Destel's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Met de directe collega's in mijn team (we zijn met 5) heb ik geen problemen om iets voor te schieten. Vaak wordt het met bancontact onmiddellijk vereffend, of gaat degene die voorgeschoten krijgt spontaan voorstellen om de volgende keer voor te betalen (en dat gebeurt dan ook). En als het al eens vergeten wordt, is het even vaak door degene die moet ontvangen.

Met de andere collega's (bureaumensen ed.) is zoiets onhaalbaar, ik werk zo vaak 's avonds / 's nachts waardoor het soms maanden kan duren voor ik ze nog eens zie.
    PS4 / Xbox 360 / Wii / NES // Raspberry Pi Zero W / 3B / 3B+
    MacBook Pro 15" (2018) / iMac 27" (2017) // iPhone XR / iPad Air 2
    Projecten: frequency trainer

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door makila Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Veel mensen rederen juist omgekeerd. Het lijkt mij eerder asociaal (en velen zijn het daarmee eens want anders bestond deze thread NIET) om iemand een week te laten wachten op 500€ terug te betalen. Zoiets zou ik asap terug betalen. Maar 5€? Heu neen ...

JIJ kan dit asociaal vinden MAAR als een groot deel van de mensen dat NIET vindt, dan moet je daar begrip voor hebben of dit standpunt wel ergens begrijpen. En indien niet? Niets houd je tegen om GEEN broodjes te gaan halen voor de collega's hé.

Daarmee is bijna iedereen het wel mee eens (toch als je enig fatsoen hebt)

Niet mee eens dat méér dan 1 week wachten om 5 euro terug te betalen gelijk staat, aan de hele tijd achterna hollen om je geld te krijgen. Dat is gewoon klinkklare onzin. Dat zegt meer over jou ongeduldigheid (wat je goed recht is!) dan dat je dat geld niet zou terugkrijgen.

Het is natuurlijk wel zo dat iemand die niet de intentie heeft te betalen, dat na 3 maand nog steeds niet zal gedaan hebben (tenzij je die persoon inderdaad constant achterna gaat hollen)

Dit. Ik heb er persoonlijk géén problemen mee dat het een maandje duurt voor een collega iets terugbetaalt. Van een vaste (betrouwbare) collega weet ik gewoon dat ik dat vroeg of laat terug zal zien. Maar als je zomaar ad random broodjes gaat halen voor x en y dan kan je wel eens pech hebben dat y een kloothommel is die dat NOOIT terugbetaalt.
    Betaal dat gewoon de dag zelf terug, jij hebt toch niet te bepalen hoe lang die persoon op zijn geld moet wachten. Hij heeft je een geste gedaan. Het broodje zelf gaan halen was meer moeite geweest dan even de bancontact app te openen.
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Betaal dat gewoon de dag zelf terug, jij hebt toch niet te bepalen hoe lang die persoon op zijn geld moet wachten. Hij heeft je een geste gedaan. Het broodje zelf gaan halen was meer moeite geweest dan even de bancontact app te openen.
    Mee eens. Ongeacht het bedrag is het gewoon kwestie van degelijk fatsoen om een collega zijn geld asap terug te geven. Zeker als het iemand is die je alleen oppervlakkig kent. Sommige mensen nemen nu hier eenmaal aanstoot aan.

makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ik ben het wel gedeeltelijk eens met de mensen die zeggen: als je enig fatsoen hebt betaal dat dan zo snel mogelijk terug. Maar wat is zo snel mogelijk? Als ik hierboven dit allemaal lees dan is dit voor sommigen effectief: ASAP. Ook al gaat het over een kauwgom die 1 cent kost. Maar men moet toch ook begrijpen dat NIET iedereen er zo over denkt. Je mag dan nog denken: wat ne onfatsoenlijke kloot is dit nu dat hij durft van dit pas na 2 dagen terug te betalen! Je moet met dat scenario toch altijd rekening houden sé.

Maar uitspraken zoals "jij hebt toch niet te bepalen hoe lang die persoon op zijn geld moet wachten", daar krijg ik het persoonlijk van. (Zeg dat eens tegen de roverheid lol)

Dat is 'dit is wel mijn mening' hetzelfde dat een collega rechtstaat, dan vriendelijk vraagt of hij een broodje voor mij moet meebrengen, ik ja zeg en hij brult: JE BETAALT DIT ASAP TERUG OF IK SLA OP UW BAKKES, WANT JA HET IS MIJN GELD EN ..! Misschien bedoel je het zo niet, maar zo komt dat wel over bij mij. Ik zou dan reageren met: laat maar zitten dan!

Of je nu een fatsoenlijke mens bent of niet, ik vind toch dat je er begrip moet voor hebben dat iemand anders misschien (in uw ogen) MINDER fatsoen heeft en een dagje langer wacht met terugbetalen. En heb je dat begrip niet, ... zucht .. schiet dan -zoals ik al zei- géén broodjes meer voor .. dat zorgt -100% gegarandeerd- alleen maar voor frustratie en problemen hoor. En ja ik spreek uit eigen ervaring. Ik heb vroeger ook dikwijls dingen voorgeschoten, die men dan NOOIT heeft terugbetaald.

En dat laatste is echt NOT DONE. Dat is tenminste respectloos ..
    Laatst gewijzigd door makila; 6 januari 2020 om 17:21

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wilcao Bekijk bericht
    Mijn ervaring leert dat niemand exact een week wacht en u dan terugbetaalt. Dat is eerder van "ik zie wel". En ja, dan moet je erachter aan gaan, want vaak vergeten ze het dan.
    Onlangs het omgekeerde voorgehad. Een collega had mij een broodje voorgeschoten. Ik heb toen gezegd: Is het OK dat ik dat niet terugbetaal maar dat -als we de volgende keer nog eens broodjes bestellen- dat ik dan uw broodje betaal? En ja dat mag zelfs meer kosten.

Collega zei toen: OK! Maar daarna was hij op vakantie en daarna was ik op vakantie. Dus een maand later zeg ik: Ik zal uw broodje betalen hé. En hij: Waarom? (Hij was vergeten dat hij mij een broodje had voorgeschoten, maar ik wist dat nog wel sé )

Wilcao's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Onlangs het omgekeerde voorgehad. Een collega had mij een broodje voorgeschoten. Ik heb toen gezegd: Is het OK dat ik dat niet terugbetaal maar dat -als we de volgende keer nog eens broodjes bestellen- dat ik dan uw broodje betaal? En ja dat mag zelfs meer kosten.

Collega zei toen: OK! Maar daarna was hij op vakantie en daarna was ik op vakantie. Dus een maand later zeg ik: Ik zal uw broodje betalen hé. En hij: Waarom? (Hij was vergeten dat hij mij een broodje had voorgeschoten, maar ik wist dat nog wel sé )
    Maar dat is wel een verschil he. Ik heb ook geen moeite ermee als iemand mij zegt "is het goed als ik je volgende week je het geld geef", het gaat me eerder over het negeren van een betaling en die pas doen als het je uitkomt (na een week ofzo). Als dat een dag of 2 later is, is dat ook geen probleem. Het is niet dat dat op de minuut moet gebeuren. Het gaat over de laksheid van "ik zie wel, mss doe ik het volgende week en anders volgende maand (zonder dat te overleggen)".

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

..
    Dat is 'dit is wel mijn mening' hetzelfde dat een collega rechtstaat, dan vriendelijk vraagt of hij een broodje voor mij moet meebrengen, ik ja zeg en hij brult: JE BETAALT DIT ASAP TERUG OF IK SLA OP UW BAKKES, WANT JA HET IS MIJN GELD EN ..!
    ..
    LOL !

Er bestaat daar gewoon geen regel voor wanneer en hoeveel je moet terugbetalen. Het is meer iets dat je aanvoelt, bij de ene mag het na een maand maar bij een ander liefst tegen het einde van de werkdag. Bij twijfelgeval gewoon asap en dan heb je ook geen scheve blikken als je ze nogeens passeert in de gang.
    Laatst gewijzigd door camerad; 6 januari 2020 om 17:35

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wilcao Bekijk bericht
    Maar dat is wel een verschil he. Ik heb ook geen moeite ermee als iemand mij zegt "is het goed als ik je volgende week je het geld geef", het gaat me eerder over het negeren van een betaling en die pas doen als het je uitkomt (na een week ofzo). Als dat een dag of 2 later is, is dat ook geen probleem. Het is niet dat dat op de minuut moet gebeuren. Het gaat over de laksheid van "ik zie wel, mss doe ik het volgende week en anders volgende maand (zonder dat te overleggen)".
    Hiermee ben ik het wel mee eens.

Ik betaal meestal wat later terug, maar ik zeg inderdaad altijd wel tegen de collega dat het enkele dagen zal duren ..
    Nu de meeste collega's kennen mij ondertussen wel en weten ook dat ik dit ALTIJD terugbetaal of dat ik dat terug trakteer ..

Een collega in het volledige ongewisse laten of het echt nooit terugbetalen, is natuurlijk onfatsoenlijk.

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Gaat ge het nu nog met de overheid vergelijken ofwat :'-)

Laat maar zijn hé, geen zin om hier verder over de discussiëren als ge 'het er al van krijgt', dat was een perfect terechte opmerking in deze context.

Installeer u efkes payconiq ofzo op uwe gsm en ge betaalt het zodra ge het broodje in uw handen krijgt geduwd!

En als je op voorhand aangeeft van 'seg is 't goed dat ik u dat overmorgen ofzo terugbetaal?' dan is het een heel ander verhaal hé, dan snap ik dat volledig.. De discussie ging er echter over dat je iets pas na een week zou terugbetalen zonder dat te vermelden.
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

Waelvis's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)

Ik heb hetzelfde voor gehad.

Wij gaan 3 dagen per jaar op bijles. Maar da is niet iedereen gelijk, telkens 5-6 man van de grofweg 100 per dag.
    2j geleden zat ik daar samen met een bepaalde collega en we gingen om een broodje. Ik had geen cash geld bij en ge kon alleen cash betalen dus hij bood aan om mij voor te schieten. Ik wou direct mijn deel overschrijven, maar hij wist zijn rekeningnummer niet en had zijn kaart niet bij.

Dan heeft hij gezegd da ik de volgende keer zijn broodje maar moest betalen.

Da is nu 2j geleden en het is er nog niet van gekomen. Wss weet hij er zelfs niet meer van. Maar ik ben nog steeds van plan het te doen.

Ik ben een ramp in onthouden als iemand mij geld moet, maar ik onthoud het oneindig als ikzelf iemand nog geld moet.

Wij bestellen geregeld pizza/pitta/... via takeaway. Ik betaal da altijd online en de collega's betalen da steeds direct terug. Ofwel cash, ofwel via bancontact app. (Die collega van da broodje en ik staan bijna nooit samen omdat we dezelfde functie doen)
    All that grows in the skulls of the living are flowers of fear

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Waelvis Bekijk bericht
    Ik heb hetzelfde voor gehad.

Wij gaan 3 dagen per jaar op bijles. Maar da is niet iedereen gelijk, telkens 5-6 man van de grofweg 100 per dag.
    2j geleden zat ik daar samen met een bepaalde collega en we gingen om een broodje. Ik had geen cash geld bij en ge kon alleen cash betalen dus hij bood aan om mij voor te schieten. Ik wou direct mijn deel overschrijven, maar hij wist zijn rekeningnummer niet en had zijn kaart niet bij.

Dan heeft hij gezegd da ik de volgende keer zijn broodje maar moest betalen.

Da is nu 2j geleden en het is er nog niet van gekomen. Wss weet hij er zelfs niet meer van. Maar ik ben nog steeds van plan het te doen.

Ik ben een ramp in onthouden als iemand mij geld moet, maar ik onthoud het oneindig als ikzelf iemand nog geld moet.

Wij bestellen geregeld pizza/pitta/... via takeaway. Ik betaal da altijd online en de collega's betalen da steeds direct terug. Ofwel cash, ofwel via bancontact app. (Die collega van da broodje en ik staan bijna nooit samen omdat we dezelfde functie doen)
    Volgens mij moet je mij nog ne pitta!

Waelvis's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blueangel1881 Bekijk bericht
    Volgens mij moet je mij nog ne pitta!
    Nee, gij mij ;-)
    All that grows in the skulls of the living are flowers of fear

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Waelvis Bekijk bericht
    Nee, gij mij ;-)
    Ja lap

Lobmans's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door camerad Bekijk bericht
    Mee eens. Ongeacht het bedrag is het gewoon kwestie van degelijk fatsoen om een collega zijn geld asap terug te geven. Zeker als het iemand is die je alleen oppervlakkig kent. Sommige mensen nemen nu hier eenmaal aanstoot aan.
    Het probleem met kleine bedragen is overigens juist dat het juist vervelend aanvoelt om daar achter te moeten gaan vragen.
    Als ge iemand 500 euro leent, dan voelt ge u zeker niet stom om die 500 euro terug te vragen/eisen.
    Als het echter om een paar euro gaat dan voelt ge u op zich wel een beetje "stom" om meerdere keren weer maar eens achter die paar euro te moeten vragen (want ge zou maar eens als een gierigaard moeten overkomen...). Want hoe kleiner het bedrag, hoe moeilijker het eigenlijker het eigenlijk is om achter dat geld aan te blijven aan. Zo hebt ge mensen die meestal geen kleingeld op zak hebben en bij collega's gaan vragen of iemand een euro op zak heeft voor een blikje, maar van zo'n bedrag weet ge dat de kans groot is dat ge die euro niet terug ziet. En uiteraard is een euro maar een euro, maar als dat meermaals en bij meerdere collega's voorvalt, worden dat toch al weer ettelijke euro's

Schiet iemand u iets voor, betaal dat dan gewoon asap terug. Gijzelf loopt geen risico het te vergeten en u dus schuldig te moeten voelen dat ge iemand niet terugbetaald hebt, en de persoon die voorschiet moet er geen tijd en moeite in stoppen om bij te houden wie nog terug moet betalen en moet zich ook niet belachelijk voelen omdat hij constant achter die paar euro moet zitten vragen.

Hier wordt er vaak besteld en vooraf betaald door iemand, maar zowat iedereen heeft Payconiq en dat wordt dan ook meteen weer geregeld tijdens de pauze. En die enkeling die geen Payconiq heeft, zal altijd spontaan bericht sturen om naar rekeningnr te vragen om dit meteen over te schrijven.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Update: ondertussen maar van een persoon drie euro gekregen. Ik verwacht nog 24 euro tegen beter in... En om er zelf achter te gaan lopen daar heb een ik nog trots voor... het was een wijze levensles geweest. Twee van die collega’s vroegen mij of ik niet mee ga met teambuilding naar Spanje. Ik zei wil graag meegaan maar tegen dan zal mijn budget wel op zijn. Dat moet toch duidelijk zijn.

Pagina 221 van 238 Eerste ... 121171211217218219220221222223224225231 ... Laatste

Regels voor berichten