iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Wat heeft geld terugvragen nu met trots te maken?

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Begin december: In feb zal de fusie compleet zijn jullie krijgen voor kerstmis nieuwe contracten, geen zorgen ze zijn identiek aan de huidige. We moeten gewoon het nieuwe logo en org. nr er op hebben. Ok

Vrijdag voor dat de meeste mensen op verlof gaan komen die contracten toe om 16.45. Ik zelf heb het pas gezien op 30 dec.

Dubieuze non compete clausule, niks over onze on-call regeling, niks over het bonus schema, veel verwijzingen naar het personeelshandboek waar ik geen toegang tot heb, etc.. Toch maar even een mail gestuurd om verduidelijking te vragen, nul antwoord natuurlijk

Maandag terug gaan werken, eerste dat ik zie is 8 man en het eerste dat ik hoor is 'ge hebt toch niet getekend eh'. De non compete blijkt volledig illegaal, bij alle sales is er niks sprake over hun variabel deel, etc

Ondertussen is er onder het excuus 'dat staat in alle contracten en we gebruiken dat nooit' er een antwoord gekomen over die clausule. Als ook een 'we zullen het verwijderen, een nieuwe versie sturen en teken dat gewoon. Dingen over bonus, variabel loon, etc kunnen later nog geregeld worden. Yeah right

Dus nu morgen hele dag 'verduidelijkingen en vragen aan HR' >.>

fun
    *** Also sprach Zarathustra ***

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Gaat gij aan een collega vragen mag ik mijn drie euro terug dat ik je voorgeschoten heb voor het broodje dat ik zelf betaal heb. Ik denk het niet. Bedelen voor uw eigen geld kan soms gênant zijn.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Wat heeft geld terugvragen nu met trots te maken?
    Je collega's moesten maar is denken dat je ne arme krabber bent die dat geld absoluut nodig heeft als je dat kwam terugvragen...

Anyway, snap niet dat mensen niet allemaal gewoon splitwise gebruiken. Zo handig. Onder vrienden moeten we elkaar soms nog €100 of meer, gewoon op de app en die in de min staat betaald volgende keer. Veel handiger in plaats van telkens te moeten overschrijven.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Dagje vrijgekomen bureau vol met post its zonder namen. Ik heb het nodige kunnen doen adhv de geschriften die ik heb kunnen ontleden.

Deze morgen op de trein een type die gewoon zijn wachtwoord door de trein roept via de telefoon. Nou nu weet ik waarom de informatica bedrijven opzoek zijn naar mensen als mensen zo veel geven om veiligheid.

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door niemandsland Bekijk bericht
    Gaat gij aan een collega vragen mag ik mijn drie euro terug dat ik je voorgeschoten heb voor het broodje dat ik zelf betaal heb. Ik denk het niet. Bedelen voor uw eigen geld kan soms gênant zijn.
    Natuurlijk. Op de dag zelf, bij overhandigen van het broodje, "hebt ge BC app? Dan regelen we het even"

En als een collega daar raar over denkt is het er waarschijnlijk iemand van wie het me niet kan schelen wat die denkt.

brandon_'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door niemandsland Bekijk bericht
    Update: ondertussen maar van een persoon drie euro gekregen. Ik verwacht nog 24 euro tegen beter in... En om er zelf achter te gaan lopen daar heb een ik nog trots voor... het was een wijze levensles geweest. Twee van die collega’s vroegen mij of ik niet mee ga met teambuilding naar Spanje. Ik zei wil graag meegaan maar tegen dan zal mijn budget wel op zijn. Dat moet toch duidelijk zijn.
    Is toch simpel? Zo snel mogelijk wéér een broodje gaan halen en deze keer ALLEEN aan die persoon die u terugbetaald heeft vragen of je ook een broodje voor hem moet meenemen.
    Als de rest dan bedenkelijk kijkt en/of vraagt of je ook voor hén iets kan meenemen, kan je gerust melden dat je dat best wil doen als ze u genoeg geld meegeven voor zowel het vorige broodje als het broodje dat ze nu willen hebben.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door brandon_ Bekijk bericht
    Is toch simpel? Zo snel mogelijk wéér een broodje gaan halen en deze keer ALLEEN aan die persoon die u terugbetaald heeft vragen of je ook een broodje voor hem moet meenemen.
    Als de rest dan bedenkelijk kijkt en/of vraagt of je ook voor hén iets kan meenemen, kan je gerust melden dat je dat best wil doen als ze u genoeg geld meegeven voor zowel het vorige broodje als het broodje dat ze nu willen hebben.
    Dit zal em worden! Met 27 euro kan ik nog een leuke Zara trui kopen.

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door brandon_ Bekijk bericht
    Dus de rest houdt zijn gratis broodje?

makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Natuurlijk. Op de dag zelf, bij overhandigen van het broodje, "hebt ge BC app? Dan regelen we het even"

En als een collega daar raar over denkt is het er waarschijnlijk iemand van wie het me niet kan schelen wat die denkt.
    Dit.

Ik ben echter een geduldig persoon en geef mensen meestal een weekje tijd om zelf iniatief te nemen. (zoals ik hierboven al meermaals aangehaald heb, vind ik persoonlijk een week nog OK, daarna begin ik er wel achter te vragen)

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lobmans Bekijk bericht
    Het probleem met kleine bedragen is overigens juist dat het juist vervelend aanvoelt om daar achter te moeten gaan vragen.
    Als ge iemand 500 euro leent, dan voelt ge u zeker niet stom om die 500 euro terug te vragen/eisen.
    Als het echter om een paar euro gaat dan voelt ge u op zich wel een beetje "stom" om meerdere keren weer maar eens achter die paar euro te moeten vragen (want ge zou maar eens als een gierigaard moeten overkomen...). Want hoe kleiner het bedrag, hoe moeilijker het eigenlijker het eigenlijk is om achter dat geld aan te blijven aan. Zo hebt ge mensen die meestal geen kleingeld op zak hebben en bij collega's gaan vragen of iemand een euro op zak heeft voor een blikje, maar van zo'n bedrag weet ge dat de kans groot is dat ge die euro niet terug ziet. En uiteraard is een euro maar een euro, maar als dat meermaals en bij meerdere collega's voorvalt, worden dat toch al weer ettelijke euro's

Schiet iemand u iets voor, betaal dat dan gewoon asap terug. Gijzelf loopt geen risico het te vergeten en u dus schuldig te moeten voelen dat ge iemand niet terugbetaald hebt, en de persoon die voorschiet moet er geen tijd en moeite in stoppen om bij te houden wie nog terug moet betalen en moet zich ook niet belachelijk voelen omdat hij constant achter die paar euro moet zitten vragen.

Hier wordt er vaak besteld en vooraf betaald door iemand, maar zowat iedereen heeft Payconiq en dat wordt dan ook meteen weer geregeld tijdens de pauze. En die enkeling die geen Payconiq heeft, zal altijd spontaan bericht sturen om naar rekeningnr te vragen om dit meteen over te schrijven.
    Over het algemeen zou ik mij eigen niet laten kennen voor een euro of twee. Dit is natuurlijk anders voor grotere bedragen maar de moeite dat ik er zou moeten insteken om erachter te gaan is mij die 2 euro niet waard.

Ik zou het dan eerder beschouwen als leergeld, dankzij die 1 of 2 euro dat je nu verliest heb je die bepaalde persoon beter leren kennen. En dus weet je dat je die persoon misschien beter geld meer moet voorschieten in het vervolg.

Lobmans's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door camerad Bekijk bericht
    Over het algemeen zou ik mij eigen niet laten kennen voor een euro of twee. Dit is natuurlijk anders voor grotere bedragen maar de moeite dat ik er zou moeten insteken om erachter te gaan is mij die 2 euro niet waard.

Ik zou het dan eerder beschouwen als leergeld, dankzij die 1 of 2 euro dat je nu verliest heb je die bepaalde persoon beter leren kennen. En dus weet je dat je die persoon misschien beter geld meer moet voorschieten in het vervolg.
    Als het gaat om een bestelling voor de lunch (broodje, pizza, frieten, ...) dan gaat het natuurlijk al eerder om 5-10 euro. Dat is een bedrag dat ik liever wel terug zie, ook al blijft het vervelend om "u te laten kennen" door er achter te (moeten) blijven vragen.

Wanneer iemand letterlijk kleingeld leent voor pakweg de drankautomaat, dan zal ik idd ook de moeite er niet in steken om daar achter te blijven vragen. Maar bon, cash kleingeld uitlenen doe ik sowieso nooit aangezien ik nu eenmaal iemand ben die (behalve een briefje van 20 euro ofzo voor noodgevallen) eigenlijk nooit geld op zak heeft en quasi alles met de kaart of Payconiq betaal. Ik denk dat ik hooguit 1 keer per maand eens geld afhaal

SAR.'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik geef toe dat ik het al eens vergeet maar ik vraag ook enkel aan de mensen die ik goed ken om een broodje mee te brengen. En idd, een paar dagen later geef ik het terug of op het moment zelf via qr code via de banking app.
    Maar then again: ik zeg hen op voorhand dat ze het mij gewoon aan moeten herinneren want soms vergeet ik het ook oprecht zonder enige bijbedoelingen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door taylor Bekijk bericht
    Je collega's moesten maar is denken dat je ne arme krabber bent die dat geld absoluut nodig heeft als je dat kwam terugvragen...
    Het moest maar eens waar zijn, en daarom geef je geld altijd direct terug...
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

_ns_'s schermafbeelding
    iTrader
    107 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Overduidelijke troll, en iedereen gaat er weer op in .

Pagina 222 van 236 Eerste ... 122172212218219220221222223224225226232 ... Laatste

Regels voor berichten