Kendie's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Studentenjob enkele jaren na universitaire studie

Ik zit met een eigenaardige vraag.

Ik ben afgestudeerd met een master Handelswetenschappen in 2013. Daarna heb ik een jaar gewerkt, en daarna een jaar op wereldreis geweest.
    Nu ben ik terug in België voor enkele maanden (begin November ben ik terug weg voor 4 maand), en zou graag nog een studentenjob doen wegens de vele vraag naar studenten in mijn regio en het betere belastingensysteem.

Iemand hier ervaring mee om een studentenjob te doen enkele jaren na je studies (met het betere statuut dus)?

Is het bv. mogelijk om je ergens in een hogeschool/unief in te schrijven voor 1 credit of een vakje van enkele uren, om daarna terug dit voordelig statuut te kunnen bemachtigen?
    Mensen die hier iets over weten of ervaringen hebben hoor ik graag.

Bedankt!
    no votes  

Herman De Croo's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    10% korting bij alle hotels op booking.com via deze link
    no votes  

Kendie's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ja, sorry had ook al gezocht, maar vond het niet helemaal duidelijk.

"Als student nu jaarlijks 50 arbeidsdagen werken en dit vrij te kiezen en indien gewenst verspreid over het hele jaar. Als je de 50 dagen overschrijdt, dan word je vanaf de 51ste werkdag onderworpen aan de sociale zekerheid."

Dit las ik op een site. Ik heb dit jaar nog geen enkele dag gewerkt in België, en blijf ook maar 2-3 maand hier. Dus het zou geen probleem mogen zijn om te werken onder jobstudentenstatuut?
    no votes  

stfromhell's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ben daar niet zo zeker van. Ik denk dat je wel een minimum aantal studiepunten moet hebben vooraleer je het hoofdstatuut van student krijgt.
    /
    no votes  

Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Je kan enkel een studentenjob uitvoeren als je een volledig leerplan volgt, of een beperkt leerplan zonder andere bezoldigde activiteiten gedurende het hele schooljaar. Je kan geen studentenjob uitvoeren als je al meer dan 12 maanden gewerkt hebt.

Jij zal hier dus niet voor in aanmerking komen. Ik zou in uw geval eerder kijken voor gelegenheidsarbeid (in de horeca), dat heeft gelijkaardige fiscale voordelen als studentenarbeid (maar ook wat beperkingen).
    _/Forum Supervisor
    __/Forum coach Algemene Fora & Games
    ___/The Things Network Ghent

Look at me still talking when there's Science to do. When I look out there it makes me GLaD I'm not you.
    no votes  

Regels voor berichten