iTrader
    0

Question Handelswetenschappen of Toegepaste Taalkunde

Hallo iedereen!

Ik zit in mijn laatste jaar ASO Economie- Moderne Talen en ben nu volop bezig met informatie zoeken over opleidingen die ik wil doen in Antwerpen.
    Aan de ene kant lijkt Handelswetenschappen me echt wel interessant, maar het wiskunde gedeelte schrikt me af. (Ik doe nu 3u en heb al aan m'n leerkracht gevraagd of ik het aan zou kunnen en zij zei dat ik als persoon dat aan zou kunnen, er zijn extra lessen, ik moet gewoon harder werken dan de anderen.) Aan de andere kant lijkt Toegepaste Taalkunde me ook héél interessant, ik houd van talen en alles dat erbij komt zien. Ik zou dan Engels, Frans en Spaans kiezen. Maar ja, dan zei m'n vader "Je weet dat je dan toch enkel tolk, vertaler of leerkracht kan worden?" En ja dat denk ik ook wel, maar er bestaat een master "meertalige professionele communicatie" of "journalistiek" en dat leek me dan wel evident om te doen...

Kan iemand mij wat meer info geven? Doe jij zelf één van deze richtingen?
    Let me know
    no votes  

Andromeda's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mensen van toegepaste taalkunde komen meestal in het onderwijs terecht dus tenzij dat dat je ambitie is zou ik voor HW gaan. Veel meer beroepsuitwegen.
    no votes  

iTrader
    0
    Handelswetenschappen. Toegepaste taalkunde is weggesmeten tijd, weinig loon en een shitload aan mensen met hetzelfde diploma.
    no votes  

iTrader
    0
    Een collega van mij heeft na haar Bachelor taalkunde van nul begonnen aan handelswetenschappen (en uiteindelijk haar diploma behaald).
    no votes  

iTrader
    2 (100%)
    Handelswetenschappen!!! Tenzij je van armoede houdt
    no votes  

AreVee's schermafbeelding
    iTrader
    0
    K zou zeggen denk eerst eens na over welk ben beide je persoonlijk echt het liefste zou doen, daarna kan je dan eens gaan kijken naar andere zaken zoals werkzekerheid, loon van pas afgestudeerden, beroepsmogelijkheden, ... en beslissen hoe belangrijk elk van die factoren is, als je één van beide echt het liefst zou doen dan zou ik zeker niet twijfelen en resoluut voor die keuze gaan, of het nu handelswetenschappen of toegepaste taalkunde is.
    no votes  

iTrader
    0
    Ik denk dat handelswetenschappen, mits de nodige inspanning haalbaar moet zijn.

Stel nu nog dat je daar een jaartje langer over doet, je bent nog altijd beter af dan met een diploma toegepaste taalkunde.

Iemand in mijn vriendenkring heeft TT gedaan met achteraf een master meertalige professionele communicatie. Die vindt geen werk naar diens goesting momenteel.

Het komt erop neer dat je veel meer mogelijkheden hebt met een master HW.
    no votes  

iTrader
    0
    Gewoon doen wat je wilt doen.
    Je kan ook desnoods Handelswetenschappen doen en Spaans in avondschool.
    no votes  

Arkaine's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Mensen van toegepaste taalkunde komen meestal in het onderwijs terecht dus tenzij dat dat je ambitie is zou ik voor HW gaan. Veel meer beroepsuitwegen.
    da's gewoon niet waar.
    Verscheidene mensen komen in het onderwijs terecht, maar dat is zeker een minderheid.
    Zelf enkele jaren geleden afgestudeerd in TT.

Weinig loon slaat ook nergens op?

Zelf zou ik echter ook zeggen; wil je vertalen / tolken dan ga je naar TT.
    Anders zou ik voor HW gaan.

Er zal veel overlap zijn tussen de jobs die je uiteindelijk zult kunnen uitvoeren met HW en TT (meeste jobs zijn toch gewoon on the job leren) maar HW heb je waarschijnlijk nog een bredere waaier aan mogelijkheden.

Zelf zit ik nu in een logistieke functie in petroleumsector. Heeft niets met mijn diploma te maken... zoals dat vaak het geval is.

Bij TT kies je twee talen (en dan later misschien nog keuzevakje derde taal).
    Als je TT kiest, zorg dat Frans altijd een van je talen is. Spaans vrij nutteloos voor later. Enkel als het je écht interesseert!

edit: van alle mensen die ik ken zijn er twee vertaler / tolk (tolk enkel voor de goeie!) geworden en 2 leerkracht. De rest zit gewoon in een bedrijf
    no votes  

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arkaine Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    da's gewoon niet waar.
    Verscheidene mensen komen in het onderwijs terecht, maar dat is zeker een minderheid.
    Zelf enkele jaren geleden afgestudeerd in TT.

Weinig loon slaat ook nergens op?

Zelf zou ik echter ook zeggen; wil je vertalen / tolken dan ga je naar TT.
    Anders zou ik voor HW gaan.

Er zal veel overlap zijn tussen de jobs die je uiteindelijk zult kunnen uitvoeren met HW en TT (meeste jobs zijn toch gewoon on the job leren) maar HW heb je waarschijnlijk nog een bredere waaier aan mogelijkheden.

Zelf zit ik nu in een logistieke functie in petroleumsector. Heeft niets met mijn diploma te maken... zoals dat vaak het geval is.

Bij TT kies je twee talen (en dan later misschien nog keuzevakje derde taal).
    Als je TT kiest, zorg dat Frans altijd een van je talen is. Spaans vrij nutteloos voor later. Enkel als het je écht interesseert!

edit: van alle mensen die ik ken zijn er twee vertaler / tolk (tolk enkel voor de goeie!) geworden en 2 leerkracht. De rest zit gewoon in een bedrijf
    Hoe vind je eigenlijk zo'n job die niks met uw diploma te maken heeft? Misschien een stomme vraag, maar ik zie nooit vacatures waar ze geen specifieke kennis of diploma vragen.
    no votes  

Arkaine's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Schijt aan de vereisten in een vacature gewoon

als iets er ok uitziet, en ze geen chirurg vragen wanneer jij nog nooit een mes hebt vastgehad, gewoon solliciteren
    no votes  

iTrader
    0
    Onze directeur operations heeft een Master in taalkunde, Germaanse denk ik...
    no votes  

Tags for this Thread

Regels voor berichten