iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulan Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Jij mag dat verwachten maar daarom moet diegene die moet betalen het er nog niet mee eens zijn 1j anciënniteit is ècht niets dus nee enkel op basis daarvan mag je dat niet verwachten. En die vreemde taal is ook niets "waard" als die geen meerwaarde vormt voor het bedrijf. Ik heb tal van vaardigheden en capaciteiten die bij mij op het werk niet benut worden. Dat is vooral ook MIJN keuze want ik zou in een andere job of bij een andere werkgever die wél kunnen gebruiken én er ook voor betaald kunnen worden. Ben je echter de enigste in het bedrijf en moet je die taal minstens wekelijks gebruiken, is dat zeker een troef waardoor je meer waard bent!

Maar wees vooral kritisch. Ben je ontevreden met je loonpakket? Of enkel ontevreden in vergelijking met een ander. Waarvan je dan nog niet eens zeker weet of die effectief hetzelfde verdient...
    Awel, we zijn een Chinees bedrijf en ik heb dagdagelijks contact met ons hoofdkantoor en klanten in het Chinees. En onze baas is een expat, dus tegen hem spreek ik ook Chinees. Maar hij heeft ook al paar keer gezegd dat hij geen favorieten kiest, wat begrijpbaar is, maar dit heeft toch niets met favoritisme te maken. Puur objectief ben ik toch meer waard voor het bedrijf lijkt mij?

Enfin vind het niet aangenaam, ondankbaar zelfs.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wrebbit Bekijk bericht
    Awel, we zijn een Chinees bedrijf en ik heb dagdagelijks contact met ons hoofdkantoor en klanten in het Chinees. En onze baas is een expat, dus tegen hem spreek ik ook Chinees. Maar hij heeft ook al paar keer gezegd dat hij geen favorieten kiest, wat begrijpbaar is, maar dit heeft toch niets met favoritisme te maken. Puur objectief ben ik toch meer waard voor het bedrijf lijkt mij?

Enfin vind het niet aangenaam, ondankbaar zelfs.
    Maar is het echt belangrijk dat je Chinees spreekt? Als in: de klanten en jouw baas spreken geen Engels dus moet iedereen beroep doen op jou voor Chinees te spreken? Of doet die collega evenveel werk en hetzelfde werk alleen spreekt ze Engels tegen de klanten?

AlexisS's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Vooral dat laatste is zeer belangrijk.

iTrader
    0
    klanten en baas kunnen Engels, maar niet vloeiend.
    Laten we zeggen dat er al misverstanden geweest zijn omwille van dat ze in het Engels moesten communiceren.
    Dat ik Chinees spreek is een meerwaarde, maar geen vereiste dus.

Tefal's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mijn knappe verschijning is ook een meerwaarde op mn werk, maar wordt ook niet gecompenseerd...
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

AlexisS's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wrebbit Bekijk bericht
    klanten en baas kunnen Engels, maar niet vloeiend.
    Laten we zeggen dat er al misverstanden geweest zijn omwille van dat ze in het Engels moesten communiceren.
    Dat ik Chinees spreek is een meerwaarde, maar geen vereiste dus.
    Je kan het ook vanuit het standpunt van je collega bekijken: Waarom krijgt wrebbit meer? Hij kan Chinees praten maar de voertaal hier is Engels!

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tefal Bekijk bericht
    Mijn knappe verschijning is ook een meerwaarde op mn werk, maar wordt ook niet gecompenseerd...
    Zou eerder een negatieve invloed op je werk moeten betekenen wegens afleidend voor anderen waardoor hun productiviteit daalt... Tenzij je een sales- of onthaalfunctie hebt natuurlijk...

https://www.pinterest.com/pin/198017714836077283/
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AlexisS Bekijk bericht
    Je kan het ook vanuit het standpunt van je collega bekijken: Waarom krijgt wrebbit meer? Hij kan Chinees praten maar de voertaal hier is Engels!
    True, maar er zijn klanten die speciaal achter mij vragen omdat het gemakkelijker voor hen is om in de eigen taal geholpen te worden.
    Ook op ons hoofdkantoor zit volk dat geen Engels kan, en die dus via de baas of mij moeten communiceren.

Ik denk dat de frustratie zit in het feit dat de vorige baas wel een iets hoger loon gaf hiervoor, maar de nieuwe baas niet.
    Er is niets veranderd, alleen de baas.

Tefal's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Je loon is toch niet omlaag gegaan?
    Over welke lonen praten we hier eigenlijk?

rscaboy's schermafbeelding
    iTrader
    111 (98%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Anderson Bekijk bericht
    Ikzelf werk op een bureau. Dus word ik niet zozeer blootgesteld aan die situatie. Als arbeider had ik hier al lang m'n ontslag gegeven.
    Vinden die eigenlijk nog mensen? Ik kan me voorstellen dat er voor administratie en dergelijke wel genoeg kandidaten zijn. Maar voor technische beroepen waarvoor er te weinig geschoolde sollicitanten moet zoiets toch een ramp zijn.
    PSN: rscaboy_belgium

Pagina 170 van 170 Eerste ... 70120160166167168169170

Regels voor berichten