Pagina 1 van 2 12 Laatste
    Tomovich's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)

Verkopen domeinnaam aan woekerprijzen: verboden?

Hallo

Wij zijn geïnteresseerd om een bepaalde domeinnaam te registreren maar nu blijkt dat deze al door iemand anders gekocht is. Nu is het wel zo dat deze niet in gebruik is en dat er een link naar Sedo staat om deze over te kopen.

Na info op te vragen i.v.m. de kostprijs voor deze domeinnaam blijkt dat de verkoper 18.500 euro wil!!!

Kan deze praktijk (handel) zomaar? Gewone woorden registreren in de hoop deze later door te verkopen aan woekerprijzen of is er een toezichtsorgaan die dergelijke "wanpraktijken" aanpakt?

Bedankt!
    no votes  

iTrader
    1 (100%)
    Er bestaan zeker een vast organisaties die dergelijke klachten onderzoeken.
    Als je echt kunt bewijzen dat dit binding heeft met u en totaal geen binding met de huidige eigenaar dan kan je dit zeker gaan aanvechten met een positief resultaat voor u.

bv. als je het domein cocacolalight.com op uw naam zou hebben en het bedrijf wil dit domeinnaam hebben onder hun naam, dan zullen zij dit geschil zeker winnen omdat de naam toebehoort tot hun bedrijf.
    no votes  

adrianhates's schermafbeelding
    iTrader
    0
    in domeinland ist wat de gek ervoor geeft en ge gaat er weinig kunnen aan doen buite een klacht indienen. Verwacht hier niks van voor .com domeinen.. Met .be domeinen kunt ge nog wel ergens geraken..
    no votes  

iTrader
    6 (100%)
    Tja, heb een domeinnaam met een - tussen omdat het volledige woord al ingenomen was. Zag per toeval dat het domein, dat al 5 jaar bezet was zonder website, in quarantaine was gekomen. Mijn hosting dan de opdracht gegeven om het domein te registreren van zodra het vrij kwam. Helaas, een seconde nadat het vrij kwam werd het door een Nederlander geregistreerd via zo'n bedrijf dat er in is geïnteresseerd.
    Er staan nu google ads op. Het gaat wel een om zeer interessante naam, die niet bedrijfsgebonden is, maar toch.
    Heb hem gemailt, maar hij vraagt er 1.500 euro voor, beetje veel voor een hobbysite.
    no votes  

iTrader
    23 (100%)
    Voor de domeinnaam die ik op het oog heb vragen ze 18.500 euro!!! Maar ik kan ook huren, dan is het slechts 350 euro per maand, koopje toch???
    no votes  

iTrader
    6 (100%)
    Gaat het om een bedrijfsnaam, of om een interessant topdomein? Bijv. sport.be, voetbal.be, veldrijden.be, tv.be, e.d.?
    Als het echt een topdomein is, tja, dan is daar weinig aan te doen. Zou graag concert.be hebben, maar daar hebben ze een bod van 5.000 euro voor geweigerd (niet van mij natuurlijk).
    no votes  

iTrader
    23 (100%)
    Het betreft het woord ladder...
    no votes  

iTrader
    6 (100%)
    no votes  

flightwatch's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Kan ook ladderzat.be zijn
    Ha nee deze is nog vrij ..
    Get2Play - Teamspeak hosting
    Teamspeak 3 vanaf €3,00 in België, Nederland, Duitsland en USA.
    no votes  

UnD3RD0G's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Als het een domeinnaam betreft die aanspraak heeft op een bedrijfsnaam, kan via de nodig procedure het gebruiksrecht op die domeinnaam bewezen worden vergaard worden. Er dient in dit geval een procedure gestart te worden met een startkost van 1800 euro, die je wel terug krijgt als je winnende partij bent.

Bij andere, niet bedrijfsnaam gerelateerde, domeinen is het zoals het met bouwgronden ook is.
    Hij die het het eerste koopt is eigenaar en vraagt en doet ermee wat hij wil...
    underdogdesign vernieuwt...zichzelf! ONTDEK HET ZELF!
    webdesign | mediadesign | reclame | grafisch ontwerp | alle drukwerk | partnership | hardware | hosting | ...
    no votes  

iTrader
    23 (100%)
    no votes  

iTrader
    6 (100%)
    Trouwens, wat geeft jou meer recht op die naam dan die andere persoon?
    no votes  

iTrader
    0
    Ik begrijp dat het frustrerend is, en moest het echt over een merk/bedrijfsnaam gaan zou je misschien nog kans hebben zoals hierboven al gezegd. Maar 'ladder'... ik zou het maar vergeten...

En als de bedoeling van de .eu gewoon is omdat .com en .be al bezet zijn zou ik eerder gaan voor iets als ladders-aalst.be gaan. Het lijkt mij nogal sterk om wereldwijd (Europees) ladders te gaan verkopen.

Als jij het natuurlijk hebt over ladders zoals ik ladders bedoel: ladder - Google zoeken :-)
    no votes  

iTrader
    23 (100%)
    Ik zeg niet dat ik meer recht heb op de domeinnaam dan een ander, ik vind gewoon dat het "ethisch" niet echt correct is om zomaar massa's domeinnamen te registreren waarna ze niet gebruikt worden, puur en alleen om er geld uit te slaan.

Indien er hier een redelijke vergoeding voor zou worden gevraagd zou ik nog akkoord gaan, maar ik denk dat ik toch niet de enige ben die het bovenvermelde bedrag een beetje van het goede te veel vindt.

In feite zou er een systeem moeten bestaan waarbij er regels en tarieven verbonden zijn aan het doorverkopen van domeinnamen. Bijvoorbeeld op basis van populariteit van het zoekwoord, soort domeinnaam, aantal jaar niet gebruikt,...
    no votes  

Dubbelpunt's schermafbeelding
    iTrader
    5 (86%)
    je kan ook een bod doen, voor hetzelfde geld neemt die grapjas uw bod van 100eur aan
    no votes  

Pagina 1 van 2 12 Laatste

Regels voor berichten