefening die zij op voorhand moeten maken, niet pas als er iemand voor hun neus zit.

Lolplayer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    dat is de oefening die zij op voorhand moeten maken, niet pas als er iemand voor hun neus zit.

Waarom ?

Ze hebben niks te verliezen, misschien proberen ze gewoon he en beseffen ze maar al te goed dat hun voorwaarden slap zijn.
    Wie wil er LOL ranked spelen ?

==> stuur pm indien je in bronze zit en lol wil spelen
    ==> age of empires spelers mogen zich ook aanmelden

Nahrtent's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Vanaf morgen 13 dagen onafgebroken travakken.

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Five-seveN Bekijk bericht
    Om uw opzeg te doen moet je niks aan HR vragen he. Je moet een aangetekende brief sturen.

"zeg HR ik heb u al maanden geleden gebeld om mijn opzeg papieren, ontslagbrief en zo te regelen, wanneer gaan jullie dat doen? "
    - we zijn er nog mee bezig
    Ik denk dat hij doelde op het aanwerven van een vervanger.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html

denkimi's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Gisteren gaan solliciteren, ik voldeed aan hun verwachtingen/profiel, het bedrijf/Werk spreekt mij aan, het "klikte" ook maaaar....toen kwam het loon ter sprake. Ik lag blijkbaar ver buiten hun budget (nochtans "marktconform", letterlijk wat ik had/heb/aangeboden krijg). Nu zelfs met de vermelding dat ik open sta voor een wat lager aanbod omdat het een beetje een zijdelingse verplaatsing is en ergens ook een klein stapje terug (maar met meer potentieel) was hij zichtbaar wat van zijn melk. Hij wou nu geen bedrag zeggen omdat hij toch eerst iets wou uitwerken en nadenken maar we lagen "toch wel ettelijke euro's per uur" uiteen.

Ja,kijk, sorry, ik ken de lonen,barema's,prijzen,kwalificaties... in de sector goed genoeg en ge moet op dit moment, met de krapte op de arbeidsmarkt voor mijn profiel, echt niet meer met een schoolverlatersloontje afkomen als ge ervaren,geschoolde,zelfstandige techniekers zoekt.

Ergens toch wel benieuwd waar hij mee gaat afkomen
    Ik ben rond nieuwjaar ook gaan solliciteren voor een andere job als technieker. Ze wisten overal op voorhand hoeveel ik nu verdien, hoeveel ik wil verdienen om te veranderen, en dat ik enkel voor het loon weg ga en niet omdat ik het niet meer graag doe.

Van de 7 bedrijven waar ik geweest ben, en waar ik trouwens allemaal mocht beginnen, is er maar 1 dat een voorstel deed dat in de buurt kwam van wat ik wilde. 3 ervan kwamen zelfs lager uit dan wat ik nu heb.

Laat me dan gewoon niet komen he als ge toch op voorhand weet dat ge niet wil betalen wat ik vraag. Dan verspilt ge uw en mijn tijd niet. Zoek dan maar een schoolverlater zonder diploma.

Goed, ondertussen heb ik wel achteraf bericht gehad van het bedrijf dat al het beste aanbod deed dat ze mij wel kunnen geven wat ik vraag. Eind maart start ik er.
    Zij hebben dus blijkbaar wel echt iemand nodig, al de rest duidelijk niet.

gumball4000's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Hier 3 jaar geleden gesolliciteerd bij een reclamebureau...niet wetende dat die lonen er extreem laag liggen.
    Even achtergrond info: master bedrijfscom, had 2 jaar ervaring en verdiende toen 2600 bruto + mc, groepsverzekering

Wanneer we over loon begonnen in het marktingbureau was hun eerste reactie op mn toenmalig loon “wat? Gij verdient meer dan managers hier. Hier zou ge 1800€ verdienen”
    Ik “maar dan met andere voordelen?”
    Zij “neenee 1800 bruto en dat is het.. een job moet ge doen omdat ge het inhoudelijk boeiend vindt, niet om het loon”....ja...er zijn ook wel limieten lol..
    Ik ging echt geen 800€ bruto + mc en groepsverzekering opgeven .
    Uiteindelijk niet meer op ingegaan en ze wensen mij succes met mijn eisen .
    2 maand later job gevonden waarbij ik hetzelfde verdiende + mc, auto, gsm + abo, laptop en 8 dagen extra verlof.

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gumball4000 Bekijk bericht
    Hier 3 jaar geleden gesolliciteerd bij een reclamebureau...niet wetende dat die lonen er extreem laag liggen.
    Even achtergrond info: master bedrijfscom, had 2 jaar ervaring en verdiende toen 2600 bruto + mc, groepsverzekering

Wanneer we over loon begonnen in het marktingbureau was hun eerste reactie op mn toenmalig loon “wat? Gij verdient meer dan managers hier. Hier zou ge 1800€ verdienen”
    Ik “maar dan met andere voordelen?”
    Zij “neenee 1800 bruto en dat is het.. een job moet ge doen omdat ge het inhoudelijk boeiend vindt, niet om het loon”....ja...er zijn ook wel limieten lol..
    Ik ging echt geen 800€ bruto + mc en groepsverzekering opgeven .
    Uiteindelijk niet meer op ingegaan en ze wensen mij succes met mijn eisen .
    2 maand later job gevonden waarbij ik hetzelfde verdiende + mc, auto, gsm + abo, laptop en 8 dagen extra verlof.
    Heb jij niet geantwoord : een job doe je voor het loon. Een hobby doe je voor het inhoudelijk boeiende.

Mijn hobby mijn job maken is het summum maar uiteindelijk blijven de karakteristieken die het een job maken wel van Tel.

Maar geen probleem als dat jullie mind-set is. Verlaag jullie loon met 800 euro +extralegale voordelen want ja je doet het toch voor de inhoud en steek dat dan bij mij. Win-win situatie voor ons beiden.

lammeken's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
    Laat me dan gewoon niet komen he als ge toch op voorhand weet dat ge niet wil betalen wat ik vraag. Dan verspilt ge uw en mijn tijd niet. .
    Bij mij was het een beetje in dezelfde trend, maar dan niet het loon.
    Elk telefonisch gesprek vernoemde ik dat ik in een rolstoel zit en vaak komt dan bij het gesprek boven dat het misschien toch niet mogelijk is in een rolstoel.
    Zeg dat dan aan de telefoon he .
    Gang is alles,remmen is angst

PSN: yellow-intruder

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
    Ik ben rond nieuwjaar ook gaan solliciteren voor een andere job als technieker. Ze wisten overal op voorhand hoeveel ik nu verdien, hoeveel ik wil verdienen om te veranderen, en dat ik enkel voor het loon weg ga en niet omdat ik het niet meer graag doe.

Van de 7 bedrijven waar ik geweest ben, en waar ik trouwens allemaal mocht beginnen, is er maar 1 dat een voorstel deed dat in de buurt kwam van wat ik wilde. 3 ervan kwamen zelfs lager uit dan wat ik nu heb.

Laat me dan gewoon niet komen he als ge toch op voorhand weet dat ge niet wil betalen wat ik vraag. Dan verspilt ge uw en mijn tijd niet. Zoek dan maar een schoolverlater zonder diploma.

Goed, ondertussen heb ik wel achteraf bericht gehad van het bedrijf dat al het beste aanbod deed dat ze mij wel kunnen geven wat ik vraag. Eind maart start ik er.
    Zij hebben dus blijkbaar wel echt iemand nodig, al de rest duidelijk niet.
    Maar werkt het systeem dan niet als volgt:
    - je laat iemand komen
    - je beoordeelt die zijn capaciteiten, uitstraling, groeipotentieel, karakter
    - je bied een loon aan conform die beoordeling

Je kan dus net zozeer zeggen dat deze bedrijven meer van u hadden verwacht voor iemand dat een loon vraagt van xxxx euro.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lammeken Bekijk bericht
    Bij mij was het een beetje in dezelfde trend, maar dan niet het loon.
    Elk telefonisch gesprek vernoemde ik dat ik in een rolstoel zit en vaak komt dan bij het gesprek boven dat het misschien toch niet mogelijk is in een rolstoel.
    Zeg dat dan aan de telefoon he .
    Wel heel vervelend ja. Ik kan me inbeelden dat dit soms komt doordat HR eerst kandidaten ter plaatsen moet pre-screenen en daarbij niet mag discrimineren, en dat daarna pas de “baas” van de vacature wordt ingelicht over de capaciteiten en gebreken van de sollicitanten. Dat is zo soms ook met een auto. Andere sollicitant heeft wel een auto, of er is toevallig recent een project gekomen waar auto voor nodig is. HR weet dat niet altijd.

Hangt ook af van welk soort job natuurlijk. Kan me inderdaad ook inbeelden dat sommige Hr diensten gewoon zoveel mogelijk sollicitanten moeten hebben om hun uren en werk te verantwoorden aan de baas. En daarbij dus enorm veel tijd verspillen van hun eigen en anderen. Maarja het is gemakkelijker om een gehandicapte dat zelf gebeld heeft te laten langskomen dan zelf op zoek te gaan. 1 sollicitant is 1 sollicitant.
    Laatst gewijzigd door Five-seveN; 26 januari 2020 om 10:31

Greenie's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renegadexxripxx Bekijk bericht
    Heb jij niet geantwoord : een job doe je voor het loon. Een hobby doe je voor het inhoudelijk boeiende.

Mijn hobby mijn job maken is het summum maar uiteindelijk blijven de karakteristieken die het een job maken wel van Tel.

Maar geen probleem als dat jullie mind-set is. Verlaag jullie loon met 800 euro +extralegale voordelen want ja je doet het toch voor de inhoud en steek dat dan bij mij. Win-win situatie voor ons beiden.
    Hier wordt dat argument ook al eens gebruikt voor zaken die naast het werk uitgevoerd moeten worden voor een lage compensatie.
    Ik moet toch ook altijd even lachen, vraag me af of ze het zelf geloven of niet.

Het blijft altijd beiden samen die goed in balans moeten zijn: inhoud + verloning

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    21 Post(s)
    het geklaag op de HR-afdeling doet me soms denken aan het geklaag over de ICT/IT-afdeling.

En gek genoeg hebben die diensten idd redelijk veel verwantschap:
    - hun functioneren hangt grotendeels af van de competentie van zijn die HR/ICT gebruiken: bij ICT de gebruikers die foute zaken doen uit incompetentie, bij HR de bazen/managers die bij vacatures onrealistische zaken verwachten of dingen verzwijgen.
    - dagelijks zijn er updates qua wetgeving of qua software die het héél moeilijk maken om zaken nog altijd up to date bij te houden
    - werknemers nemen zelf (met hun eigen collega's/diensthoofden in geval van HR, met hun PC in geval van ICT) initiatieven om HR/ICT te bypassen, het is dan vaak HR/ICT die de boel mag proberen op te lossen
    - de mogelijkheid van ICT en HR-medewerkers om aan de werkelijke noden te voldoen zijn vaak sterk beperkt door onrealistische beperkingen/verwachtingen van de top: wel degelijk een performant ICT/HR beleid eisen, maar wel tegelijk ook vragen dat die ene medewerker zijn zelfgeschreven programma uit 2007 nog mag installeren of dat die ene secretaresse toch wel de agenda van gans het bedrijf mag kunnen inkijken.

Pas op, aan de werking van HR kan wel degelijk vaak gesleuteld worden, mar dat geldt evengoed voor ICT/IT. En dat vergeten hier een aantal, omdat ze zelf in ICT/IT werken. En dan speelt voor sommigen het blijkbaar weer op dat een 25-jarige recent afgestudeerde HR-medewerkster met 1 jaar ervaring incompetentie uitstraalt... maar wat met die 25-jarige IT'er?
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hr heeft beslist dat 1xper jaar iedereen elkaar moet beoordelen van uw team zodat dit kan gebruikt worden bij de jaarlijkse evaluatie. Dit is uiteraard het ideale moment wanneer er rekeningen vereffend moeten worden. Of dit waarheidsgetrouw dat laten ze in het midden. Tegenwoordig is in elk bedrijf hr het departement bij uitstek, ik ken mensen die daar met bevende benen naar toe gaan.

Bij ons nemen ze interviews bij sollicitanten af van materie waar ze zijn Echt niets van afweten. Jezus...

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door niemandsland Bekijk bericht
    Hr heeft beslist dat 1xper jaar iedereen elkaar moet beoordelen van uw team zodat dit kan gebruikt worden bij de jaarlijkse evaluatie. Dit is uiteraard het ideale moment wanneer er rekeningen vereffend moeten worden. Of dit waarheidsgetrouw dat laten ze in het midden. Tegenwoordig is in elk bedrijf hr het departement bij uitstek, ik ken mensen die daar met bevende benen naar toe gaan.

Bij ons nemen ze interviews bij sollicitanten af van materie waar ze zijn Echt niets van afweten. Jezus...
    Zo een peer review gebeurt bij ons 4x per jaar. Ik ben wel fan, het houdt je lekker scherp.

Het is niet gekoppeld aan verloning, maar echt om te kunnen zien waar ze je mee kunnen helpen/begeleiden. En dat weten je directe collega's veel beter dan je manager/hr

gumball4000's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Geen ergernis van mij, maar wel op iemand uit mijn omgeving/familie.

Persoon is midden 20, heeft al 3 verschillende werkgevers gehad in de zorgsector (type bejaardentehuis/ocmw) en altijd was de sfeer er kut, fout van de werkgever, kut collega's ed.
    DIe persoon valt plots in "burnout" (zo fake als iets en je merkt het in de manier van doen. Zelfs haar eigen familie gelooft haar nie..maar swat, ondertussen zit ze een jaar op ziekteverlof.

Persoon wil niet gaan werken waar er minder wordt verdiend dan bij huidige/vorige werkgever. Het moet minstens een opstapje zijn.
    Meanwhile koopt die gedurende het ziekteverlof een woning...vraag mij niet hoe dit kan ivm lening, iedereen in de familie stelt zich die vraag.

We zitten in een groepsgesprek en opeens poste die persoon dat hij een job had gevonden (Andere sector en privé) en er binnenkort mocht beginnen.."alleen weet ik nog niet wanneer ik mag beginnen"..yeah right, precies goede afspraken gemaakt.
    Week later "Oei ik heb mij precies vergist. De job is toch niet interessant.De job is eerst 3 maand interim en dan pas vast. Als ik dan herval/ziek val ben ik mijn job kwijt en val ik op de werkloosheid"
    Iedereen in die groep "Ja euh, maar in de privé zijn heel veel contracten eerst X maanden interim en daarna vast"
    Antwoord "Ik heb nog nooit met een proefperiode gewerkt, altijd direct vast...Ook teveel schrik ivm onze lening, dat we die niet meer kunnen betalen als ik werkloos ben" ... ja...das nu ook het voordeel als ge in de publieke sector/overheid werkt..maar dat heeft ze nu pas door.

In de familie heeft die persoon wel dik afgedaan door echt duidelijk te tonen dat hij wil profiteren van het systeem. Iedereen in de familie hoopt dat die persoon tegen de lamp gaat lopen

Regels voor berichten